Hehe eindelijk duidelijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ilaan

Hehe eindelijk duidelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 17:21

Hallo!

Iedereen krijgt ermee te maken en de meeste hebben hier dan ook moeite mee: Welke opleiding ga je doen en waar ga je die volgen?
Ik heb eindelijk alles op een rijtje. Sinds ik begon met paarden moest en zou ik later ook de paarden in. Natuurlijk kom je dan op die leeftijd dat je beseft dat het heel moeilijk is om daar een broodje mee te verdienen. Tóch ga ik iets met paarden doen.

Volgend jaar start ik met de opleiding Hoefsmid en daarna is het plan om naar Engeland te gaan en voor paardentandarts te gaan. Ik begin als het goed is (nog even aangenomen worden :') ) volgend jaar op de Groene Welle. Barneveld vond ik te klinisch en te vol van zichzelf.

Meer mensen die van plan waren deze richting op te gaan en zo ja, waar?
Moest het even kwijt ook! Zag me nergens echt lopen, tot vandaag!

leestmee

Re: Hehe eindelijk duidelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 17:50

Euh.... dan kun je echt beter naar Barneveld. Groene Welle is een flutopleiding.
Je leert daar weinig tot niets en de uitval is ook heel groot.

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 17:52

Ik doe de opleiding hoefsmid op de groene welle

als je meer info wilt kan je me pb sturen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 17:56

als ik de opleiding vergelijk met die van mij is de groene welle tegenwoordig niet slecht hoor! succes!

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 18:02

Dan is er in een aantal jaren heel wat veranderd.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 18:03

Barneveld vol van zichzelf? :')
Ze zijn niet voor niks al 3 jaar achter elkaar beste groene MBO ;)

Heb al een paar keer meegemaakt dat er geen plek was voor stagiaires, maar als je zei dat je van Barneveld kwam dat er wel ineens plek was.

Ook afgelopen keer met de open dag genoeg volk rondgeleid (oa groene welle, wellantcollege en helicon) dat de opleiding al op andere school volgde maar toch wilde switchen naar Barneveld i.v.m. de kwaliteit van het onderwijs.

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 18:04

Ik jeb nog maar 1 les uitval gehad tot nu toe dit schooljaar, en ik leer er vrij veel dus is denk ik dan inderdaad heel wat veranderd

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 01:53

Nou als ze ipv info te geven het alleen maar hebben over de super kwaliteit van de lessen, de super kwaliteit van de docenten, en de super kwaliteit van alles eigenlijk is het voor mij duidelijk. Ik vond dat raar. De sfeer in zwolle kwam op mij 3x beter over.

snap niet waarom mensen zo aanvallend moeten reageren op mijn gevoel. Ga lekker naar barneveld als je je daar thuis voelt. Ik voel me dat daar niet. Bah. En lijkt me dat als die scholen om tafel zitten er ook over verbetering in lessen voor beide word gesproken dus zo slecht zal het wel niet zijn.
Ook zijn de proeve van bekwaamheid hetzelfde uiteindelijk. Dus je moet hetzelfde kunnen. En ik wil per se bol doen om niet afhankelijk te zijn van 1 iemand in de opleiding. Dit is geen optie in barneveld zonder paardenhouderij daarbij te halen.

Ik weet na 6 jaar havo eindelijk wat ik wil en waar ik dat wil en dat moet dan schijnbaar finaal de grond in worden gestampt door sommige. Zal nog eens wat delen xD

Anderen; bedankt :)

roostaffy
je bent dit jaar gestart of?

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 12:23

Ja ik zit nu in mn eerste jaar (:

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 12:33

Nou zeg.. je mag ook wel wat minder op je pik getrapt doen...
Niemand trapt je de grond in _O-

Ook ik deel alleen maar feiten en mijn ervaring. Maar blijkbaar wil jij dus alleen maar ja en amen op je verhaal horen. ;)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 16:57

Dat is onzin. Alleen is mijn gevoel dat ze daar nogal vol van zichzelf zijn.

Als je verder nog wil discussiëren stuur je maar een pb. Heb hier geen zin in ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:45

ik heb ook nog niet veel onderbouwingen gehoord. Niet: barneveld is beter omdat groene welle lesuitval heeft maar een echte reden over barneveld of de gw zelf..

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:54

Mijn onderbouwing heb ik al gegeven..

- Barneveld is al 3 jaar achter elkaar verkozen tot 'beste groene MBO'

- Ik heb op de open dag al meerdere mensen rondgeleid die mij vertelden dat ze over wilde stappen naar Barneveld omdat ze de kwaliteit van het onderwijs op hun huidige school niet goed (genoeg) vonden.

- Als student van Barneveld heb je vaak voorrang op stages, op de werkvloer zijn ze dus blijkbaar erg tevreden over de studenten van Barneveld.

