Emotioneel of fysiek vreemdgaan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eline91

Emotioneel of fysiek vreemdgaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 10:44

Beste bokkertjes,

Naar aanleiding van dit topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=1766077& heb ik het met een aantal andere vrienden (die kerel was er niet bij) gehad over vreemdgaan.

Toen ontstond de discussie of er een onderscheid moet worden gemaakt tussen vreemdgaan op een puur fysieke manier of vreemdgaan dat wordt gedreven door emoties of gevoelens.
Met vreemdgaan op een puur fysieke manier wordt er bedoeld dat beide partijen geen gevoelens hebben voor elkaar, dat het dus enkel om het fysieke gaat.

Voor de duidelijkheid, ik vind beide vormen van vreemdgaan absoluut not done, maar een aantal van mijn vrienden waren van mening dat het wel kan als er geen gevoelens bij betrokken zijn. Concreet ging de discussie over 'naar de prutsmutsen gaan, dat is toch geen vreemdgaan?'

Ik vond dit best een interessante discussie, omdat ik er altijd van uit ging dat vreemdgaan om het fysieke net zo goed vreemd gaan is. Ik vond het interessant om hier eens de mening van bokt over te vragen

FNews

Re: Emotioneel of fysiek vreemdgaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:46

Naar de prutsmutsen gaan is voor mij wel vreemdgaan. Je zit dat toch ook op een ander?
Ook als er geen gevoelens bij betrokken zijn vind ik het vreemdgaan.

Vreemdgaan is vreemdgaan voor mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:48

Met je gedachten bij een ander zijn vind ik geen goede basis voor een relatie en je tong in een ander zijn keel steken vind ik echt wel vreemdgaan, beide vind ik niet goed dus en zie er geen excuus voor. Als je trouw bent zou er een knop om moeten gaan dat je niet meer behoefte hebt aan anderen, en overigens als ik naar mezelf kijk heb ik genoeg aan mijn vriend.
Flirten vind ik dan weer iets heel anders, zolang dat niet dieper(letterlijk en figuurlijk) gaat vind ik dat wel kunnen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:49

Hier idem hoor.

Lekker dan, komt je vent thuis, ik heb s*x gehad met een ander maar ben niet vreemdgegaan want heb geen gevoelens voor haar.

Nou sorry maar dat is voor mij toch echt vreemdgaan. Daar valt bij mij elk fysiek aspect onder die intiem is in mijn ogen (zoenen/vrijen enz).

Als je verliefd wordt op een ander en daar niets mee doet is het voor mij een ander verhaal. Daar kun je samen nog over praten, dat hoeft niet altijd te leiden tot vreemdgaan. Mocht dit wel zo zijn dan telt dit voor mij wel mee in de mate waarop ik evt zou kunnen vergeven.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:50

Ik vind het gewoon hetzelfde. Ik bedoel ik zou me bij allebei net zo erg gekwetst voelen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:51

Naar de prutsmutsen gaan niet vreemdgaan? _O- Als de partner het heeft goed gekeurd ja, dan is het geen vreemdgaan. Alles wat iemand stiekem moet doen met een ander, verborgen houdt voor zijn partner omdat die het niet goed zou vinden, is vreemdgaan, walgelijk. En dan heb ik het natuurlijk niet over een verrassing oid :+

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:51

Ohh toevallig zo'n incident :') in de omgeving gehad.
Man appte langdurig met een meisje en hebben elkaar uiteindelijk maar één keer 'gezien'. Gezien tussen aanhalingstekens, omdat zijn vrouw erg twijfelt bij hoe en wat er gebeurt is. Zij is er achter gekomen. Helaas zijn er ook 3 kinderen in het spel en heeft dit veel littekens achtergelaten bij zijn vrouw. Ze proberen er samen wel uit te komen.

Eénmalig in een 'opwelling' vreemdgaan zou ik echt vreselijk vinden. Ik zou er erg veel moeite mee hebben en heel boos en verdrietig zijn. Maar toch denk ik dat ik het erger zou vinden als hij langdurig contact met iemand heeft en dan één keer vreemd zou gaan. Dan ben je er toch iets bewuster mee bezig met het vreemdgaan en stel je je bewust open voor andere gevoelens. Dan heb je naar mijn idee meer momenten waarop je je kan bedenken ''waar ben ik mee bezig''.
Hoe dan ook vind ik vreemdgaan op wat voor manier echt een no go.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 05-02-14 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:52

PocoGaucha schreef:
Ik vind het gewoon hetzelfde. Ik bedoel ik zou me bij allebei net zo erg gekwetst voelen.

Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten, vind het allebei net zo erg. Of m'n vriend nou zou zeggen 'ik heb m er bij iemand ingehangen maar ik ben niet verliefd op d'r ik hou alleen van jou' of dat ie zou zeggen 'ik heb gevoelens voor een ander maar heb er nog niks mee gedaan', zou het allebei niet kunnen waarderen.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:53

PocoGaucha schreef:

Hier sluit ik me ook bij aan. Ik zou dan ook denken dat ik niet goed genoeg meer ben zeg maar.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:53

beide is voor mij keihard vreemdgaan, zowel sex hebben als zoenen met een ander als wanneer er ene hele relatie bij is...
Zo moeilijk is het toch niet om een punt achter ene relatie te zetten voor je met een ander het schip in gaat??

