Geef het wat tijd...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

espiga1984

Geef het wat tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 15:58

Dat was wat ik deze morgen van mijn vriend te horen kreeg. Al huilend…

S. en ik zijn sinds november vorig jaar samen. Beiden zijn we rond de 30 en hebben we al een woelig leven achter de rug wat betreft relaties. Ikzelf ben na een relatie van 10 jaar, waarvan 2 jaar getrouwd, van de ene op de andere dag eruit gestapt. Ik zat als het ware met een vroege midlife-crisis. Ik wou dat huisje-tuintje-boompje-beestje-kindje gedoe niet. De liefde tussen mijn ex en ik was op. Wij leefden als vrienden naast elkaar en ik ben verliefd geworden op een ander. Door die verliefdheid ben ik keihard met mijn kop tegen de muur gelopen, ondanks de vele verwittigingen van de mensen rondom mij. Maar ik smijt mij steeds volledig in iets, ik ben geen twijfelaar, ik weet wat ik wil, ik ben impulsief.

In ieder geval, net wanneer ik genoeg had van mannen, leer ik S. kennen. S. was een aantal maanden vrijgezel en had het best goed zo. Zelfstandig, zelf beslissingen kunnen nemen. Hij vond het super. Zeker omdat dat een reactie was op een veel te beklemmende relatie waar hij uit kwam. Maar ja, net zoals ik, gaat hij steeds voor de volle 100% voor iets. Dus ook onze relatie. Daar zijn wij letterlijk in gevlogen. Wij hebben de tijd niet genomen om elkaar te leren kennen. Maar we waren zo gelukkig. Ook al ging het allemaal heeeeeel snel. De wereld rondom ons kon de pot op, zolang wij maar samen waren.

Tot een week of twee geleden. Het werd hem allemaal te veel. Begrijpelijk ook. Hij heeft twee jobs, een veeleisende hobby en had geen tijd meer voor zichzelf. En ik? Ik voelde het eigenlijk ook zo aan. We hebben er veel over gepraat en besloten het rustiger aan te doen.

Maar hij kan het niet rustig aan doen. Er is geen gulden middenweg voor hem. En voor mij? Als ik heel eerlijk ben, wil ik net als hem het liefst al samen wonen. Maar dat gaat uiteraard niet. Wij zijn zo hetzelfde op veel gebieden, alleen, hij denkt te veel na. Waar ik mijn gevoel laat spreken, begint hij na te denken. Heb ik wel tijd voor een relatie? Kan ik dat allemaal wel plannen? Gaat het niet weer zo beklemmend zijn? Maar toch, ik zie/voel dat hij om me geeft. We praten veel en dat is goed. Maar ik ben machteloos. Ik kan nikst doen om hem te doen stoppen met denken. Hij moet de knoop doorhakken, ik kan het niet doen voor hem.

Ik heb deze morgen mijn spullen gepakt. Voor mij was het simpel. Als het niet gaat, dan gaat het niet… Maar ik zie hem graag. En ik weet dat hij mij ook graag ziet. Ik huilde, hij huilde en vroeg om hem tijd te geven. Mijn god wat is dit moeilijk. Had mij nu maar gewoon bedrogen, of geen gevoelens meer of wat dan ook. Dan kon ik kwaad zijn op hem. Maar ik weet niet hoe lang ik het kan volhouden. Hij wil niet dat het stopt. Hoe kun je nu uit elkaar gaan al huilend en elkaar omhelzend? Hij zit zo met zichzelf in de knoop… Wil ik hier wel blijven wonen? Wil ik deze job wel? Wil ik een relatie?
Ik voel me zo verschrikkelijk machteloos…

minikatje

Re: Geef het wat tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 16:04

waarom gaat samenwonen niet?
het is niet zo dat je dan handje in handje op de bank moet zitten.

vooral als jullie al gewoon elkaar vrij kunnen laten en niet constant op elkaar lip lijkt het me best handig.
er blijft namelijk best wat tijd over als je niet meer van de een naar de ander hoeft te reizen en je hebt ook geen 2 huisdhoudens meer die tijd vragen.

jullie zijn niet elkaars exen, dat heb je al gehad en van geleerd.
dit is niet de situatie van toen, dit is een hele andere situatie. jullie kunnen elkaar vrijlaten.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 16:12

Waarom kan je hem niet wat tijd geven? Waarom is dat zo moeilijk voor jou?

