Schoonmaken met katten in huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Schoonmaken met katten in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 10:38

gek word ik er van!! -:(- -:(- -:(-

Ik ben al niet het meest fanatieke schoonmaaktype, maar als ik dan schoon maak, vind ik het toch wel fijn als het gewoon schoon wordt. Helaas lukt me dat maar niet.... Ik heb hier namelijk twee zwarte katten rondlopen en ook al pak ik om de haverklap een schoon doekje, ik blijf kattenharen verspreiden |o Zeker tegels (douche, keuken) is het echt een drama. Ben je lekker aan het boenen, lijk je het eerder viezer te maken.

Wie oh wie heeft de oplossing voor dit probleem? Ik heb aan swiffer doekjes gedacht, maar zeker douche en keuken wil ik ook nat schoonmaken. Bovendien vind ik het niet echt milieu vriendelijk.

Jibbel

Re: Schoonmaken met katten in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:41

Ik stofzuig vaak eerst,dan is het ergste vast weg. Dan ga ik met een (natte) doek overal langs en stofzuig dan nog een keer en als laatste dweilen zodat de laatste losse haren blijven plakken.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:42

Je kan ook de katten borstelen scheelt ook weer een beetje.
En ik stofzuig ook altijd voordat ik ga afstoffen en na het afstoffen nog even met de stofzuiger er doorheen.
Ik heb een hele witte kat.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:46

Ik heb er 4 thuis, weet er alles van.
Meestal begin ik met afstoffen, niet met een droge doek maar met een sopje (zorg er wel voor dat je katten even in een andere kamer zijn). Daarmee doe ik alle oppervlakken boven de grond. Daarna stofzuigen, goed alle hoekjes meenemen, vaak blijven er gigantisch veel haren hangen achter de televisie bij de kabels, daar ook goed stofzuigen dus. Daarna dweilen en eventueel nog een keer zuigen.

Nevaeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:47

Ik ga altijd eerst even met het kleine borsteltje van de stofzuiger over de vensterbanken e.d. scheelt weer een hoop haren aan je doekje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:49

Ik (en onze schoonmaker ook) zet de katten of in de tuin of op het balkon als er schoongemaakt moet worden. Dan eerst zuigen en dan dweilen en de beesten pas weer naar binnen als het droog is :j

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:54

Ik werk meestal met 2 emmers en 2 doekjes.

Eerst werk ik alles haren naar 1 hoekje met alleen een natgemaakt doekje.. Haartjes kan je dan even opnemen met de stofzuiger of kan je gewoon zo oppakken en even weggooien.
Daarna doe ik pas het echte schoonmaakwerk.

In badkamer / wc / keuken heb ik er geen last van. Daar mogen de katten niet komen. Ik maak die ruimten ook meerdere keren per week schoon (ok badkamer en wc 1x de tegels maar echt) maar bijhouden is toch wel het grootste magische woord. Ik kom in die ruimten maar zeer sporadisch een keer een kattenhaar tegen.
De bank (stof) word ik minder gelukkig van om schoon te maken. Dat is echt een crime om, zeker als de ruiperiode daar is, alle haartjes tussen het stof vandaan te pluizen. En als je dat niet doet, dan heb je weer weken last van kattenhaar op je kleding.

Ik gebruik trouwens ook wel eens zo'n kleefroller om even snel t kattenhaar grotendeels van een oppervlakte af te krijgen voor ik schoonmaak, dat werkt ook wel

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:55

Wij hebben het allang opgegeven met 4 katten :o

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:56

het maakt niet in welke coma de katten slapen of ze op zolder zijn ect. Zodra ik ga dweilen, dan komen ze aangerend om vervolgens in hun ogen, leuk te gaan glijden over de schone vloer..................

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:57

Lalidan schreef:
gek word ik er van!! -:(- -:(- -:(-

Ik ben al niet het meest fanatieke schoonmaaktype, maar als ik dan schoon maak, vind ik het toch wel fijn als het gewoon schoon wordt. Helaas lukt me dat maar niet.... Ik heb hier namelijk twee zwarte katten rondlopen en ook al pak ik om de haverklap een schoon doekje, ik blijf kattenharen verspreiden |o Zeker tegels (douche, keuken) is het echt een drama. Ben je lekker aan het boenen, lijk je het eerder viezer te maken.

Wie oh wie heeft de oplossing voor dit probleem? Ik heb aan swiffer doekjes gedacht, maar zeker douche en keuken wil ik ook nat schoonmaken. Bovendien vind ik het niet echt milieu vriendelijk.

Herkenbaar. We hebben hier maar 1 kat (en drie vogels) en overal die kattenharen op de tegels :r Net alsof je het alleen maar viezer maakt idd :=

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 11:00

Simpel, katten wegdoen ;) hihi
Grapje natuurlijk.
Zelf heb ik 2 langharige Noorse Boskatten en daarbij moet ik ook elke dag schoonmaken. Het hoort er gewoon een beetje bij als je huisdieren hebt. ;)

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 11:02

Tja, zo'n smetteloos VT wonen huis in combinatie met katten is volgens mij onmogelijk... :p Ik heb er zelf vier, dus ja, véél stofzuigen!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 11:05

Wij hebben zelf een Dyson stofzuiger, die vind ik fantastisch voor huisdieren. Wij hebben 3 katten, Heilige Birmanen, en die verliezen vaak hoopjes haar en geen losse haren. Zit denk ik ook wel wat verschil in. Hier doe ik eerst alles afsoppen zodat ze haren op de grond vallen en daarna over alles nog een keer heen stofzuigen. Maar zoals ik al zei is dat met losse haren natuurlijk moeilijker..

