Wat doe ik toch fout..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xXFriendsXx

Wat doe ik toch fout..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 00:03

Hoi Bokkers,

Ten eerste wil ik even zeggen dat dit een goedgekeurd schaduwaccount is,
denk je mij te herkennen, graag via een privébericht.

Ik moet even mijn verhaal kwijt omdat ik even vast zit.
Ik loop nu al een tijdje bij maatschappelijk hulp maar ik kom niet verder..

Het probleem is mijn thuissituatie.. ;(
Ik zal het even uit proberen te leggen.

Ik ben iemand die snel iets van andere of bepaalde dingen aantrekt.
Altijd snel over mij heen laat lopen, probeer altijd voor andere klaar te staan, zet mijzelf op de 2de plaats..

het begint met mijn vader..
Mijn vader is iemand die snel dingen in de weg ligt, en als een bom ontploft.
Als er bijvoorbeeld een mok verkeerd staat, word hij al boos en roept en schreeuwt de vreselijkste dingen naar je toe.
Het blijft helaas niet alleen maar met schreeuwen, ik heb al regelmatig iets naar mijn hoofd gekregen omdat hij boos is.
Nu heb ik dit jaren kunnen aan blijven horen, maar de maat is eigenlijk wel een beetje vol..
Zo heeft hij bijvoorbeeld toen hij een deur moest ophangen en het hem niet lukte ( werd hij uiteraard kwaad om) een gat in de deur geslagen, en zorg dan maar dat je weg bent.
En dit voorbeeld is nog niet eens naar ons gericht, dat gebeurd ook ;(

Bij mijn moeder kan ik niet alles kwijt wat ik graag kwijt zou kunnen, heb het idee dat ik daar 'geen' band meer mee heb..
Dit komt ook omdat mam, als der iets in de weg staat ze der handen niet thuis kan houden bij mij..
Dit in de vorm van slaan en schoppen.. ;(
Ik heb een tijd geleden, het verhaal een klein beetje kunnen zeggen, door middel van een brief.
Maar helaas is dit verkeerd uitgepakt, en heeft ze mij het kwalijk genomen..
Sinds dien is ze al snel geërgerd en geeft mijn vader zijn kans ;(

Ook ben ik door allebei mijn ouders al eens dood gewenst, ik hoefde niet meer thuis te komen, en ga zo maar door..
Hierdoor ben ik echt zelf aan het denken gegaan om der definitief een einde aan te maken.. ;(

Ook denk ik regelmatig of het allemaal mijn fout is..
Of ik zorg dat mijn pa zo doet?
Of ik er iets aan kan doen?
En noem zo maar op ;(

Door dit alles ben ik het zo zat en radeloos wat nu..
Ik kan mijn woede niet meer kwijt en kan geen rust vinden.. waardoor ik allebei mijn handen volledig heb gemold, mijn beide armen regelmatig open heb liggen..
Ben heel bang geworden, hoef maar iets aan mensen te vragen en ik ben bang, durf geen telefoongesprekken te voeren, laat staan met iemand iets overleggen :(

Waar ik regelmatig mijn rust kon pakken, was de paarden.
Ik ben bijna elke dag weg van huis, of kom heel laat thuis, zodat ik mijn ouders eigenlijk niet meer zoveel zie.
Ik vlucht gewoon uit huis..

Ik heb al 3 kwart jaar gesprekken op school, zowel met de maatschappelijk werkster als met mijn coach.
Hoor vaak van mijn coach dat ze bang zijn, dat ik mezelf wat zal gaan doen, dat ze geen grip op mij kunnen krijgen.. ;(
Ook hebben er al verschillende instanties op dit gezeten, maar tot helaas weinig resultaat..
Dit helpt wel een beetje, maar niet zoals ze zouden willen zien..
Elke keer als ze dichterbij proberen te komen durf ik niet meer..
Bang dat dit verkeerd af zal lopen..

Ik weet echt even niet meer hoe nu verder..
Of ik wel verder wil..
Of dit ooit weggaat..
Maar weg moet lopen, om de situatie uit de weg te gaan?
Of moet ik het maar op me laten komen en der niks van aantrekken zoals ik al jaren doe?

Ik weet het even niet meer..
Ik heb wel eens getwijfeld om uit huis te gaan, maar kan dit simpelweg niet betalen :(

Ook ben ik bezig met de maatschappelijk werk, om mij stukje bij stukje onafhankelijk van mijn ouders te worden, dat er een kleine stap komt.
Maar dit vind ik erg moeilijk..