Ik zou eens bij mezelf te rade gaan als ik jou was. Je vertelt dat hij uit een beklemmende relatie komt. Doe jij nu niet precies hetzelfde door het niet wat rustiger aan te kunnen doen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 16:12

Ik kan het me wel een beetje voorstellen, zoals je zegt, jouw vriend was allang blij dat hij zelf eens wat kon beslissen en daar kom jij aan, vol er in, met 200%. Begrijp me niet verkeerd maar dat kan ook nog wel eens als heel erg overheersend overkomen. Voor nu, terug op jezelf en flink wat afstand nemen en mocht zich nog eens een nieuwe of dezelfde liefde voor doen, take your time.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 16:16

Geef hem wat tijd, laat hem even nadenken.
En misschien over een tijdje rustig aan weer beginnen.

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 16:18

Begrijp ik nou goed dat dit over en relatie van 2 maanden gaat....?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 16:30

Dat is mijn vraag ook. Je hebt pas 2 maanden met hem en dan vraagt hij je om tijd. Lijkt me dat het allemaal veel te snel is gegaan voor hem. Jij wilt al samenwonen. Geef hem een beetje lucht :)
Het zou mij ook heel beklemmend overkomen. Mijn vriend en ik gingen na zo'n 9 maanden samenwonen en dat was al relatief 'snel'.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 03-02-14 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 16:33

Bedoel je echt november 2013? Meid, dat is nog hartstikke kort, ik krijg het al benauwd als ik het lees. Geef hem ruimte, geef hem tijd en als het zo moest zijn, komt alles goed.

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 16:58

Nee, ik wil helemaal nog niet samenwonen :-) Dat vind ik zelf veel te vroeg hoor.
Ik vind zelf ook dat het snel gaat! Daarom dat we besloten het rustig aan te doen. Maar nu is er opeens ook een kans dat het helemaal slecht afloopt... Daar heb ik schrik voor.

We moeten ergens een gulden middenweg kiezen. Maar voor hem is het zwart of wit. Relatie of niet. Dat baart me zorgen. ik ben bang om hem kwijt te raken, juist omdat het zo snel gegaan is. Maar daar hebben we beiden 'schuld' aan, want hij is net zo als ik dat hij zich voor 200 % geeft.
Laatst bijgewerkt door espiga1984 op 03-02-14 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 16:59

ah zo, ik las dat jullie beiden wilden samenwonen. vond het al zo vreemd :')
hoevaak en op welke manier zien jullie elkaar momenteel?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:23

Ben jij niet dezelfde die destijds zichzelf afvroeg of ze met haar relatie door kon gaan of voor zichzelf zou kiezen? Waarom ben je dan zo snel weer in een relatie gesprongen? Ben je er überhaupt zélf wel aan toe?

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 17:43

Winged schreef:
Ben jij niet dezelfde die destijds zichzelf afvroeg of ze met haar relatie door kon gaan of voor zichzelf zou kiezen? Waarom ben je dan zo snel weer in een relatie gesprongen? Ben je er überhaupt zélf wel aan toe?

ja, dat ben ik inderdaad. Waarom ik zo snel in een relatie ben gesprongen? Tjah, dat overkomt je, daar kies je niet voor. Het klikte gewoon, het voelde gewoon goed. Te snel? Misschien wel, maar ik kan mijn gevoel niet tegenhouden..

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 17:47

minikatje schreef:
ah zo, ik las dat jullie beiden wilden samenwonen. vond het al zo vreemd :')
hoevaak en op welke manier zien jullie elkaar momenteel?

We zagen elkaar steeds in het weekend, en 1 keer per week. Tijdens de week is hij enkel op dinsdag en woensdag vrij. Dus die tijd gun ik hem ook alleen. En andere tijd die hij nodig heeft uiteraard ook.
Hij zegt zelf ook dat hij eigenlijk het liefst al wil samenwonen.
Zelf heb ik het gevoel dat we niet genoeg 'romantische' koppeldingen gedaan hebben. We gingen meteen samen boodschappen doen, eten maken, de was doen, tv kijken, slapen,... We hebben eigenlijk ook maar 1 echte date gehad.
Ik wil hem voorstellen om 'opnieuw' te beginnen, gewoon samen iets gaan drinken/eten, cinema doen, een wandeling maken, zonder heel dat huiselijk gedoe. Zodat we de kans krijgen verliefd te worden. Want die stap hebben we dus overgeslagen...

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:55

Waarom zou je überhaupt je best doen voor een relatie van twee maanden waarbij je zelf zegt dat jullie niet verliefd zijn?

Een relatie moet leuk zijn, en niet al vanaf het begin zo. Zeeeker in het begin moet het allemaal alleen nog maar heel erg leuk zijn met elkaar. Niet nu al drama en moeilijk en niet weten wat je met elkaar moet.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:29

Je bent beiden rond de 30 en hebt het een en ander meegemaakt op relatiegebied. Het klinkt alsof het allemaal al heel vertrouwd is, dat kan een prima basis zijn waarbij de verliefdheid later komt of helemaal niet komt omdat er gewoon gelijk al houden van is.