Ik zeg nergens dat Barneveld beter is dan welke andere school dan ook en dat al die andere scholen maar bagger zijn...
Ik vertel alleen over mijn eigen ervaringen en hetgeen waar ik wat van weet, en dat is Barneveld. Over de andere scholen kan ik zelf niet oordelen... ik ken ze namelijk niet en heb er niet op school gezeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:59

duidelijke en eerlijke post, carr_friesje!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 20:56

Het is logisch dat er verschil qua scholen is. En als een ander zich thuisvoelt op het groenhorst, ik houd ze niet tegen. Alleen zie ik mezelf daar niet zitten. Mocht het groene welle giga tegenvallen zal ik een eventuele overstap niet uitsluiten. Of ik ga direct naar engeland. Maar voor nu voelt dit beter met de info die ik van beide scholen heb na een bezoek.
Vooral omdat de proeve van bekwaamheid hetzelfde zijn en ze ieder jaar om de tafel zitten.

Gun iedereen een plek waar ze zich thuisvoelen en waar dat is maakt niet uit toch?

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:59

Waar in Engeland wil je paardentandarts gaan doen? (: Ik ben echt al heel lang opzoek naar opleidingen tot paardentandarts, maar kan er eigenlijk nauwelijks wat over vinden.. Onze paardentandarts heeft zijn opleiding in Australië gedaan, maar dat is zo ver weg :Y)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 21:11

Amerika kan het ook. Heb eerlijk gezegd niet super veel onderzoek erna gedaan maar heb volgens mij een link op de pc (zit op mijn mobiel). Weet dit alleen niet zeker.
Leef immers in het nu en zou dat pas over 3 jaar gaan doen haha

Google eens in het engels, weet dat ik toen veel meer resultaten kreeg :)

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:24

Nog even een toevoeging over de proeve van bekwaamheid.
Die is als het goed overal grotendeels hetzelfde :P Alleen is je hele opleiding niet de weg daarnaartoe?

Vond het alleen een beetje jammer dat je je zo aangevallen voelde... Zie namelijk niks aanvallends in m'n posts.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 21:31

Ik denk dat het groene welle een goede opleiding aanbied waar je genoeg leert. Net zoals het groenhorst dat doet. Voor mij is het gevoel en de reistijd beter naar en in zwolle. Daarbij heb ik niets aan het diploma paardenhouderij. Mijn keuze is gewoon gemaakt.
En ik vind het fijn dat jij daar op je plek zit, alleen denk ik dat dat voor mij anders is.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:37

Ik wil dan de opleiding hoefsmit niet doen maar ik heb me deze week ingeschreven voor de opleiding Paardenhouderij op het Clusius college in Alkmaar
Ik hoop dat ik word aangenomen, en Groene Welle ken ik veder niet dus kan daar ook niks over zeggen.

chantaleddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:19

de opleiding in zwolle... wij krijgen heel vaak stagieres van die school, zijn meerendeels allemaal flut. een dier aanvaard geen smoesje zoals de brug stond open of ik heb me verslapen. je moet er zijn voor je dier en dat leer je heel goed op een goede stage. ennnn mijn broer deed daar mbo en dan boer volgensmij. hij ging van havo 3 naar mbo 1 heeft klas 1 in 3 maand afgerond klas 2 in 2 maand en begon dan in de helft van het jaar op mbo 3. of terwijl hij heeft nauwlijks iets gedaan. gaat nu naar hbo in dronten en mag weer klas 1 overslaan omdat hij 2 jaar lang doorstroom heeft gedaan en dan hbo 1 mag laten vallen zeg maar. best vaag. maar iig weinig lesstof en stagaires zijn niet bepaald fanantiek

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 19:31

Dat heeft naar mijn idee meer te maken met de instelling van de leerlingen dan van de school.. heb ook vaak genoeg stagiaires meegemaakt van andere scholen in verschillende takken van beroep die niets deden terwijl hun klasgenootje wel heel veel deed.

Gelukkig ken ik mezelf en weet ik dat ik hard werk en ook alles aanpak. Dus geloof niet dat ik snel een ontevreden en boos iemand op mijn dak heb haha

Maar wel raar dat hij het eerste jaar op het hbo ook zo mag overslaan! Nog niet eerder van gehoord, maar wel fijn dat het allemaal zo verkort kan toch.

chantaleddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:34

moet je 1 dag in de week 2 jaar lang meer naar school. bij hem op woensdag. rest was toen vrij. maar de instelling is over het algemeen beter op die andere school. maar er zijn natuurlijk verschillen

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 00:43

Mag je vinden. Gelukkig zegt dat niks over mijn instelling ;)

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 18:45

carr_friesje schreef:
Mijn onderbouwing heb ik al gegeven..

- Barneveld is al 3 jaar achter elkaar verkozen tot 'beste groene MBO'

- Ik heb op de open dag al meerdere mensen rondgeleid die mij vertelden dat ze over wilde stappen naar Barneveld omdat ze de kwaliteit van het onderwijs op hun huidige school niet goed (genoeg) vonden.

- Als student van Barneveld heb je vaak voorrang op stages, op de werkvloer zijn ze dus blijkbaar erg tevreden over de studenten van Barneveld.

Ik zeg nergens dat Barneveld beter is dan welke andere school dan ook en dat al die andere scholen maar bagger zijn...
Ik vertel alleen over mijn eigen ervaringen en hetgeen waar ik wat van weet, en dat is Barneveld. Over de andere scholen kan ik zelf niet oordelen... ik ken ze namelijk niet en heb er niet op school gezeten.

Dat zal best, maar die school moet voor een 16-jarige wel te bereiken zijn met het OV