Ik weet even niet meer wat ik nog moet doen, of fout doe..

Dank jullie als je dit allemaal gelezen hebt ;)
Ik moest dit gewoon even kwijt..

Groetjes,

xXFriendsXx

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 00:14

Hallo meid,

Tjeetje wat heftig!
Mag ik vragen hoe oud je bent?

Is er geen mogelijkheid om uit huis te gaan?
Familie vrienden etc?

Maar houd een ding voor ogen jij bent het niet schuld meid je ouders hebben nooit een reden om jou te slaan schoppen of geestelijk te vernederen
Denk nooit maar dan ook nooit eraan om een einde eraan te maken lieverd er zijn zoveel mensen die om jou geven ook je ouders geloof me
Het leven is te kort om over z'n dingen na te denken

Mocht ik je ergens bij kunnen helpen mijn pb staat open

Weet verder eigenlijk niet wat ik moet zeggen ik heb met mn mond vol tanden jou berichtje gelezen

xXFriendsXx

Re: Wat doe ik toch fout..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 00:17

Ik ben 18, uit huis is tot nu toe nog eigenlijk niet tot de optie.
Ik heb simpel weg het geld er niet voor.

Mijn familie die zitten behoorlijk ver weg, dat zou betekenen dat mijn opleiding er onder komt te lijden..
En eerlijk gezegd durf ik het ook niet tegen mijn familie te vertellen.

Ik heb een klein stukje aan mijn nicht verteld, en die weet dat het niet lekker loopt maar meer niet.. ;(

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 00:20

Is ook lastig ik weet natuurlijk ook niet hoeverre je familie contact heeft met je ouders
Heb je broers of zussen?

Maar houd een ding in je hoofd jij doet niets fout!

Mag ik vragen in welke regio je woont? mag ook via pb misschien kan ik je een handje helpen

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 00:21

Mocht er de mogelijkheid zijn: ga naar een psycholoog of bijvoorbeeld jeugdzorg.
Zij zullen je meer kunnen steunen dat counselors. (ik dacht hetzelfde)
Mijn ervaring is dat counselors wel oplossingen hebben voor de symptonen maar niet voor de oorzaken.
Jouw oorzaak zit voor het grootste gedeelte thuis, maar je moet ook je ei kwijt kunnen.
Mocht je willen, mijn PB-inbox staat voor je open.

En jij doet niets fout! Ik weet je leeftijd niet, maar ouders moeten kinderen niet betrekken in hun eigen problemen, wat helaas veel te vaak gebeurt. Je kan ook vaker ergens heen gaan (vrienden/pony) ipv thuis zijn, misschien geeft dat je ook iets meer rust waardoor je bepaalde dingen makkelijker trekt.
Stuur gerust een Pb'tje en sterkte! :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 00:23

Jeetje joh , maar weet je jij doet niets fout , je ouders kunnen het duidelijk niet aan. Ken je het spreekwoord waar d kennis van de ruiter eindigt begint zijn grofheid, dat slaat ook op andere situaties en erger zen willen je dus ook niet tegemoetkomen na je brief en je vader krijgt vrij spel. Jij word dus mishandeld thuis psychisch en lichamelijk. Je moet daar dus weg en het liefst snel. Er zijn ook begeleid wonen projecten, Ga een naar je huisarts en stel je open over wat er allmaal gebeurt, die kan actie ondernemen en dingen opstarten en ze hebben beroeps geheim. Tis vreselijk dat mensen elkaar dit aandoen en het gebeurt echt heel erg vaak helaas , Je kan ook hiervoor 09008844 bellen om te vragen waar je terechtkan als je in nood zit. Heb je vriendinnen waar je eventueel snacht heen kan in geval van nood. Meid het leven is te mooi om er uit te stappen en al helemaal niet omdat andere het voor jou verpesten. Je mag me pben , sterkte en knuffel.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 00:23

Ah lees net dat je 18 bent, dat is helemaal lastig. bah.

Nogmaals; je doet echt niets verkeerd en als jouw ouders je dood wensen dan doen zij iets heel erg verkeerd. Misschien is dat moeilijk te bevatten, omdat je nu een schuldvraag aan jezelf stelt. Maar je ouders zijn in dit verhaal verkeerd bezig.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 00:24

Bah, wat een heftig verhaal zeg!

Heb jij geen studiefinanciering (+ lening)? En anders toch overwegen wat verderweg bij familie te komen wonen. De situatie waar je nu in zit maakt je echt alleen maar kapot.

