Hij heeft bindingsangst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Astaloca

Hij heeft bindingsangst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 02:01

Hoi Bokkers!

Ik ken nu al een ruime tijd een jongen en vanaf begin af aan al goed en we hadden gelijk al een connectie. We konden allebei niet met onze ex. Bij hem is zij vreemdgegaan na een lange relatie met de beste vriend.
Idem dito bij mij. Alleen dan nog niet vreemdgaan, maar een relatie na een maand uit elkaar. En ik had al ruime tijd het vermoeden dat er meer speelde tijdens mijn relatie.

Nu zijn we aardig serieus sinds december. Bij elkaar geweest met kerst. Ik kom iedere week bij hem thuis en dus ook bij zijn ouders. Kan ik ook goed mee. En hij kan goed met de mijne. Alleen het gevalletje relatie komt er niet van. Hij wilt het nog niet. Het voelt niet goed genoeg. Hij twijfelt teveel. Prima. heb ik bij neergelegd.. en telkens wanneer we een tikkeltje meer bij elkaar komen en dus serieuzer word tussen ons incl de serieuze gesprekken lijkt het wel alsof hij bang word en begint hij ineens te zeggen ''pauze'' en ''even rustig aan''.

Ok. Prima. maar hoe gaan jullie bokkers hiermee om? Ik wil het best de tijd geven, omdat het juist zo goed gaat. In principe zal er gewoon niks veranderen. Daarom wil ik het ook de tijd geven, maar het maakt me wel onzeker, omdat je het nu nog net niet bent.
Daarom ben ik benieuwd hoe jullie hiermee zijn omgegaan? :)

Mlies

Re: Hij heeft bindingsangst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 08:01

"He's just not that into you..."

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 08:05

Mlies schreef:

Helaas TS, dat denk ik ook.
Jongen probeerd je op een 'zachte' manier te vertellen dat hij geen relatie wil maar gewoon vrienden. Sommige mannen zijn gewoon niet duidelijk en gebruiken bindingsangst als smoes.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 08:32

Ik ben het met voorgaande posts eens. Als hij je echt leuk vind, dan zou hij wel z'n best voor je doen. Hij lijkt je nu niet leuk genoeg te vinden.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 08:33

Ik denk inderdaad hetzelfde als hierboven.. het hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar ik schat de kans wel groot. Ik zal hem gewoon voor een keuze zetten: een relatie met jou of niks. Als hij kiest voor niks dan weet je genoeg en als hij je echt zo leuk vindt dan komt hij later wel weer terug als het echt bindingsangst is.

Maar eerlijk gezegd geloof ik niet zo in dat woord... bindingsangst... vind het maar een vreemd iets.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 08:33

Yep, ik denk hetzelfde als mijn bovengangers. Hij vind het blijkbaar leuk en gezellig maar meer ook niet.
Blijkbaar vind jij hem leuker dan hij jou.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 08:34

My thoughts.. Dingen als 'het voelt niet goed genoeg' en 'hij twijfelt teveel' doen mij vermoeden dat hij jou gewoon leuk en makkelijk vindt voor nu, maar dat als ie iets 'beters' heeft gevonden er met jou een punt achter zet :(:)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:03

Hebben jullie wel afspraken gemaakt over exclusief zijn?

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:07

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat die jongen in kwestie TS wel écht leuk vindt, zijn geloof in relaties een flinke duw heeft gehad, en hij het daardoor eng vindt..

Ik zou toch nog eens met hem het gesprek aanknopen en daarbij jouw gevoelens en gedachten uiten. Misschien gaat het hem gewoon te snel? Misschien wil hij niet iemand anders, maar wil hij het tempo omlaag?

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:11

Mlies schreef:

ben ik ook bang voor.
ben je echt gek op iemand , dan neem je ook het risico om weer eens op je bek te gaan.
misschien durft hij je niet werkelijk te vertellen dat het net niet genoeg is , omdat hij wel kan aanvoelen hoe jij je gevoeld hebt op relatie gebied.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:14

Kun je hem niet gewoon vragen of het er over een tijdje wel in zit? Zeggen dat je wel op hem wil wachten maar je wel een soort van zekerheid wil hebben? Dus dat je niet voor niets wacht?
Zekerheid heb je nooit maar aan zijn reactie merk je dan vanzelf of de bokkers boven mij gelijk hebben of dat hij écht rustig aan wil doen maar het er wel in zit. Imo moet je dat gewoon kunnen vragen en heb je recht op een eerlijk antwoord :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:21

Rubberduck; dat vind ik echt heel wanhopig overkomen..

Ik gebruik die smoes ook vaak bij jongens. Vaak vind ik ze dan wel leuk,
maar ben ik niet verliefd. Als ik écht iemand leuk vindt dan zeg ik dat niet en wil ik
'opeens' wel een een relatie of in ieder geval daten.

Dit is pas 2x is voorgekomen in mijn 24 jaar, maar dat terzijde :=

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:25

Mlies schreef:

Ja ben ik ook een beetje bang voor.
Dit hoeft niet zwart wit te zijn, maar als het goed zit wil iemand er wel voor gaan of laat merken dat hij het probeert.