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:57

Maar wat ik ook heel pijnlijk zou vinden, is als je partner zich emotioneel heel sterk met iemand verbonden voelt, ook al komt daar geen fysiek vreemdgaan bij kijken, waardoor het wel allemaal moet kunnen onder de naam ´vriendschap´. En dan heb ik het niet over een gewone vriendschap natuurlijk.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:58

Geryon schreef:
Naar de prutsmutsen gaan niet vreemdgaan? _O- Als de partner het heeft goed gekeurd ja, dan is het geen vreemdgaan. Alles wat iemand stiekem moet doen met een ander, verborgen houdt voor zijn partner omdat die het niet goed zou vinden, is vreemdgaan, walgelijk. En dan heb ik het natuurlijk niet over een verrassing oid :+

Dit somt het volledig op...niet meer en niet minder.
Wat jij niet aan je partner kan vertellen omdat het in jullie relatie niet door de bocht kan, en dan heb ik het dus niet over persoonlijk gewin, is vreemdgaan.

Of dat nu prutsmutsen, kussen, flirten, zoenen of weet ik het wat is. En is er wel toestemming om te gaan spelen puur om fysieke aantrekkingskracht, is het ook geen vreemdgaan meer, want je hebt toestemming...

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 11:04

De uitspraak kwam van een klasgenoot van me, die (gelukkig) gewoon vrijgezel is nu.

Toen ik dat hoorde dacht ik 'ben ik nou zo ouderwets als ik dat niet zou pikken? :\ '
Vreemdgaan blijft gewoon vreemdgaan voor mij, daar zijn geen excuses voor. Ik ben blij dat ik toch niet de enige ben die er zo over denkt.

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:05

Je kan het een niet van de ander scheiden, mn ex man zocht ook een vriendin ernaast omdat hij emotioneel niet met mij op1 lijn zat, binnen een week werd het fysiek, vandaar dat het nu mn ex man is :+ . We hebben het nog 4 jaar geprobeerd, maar hij wilde haar ernaast houden voor de dingen die hij bij mij niet vond, zowel geestelijk als lichamelijk. Ik zeg op mijn beurt, wat een slappe l.. zodra een man of vrouw begint over dat ze bepaalde oefeningen niet vreemdgaan vinden, laat dan uw alarm bellen rinkelen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:08

Flirten vind ik nou echt geen vreemdgaan. Flirten is gewoon een spelletje.

Als mijn vriend 1 van de 2 zou vertellen zou ik uiteraard niet blij zijn. Maar ik zou eerder over de misstap zonder gevoelens heen kunnen komen dan de "ik ben verliefd maar heb er (nog) niks mee gedaan".
Denk ik.

Denk dat je het moet meemaken voordat je hier een echte mening over kunt vormen.
Want ik zeg dit nu wel, maar zal je zien dat áls het me overkomt ik bijv. heel anders reageerd. Ga er maar gewoon vanuit dat ik het niet zal meemaken :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:08

Vreemdgaan is vreemdgaan. Of je nu met de buuf of met een onbekende de koffer induikt. Je kan zelfs zo ver gaan dat het begeren van een ander al vreemdgaan is (in je hoofd dus al aan een ander denkt en wat je zou willen).

Ik snap ook niet dat iemand kan roepen dat alleen gevoelens hebben voor een ander vreemdgaan is. Immers komt het dan puur voort uit lust en ook dat is een gevoel :+ ’t is alleen geen liefde.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:55

Tja, ik heb ook keihard geroepen wat ik vreemdgaan vind: het appen naar een ander met bepaalde context valt daar al onder. Dan natuurlijk het emotionele en fysieke. Denk dat ik nog meeste moeite zou hebben als er echt gevoel bij zou komen; dan is het sowieso een kansloze zaak. Al denk ik dat ik in beide gevallen toch te wantrouwend zou blijven. Als hij 5 min later is; onbekend telefoontje krijgt etc. en dat is juist wat je niet wilt in een relatie.

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:59

Joolien schreef:
Met je gedachten bij een ander zijn vind ik geen goede basis voor een relatie en je tong in een ander zijn keel steken vind ik echt wel vreemdgaan, beide vind ik niet goed dus en zie er geen excuus voor. Als je trouw bent zou er een knop om moeten gaan dat je niet meer behoefte hebt aan anderen.
Flirten vind ik dan weer iets heel anders, zolang dat niet dieper(letterlijk en figuurlijk) gaat vind ik dat wel kunnen.

Hier sluit ik mij bij aan.

