Echt blij met je baan / werk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Debbie

Echt blij met je baan / werk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 22:07

Ik weet het.. in deze tijd mag je uberhaupt van geluk spreken als je een baan hebt.
Maar wie van jullie is er nu echt blij met zijn baan en gaat elke dag met plezier naar zijn/haar werk?

Ik werk nu sinds een jaar fulltime bij een bank, het werk is oke en ik heb super leuke collega's. Maar om nou te zeggen dat ik me het ' werkende leven ' zo had voorgesteld.. wordt ik hier nu echt blij van? Nee...

Het probleem is dat ik geen flauw idee heb wat ik nou eigenlijk wil! Maar als ik kijk naar mensen in mijn omgeving (bijv. mijn moeder) die nog steeds, na al die jaren, met enorm veel plezier naar hun werk gaan, word ik toch stiekem wel een beetje jaloers :o

Dus brand los.... word jij gelukkig van je werk? En zo ja... in godsnaam... Wat voor baan heb je dan?? (TELL ME :') )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:10

Dubbel :)

Ik mag nu niet werken (ziek) en ik merk dat ik het wel echt erg vind. Ook al vind ik het werk stom :') maar alles eromheen is wél super; de mensen, de collega's, bedrijf. Dus ik ga wel met plezier heen :)
Ik val onder de poetsmiepen, maar ben wo afgestudeerd.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 09-02-14 22:11, in het totaal 2 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:10

Ik vind mijn werk wel leuk en ga er meestal met plezier heen (behalve als de wekker gaat, maar ben nu eenmaal niet de vrolijkste als ik net (vroeg) wakker ben :'))
Soms zijn er wel dingen die ik niet leuk vind, maar dat hou je toch denk ik. De leuke dingen wegen wel veel op tegen de niet leuke dingen ;)
Ik ben trouwens fysiotherapeut in de tweede lijn.

Snadrem

Re: Echt blij met je baan / werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:13

Ik heb de leukste baan ter wereld! Morgen mag ik weer :)

Ik werk als hoofdagent bij de politie. In principe baanzekerheid tot je omvalt, en je kan alle kanten op binnen de organisatie. Het werk is veelzijdig, zowel dankbaar als ondankbaar, en je maakt dingen mee die andere mensen nooit meemaken. Altijd wat te vertellen op verjaardagsfeestjes, al hebben mensen ook altijd wat tegen je te klagen op verjaardagsfeestjes :')

Maar het is wat mij betreft veruit het leukste dat er bestaat!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:15

Ja vind mijn werk echt heeeel leuk :D werk bij 2 totaal verschillende huisartsenpraktijken als doktersassistenten. een gevarieerde baan erg afwisselend leuke collega's en elke dag nieuwe uitdagingen en spanningen qua patienten en het inplannen van hun problemen

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:15

Snadrem schreef:

Ik werk als hoofdagent bij de politie. In principe baanzekerheid tot je omvalt, en je kan alle kanten op binnen de organisatie. Het werk is veelzijdig, zowel dankbaar als ondankbaar, en je maakt dingen mee die andere mensen nooit meemaken. Altijd wat te vertellen op verjaardagsfeestjes, al hebben mensen ook altijd wat tegen je te klagen op verjaardagsfeestjes :')

En daar sluit ik mij als agent helemaal bij aan :Y) Al kan ik het vroege opstaan voor de ochtenddiensten af en toe wat minder waarderen :P

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:17

M_aaike_ schreef:
En daar sluit ik mij als agent helemaal bij aan :Y) Al kan ik het vroege opstaan voor de ochtenddiensten af en toe wat minder waarderen :P

Tof werk hebben wij 8-)

En voor verkeerscontroles loop ik ook niet echt warm, maar ach, dat doe ik toch geen zeven dagen achter elkaar :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:18

Snadrem schreef:
M_aaike_ schreef:
En daar sluit ik mij als agent helemaal bij aan :Y)

Tof werk hebben wij 8-)

Wij kijken hier altijd naar overtreders op sbs6 maar respect hoor hoe die agenten dronken pubers en boze mensen managen :')
Ik zou er niet blij van worden :D

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:19

Ik vind mijn werk ook echt heel leuk :D.
Ben fotografe in een fotostudio en doe dit eigenlijk elke dag wel met veel plezier, het is ook erg afwisselend werk en de dagen vliegen voorbij.

