Discussie over Utopia/Big Brother/De gouden kooi

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Discussie over Utopia/Big Brother/De gouden kooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 14:13

Goed, mijn lief en ik hadden een discussie die zó uit de hand liep, dat hij mij een naar mens noemde. -O- Wij zaten namelijk Utopia te kijken en vooral aflevering 1 waar de bewoners afscheid nemen van hun familie. Dikke tranen, ''ik ga mijn 4 kindjes zo missen''. Ik vond het dus onzin, volgens mij doe je in zo'n programma alleen maar mee als je mediageil bent en je gaat verdorie vrijwillig dus wat loop je te jankballen dat je alles zo mist? Je hoeft niet te gaan, je MAG. En ik vind het echt te belachelijk voor woorden dat je je kinderen, zeker als het kleintjes zijn, een jaar achterlaat omdat je zo graag op TV wil komen in je joggingbroek en je nepuggs.

Mijn vriend vond dat dus naar gedacht van mij, hij vergeleek het met de 2 weken die hij zonder mij op vakantie ging (vrijwilligerswerk op een eco-farm, al zou ik in H&M bonnen betaald worden, ik ging er nog niet heen) terwijl ik denk, dat zijn maar 2 weken, dat kun je niet vergelijken. Mijn ouders gingen vroeger ook wel een een weekend weg zonder de kinderen, maar geen weken of maanden. Laat staan een jaar! Een goede ouder gaat, in mijn ogen, niet een jaar voor de camera zitten bij Utopia, BB, de gouden kooi. En die tranen zijn wat mij betreft krokodillentranen. Vreselijk nep.

Wat vinden jullie?

Winged

Re: Discussie over Utopia/Big Brother/De gouden kooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:16

Ik zou sowieso nooit aan zo'n programma meedoen. Sterker nog, ik zit nu in de ideale positie om het juist wel te doen, maar heb er absoluut geen behoefte aan. De ideale situatie? Geen eigen huis, geen kinderen, vrijgezel, amper verplichtingen. (Ok, wel een familie, vrienden en een baan)

Ik ben het dus met jou eens dat dit gewoon stom is. Je laat je kinderen niet alleen :n (hey daar heb je mama op tv... :+ )

NYC2B

Ik heb een hekel aan dit soort programma's dus ik kan me goed vinden in jouw mening. :j

xRooss

Ik denk dat de tranen wel echt zijn, maar het blijft hun eigen keus en vrijwillig. Dan mogen zij huilen wat ze willen en whatever maar als ze doen alsof ze er gedwongen in zitten dan ben ik er wel klaar mee. Je kan er zo uitlopen. Ik heb het hier trouwens over Utopia, de andere 2 progamma's ken ik niet ;)
En dat je je kind achter laat, tja, ik weet het niet hoor.. Ik zou het iig niet doen :)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:18

Ik (en de rest hier thuis) deel jouw mening.
Het is een keuze die ze maken, ze worden nergens toe gedwongen. Als je zoveel om je kinderen geeft dat je er zo van overstuur raakt, dan doe je er niet aan mee, klaar.
Dus hier ook geen sympathie voor de krokodillentranen :') .

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 14:19

Boy, als je dit leest, en ik weet dat je dit leest: ik heb dus gelijk.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:20

Ik vind het vaak leuke tv. De Gouden kooi en Big brother vond ik geweldig. Utopia daarentegen vind ik zo ontzettend saai... Ik heb het de eerste maand gekeken, maar ben daarna afgehaakt omdat er gewoon geen hol gebeurd.

Ik vind het werkelijk ongelooflijk dat je je gezin en kinderen achter laat... Ik zou dat écht never nooit doen...

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:20

Ik deel jou mening ook hoor!
Eigen keuze, geheel vrijwillig... Tja >;)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:21

Naja, ik heb dat wel vaker. Ook met bv All You Need Is Love...
Dan gaan die kinderen aan de andere kant van de wereld wonen, en hebben ze geen geld om hun familie op te zoeken. Tranen met tuiten als ze erover vertellen. Dan denk ik, waarom ga je daar dan wonen? Er zijn natuurlijk mensen die daar iemand hebben leren kennen of hier geen werk kunnen vinden, maar daar wel. Maar ik heb ook wel een gezin gezien die gewoon uit het Nederlandse klimaat weg wou... Ja sorry, maar miep dan ook niet...