Succes, maar hou jezelf niet voor de gek. En niet teveel erover nadenken want gevoel zegt genoeg vaak. Je kunt het ook even de tijd geven, maar wel dichtbij jezelf blijven en je niet gaan aanpassen omdat je hoopt dat hij dan wel wil.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:31

Oei, dat klinkt inderdaad alsof meneer afwacht tot er wat 'beters' langs komt. Ik zou het hem gewoon op de man af vragen wat er achter zit. Met een antwoord als het voelt niet goed genoeg zou ik geen genoegen nemen.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 15:10

xApple schreef:
Rubberduck; dat vind ik echt heel wanhopig overkomen..

TS geeft aan dat 'elke keer als ze serieuzer worden' meneer met het verhaaltje aankomt, ik zou dan toch vragen waar je staat. Kijk in net begin, à la dat kan maar als het vaker gebeurd..? Persoonlijk zou ik, net als Aranel, willen weten wat er achter zit en niet voor de gek worden gehouden. Duidelijk: gaat het ooit nog komen of kan hij je nu al zeggen dat het echt niks wordt. Duidelijk antwoord en je weet meteen waar je aan toe bent.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 15:13

Ja op zich begrijp ik die gedachte wel, maar is het niet al een beetje voor de hand
liggend wat zijn reactie zal zijn? Als hij er echt iets in had gezien dan had
hij wel actie ondernomen.

Hij is al niet echt recht voor zijn raap door
zo 'vaag' te doen.. Dus de kans dat hij een 100% eerlijk antwoord gaat geven (een
duidelijke Ja of Nee) is niet zo groot denk ik. Zo'n jongen blijft je waarschijnlijk
aan het lijntje houden omdat het voor hem wel makkelijk is.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 15:21

Als dat inderdaad het geval is zou ik de eer aan mezelf houden en hoe jammer ook, wegwezen :)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 15:42

Ik was destijds al best wel into mijn, inmiddels, man maar had zo'n knauw opgelopen van een vorige relatie dat ik hem toch écht de 1e anderhalf jaar alle actie heb laten ondernemen en zelf volgens mij volledig ongeïnteresseerd overkwam :o. Zelfs toen we al geruime tijd samenwoonde, kwam eea nog steeds meer vanuit hem uit. Dat heeft echt wel een hele poos geduurd hoor voordat dat volledig rechtgetrokken was. Het was echt een tijd lang aantrekken/afstoten.

Dus ik weet niet of je het zo simpel kunt stellen als: he's just not that into you ;). Dat weet alleen de jongen in kwestie en, 'helaas', zul je daar alleen achter komen door het recht op de man af te vragen. En alleen jij kent hem en dus alleen jij weet of zijn antwoord oprecht voelt of niet.

Succes TS ;).

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 15:49

Mlies schreef:

Kan, maar hoeft toch niet?

Ook hier ervaring met aan de ene kant wel heel graag met iemand daten etc maar het nog niet officieel durven maken. TS je voelt denk ik zelf het beste aan of het goed zit en het officiële nog wel komt, of niet. Mocht je erover willen praten, mijn pb staat voor je open. Mijn ervaring is dat 'dwingen' meer afstoot dan aantrekt, dus dat zou ik zeker niet doen.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:48

:(:) Sjaan!
Als ik jou was zou ik op een zeker (handig) moment de vraag stellen of hij inderdaad uberhaupt nog wel met je verder wil. Zo niet, houdt 't op.. Zo wel, dan moeten er dingen afgesproken worden.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:55

De kans is inderdaad groot dat hij jou het misschien toch net niet vind. Maar het kan ook zijn dat hij dingen mee gemaakt heeft waardoor hij zich minder aan mensen durft te hechten, bang om ze uiteindelijk kwijt te raken. Succes! :(:)

Liekess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:07

Ik denk dat je z'n bitch bent :(:)
Als iemand niet aan een relatie wil beginnen vanwege afstand, 'bindingsangst', druk met studie/werk of wat dan ook betekent dat 9/10 keer dat ze je niet leuk genoeg vinden.
Dumpen die handel! Graag of niet toch! Next *\o/*

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:09

Liekess schreef:
Ik denk dat je z'n bitch bent :(:)
Als iemand niet aan een relatie wil beginnen vanwege afstand, 'bindingsangst', druk met studie/werk of wat dan ook betekent dat 9/10 keer dat ze je niet leuk genoeg vinden.
Dumpen die handel! Graag of niet toch! Next *\o/*

Z'n bitch? What the hell? :')

Liekess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:10

Oeps, voor mensen dat serieus nemen :') Bedoel z'n scharrel, niet beledigend opvatten!

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:10

Sorry maar ik vind het een beetje kort door de bocht om te zeggen "he's just not that into you". De jongen is waarschijnlijk ontzettend gekwetst en daardoor het vertrouwen kwijt. Snap best dat hij er dan niet meteen een label op wil plakken. Als jullie het leuk samen hebben is het toch goed? Zoniet dan zou ik gewoon even wat minder van je laten horen en dan merk je vanzelf wel of hij weer toenadering zoekt.