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:19

Nee, ik ga niet met plezier naar mijn werk. Laat ik voorop stellen dat ik enorm blij ben dat ik in deze tijd een baan heb (vriendlief zit al bijna 1,5 jaar thuis...) maar leuk vind ik het niet.

Ik ben ass. bewindvoerder op een adv.kantoor. Een halfjaar geleden is het kantoor gereorganiseerd en is er bij ons team iemand uitgegaan. Zij was degene die de nodige maar simpelere klusjes deed en ik de meer verdiepende, interessante taken. Door het wegvallen van haar moet iemand die simpele klusjes doen (ik dus...) en kom ik niet meer aan het interessante (en dus leuke) werk toe. Ik heb een hbo-opleiding gedaan en hetgeen wat ik nu doe daar heb ik die opleiding niet voor nodig...
We zijn bezig met een stagiaire die mij kan ondersteunen zodat ik weer tijd heb voor leukere dingen, maar dat verloopt nog niet bepaalt vlekkeloos.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:20

Ik kan volmondig zeggen dat ik elke dag met veel plezier naar mijn werk ga.
Ik werk op een peuterspeelzaal met VVE programma en het extra begeleiden en
helpen van kinderen op vooral taalgebied vind ik super leuk.

De kinderen zijn oprecht, enthousiast en je krijgt zoveel terug.

Daarnaast past het super goed bij mijn studie (pedagogiek). Als ik dat diploma heb ga
ik wel opzoek naar een andere baan aangezien ik wel iets meer wil verdienen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:22

Ik heb een hele leuke baan met hele leuke collega's. Over het algemeen ga ik altijd met plezier naar het werk. Enigste nadeel is dat ik wisselende diensten draai en 's morgens heel vroeg mijn wekker soms gaat.

Ik ben obstretisch verpleegkundige in het ziekenhuis. Dit betekend dat ik werk op de verloskamers en de kraamafdeling. Ik doe dit werk al bijna 14 jaar en zou niets anders willen

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:25

Nou nee, het is niet m'n droombaan..
Het werk is wel leuk, de klanten niet en m'n directe collega's eigenlijk ook niet altijd := maarja, heb een vast contract, het salaris is in principe prima, daar zit wel een regelmatige groei in ivm de cao (in de functie helaas niet) en ik werk in de buurt en ben 2 middagen vrij wat natuurlijk heerlijk is..
Bij gewoon goed functioneren is dit in principe een baan voor het leven..

Heb hiervoor bij een makelaar gewerkt en dat vond ik eigenlijk veel leuker! (Nog) leuker werk, lieve collega's en lekker dichtbij. Het salaris was minimaal en de directrice een echte Cruella de Vil, maargoed het is dus overal wel wat..

wes2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:32

Snadrem schreef:

Hier sluit ik me ook helemaal bij aan!! Altijd met plezier naar het werk. Hoewel de vroege diensten af en toe minder zijn. :Y)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:32

Ja, ik vind mijn werk hartstikke leuk en ga elke dag met mijn plezier na mijn werk.
Wel mis ik heel erg het contact met collega's, borrelen op het werk, een keer in het jaar een bedrijfsuitje etc.
Ik ben namelijk de enige werknemer.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:37

Ikke vind mijn bijbaantje bij de groenteboer super, er zijn wel wat minpuntjes maar die zitten hem meer in het uitbetalen van loon etc.

Het werk en de klanten zijn super.

Ikkuh_Rolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:38

Ja ik vind mijn werk ook leuk! Niet altijd zoveel zin als op zondagmorgen de wekker weer gaat maar als ik er eenmaal ben is het goed. Ik werk als voedingsassistente in een zorginstelling. ( Als bijbaantje ). De bewoners maken van elke dag een vrolijke dag!

