voor eeuwig in mijn hart papa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

voor eeuwig in mijn hart papa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 17:10

dag bokkers, ik heb lang getwijfeld of ik dit topic zou posten.
21 januari 2014 is mijn papa overleden om 8 uur s' morgens geheel onverwacht. ik zal even in het begin van het verhaal beginnen.

5 jaar geleden is mijn papa met spoed opgenomen in het ziekenhuis omdat hij een hartaderbreuk had gekregen. we hadden geluk, de breuk zal in de binnenkant van de ader (ik bespaar jullie even de medische uitleg). na weken op intensieve zorgen gelegen te hebben is het weer goed gekomen. de breuk bleef er wel zitten, maar het was stabiel genoeg. een tijd later mocht hij weer gaan werken, wat was hij toen blij.
ik weet niet waar het precies is misgelopen, ik zat zwaar in mijn puberteit en heb niet echt aandacht besteed aan mijn omgeving, maar op een moment besefte ik nu heeft hij een probleem. maar eer iedereen dat besefte had hij al last van een alcoholverslaving. Hij bleef dit echter ontkennen tot mijn ouders in het begin van de zomer uit elkaar zijn gegaan.
Ik woonde bij mama, maar mijn band met papa was altijd al beter dan die met papa. ik ging wekelijks bij papa een namiddagje op bezoek, maar ik merkte gewoon hou onze band brak, we hadden de heel tijd ruzie over de drank. In september heeft hij uiteindelijk de klik gemaakt en heeft hij zich laten opnemen in een kliniek. het ging heel goed en hij wilde echt van die drank af.
Ik bezocht hem elke woensdag. Na een maand of 2 mocht hij in de weekends naar huis, dan ging ik altijd een dagje naar hem toe en ik merkte onze band weer sterker worden.
het ging echt goed met hem en hij keek er naar uit naar huis de komen. 15 januarie zou hij definitief weer thuis zijn. het weekend ervoor ben ik nog bij hem geweest maar het eerste weekend dat hij thuis was kon ik niet gaan omdat ik met vrienden weg ging. ik heb hem zaterdag nog gebeld: "dinsdag gaan we naar die film die jij zo graag wilt zien, sorry dat ik niet kan komen vandaag"
hij was altijd zo blij als ik bij hem was, dan was hij zo fier.
Maar toen kreeg ik maandagavond een telefoontje van mijn tante: "kom onmiddellijk naar het ziekenhuis er is iets met papa" wat er was wouden ze niet zeggen. De dokters dachten een herseninfarct, ze konden niets meer doen. we zijn die nacht tot 1 uur bij hem gebleven, toen heb ik huilend afscheid genomen, met de gedachte: "als ik in de ochtend terugkom kan het dat hij er niet meer is". hij was al bewusteloos toen hij binnengebracht werd in het ziekenhuis, dus pijn heeft hij niet gehad, hij heeft niets geweten. om 8 uur 's morgens stond ik klaar weer naar het ziekenhuis te vertrekken toen ik telefoon kreeg van mijn tante dat hij net overleden was. Later bleek het geen herseninfarct te zijn geweest maar opnieuw een hartaderbreuk, een dubbele dit keer. het bloed heeft de hersenader afgesneden en hij had geen enkele kans meer gehad.
De eerste dagen heb ik ontsettend gehuild. 25 januari is hij begraven, dit was en zware dag voor mij. maar sinsdien heb ik niet meer gehuild, het besef is er nog niet echt volgens mij. ik mis papa enorm maar wenen kan ik niet.
Vaarwel papa ik ga je missen, die film hebben we nooit meer gezien....

Afbeelding
papa met olaf in de zomer van 2010, hij had zo'n schrik van paarden maar was zo trots toen hij dit durfde. dit is de enige keer ooit geweest dat hij op ene paard zat.

Afbeelding
zomer 2012: de laatste keer met heel de familie op vakantie en de recentste foto die ik van ons samen heb

rust zacht papa
Laatst bijgewerkt door Zoe_97 op 08-02-14 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

_Balou

Re: voor eeuwig in mijn hart papa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 17:12

Wat heftig!! Sterkte! :(:)

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 17:13

Jeetje heel veel sterkte, heb het met tranen in mijn ogen gelezen en met kippenvel, ik wens je heel veel sterkte en geluk toe ondanks dit megagrote verlies.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 17:14

Wat vreselijk voor je... Heel veel sterkte met je verlies. Y;(

sanne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 17:15

Heel veel sterkte!!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 17:16

dankjullie wel. het ergste vind ik dat het besef er gewoon nog niet is. ik heb dinsdagavond thuis gezeten met mijn gsm in mijn handen gezeten te wachten op een telefoontj: "de film begint dadelijk, waar blijf je?" Ik wist dat het niet ging komen maar toch kon ik mijn gsm niet wegleggen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 17:19

Heel veel sterkte, denk aan hem in goede tijden en aan het goede contact dat jullie ondanks alle moeilijkheden toch hadden. Verwerken van een zo groot verlies kost tijd, neem die, het kan heel lang duren. Ik hoop dat je mensen hebt om mee te praten.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 17:19

heel veel sterkte toegewenst ik ben zelf een half jaar geleden mijn vader verloren dus als je wilt praten mijn pb box staat open, op de foto's lijkt het me een hele lieve man, die veel om je gaf omdat hij mede voor jou wilde afkicken. het doet veel pijn om iemand die je dierbaar is te verliezen. nu zit je vol verdriet en ongeloof, praat en huil met mensen en ga het niet opkroppen want daar krijg je later last van. dikke knuffel :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 17:20

Gecondoleerd TS, heel veel sterkte :(:)

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 17:21

Jeetje wat erg,heel veel sterke!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 17:24

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 17:25

jeetje wat erg zeg,
Ik weet precies hoe het is mijn vader is 10 jaar geleden overleden aan kanker,
Ik weet precies wat je doormaakt!
Ik had dat ook ik had het besef nog niet dat hij overleden was dat hij er niet meer was
na de jaren heb ik dat eindelijk wel gekregen en viel mij ontzettend zwaar,
heel erg veel sterkte gewenst voor jouw maar, ook familie en vrienden!
Als je ergens mee zit mag jij mij altijd een PB sturen mijn pb box staat voor je open!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 17:26

Heel veel sterkte....

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 17:27

dankjuliewel voor alle lieve reacties

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 17:27

Gecondoleerd TS, de pijn zal met de tijd verzachten, maar het gemis zal altijd blijven.
heel veel sterkte de komende tijd :(:)

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 17:28

Heel veel sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 17:34

Sterkte.. :(:)

biancatjuh27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 17:40

Heel veel sterkte ts :(:)

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 17:41

gecondoleerd ts en heel veel sterkte :(:)

pietaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 17:51

erg veel sterkte..

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 18:26

Gecondoleerd en heel veel sterkte

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 18:31

Gecondoleerd en heel veel sterkte!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 18:31

Jeetje wat een heftig verhaal zeg.
Heel veel sterkte toegewenst :(:)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:12

Heel veel sterkte gewenst! Het is niet makkelijk om je vader te moeten missen.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:20

Zit hier met tranen die ik probeer te bedwingen.. Het rotste vind ik nog te lezen dat je naar de film zou gaan maar dat dat er niet van gekomen is..
Ben zelf mijn moeder vorig jaar verloren maar het besef is er geloof ik nog altijd niet.

Heel, heel veel sterkte gewenst. Voor de komende tijd maar zeker ook de jaren die gaan volgen voor jou en de rest van de familie.