En toen stond de trein stil...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

heidy_wilco

En toen stond de trein stil...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 17:39

Ik zit op dit moment in de trein van Zwolle naar Groningen. We waren net 10 minuutjes opweg tot de trein een noodstop maakte... Ik wist niet dat treinen zo snel konden stoppen! In mijn ooghoek zag ik iets naast het spoor. Ik dacht dat mijn ogen mij bedrogen, ik zag een fietser. Ik kon het eigenlijk niet geloven, maar anderen zagen het ook. What the Heck? Er is een groenstrook van misschien 5 meter naast het spoor en daarna een sloot. Niet echt iets wat mij te fietsen lijkt... Maar twee mensen dachten daar dus anders over... Maar gelukkig is alles goed en wel afgelopen en hopelijk zijn ze zo erg geschrokken dat ze dat nooit meer doen.

En een pluspunt: de trein rijdt nog op schema!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:43

Dat zo een mensen ooit doorhun moeder allen buiten mochten. Ik snap echt niet hoe sommige het in hun hoofd halen. Deze zomer heb ik ook problemen gehad door een scoutgroep die besloot om met hun kleintjes bramen te plukken naast het spoor, en dan niet met een afrastering oid, nee nee, gewoon net niet in de ballast {:)-:(

Laulitz

Re: En toen stond de trein stil...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:57

Brr hebben wij ook is gehad, liepen kinderen op het spoor. Ik vond nu toch niet dat de trein toen snel stil stond, het enige wat me wel opviel dat er ineens heel veel conducteurs/treinmedewerkers waren (echt een stuk of 5?)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:00

Ik heb in een trein gezeten die wel degelijk een persoon heeft aangereden. Ik zat bij mijn voorganger op schoot zo hard remde de trein.
Daarna heeft het nog 4 uur geduurd voordat de trein verder ging. We mochten helaas de trein niet uit en ook konden we niet overstappen op een andere trein.

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:03

Pfoe treinen kunnen echt heel snel stilstaan! Ik heb ook eens een noodstop meegemaakt, dit was alleen omdat de remmen niet goed werkten dus we kregen vooraf een mededeling dat we ons even schrap moesten zetten want hij kon proberen met een keer goed hard remmen de boel weer werkende te krijgen.

Gekke mensen daar te fietsen. Maar wel op tijd thuis dus :P

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:04

lucifertje schreef:
Ik heb in een trein gezeten die wel degelijk een persoon heeft aangereden. Ik zat bij mijn voorganger op schoot zo hard remde de trein.
Daarna heeft het nog 4 uur geduurd voordat de trein verder ging. We mochten helaas de trein niet uit en ook konden we niet overstappen op een andere trein.

Dat hoop ik dus nooit mee te maken.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:05

Mensen hebben ook totaal geen besef hoe lang de remweg is van een trein, in het meest gunstige geval is dat nog 300 meter. En een machinist kan ook niet even zijn stuur omgooien. Maar ik vraag me ook vaak genoeg af of datgene wat ze aan het doen zijn nu wel de moeite waard is om je leven voor te wagen.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:10

Pfoe, heb je geluk gehad. Vanmorgen was tussen ALmelo en Wierden nog iemand voor de trein gesprongen, waardoor heel veel treinen niet reden. :(

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:10

Pfoe, dat is schrikken
Knappe machinist die nog op schema rijdt!

Inderdaad Inoterry, het gaat echt niet altijd goed.. Mensen die snel onder de spoorbomen doorrennen, omdat ze de trein willen halen. Het is niet zo dat ik het nooit gedaan heb, maar een ongeluk zit in zo'n klein hoekje en dan vind ik mijn leven toch belangrijker dan de trein halen.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:14

Schrikken TS en heel veel geluk voor de fietsers..

Ik heb het jammer genoeg al 4x mee gemaakt dat er iemand voor mijn trein sprong.. Wat een ellende, niet alleen voor de reizigers maar vooral ook voor de conducteurs en machinist..