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:44

Bij mijn eerste baan had ik ook zoiets van "is dit het nu?"
En zo dobberde ik van baan naar baan. Totdat ik op een dood punt naar een beroepskeuze adviseur ging. En daar ontdekte is dat ik inderdaad geen "passie" had, maar het wel leuk vond als er bepaalde aspecten in een baan zaten, zoals: zelfstandig werken, nieuwe dingen leren, kunnen nadenken, iets uitleggen of helpen aan andere mensen.
Vaag? Ja.
Maar nu ik op een andere manier naar een baan kijk, en van mezelf weet dat het mij echt niet interesseert of ik over koffie of over financiën moet praten, ben ik nooit meer in een baan verzeild geraakt die ik niet leuk vond.
@Debbie, en dat is nu bij een bank :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:55

Ik geef paardrijles en ga letterlijk altijd met plezier naar m'n werk, op m'n fietsie :) Het heeft z'n nadelen (koud in de winter, fysiek zwaar, weinig uren en dus weinig loon), maar de kids en de paarden maken dat helemaal goed. Ik doe er alles aan om het voor iedereen zo prettig en leuk mogelijk te maken!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:58

Ik kan volmondig ja zeggen, heb van mijn hobby mijn werk kunnen maken.
Ik ben zzp'er paardrij-instructrice, geef lessen met mijn eigen paarden aan kinderen en volwassenen.

Er zijn altijd nog wel verbeterpunten, zoals dichter bij mijn werkplek wonen ( of te wel mijn ouders moeten verhuizen, hihi).
En door de crisis blijven de lesklanten toch een beetje weg. Gelukkig is het niet ons hoofd inkomen, mijn partner heeft een goede baan.
Een binnenbak is ook uiterste welkom, heb alleen een buitenbak. En ja met slecht weer baal ik als een stekker.

Maar voor 99% ben ik zeer tevreden, die ene % is door slecht weer hahaha.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:58

Ik! *\o/*
Ik ben hippisch journalist en webredactrice voor de Hoefslag maar heb het hiervoor ook voor Bokt gedaan. Voor Bokt liep het drastisch uit de hand waardoor ik in 2012 zelfs op de Olympische Spelen ben beland en even daarvoor werd ik door de Hoefslag gescout. Ik heb het in het begin 7 dagen per week (dus zonder weekeinde gedaan) en zou dat nog steeds moeiteloos kunnen, maar om scherp te blijven (en geen ruzie met mijn vriend te krijgen :P ) ben ik nu op dinsdag en woensdag vrij. Sinds augustus ben ik vast in dienst. Echt heerlijk! Wanneer ik 'weekeinde' heb ben ik echt aan het afkicken en blij wanneer ik weer aan het werk mag. Het is me wat dat betreft echt op het lijf geschreven. Heerlijk vanuit huis steeds de snelste zijn op het gebied van paardennieuws, ideaal! Mijn hobby heeft me dus uiteindelijk een baan opgeleverd. Heb er overigens nooit een opleiding voor gevolgd maar ben nu wel intern 'opgeleid' en bijgeschaafd.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:04

Ik antwoord met een volmondig JA! Ik ben dolgelukkig dat ik werk heb, twee maanden geleden had ik daar namelijk een heel zwaar hoofd in. Voor mij geeft dit enorm veel voldoening gezien ik deze maand uit de Wajong kom en geheel op eigen benen mag staan. Ik werk als administratief medewerker bij een advocaten kantoor. Ik ben verantwoordelijk voor het digitaliseren van het archief en ondersteun de secretaresse. Uitbreiding van mijn takenpakket is mogelijk, ik leer iedere dag iets nieuws. Het is simpel maar heel duidelijk en gestructureerd werk, wat voor mij perfect is. Ik ben in de 7e hemel :D

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:08

Ja ik ben echt blij met mijn werk. Ik werk als radiotherapeutisch laborant in het ziekenhuis. Voorheen in amsterdam, nu in alkmaar. Op het juiste moment gewisseld, nu overal vacature stop.
Ik voel me hier echt thuis en kan mezelf zijn op het werk. Geweldige collega's. En gewoon heel leuk afwisselend werk :Y)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:20

Ja! :D
Ik doe werk waar mijn hart in ligt, dieren. Ik werk als paraveterinair :) .
Hoewel ik meer intensieve uren maak als toen ik op school zat heb ik veel meer energie naar mijn gevoel.
Ben ook erg dankbaar ervoor dat ik deze kans heb gekregen. Ik hoop ook dat ik er nog lang met plezier kan blijven werken :).

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:56

Ik had echt een super leuke baan. Veel zelfstandigheid, leuke taken, super collega's en goede arbeidsvoorwaarden. Alleen de locatie was wat minder, beetje ver weg. Tegenwoordig studeer ik weer, maar kan ik nog part-time werken voor hetzelfde bedrijf, vanuit huis. Dat is natuurlijk helemaal geweldig, al mis je dan weer de omgang met collega's..