Ik kijk Utopia wel, want ik vind het heerlijk om te zien hoe dom die mensen zijn. Maar ik heb zeker geen medelijden met ze....
Eentje daar heeft ruzie met haar dochter, en wil haar zo graag zien. Waarom zit je dan in Utopia? Waarom sta je niet bij je dochter voor de deur?!

loez

Ben het inderdaad ook met jou eens :) Als je inderdaad geen huis, relatie, gezin of whatever hebt, buiten normale familie, vrienden en werk om, dan is de situatie vrij ideaal. Ik zou ook voor geen goud mee doen btw :)

Es_ther

Je bent er zelf helemaal bij als je je zelf opgeeft voor zo'n programma.
Maar als je kinderen hebt doe je dat niet vind ik. Je wil ze zien groeien, opvoeden en er voor ze zijn?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:24

Oké, ik moet bekennen, ik heb het programma nog nooit gezien, maar ken het concept een beetje.

Ik denk dat de tranen wel echt zijn. Kan me goed voorstellen dat je op zo'n moment nog niet beseft hoe lang je iemand moet gaan missen. Ik ben onlangs geëmigreerd (eigen keuze), en ondanks dat ik het graag wilde, was het afscheid van mijn vriend wel heel moeilijk en heb ik ook wel wat traantjes gelaten. Maar moet je daarom je droom/toekomst aan je voorbij laten gaan?
Ik ben wel van mening dat geen enkele ouder zich voor zo'n programma op zou moeten geven. Hoe leuk je het zelf ook vindt, je kan je kinderen dat niet aandoen.

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:25

loez schreef:
Ben het inderdaad ook met jou eens :) Als je inderdaad geen huis, relatie, gezin of whatever hebt, buiten normale familie, vrienden en werk om, dan is de situatie vrij ideaal. Ik zou ook voor geen goud mee doen btw :)

Ja dan wel ja.
Maar dan nog zou ik het niet doen :P

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:26

Ik vraag me af wat die lui betaald krijgen. Moet toch behoorlijk zijn, anders spoor je toch niet als je aan zoiets mee doet.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:27

Ik kan alleen maar amen zeggen.. ook ik vind het ego om je kinderen achter te laten voor een tv show.. ik zou het niet eens over mijn hart kunnen krijgen..

Apple

Geheel eigen keuze inderdaad. Je kiest er zelf voor om alles en iedereen in de steek te laten om vervolgens 24/7 gefilmd te worden een jaar lang. Die tranen zullen best echt zijn, maar ik mag toch hopen dat de deelnemers er goed over na denken (ook over de gevolgen na (!) een eventueel BB/Utopia/Gouden Kooi/De Bus experiment).

De allereerste serie van BB wellicht nog uitgesloten (ja, zo oud ben ik, die hele hype meegemaakt). Toen was het voor alles en iedereen inclusief de deelnemers nog helemaal nieuw. Niemand wist nog wat te verwachten en hoe het zou uitpakken. Nu is dat anders, nu weten mensen dat je vrijwillig een jaar een geheel ander leven gaat leiden. Groepsprocessen meemaakt waardoor je wellicht anders reageert dan dat je ooit zou vermoeden. Na dat jaar ben je misschien zo veranderd dat het leven wat je daarvoor had niet meer past. Na afloop wellicht scheidingen.
Niemand kan met droge ogen beweren dat je dat niet wist voordat je er mee begon.

Ik vind dat niet te vergelijken met een week of weekend vakantie/vrijwilligerswerk zonder je partner. Of dat je voor je werk 3 weken naar het buitenland moet. Of dat je wellicht mee doet met Expeditie Robinson (duurt ook een aantal weken).

xSwanHeart

Speedster schreef:
Ik vraag me af wat die lui betaald krijgen. Moet toch behoorlijk zijn, anders spoor je toch niet als je aan zoiets mee doet.

