Heb je wel eens iets gedaan wat je fataal had kunnen zijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Heb je wel eens iets gedaan wat je fataal had kunnen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 19:51

Hoi bokkers, :)

Na aanleiding van een reactie in dit topic was ik nieuwsgierig naar het volgende:

Ik las hier dat iemand wel eens nog even snel over spoor ging terwijl de bomen al dicht gingen. In principe is dit iets wat je wel fataal had kunnen worden.

Nu gebeuren er in het dagelijkse leven best vaak dingen waarvan je denk oh dat kan nog wel even, terwijl het je eigenlijk wel fataal had kunnen worden.

Nu vraag ik mij af of jullie wel eens zulke situaties hebben gehad waarvan je nu denkt dat had zo verkeerd af kunnen lopen ik doe dit echt nooit weer.

Oja ik bedoel eigenlijk geen paard gerelateerde dingen, paarden is sowieso een risico die je ook fataal kan worden.. Ik bedoel eigenlijk meer dingen die je zelf in de hand had zoals bovenstaande voorbeeld. Uiteraard mogen ook dingen besproken worden die je eens een keer hebt gehoord of hebt gezien van iemand anders..
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 09-02-14 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:53

Snel de weg oversteken en de bal van straat halen toen er een bus aan kwam. En uiteraard viel ik op de straat

Hikarii

Re: Heb je wel eens iets gedaan wat je fataal had kunnen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:54

Jaaa, paardrijden had mij zovaak fataal kunnen zijn _O- Ik ben nou niet echt de beste in blijven zitten.. Toen ik 7 was ben ik op mn gezicht gevallen en is mijn lichaam over me heen geklapt, nek bijna gebroken := En zo nog een paar..

Tiggs

Re: Heb je wel eens iets gedaan wat je fataal had kunnen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:55

Oversteken voor een auto die veel te hard reed. Auto stond daarna ook dwars op het landweggetje...

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:56

En dat vraag je op een paardenforum :')

Nee even zonder gekheid, eigenlijk komt er bij mij niks bijzonders naar boven.. hmz.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:56

Ik stap bijna dagelijks in de auto en regelmatig op een paard. Vaak genoeg situaties meegemaakt dat het net goed ging.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:57

Fietsen zonder licht :+

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:57

Wandelen in Noorwegen en afwijken van de te wandelen route om de hemelsbreed route (recht to recht aan) terug naar ons huisje te volgen. Daarbij zijn we een beek overgestoken en dat was er zo een van als je erin valt ben je weg.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:58

Tja, het meest 'obvious' antwoord is inderdaad; op een paard gaan zitten. Maar los daarvan ben ik eigenlijk altijd een enorme angsthaas geweest, dus ik kan me niet zo snel iets voor de geest halen wat bijzonderder is dan 'aan het verkeer deelnemen.. :+

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:59

Ik ben eens in volle galop onder een waslijn door gereden... helaas bukte ik niet op tijd. Ik denk dat als het gewoon zo'n simpel ijzerdraadje was geweest, ik wel (deels) onthoofd had kunnen zijn -O- ... toen gelukkig alleen blauwe plekken, schaafplekken en flinke spierpijn in mijn nek eraan overgehouden.

Ceriadwen

Elke dag wakker worden en de dingen gaan doen die de dag nodig acht.

claudiadvx

inderdaad ook fietsen zonder licht! gelukkig reed de auto nog niet zo hard. maar ik lag wel anderhalve meter verder

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:00

Hanmar schreef:
Tja, het meest 'obvious' antwoord is inderdaad; op een paard gaan zitten. Maar los daarvan ben ik eigenlijk altijd een enorme angsthaas geweest, dus ik kan me niet zo snel iets voor de geest halen wat bijzonderder is dan 'aan het verkeer deelnemen.. :+

Idd hier ook, ik ben geen risktaker, dus hooguit hier een verkeerde beslissing in het verkeer...

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:00

Gewoon oversteken terwel er een auto aankwam bijv omdat een belon of iets wegvloog er snel achterna gerend

Heb toen ik jaar of 6 was, quad ongeluk gehad.. ben over de kopgeslagen en dat had echt heeel vervelend kunnen aflopen..

En keertje met mijn ouders... waren in zeeland.. en bij een aqualand overdekt met zeedieren zoals (kreeften.. en ik stop mijn vingers er zo in.. en schilde weinig of ik was paar vingers kwijt haha :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:02

Na een zeer korte nacht, volgens mij nog met een hoog promillage alcohol in mijn bloed gaan skien, uit de bocht gevlogen (op een blauwe piste pad :')) en het ravijn in geskied. Mijn leven flitste toen wel even voorbij. Gelukkig wel nog zo snugger om veel bescherming aan te hebben (deed vaker lompe dingen) en alleen materiele schade.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:04

Las de titel en dacht gelijk 'Op mijn pony stappen, is levensgevaarlijk', maar LZP...

Goeie vraag, behalve paardrijden kan ik me niks bedenken wat echt op het nippertje goed ging.

