Betaald parkeren aan de overkant, bij ons geen plek.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Betaald parkeren aan de overkant, bij ons geen plek.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 11:32

Ja.. Ik woon zelf in Rijswijk, net niet in den haag. Als ik de straat oversteek (zit een sloot tussen) zit ik in Den Haag.
Nu hebben ze in Den Haag, betaald parkeren ingelast. En dan van 18.00 tot 24.00 uur..!
Dit betekent dus, dat als mijn ouders thuis komen van werk, ze de auto's niet kwijt kunnen doordat alles van Den Haag, bij ons in de wijk/ straat parkeert, om niet te hoeven betalen.
Het gevolg is dat wij onze auto niet kwijt kunnen. We moeten minstens een kwartier lopen willen we de auto ergens kwijt kunnen. Het is natuurlijk belachelijk, maar gemeente Rijswijk heeft er tot nu toe niks mee gedaan. _-:(
Echt heel vervelend. Mijn moeder werkt in de zorg, en komt 's avonds laat dus vaak pas thuis. Daar moet ze dan eerst nog een plekje zien te vinden, omdat het bij ons voor de deur gewoon propvol staat. (dat voorheen nooit zo was)
Daarbij worden er bij ons regelmatig auto's in brand gestoken of ingebroken in auto's, dus hebben wij het oog van de buren nodig voor onze auto's, en zij die van ons. Zien wij een vreemd iemand kl0ten bij de auto van onze buren gaat er een belletje naar de politie. Door dit probleem is er totaal geen overzicht meer.
Nog een gevolg is dat er bij ons nu enorm veel dubbel geparkeerd word. Auto's staan dubbel, ze staan op stoepen, en de politie? Die deelt vrolijk bekeuringen uit, aan de mensen uit mijn straat/wijk, die recht hebben op de gratis parkeerplekken, terwijl de mensen uit Den Haag, vrolijk een (GRATIS) parkeerplek gevonden hebben.
Vergunningen kosten geld, en ja, daar ga je natuurlijk niet voor betalen als er aan de overkant plek is. De mensen die daar wonen? Die hebben lekker pech. Belachelijk.

Maar er is nog een probleem. Als wij gaan klagen bij gemeente Rijswijk dat er geen plek meer is doordat de mensen van de overkant bij ons parkeren, moeten wij waarschijnlijk ook gaan betalen. Krijgen we ook zo'n apparaat, en moeten we ook vergunningen aan gaan vragen, en gaan betalen. Verjaardag? Niemand die gezellig een hele dag op bezoek komt, want je moet gaan betalen, want voor de deur is geen plek meer.
Mijn tante is ernstig ziek, maar komt wel altijd bij ons op verjaardagen. Zij kan heel simpel, gewoon geen kwartier lopen, moeten veel spullen mee nemen, dat gaat gewoon niet. Kan die dan maar niet meer langs komen? Omdat er geen plek is?

Het is pure geldklopperij. Heel doordacht ook waarschijnlijk, want ze plaatsen gewoon van die automaten in Den Haag, Rijswijk gaat klagen, dus dan plaatsen we er daar ook een!

Wie heeft een idee hoe we dit het beste kunnen aanpakken? Klagen met het risico ook te moeten gaan betalen? Ik woon hier al 15 jaar, en er spelen steeds meer problemen.. Overlast, auto's in brand, inbraken, auto's bekrast.. Op deze manier, krijgen de mensen die dit doen naar mijn idee alleen maar meer kans zo iets te doen, omdat er van de buren geen zicht meer op is.

Iemand goede ideeën hoe we dit moeten aanpakken? Dit gaan we dan uiteraard met mijn hele straat doen, en hopelijk zelfs met heel de wijk. Ik maak dan wel flyers ofzo. Want ALS we er wat mee doen, denk ik dat we het groots aan moeten pakken, en met de gehele wijk wat moeten doen. Denk niet dat we anders doordringen bij de gemeente. Maar HOE??!!

Prrrr

Re: Betaald parkeren aan de overkant, bij ons geen plek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:37

NM > LZP

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 11:39

Sorry :Y)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:42

Ontheffing aanvragen, dan krijg je een parkeerplaats op kenteken. Hebben wij ook hier voor de deur.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:44

Lastig verhaal en je kan er weinig mee. Je kan idd gaan klagen. Als er genoeg geklaagd wordt kan er bij jullie ook iets ingevoerd worden, maar dat betekend dat jullie OOK gaan betalen (of vergunninghouders).