Volgens mij krijgen ze niks betaald, alleen de kosten van bvb hun huis worden gedekt. (Pin me er niet op vast, het laatste wat ik erover gezien heb was in December)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:29

Ik zou werkelijk nooit voor zo'n lange tijd man/vrouw en al hélemaal niet kinderen achterlaten om aan zoiets mee te doen....
En ik vind mezelf helemaal geen moeilijk persoon, maar ik zou het ook niet goed vinden als mijn partner aan zoiets mee zou doen....
(als ik het goed zeg, was een vrouw haar zus ernstig ziek?! Als ik dat goed heb, dan had je toch ook geen minuut langer daar gebleven?!?)
Onvoorstelbaar wat mensen doen om aandacht te krijgen........

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:31

Ik snap niet dat iemand in zo'n situatie zich daarvoor opgeeft. Kijk, als je nou geen kinderen hebt, geen partner, een baan waar je je toch dood in verveeld: soit. Maar als je kleine kinderen hebt laat je die toch geen jaar achter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:35

Als je alle langere tijd in de knoop zit met hoe de wereld nu is en je zou graag anders willen leven en deze kans komt op je pad, dan snap ik dat best. Echter wat is 1 jaar op een heel mensenleven? Zelf zou ik het absoluut niet kunnen, ben veel te verslaafd aan mijn liefde :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:35

Los van het feit of je kinderen wel of niet achter moet laten. Lijkt me een andere discussie.

Maar over het emotioneel worden...

Uiteindelijk maak je die keus, die is je goed recht. En als je dan iemand een jaar gaat missen kan dat toch heel verdrietig zijn. Ook al maak je de keus zelf.

Net zoals hierboven iemand schrijft. Je kunt zelf de keus maken om lange tijd naar het buitenland te gaan, om allerlei hele goede redenen, maar wilt dat zeggen dat je het thuisfront niet mag gaan missen of niet emotioneel mag worden bij het afscheid? Ik vind dat een onzinnige stelling.

Verder is het 'zomaar eruit lopen' niet helemaal zomaar. Daar zit voor de kandidaten een fikse financiele consequentie aan vast. Naar rato voor iedereen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:38

Ik ken geen ouder die een jaar naar het buitenland gaat en zijn/haar kind al die tijd achterlaat....
Vind het werkelijk onvoorstelbaar dat je dat je kind(eren) aan wilt en kunt doen!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:40

lieveli schreef:
Boy, als je dit leest, en ik weet dat je dit leest: ik heb dus gelijk.

_O- _O- _O-

Maar deel jou mening ook hoor.
Snap niet waarom mensen daaraan mee doen, en al helemaal niet als je kleine kinderen hebt.
Snap ook niet dat de rest van de familie die voor de kids opdraait ermee akkoord gaat.

Maar ja, die mensen zullen de :$ wel in de ogen zien, en de rest van de wereld vergeten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 14:44

Mediageilheid, niets meer en niets minder. De enige die in Utopia echt écht zijn ideale samenleving wil creëren is Rienk, de zwerver. Maar Rienk heeft de pech dat hij echt onmogelijk is om mee samen te leven, oh de ironie. Voor de rest willen alle bewoners graag dag en nacht gefilmd worden, alles centraal delen, alle aandacht opeisen en vooral heel, heel veel knuffelen en roepen hoeveel ze van elkaar houden voordat ze een mes in elkaars rug steken.

Ik ben een vaste kijker overigens. :')

edit: Boy als je wil reageren moet je trouwens lekker zelf een account aanmaken.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:46

Ik deel in dit geval geheel je mening :j vind het zowiezo een opgeblazen programma en vraag me echt af hoeveel van alles wat ze laten zien waar is..

Daarnaast vind ik het Utopia idee niet helemaal kloppen, ze beschikken vaanf dag 1 al over geld zonder dat ze er zelf iets voor hoeven doen en kunnen daardoor naar mijn idee eigenlijk al veelste luxe leven..
Om nog maar niet te beginnen over het bedrag aan chinees dat ze hebben kunnen bestellen :\