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:06

Ik ben wel eens op een paard gaan zitten van een vriendin in de weide, toen zij hem bij het halster vasthield. Ze beloofde hem niet los te laten, maar deed het toch... Paard vond het niet zo tof dat ik daar zat, dus vertrok in volle galop al bokkend. Toen ik door de lucht vloog dacht ik toch echt "dit is het dan.". Je zult mij dan ook echt nooit meer op een paard zien zitten dat niet vasthangt/dat niet iemand vast heeft.
En tja, verder het verkeer is al gevaar genoeg...
Oh ja, schiet me plots te binnen dat ik, nog voor het voorval hierboven, samen met men broer op een pony was gaan zitten (was een jaar of 8) en die vertrok ook in galop, en die ging voorbij een ijzerdraadje. Ben er op tijd kunnen afspringen, wil niet weten wat er anders was gebeurd :n

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:07

In een groot open weiland de paarden binnen halen terwijl het enorm hard onweerde. Toen het los barstte ging ik op m'n hurken zitten, maar voelde echt iets langs me schieten. Als ik dus een mini seconde later was geweest was het einde verhaal geweest.
En ja door fietsen als de bomen al dicht zijn doe ik eigenlijk regelmatig. :o

tandlozemum

midden in de nacht wilde beren willen zien in Roemenie, en ze nog tegen komen ook.

Anoli

Auto in willen halen op een 80 km weg in het donker... ik schatte de afstand tot de tegemoet komende auto verkeerd in en heb met mazzel mn autootje net op tijd voor de langzaam rijdende auto kunnen krijgen.
Toen had ik wel even mn hart in mn keel zitten en reed ik die weg voortaan heel braaf zonder in te halen in het donker :')

En verder keihard een fietspad af fietsen (helling af) onderaan uit wijken voor een regenplas en daarbij omver gereden worden door een scooter. Vervolgens gelanceerd worden en op mn hoofd landen. Behalve een hersenschudding en een bloedend hoofd en een giga schaafwond op mn elleboog had ik helemaal niks. Maar volgens omstanders had ik mn nek wel kunnen breken :oo

Voor de rest weinig enge dingen zelf en bewust gedaan. Wel enge dingen meegemaakt door andermans verkeerde inschattingen, maar goed daar kan je weinig aan doen :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:08

Veel, veel te hard rijden met de auto. Net voor het donker met vriesweer in volle galop, met een veel te frisse pony op een weide bezaaid met rotsen, zonder gsm bij me en niemand die wist waar ik was.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 09-02-14 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:08

Ik rij alweer een aantal maanden zonder remmen en licht op m'n fiets rond en dat gaat soms maar net goed. Ik ben nu zwanger dus zal er binnenkort iets aan laten doen.

Verder heb ik veel bijna dood ervaringen odat ik nogal een impulsief persoon ben, maar kan ze me even niet herinneren :Y)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:09

- Toen ik jonger was, zonder uit te kijken oversteken liep bijna onder een politie auto.
- Ik had ruzie met mijn ouders, ik was weggelopen en mijn ouders hebben mij opgehaald. Ik was al een paar uur weg. Toen zeiden ze dat ik nooit meer mocht paardrijden heb ik boos de deur van de auto opengedaan terwijl we reden (niet al te hard) en uitgestapt. Toch wel heeel dom en ook best wel spijt van die actie (heb mijn moeder echt zo in angst gejaagd die avond, nog steeds veel spijt van).
- In een speeltuin van een glijbaan afspringen, dat ding was wel dik twee meter hoog als het niet hoger was.
- Op vakantie was ik van plan paard te huren en alleen bos in te gaan. Was allemaal gelukt (stomme mensen van manege) totdat mijn stiefmoeder erachter kwam en ook maar paarden gingen huren om mee te gaan.

Ik was vroeger niet echt nadenkend over gevolgen hmmm, nu ik zwanger ben moet ik eerlijk zeggen ben overvoorzichtig geworden. En ik zie wel eens kinderen dingen doen en mijn hart zit al in mijn keel. Terwijl ik precies zo was.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:09

Ik was ooit op vakantie in Italië en we hadden fietsen gehuurd om de buurt te verkennen. Fietsen waren al niet van superkwaliteit maar goed genoeg voor zo'n ritje. Petje op tegen de zon en fietsen maar. We reden op een hele drukke weg met snel verkeer achter elkaar op een zeer smal strookje voor fietsers, sowieso al heel gevaarlijk. Op een gegeven moment reden we tegen een brug op. Bij het afdalen, vloog de wind onder mijn pet en ging hij waaien.
Ik heb echter wel eens het probleem dat ik eerst doe, en dan nadenk :+ . Met andere woorden, mijn pet gaat vliegen, ik denk "hé, mijn pet gaat weg!", waarop ik mij heel sierlijk met mijn voeten van mijn trappers afduw naar voren en met mijn handen mijn pet achterna grijp. Dààrna bedenk ik mij natuurlijk pas, "hé ik zit wel op een fiets", maar dan is het te laat, mijn mooie tijgersprong achter mijn pet eindigt in een zeer pijnlijke en niet zo charmante valpartij in het midden van de weg.
Ik had ontzettend veel geluk gehad dat er in heel die drukke ochtend op dat moment net geen auto afkwam. Had er eentje gereden dan had ik er onder gelegen.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:10

Ceriadwen schreef:
Elke dag wakker worden en de dingen gaan doen die de dag nodig acht.

Dit ja, bovendien gebeuren de meeste ongelukken nog altijd binnenshuis :D