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:15

Ach, ik heb iemand af moeten dekken die waarschijnlijk snel thuis wilde zijn want het was koud, guur weer. En ondanks dat de bomen gesloten waren zal hij wel zeker zijn geweest dat het wel had gekund, anders had hij het niet gedaan. Maar thuis is hij niet meer gekomen in elk geval. En toen ik liep daar door de gure miezeregen met mijn zaklamp, EHBO koffer en koffertje met afdekzeil -O-

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:28

Had ik vandaag, reed er een fietser op de snelweg -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:36

De snelweg is stukken veiliger dan het spoor..

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:41

Inoterry schreef:
Ach, ik heb iemand af moeten dekken die waarschijnlijk snel thuis wilde zijn want het was koud, guur weer. En ondanks dat de bomen gesloten waren zal hij wel zeker zijn geweest dat het wel had gekund, anders had hij het niet gedaan. Maar thuis is hij niet meer gekomen in elk geval. En toen ik liep daar door de gure miezeregen met mijn zaklamp, EHBO koffer en koffertje met afdekzeil -O-

Bah wat moet dat enorm naar voor je zijn geweest :(

Dat mensen zo dom zijn, omdat soort fratsen te gaan uithalen.
Ik bedoel komt zo vaak in het nieuws, dan snap je zelf toch ook wel mocht je aangereden worden dat er niks van je overblijft. Dat is gewoon simpel nadenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:57

takkie_muis schreef:
De snelweg is stukken veiliger dan het spoor..
Op de snelweg heb je nog schrikreacties van bestuurders.
Auto's kunnen in tegenstelling to treinen wel uitwijken en een ongeluk is snel gebeurd. :\

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:58

Maar op de snelweg heb je te maken met meer gebruikers. Dus ik weet niet wat verstandiger is eigenlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:01

Geen van beide! :D

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 19:02

Nayomie schreef:
Maar op de snelweg heb je te maken met meer gebruikers. Dus ik weet niet wat verstandiger is eigenlijk

Het verstandigste is gewoon om allebei NIET te doen...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:03

Laten we het daar op houden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:03

Oh wou net de snelweg pakken met mijn fiets -O-

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:05

De meeste dodelijke slachtoffers op de weg halen het nieuws niet eens meer en gewonden zijn al helemaal niet meer interessant. Op het spoor gebeuren relatief weinig ongelukken en als er wat gebeurt haalt het vaak het nieuws. En dan hebben we het over het op 1 na drukste spoornetwerk van de wereld.

chantaleddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:13

mijn opa was machinist en zag een keer op een rit op de heenweg een paar schapen in de sloot zien liggen op de terug weg gestopt en ze uit de sloot gehaald anders gaan ze dood! heeft de krant nog bereikt, was wel paar jaar geleden

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:15

wemkelover schreef:
Inoterry schreef:

Bah wat moet dat enorm naar voor je zijn geweest :(

Dat mensen zo dom zijn, omdat soort fratsen te gaan uithalen.
Ik bedoel komt zo vaak in het nieuws, dan snap je zelf toch ook wel mocht je aangereden worden dat er niks van je overblijft. Dat is gewoon simpel nadenken.

Oh jeetje wat erg zeg! bah. Ik hoop dat ik het nooit mee zal maken als ik in de trein zit(of ergens met de auto sta te wachten oid)

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:29

Ik ga nu 5 jaar om het weekend met de trein naar mijn vriend en ik heb gelukkig nooit meegemaakt dat er iemand voor de trein terecht kwam! Wel dat er een schaap op het spoor liep :') .. Oja en dat er een suicidaal iemand op een bepaald traject rondliep en ze daardoor langzamer moesten rijden. Lijkt me echt verschrikkelijk om zoiets mee te moeten maken!

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:30

amber15 schreef:
Pfoe, dat is schrikken
Knappe machinist die nog op schema rijdt!

Inderdaad Inoterry, het gaat echt niet altijd goed.. Mensen die snel onder de spoorbomen doorrennen, omdat ze de trein willen halen. Het is niet zo dat ik het nooit gedaan heb, maar een ongeluk zit in zo'n klein hoekje en dan vind ik mijn leven toch belangrijker dan de trein halen.

Hier eigenlijk naast de deur is dat dus gebeurd he. Station zit direct naast de weg & meid en haar vriend moesten die trein hebben. Normaal gesproken komt er geen trein van de andere kant. Vriendlief was spoor al over en meid wordt geschept en is dood...