Bij mijn zus hebben ze 7 honden in huis, dus die doet elke dag stofzuigen en om de dag dweilen. Huisdieren zorgen voor heel wat troep.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 11:54

Heel herkenbaar!
Stofzuigen doe ik elke dag, maar ik vind regelmatig plukken haar die onder bank of kastjes vandaan gewaaid komen.
Regelmatig dweilen helpt hier wel, meestal spoel ik de dweil onder de kraan af zodat er minder haren in de emmer sop komen dat helpt wel vrij goed.
Verder gebruik ik meestal wegwerpdoekjes met allesreiniger voor het afnemen van de kastjes en TV, die kan ik dan incl. haar weggooien.
Ik heb me er wel bij neergelegd dat het nooit helemaal haarvrij zal zijn, toch valt het me op dit moment enorm mee (zegt degene met nesteldrang).
Plakrollers, wegwerpdoekjes en een goede stofzuiger maken het voor mij wel een stuk makkelijker.

O ja en de wasmachine laat ik regelmatig even draaien op 90ºC met azijn of biotex om weer al het haar uit de machine te krijgen, daardoor zitten er bij voorbaat al minder haren op de poetsdoeken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 11:58

Naaktkatten aanschaffen! :)*
Maar ook hier doen we eerst stofzuigen en dan poetsen, overigens heb ik sinds kort een steammop en dat ding maakt schoon! :wow: :oo

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:03

Eerst heel goed stofzuigen en dan alles afnemen. Ik gebruikte bij kattenpension altijd wegwerpdoekjes. Bij asiel was het regelmatig een schoon sopje pakken en doekje heel goed uitspoelen. Je moet er wat voor over hebben die katten :P Maar dat is eigenlijk met elk dier zo.
Ja alles vlekkeloos schoon is toch heel moeilijk.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 00:04

zonnebloem18 schreef:
Verder gebruik ik meestal wegwerpdoekjes met allesreiniger voor het afnemen van de kastjes en TV, die kan ik dan incl. haar weggooien.

Dat doe ik ook. Ook de wc doe ik daarmee. En daarna met een keukenrol of wc papier droog afnemen eventueel.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-14 10:28

Vlekkeloos schoon is het hier nooit geweest en zal het ook nooit worden :+. Dat hoeft van mij ook niet. Maar ik zie wel wat goede tips langskomen, zoals de plakroller. Als ik de haren die ik verspreid nou daarmee weghaal, komen ze natuurlijk niet allemaal in het doekje te zitten :)*
Ik ga eens wat dingen uitproberen, maar in elk geval fijn dat ik niet de enige ben met deze frustratie! :))

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 10:32

Ik heb helemaal niet veel haar van de katten? Het zit wel eens op de banken en stoelen maar stofzuigen en erna een vochtige doek en die zijn er ook weer grotendeels af.
Op de tegels zit helemaal geen haar, alleen als ik weer een deken of dekje van de paarden naar binnensleep om te wassen of van mijn eigen kleding als ik net uit de stallen kom.
Dus ik neem de oppervlakken vochtig af, ik stofzuig en dan nog even met de vochtige swifferdweil erdoor en klaar is kees. De poezen blijven gewoon door het huis lopen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 10:38

Eerst alles afstoffen (swiffer doekjes) en dan stofzuigen en dan dweilen, werkt perfect.

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 10:40

Katten scheren....!

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 10:42

Wij (tenminste bij mijn ouders) hebben twee katten en twee honden. Redelijk wat haar, maar alle dieren zijn ook vrij veel buiten en de katten zijn geen druktemakers. Mijn ouders stofzuigen ongeveer om de dag (soms iedere dag) en dat is prima te doen.
Haren op tegels hebben ze geen last van. Terwijl de katten overal mogen komen.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 10:44

Ik heb maar 8 halflangharige katten, dus ik heb me er ook maar gewoon bij neergelegd.
Ik neem eerst alles af met een vochtige doek dan stofzuigen en dan dweilen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-14 10:45

De haren zitten ook niet op de tegels, die komen daar door mijn doekje en de haren in mijn sopje en aan mijn kleren tijdens het schoonmaken.

Katten scheren doen we ze maar niet aan, evenals ze wegdoen voor naaktkatten :') Swiffer doekjes zullen vast helpen, maar het helpt de afvalbult ook gigantisch groeien.....

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 10:51

heel veel stofzuigen,voordat je begint te poetsen.
Ik heb een boerderij en 3 katten,1 kleine hond en 1 langharige grote hond en 4 vogels en 2 cavia's binnen in huiskamer......nog maar te zwijgen over manlief en 3 kinderen _O- _O- _O-
Ik stofzuig soms 2 keer daags anders heb je de hele tijd haren in je koffie %)
en na het stofzuigen natte doek overal over.
En ondertussen katten en honden buiten of in het kantoor opsluiten,want onze grote hond vindt schone vloeren geweldig om af te lebberen :roll: