Het zit zo; 2 jaar geleden hebben wij een geschil gehad met de woningbouw over de te betalen huur, dit is voor de rechter gekomen en we zijn gedeeltelijk in het gelijk gesteld. We moesten ongeveer 1/4e betalen van wat de woningbouw in beginsel wilde hebben. Betaald en zaak afgedaan, dachten wij...
We hebben 2 jaar particulier gehuurd maar moeten hier nu uit en ik ben daardoor aan het wroeten gegaan bij de woningbouw om te zien of onze inschrijving nog compleet was enz. Na wat vreemde dingen van hun kant, die opgelost zijn, komen ze nu met de laatste smoes; er staat nog een bedrag open van de woning die we destijds hebben gehuurd
Na lang aandringen zouden ze het op papier zetten en het zou dezelfde dag nog verzonden worden. Afijn, na herhaaldelijk bellen en wachten, 1,5 week later, hebben we de brief eindelijk thuis.
woningbouwvereniging schreef:In de rechterlijke uitspraak dd. betreffende de woning .. is u slechts een deel van de huurderving en proceskosten toegerekend. Voordat wij met u een eventuele nieuwe huurrelatie aangaan, dient u ons, los van de rechterlijke uitspraak, het volledige bedrag te compenseren.
Oke dan.
Let wel, het gaat hier om een sociale woningbouwvereniging, volgens mij mogen zij helemaal niemand weigeren. En is het uberhaupt wel toegestaan een rechterlijke uitspraak te negeren? Want dat doen ze dus eigenlijk.
Ik ga in elk geval maandag weer verder hiermee, ben benieuwd waar het eindigt.
Ik zal jullie op de hoogte houden.

Sinds het 'een paardenhuid is voor tassen'-verhaal zou ik dat niet aanraden.