Voor de mensen aan de overkant niet meer dan logisch dat ze naar jullie kant uitwijken, hoe vervelend dit ook is.

Ik heb thuis een vergelijkbaar probleem, ik woon net buiten het centrum maar naast een groot kantoorgebouw. Hier is een parkeergarage, al is deze vanaf ene bepaalde tijd vol en ook bezoekers die niet beter weten parkeren bij ons in de straat. Als ik overdag thuis kom kan ik dus geen plek vinden 9erg fijn als je met boodschappen thuiskomt). Ik ben bij dit kantoorcomplex geweest en ze zeggen eigenlijk, we kunnen niks doen. Het zijn vrije plekken. Er is wel een mailtje rondgegaan dat als er plek is in de garage dat ze de auto's daar neer zetten, maar als het vol is moeten zo ook iets.

Op mijn werk een vergelijkbaar probleem. Wij hebben geen parkeerplaats en parkeren dus bij het naastgelegen appartementencomplex. Ook hier is geen verbod te parkeren ook al hebben de bewoners nu zelf minder parkeergelegenheid.

Je kunt dus bij de gemeente aanvragen dat het vergunninghouder plekken worden, met alle gevolgen van dien (betaling). Maar verder is er erg weinig aan te doen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 11:51

KimD schreef:
Ontheffing aanvragen, dan krijg je een parkeerplaats op kenteken. Hebben wij ook hier voor de deur.

Maar neem aan dat ook daarvoor betaald moet worden?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:02

Parkeerplaats op kenteken laten zetten inderdaad, helaas. Meer kun je niet doen. Dat kost inderdaad geld, je betaalt er een jaarlijks bedrag voor, maar dan heb je wel altijd plek. Je hebt verder geen oprit of garage die je geschikt kan maken voor de auto?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 12:08

Nee helaas.. Dat word dan ook nog een duur geintje met 2 auto's... Hoop dat ze er gewoon een normale oplossing voor bedenken..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:13

Dat probleem speelt helaas overal.
Vroeger of later zul je er toch voor gaan betalen.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:17

Hier parkeervergunning aan mijn auto, ik betaal er 52.50 euro voor 2 jaar parkeren bij mijn huis die net buiten winkelcentrum ligt. Gelukkig kan ik hier mijn auto wel altijd kwijt omdat in winkelcentrum de parkeergeld goedkoop is (40 cent per uur).

Edit: bij mij thuis zit in de zone waar parkeerschijf geplaatst moet worden, dan mag je 2 uur parkeren. Heb je dat ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:27

Uitleg is. Tja kan het weinig anders vertellen. De oude steden en wijken zijn gebouwd in een tijd dat er weinig of geen auto's waren. Na de jaren 50 zijn er auto's gekomen alleen is nooit (nu wel) bij plannen en bouwen rekening gehouden met parkeerruimte. Vergis je niet, sommige huishoudens hebben er 3 of meer, zakelijk en privé. Als je dat allemaal kwijt wil moet er gezwijnd worden met ruimte.
Nu moet ik wel zeggen dat sommige gemeentes(Gouda) er wel een potje van maken.
Overigens er zijn ook mensen die niet de luxe van een 4wieler hebben }>

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:32

lol dan woon je op een steenworp afstand van mij
ik woon in dat gebied waar vanaf vandaag betaald parkeren word
heb 115 banketstaaf uurtjes op mijn bezoekerspas en daar moet mijn visite het mee doen.. als dat op is moeten ze 1,70 per uur betalen
ben er ook alles behalve blij mee..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:37

Ik heb lange tijd in Utrecht gewoond er daar ging het precies zo. Je kreeg een brief of je betaald parkeren wilde, alle wijken waar een bepaald percentage 'ja' zei kregen betaald parkeren en de andere wijken werden een stuk voller (want daar zette toen iedereen z'n auto neer). Twee jaar later weer die brief en dan zeiden in de 'gratis' wijken ineens veel meer mensen 'ja', want die konden hun auto al twee jaar nauwelijks meer kwijt. Nu 8 jaar later is zo goed als alles betaald parkeren.