Niemand verdient het om zo afschuwelijk behandelt te worden, door niemand niet!

Heel veel sterkte!

xXFriendsXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 00:24

Ik woon in provincie gelderland.
Heb verder 1 broertje, die verschuild zich achter de computer games.
Mijn ouders hebben wel beide een goed contact met familie, dus dat speelt zich zo over ben ik bang..

FelineNanet: ik ben 18 jaar, naar jeugdzorg ben ik al geweest, maar omdat ik 18 ben kunnen ze er niks meer mee..

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 00:26

Ik stuur je even een pb meid

xXFriendsXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 00:28

Ik heb inderdaad wel studiefinanciering, maar dit is lang niet genoeg voor een kamer..
Ook ben ik druk opzoek naar werk, dan zou het al misschien iets makkelijker er op worden..

Maar wat ik mij afvraag, het moet ergens vandaan komen bij mijn ouders? Als ik der niet was geweest zou het misschien wel helemaal niet gebeurd zijn?

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 00:30

FelineNanet schreef:
Mocht er de mogelijkheid zijn: ga naar een psycholoog of bijvoorbeeld jeugdzorg.
Zij zullen je meer kunnen steunen dat counselors. (ik dacht hetzelfde)
Mijn ervaring is dat counselors wel oplossingen hebben voor de symptonen maar niet voor de oorzaken.
Jouw oorzaak zit voor het grootste gedeelte thuis, maar je moet ook je ei kwijt kunnen.
Mocht je willen, mijn PB-inbox staat voor je open.

En jij doet niets fout! Ik weet je leeftijd niet, maar ouders moeten kinderen niet betrekken in hun eigen problemen, wat helaas veel te vaak gebeurt. Je kan ook vaker ergens heen gaan (vrienden/pony) ipv thuis zijn, misschien geeft dat je ook iets meer rust waardoor je bepaalde dingen makkelijker trekt.
Stuur gerust een Pb'tje en sterkte! :)

de TS is 18 en dus zal jeugdzorg niks meer doen.
kijk eens naar een blijf van me lijf huis.
je moet echt uit die situatie weg hoe moeilijk dat ook is.
je bent nu zo onzeker over jezelf hier door, (zoals ik je topic titel lees)

maar meid jij doet echt niks fout, je moeder hoort haar handen thuis te houden en je vader zijn woorden.
:(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)

heel veel sterkte meid, ik hoop dat je de kracht en de moed kan vinden om door te gaan met je leven, en uit deze situatie

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 00:32

Lieve meid het ligt hoe dan ook niet aan jou echt niet!
Ook als jij er niet was geweest was dit gebeurt

Ooit keren de tijden ik heb vroeger ook problemen gehad met mijn moeder nu 6 jaar na dat ik t huis uit gegaan ben gaat het beetje bij beetje beter

Ik heb je een pbtje gestuurd en hulp aan geboden
Lees het rustig door en laat het je bezinken

xXFriendsXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 00:35

dankjullie wel :) doet me goed!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 00:36

Jeetje wat een verhaal :oo
Ik wil je allereerst heel veel sterkte en ook kracht wensen, dit ligt niet aan jou! Jouw ouders hebben een probleem waar jij de dupe van wordt..

Ben net zo oud als jij bent en heb zelf thuis een broertje die hetzelfde als jouw vader kan reageren en daar soms ook agressief bij word, dus ik weet helaas hoe beangstigend dat kan zijn..

Wat ik verder nog wil zeggen, zoek hulp bij een goede psycholoog voor wat je jezelf aandoet. Die kan jou begeleiden en kan er misschien voor zorgen dat je stukje bij beetje wat rust vind. Ik heb daar zelf in ieder geval veel aan gehad, al was mijn reden om er heen te gaan wel iets minder heftig.

Is het geen optie voor je om extra bij te lenen en dan op kamers te gaan? Je krijgt dan ook uitwonende beurs er bij.

Mijn pb staat voor je open, mocht je willen praten of gewoon willen dat iemand je verhaal hoort.. Dikke knuf in ieder geval! :(:)

xXFriendsXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 00:38

dankjewel :)

Ik moet zeggen, dat als mijn pa inderdaad zo'n bui heeft, dat ik af en toe echt bang voor hem ben..
zo heeft hij mij al een keer met een riem geslagen dus sta eigenlijk nergens meer van te kijken..;(

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 00:41

xXFriendsXx schreef:
Maar wat ik mij afvraag, het moet ergens vandaan komen bij mijn ouders? Als ik der niet was geweest zou het misschien wel helemaal niet gebeurd zijn?