Behalve het flirten gedeelte, dit vind ik namelijk even goed vreemd gaan.
Met flirten ben je naar mijn mening mentaal op zoek naar affectie die je in je relatie mist.

Dus gewoon lichamelijk als mentaal bij anderen weg blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:03

MirandaDvG schreef:
Joolien schreef:
Met je gedachten bij een ander zijn vind ik geen goede basis voor een relatie en je tong in een ander zijn keel steken vind ik echt wel vreemdgaan, beide vind ik niet goed dus en zie er geen excuus voor. Als je trouw bent zou er een knop om moeten gaan dat je niet meer behoefte hebt aan anderen.

Hier sluit ik mij bij aan.

Behalve het flirten gedeelte, dit vind ik namelijk even goed vreemd gaan.
Met flirten ben je naar mijn mening mentaal op zoek naar affectie die je in je relatie mist.

Dus gewoon lichamelijk als mentaal bij anderen weg blijven.

Ik vind flirten leuk om te zien hoe je in de markt ligt, niet dat ik daar uberhaupt wat mee zou doen maar dat streelt mn ego dan wel weer :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:04

Het is beide vreemd gaan............vind ik.

Alleen vind ik emotioneel vreemd gaan vele malen erger dan fysiek.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:08

Of er nu gevoel bij komt kijken of niet: sex hebben met een ander is vreemdgaan in mijn woordenboek.

Maar nu hebben we t over fysiek met of fysiek zonder gevoel. Wat is jullie antwoord bij gevoel zonder fysiek? (Dus een platonische relatie hebben met iemand anders) Is dat dan ook vreemdgaan?

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:12

Mijn mening is; Mensen die vreemd gaan moeten niet vast gaan zitten aan een partner en lekker los blijven lopen en doen waar ze zin in hebben. Dan hoeven ze geen niets uit te leggen aan iemand. Het gras bij de buren lijkt altijd groener tot je daadwerkelijk aan de andere kant staat en dan lijkt het vaak aan de andere kant weer groener.

Maar ja mannen/vrouwen die vreemdgaan hebben blijkbaar vaak toch weer iemand nodig waar ze bij terug kunnen komen en een bepaalde zekerheid hebben bij een relatie. Maar meestal is er dan uiteindelijk toch bij een van de de kanten ineens de behoefte aan meer en gaat het nog fout. Niemand wil delen teminste vaak niet.

En Prutdames/heren vind ik ook vreemdgaan als je een relatie hebt. Maar als je geen relatie hebt zeker doen. Maar die dames/heren zijn ook nodig om dat je anders soms hele gevaarlijke dingen krijgt op straat omdat er toch mensen zijn met zeer perverse dingen waar menig een niet aan moet denken en als ze die behoefte nergens kunnen halen of die spanning niet kwijt kunnen ze gevaarlijk worden voor de samenleving. En ze zijn ook handig voor mensen die niet zo makkelijk iemand vinden en toch behoeftes hebt.

Mijn man weet: Als je ooit vreemdgaat prima wees er maar eerlijk over moet je het zeker doen als dat beter lijkt. Maar je hoeft bij mij nooit meer terug te komen. En vind zoenen met een ander met echt tongen enz al vreemd gaan sorry! Als je dat fysiek met een ander kan...zit het al niet goed bij je eigen relatie. Waarom zou je anders een relatie aangaan. En als je dan toch in een sleur uit zou komen doe je er iets aan of maak het dan eerst maar uit en ga dan verder opzoek naar beter.
Laatst bijgewerkt door Almighty op 05-02-14 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:12

Vreemd gaan is vreemd gaan.
Het begint met flirten en het eindigd met tranen...
Wat ik vaak het ergste vind is dat er altijd 3e en/of 4e persoon gekwetst worden omdat
de 1e en 2e zo nodig met de benen wijd moest en zijn slurf niet achter de rits kon houden.

Ze zeggen wel eens... eens een vreemdganger altijd een vreemdganger want je kan er donder
op zeggen dat als een relatie niet goed zit de herhaling om de hoek loert.

Wees dan een flinke vent of flinke meid en beeindig je relatie eerst voordat je zonodig iets met een ander wilt.
Vaak gebeurt dat niet omdat het wel makkelijk is om "iets eigen" achter de hand te hebben of het nou een vrouw of man en geld is....

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:13

Zilfstar schreef:
Of er nu gevoel bij komt kijken of niet: sex hebben met een ander is vreemdgaan in mijn woordenboek.

Maar nu hebben we t over fysiek met of fysiek zonder gevoel. Wat is jullie antwoord bij gevoel zonder fysiek? (Dus een platonische relatie hebben met iemand anders) Is dat dan ook vreemdgaan?

Vind ik wel ja

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:14

M'n vriend en ik hebben t erover gehad, dat het best wel eens kan gebeuren dat je in n opwelling met n ander zoent. In een opwelling met een ander mee naar huis om seks te hebben kan bij ons dan weer niet, dan heb je tijd genoeg om erover na te denken en je te realiseren dat je n relatie hebt...