Echter zei mijn vader dat hij van de coördinator te horen kreeg dat er een melding naar raad van toezicht gaat ...
En toen raakte ik dus het rode draadje kwijt

Iemand die mij opheldering kan geven?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

RoosTaffy schreef:Er gaat dan een melding naar leerplicht
ik spreek uit ervaring

belle_boef schreef:Klopt, er wordt een melding gedaan bij de leerplicht ambtenaar.
Daarnaast is spijbelen strafbaar en komt het via die weg bij BJZ.
brechtje122 schreef:Jullie zijn wel lekker bezig![]()
Eerst open je dit topic over je broertje: xEmily @ [LZP] Kan school dit maken?
En nu vraag je wat er gebeurd wanneer je spijbelt. Waarom zou je gaan spijbelen
zonnebloem18 schreef:Je school is wettelijk verplicht bij 10 uur verzuim in 10 dagen melding te maken bij de leerplichtambtenaar, boven de 18 wordt er bij 16 uur in 20 dagen een melding gemaakt bij het RMC.
labyrinth schreef:zonnebloem18 schreef:Je school is wettelijk verplicht bij 10 uur verzuim in 10 dagen melding te maken bij de leerplichtambtenaar, boven de 18 wordt er bij 16 uur in 20 dagen een melding gemaakt bij het RMC.
Niet dat ik spijbelen wil aanmoedigen hoor, maar boven de 18 kunnen ze je toch niets maken? Ik meende dat ik destijds een papiertje moest ondertekenen van mijn School dat ik me aan de schoolregels moest houden. In die zin dat zij mij sancties op konden leggen, maar dat ze me rechtelijk niets konden maken of iets dergelijks. Ten slotte ben je dan niet meer leerplichtig. Maar goed, dat is ook al een tijdje terug
labyrinth schreef:zonnebloem18 schreef:Je school is wettelijk verplicht bij 10 uur verzuim in 10 dagen melding te maken bij de leerplichtambtenaar, boven de 18 wordt er bij 16 uur in 20 dagen een melding gemaakt bij het RMC.
Niet dat ik spijbelen wil aanmoedigen hoor, maar boven de 18 kunnen ze je toch niets maken? Ik meende dat ik destijds een papiertje moest ondertekenen van mijn School dat ik me aan de schoolregels moest houden. In die zin dat zij mij sancties op konden leggen, maar dat ze me rechtelijk niets konden maken of iets dergelijks. Ten slotte ben je dan niet meer leerplichtig. Maar goed, dat is ook al een tijdje terug
Maar mijn klasgenoten vonden het over het algemeen leuker om tijdens lessen een jointje te gaan roken en dan maar niet meer terug te komen. Of van de 6 lessen er 4 uitslapen
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... atieplichtRoosTaffy schreef:Nikass schreef:Tegenwoordig kunnen ook je ouders een straf krijgen als jij de leerplicht ontduikt.
die kunnen inderdaad een boete krijgen, er wordt wel altijd naar de situatie gekeken
xSwanHeart schreef:Je bent verplicht onderwijs te volgen tot je 18!http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... atieplicht
TS, spijbelen lijkt me hoe dan ook een slechte zaak. Je krijgt er alleen maar ellende van. Is het niet in de vorm van de leerplichtambtenaar, dan is het wel in de vorm van slechtere cijfers. Als ik jou was zou ik gewoon naar mijn lessen gaan!