Andersom heb ik me er ook schuldig aan gemaakt toen ik verhuisde naar een plek waar parkeren 4 euro per uur was en je een jaar op je vergunning moest wachten. Op 10 minuten lopen kon ik de auto gratis neerzetten dus die keuze was snel gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:43

Tja hier gaat het ook precies hetzelfde; woon aan het Centrum én naast wat restaurantjes en een feestzaal, dus iedereen parkeert hier, want hier is het laatste stukje gratis parkeren. Ellendig ja als je een plek moet zoeken als je om 10 uur nog van stal af komt en de auto nog moet parkeren.

Dan is denk ik toch het alternatief inderdaad een parkeervergunning aanvragen en ja, daar moet je dan ook voor betalen, en ja, dat is met twee auto's een duur geintje, maar 2 auto's is ook een 'luxe' die anderen weer niet hebben.

Ik zou dan dus toch een parkeervergunning of parkeerplaats op kenteken aanvragen. Ben je in ieder geval verzekerd van een plekje én heb je er zicht op; nu kost het net zo goed geld maar heb je er geen zicht op.. Iedere maand je auto repareren is ook een dure hobby. Al snap ik dat het frustrerend is, wij parkeren soms bij m'n schoonouders voor de deur omdat het 's avonds helemaal vol staat.

En ach, geef ze eens ongelijk.. Als je zelf naar een andere stad gaat om te winkelen of te eten kies je ook het liefst een gratis parkeerplaats :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:45

Amsterdam is dit jarenlang aan de gang geweest,iedere keer als de grens van betaald parkeren werd opgetrokken,konden de bewoners van het "vrij"parkeren gebied hun auto niet meer kwijt.

Er zijn zelfs stukken gracht waar geen betaald parkeren is,bewonders die op die stukken wonen krijgen ook geen parkeervergunning.Ze wonen immers aan een betaaldparkeervrij gebied en hebben er dus geen recht op.

Parkeer hem maar lekker op je rug,verkoop je auto of ga verhuizen want je doet er niets aan.

Inmiddels hebben ze zoveel parkeerplaatsen weggehaald dat je überhaupt blij mag zijn als je je auto ergens kwijt kunt.

Sterkte ermee...de ambtelijke molens zullen je niet verder helpen,je kunt alleen hopen dat er bij jullie ook snel betaald parkeren komt.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:51

Helaas hier het zelfde laken en pak. Een van de weinige buurten van rotterdam waar je vrij kunt parkeren.
Maar er is wel een tram halte waarbij de tram direct naar het centrum rijdt. Twee enkeltjes zijn een stuk goedkoper dan een dagje parkeren in het centrum.
Dus men donderd de auto neer, en loopt naar de tramhalte en neemt vervolgens de tram naar het centrum.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:52

Is hier ook (Bergen op Zoom). Gemeente snapt maar niet dat die parkeerplekken aan de overkant nu ineens allemaal leeg blijven.... :roll:

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:53

Wat zou je zelf als oplossing zien voor dit probleem eigenlijk?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:56

Ik zou btw helemaal niet erg vinden dat t bij ons in de straat ook betaald parkeren word. Betaal liever 50 euro per jaar en gewoon mn auto kwijt kunnen ipv elke dag maar zoeken naar een plekje. Ik kan ook nooit even snel naar huis meer om ff snel wat te pakken ofzo.
S avonds is t gelukkig wel normaal bij ons maar overdag staat t bomvol.

Bij ons is t ook al zo dat mensen uit de stad hun auto bij ons voor de deur dumpen en m na een aantal weken weer eens op komen halen _-:(

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 13:22

Yessy schreef:
Ik heb lange tijd in Utrecht gewoond er daar ging het precies zo. Je kreeg een brief of je betaald parkeren wilde, alle wijken waar een bepaald percentage 'ja' zei kregen betaald parkeren en de andere wijken werden een stuk voller (want daar zette toen iedereen z'n auto neer).

Die draagvlakmeting is nu weg - er hoeft dus niemand meer ja te zeggen voor betaald parkeren wordt ingevoerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 13:26

Bij ons is alles blauwe zone omdat er anders mensen parkeren die met de trein naar Utrecht willen (woon naast station). Je mag er twee uur staan. Zelfde geldt voor de parkeergarage beneden: die is 2 uur gratis daarna €€€.