Hoo nee wacht stop;
Dit is ABSOLUUT niet jouw foto. Het klinkt alsof je vader anger-issues heeft, en je moeder ze gekopieerd heeft. Het huwelijk/de relatie tussen je ouders loopt zeker ook niet lekker?
Als jij een mok oid verkeerd terug zet of notabene je vader zelf een deur niet kan ophangen, dat zijn dingen waar je absoluut niks aan kan doen!

Ik kan je maar 1 ding aanraden; het huis uit...
Neem contact op met duo voor je stufi(verhoging) kijk wat je aan toeslagen kan krijgen en zoek hulp. Ga desnoods antikraak. Er is altijd wel een oplossing en of weg!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 00:43

Ik heb ts een aanbod gedaan via PB
Zoals jij al zegt Celien
Als t kan moet ze uit deze situatie gehaald worden
Ze is jong en heeft nog een prachtig leven voor dr

TS heb je al contact gehad met Duo?
Als je het huis uit gaat krijg je ook een uitwonende beurs

Ik kreeg 751 euro permaand
Dit is met een basis beurs (mijn ouders verdienden teveel maar ik kreeg niets van hun)
Met een lening en uitwonend
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 12-02-14 00:44, in het totaal 1 keer bewerkt

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 00:43

Pff :(
Houden zijn buien lang aan? Of is het echt 1 keer boos en dan weer niks aan de hand? Je kunt misschien de politie kort inlichten over de situatie, mocht het dan een keer uit de hand lopen weten ze er van en kunnen ze er zo zijn, geeft je misschien een iets veiliger gevoel? Maar kan me ook voorstellen dat je dat juist niet wil..
En inderdaad wat Celiien zegt, zoek een mogelijkheid om weg te kunnen uit huis! Denk aan je veiligheid!
Lastig hoor TS maar vind het erg moedig van je om dit topic aan te maken en er over te praten!

xXFriendsXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 00:44

Nee de relatie tussen mijn ouders loopt niet helemaal soepel, maar ik ben ondertussen niks anders 'gewent'..

Ik hoop dat ik dan inderdaad de stap durf te zetten, door al stukje voor stukje onafhankelijk kan worden en blijven van mijn ouders.. dan is de 1ste stap al gemaakt..

xXFriendsXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 00:45

de buien kunnen vaak lang aanhouden.. zo heeft mijn moeder een keer een hele week niet met me gepraat of iets..
bij mijn pa is het al gelijk als je de deur binnen komt, hij zoekt dingen om over boos te worden.. en dat hoor je dan echt om de 5 seconde..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 00:47

Ik zou 'het risico' niet eens nemen ts. Niet proberen, gewoon weg daar.Maar mag ik eens vragen.. Wat gebeurd er als je van je afbijt? Want meis sorry hoor en niet beledigend bedoeld, maar slaan met een riem??? Ik weet dat het je ouders zijn maar dit gaat echt wel heeeel ver..!

schuimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 00:49

Jeetje meis, wat een verhaal!

Jij bent absoluut niet schuldig aan de geestelijke/lichamelijke mishandeling! Je ouders hebben duidelijk problemen met zichzelf in de hand houden, en reageren dit af op jou. Vreselijk dat je dit moet meemaken! Mag ik vragen hoe lang deze problemen al spelen?
Ik vind het heel dapper dat je in ieder geval hulp hebt gezocht op school en bij maatschappelijk werk. Probeer dit door te zetten en te zoeken naar meer hulp!

Als uit huis gaan niet direct lukt, is het dan misschien een optie om tijdens je vakanties te proberen bij iemand te gaan logeren? Dan heb je in ieder geval al eens voor een tijdje rust, want zo te horen ben je daar heel hard aan toe!

xXFriendsXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 00:50

weet niet, ik ben zelf bang dat het dan nog meer uit de hand zal lopen, aangezien ik het wel eens geprobeerd heb..

Met een riem is nog niks hoor..
Heb wel eens van mijn moeder, waar een vriendin bij was, mijn handen open moeten schuren tot bloedens toe met een nagelborstel..
Deed ik het niet, deed zij het.. en dat heeft ze dus echt gedaan.. ;(

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 00:51

Wat ik nog zat te denken..
Heb je overwogen aangifte te doen tegen je vader van mishandeling? Dat brengt namelijk meteen het hele hulpverlening circuit in gang en je kan aangeven dat je niet wikt dat hij de bak indraait oid maar dat er hulp komt ook terwille van je broertje..