Als jullie allebei niet rustig aan willen doen, omdat dat blijkbaar niet bij jullie past, waarom zou je dat dan doen? Omdat de buitenwereld dat beter vindt? Omdat hij zich rot geschrokken is van de realisatie dat .... (vul maar in)? Jij bent zijn ex niet, hij is jouw ex niet, dus jullie zien wel waar het schip strandt. Samenwonen geeft misschien juist wel rust, zoals Minikatje ook al schrijft. Je kunt elkaar zo vrij laten als jullie zelf willen en ook samen gezellig romantische dingen doen, als jullie daar behoefte aan hebben, omdat dat makkelijker in te plannen is.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:38

Dit is S niet?
Geef het tijd..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:12

Waarom zou je bij iemand blijven als je na 2 maanden nog niet verliefd bent?

Ik zou daar echt niet tegen kunnen. Ik denk dat je de juiste keuze hebt gemaakt door weg te gaan.

ElanJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 00:06

Voel je het niet? Dan voel je het niet. Klaar.
Het is er of het is er niet. Denk een goede keuze zo en als hij jou echt wil, dan komt dat straks wel weer goed.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 00:22

Heb jij een klein half jaar geleden niet ook een topic geopend? En woont S.in Engeland? Je boktnaam komt me bekend voor. Hoe dan ook, het is erg rot! Maar eerdere moeilijke situaties (bij je man weggaan) heb je ook overwonnen, dus dit gaat je ook lukken. Sterkte!

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 03:59

Ik zou jullie zelf ook wat tijd geven. Om na te denken. Ik heb dit ook héél erg gehad met mijn vriend.
Mijn vriend en ik hebben net afgelopen december een huis gekocht,. Harstikke leuk en aardig.
Totdat ik ineens op het punt kwam van, "wil ik dit eigenlijk wel"
Mijn vriend was eerst echt onwijs kwaad, wat begrijpelijk is.
Ik heb de tijd gekregen om na te denken, en na heel veel gesprekken, zijn we er toch uitgekomen..
Maar ik vond de rust voor mezelf wel even heel belangrijk, en goed praten met elkaar..

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 07:25

Jeetje ,ik vind het eerlijk gezegd ook wel vrij heftige kost voor 2 maanden tijd.
Geef het rust, het is allemaal zo pril dat het misschien juist wel even fijn is, voor allebei de koppies.

Ik krijg al wegren-neigingen als ik het zo lees. Denk dat als je zelf echt middenin die situatie zit, na het vrijgezel weer te zijn, dat het nog even een tandje erger is.
Geef elkaar die rust, ga leuke dingen doen, ga daten en elkaar leren kennen :).

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 10:12

Ik voel het wel... hij voelt het ook. Dus ik denk eerlijk gezegd wel dat het goed komt.
Dit is niet S. uit Engeland. Dit is S. uit België...Met S. uit Engeland is het verkeerd gelopen in september vorig jaar...

Ik weet het, als we het allemaal volgens het boekje zouden doen, dan had ik nog langer vrijgezel moeten zijn. Dan hadden we eerst 20 dates moeten hebben. Maar we zijn meteen huiselijke dingen gaan doen. We hebben er geen spijt van. Hij is geen doorsnee persoon, maar juist dat 'speciale' in hem trekt mij zo aan.

We praten erover, dat is fijn en ik trek me daar ook aan op. S. is geen prater, hij gaat liever confrontaties uit de weg. Het is voor hem ook de eerste keer dat hij er wil over praten, dat hij er wil over nadenken, in plaats van er meteen de stekker uit te trekken.
Gisteren stuurde hij gewoon berichtjes over koetjes en kalfjes, over het werk etc... Maar al snel ging het over ons. Dat hij blij is dat hij zo eerlijk met mij kan praten. Dat ook geeft mij het gevoel dat ik veel voor hem beteken.

Ik ga hem tijd geven, maar het maakt me onzeker, ook al weet ik dat het eigenlijk niet aan mij ligt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 10:17

Als je niet verliefd bent? Waarom blijf je dan nog aan je strohalm klampen?

Omdat je niet alleen kunt zijn?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 10:18

Ik krijg ook steeds meer het gevoel dat je gewoon niet alleen wilt zijn en je daarom aan hem blijft vastklampen?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 10:21

En dat is ook begrijpelijk. Misschien zullen de meeste mensen dit wel hebben na een lange relatie. Maar op een gegeven moment moet je wel realistisch naar jezelf en je relatie gaan kijken want als je dan niet voor jezelf durft te kiezen word je op de lange termijn ongelukkig.