Bij ons hebben de bewoners een afgesloten terrein met slagboom op het hof achter de huizen, of voor de deur twee vakken op eigen grond. Ik heb de vakken op eigen grond, en heb er ook wel eens een forens ingesloten die dacht mijn vakje te gebruiken terwijl ik naar het werk was. :evaw:

Bij mijn ouders is het ook blauwe zone, maar dan zonder privéplaatsen. Daar is voor elk huis binnen de blauwe zone 1 gratis ontheffing. Een tweede kost 25 euro per jaar.

Ik zou als ik jullie was ook pleiten voor betaald parkeren, die 50 euro per jaar per auto valt omgerekend naar maanden écht heel erg mee, en alle gedonder is voorbij.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 13:27

Yessy schreef:
Ik heb lange tijd in Utrecht gewoond er daar ging het precies zo. Je kreeg een brief of je betaald parkeren wilde, alle wijken waar een bepaald percentage 'ja' zei kregen betaald parkeren en de andere wijken werden een stuk voller (want daar zette toen iedereen z'n auto neer). Twee jaar later weer die brief en dan zeiden in de 'gratis' wijken ineens veel meer mensen 'ja', want die konden hun auto al twee jaar nauwelijks meer kwijt. Nu 8 jaar later is zo goed als alles betaald parkeren.

Andersom heb ik me er ook schuldig aan gemaakt toen ik verhuisde naar een plek waar parkeren 4 euro per uur was en je een jaar op je vergunning moest wachten. Op 10 minuten lopen kon ik de auto gratis neerzetten dus die keuze was snel gemaakt.

Ja ik heb op Lombok in Utrecht gewoond. Daar ging het inderdaad zo. Net toen wij weg gingen daar is het betaald parkeren geworden.

Probleem is dat gemeentes dit parkeerprobleem zijn gaan zien als oplossing voor hun begrotingstekort. Een voor bewoners goedkopere oplossing zit er daardoor niet meer in.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 13:32

Ik zou liever hebben dat er betaald parkeren ingevoerd werd inderdaad. Bij mij in de straat is dat ook, 50 euro per jaar en ik heb áltijd plek en 9 vd 10 keer recht voor de deur. Daarbij kan ik voor bezoekers voor 30 euro p/j een bezoekerspas aanvragen waardoor die 12 uur per week ook gratis in mijn straat/wijk kunnen parkeren.

Overigens zet ik 'm altijd in de (rustige) niet betaalde wijk neer omdat de auto niet op mijn naam staat en ik te lui ben om uit te zoeken hoe t dan werkt met vergunningen..

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:42

Bij ons in de wijk is het geen betaald parkeren, maar hebben we soms wel een te kort aan plekken. Wij wonen tegenover een complex waarin een basisschool, kinderdagverblijf en een gymzaal/sporthal in zit. Tijdens weg en ophaal tijd is het soms gigantisch druk ondanks dat school fietsen zo veel mogelijk probeerd aantrekkelijk te maken. Zeker in het begin regelmatig gehad dat de ouders zo brutaal waren dat de auto bij ons op de oprit stonden. Na behoorlijk wat geklaag van de straat richting de school is dat gelukkig verleden tijd.
Echter is er in de sporthal soms ook wedstrijden van verschillende sporten. We krijgen dan al een briefje in de brievenbus of de bewoners zo veel mogelijk op hun eigen oprit willen parkeren en toch zijn er vaak zat te weinig plekken. Toen ik dus een keer terug kwam stond mijn oprit weer vol! Heel asso heb ik mijn auto ervoor gezet en ben binnen lekker gaan schoonmaken en opruimen tot dat er werd aangebeld dat ze niet van de oprit af konden. De beste dame "vriendelijk" uitgelegd dat ze op prive terrein stond en ze maar moest wachten tot ik klaar was met de vloerdwijlen, ik vertikte om ala minute de auto te verplaatsen voor deze aso die zelf zo dom was om haar auto op onze oprit te zetten. :+

Ik weet niet hoe jou situatie op te lossen is TS, maar ik ben bang dat bij jullie ook betaald parkeren de "enige" oplossing is. Het terugdraaien bij de andere straat zou waarschijnlijk toch niet gebeuren.

Knollboll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:47

Ben ik ffkes blij dat ik op het platteland woon! Hier parkeerruimte zat op het erf :D