En dan gaan we de nacht weer in..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dungen

En dan gaan we de nacht weer in..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 01:22

:wave:

Hallo nachtelijke bokkers :Y)

Ik zoek enige steun in mijn op dit moment onverdraagzame bezigheid.. PIEKEREN!
Ik word gek van mezelf.. -O- of eigenlijk krijg ik langzamerhand een hekel aan alles en iedereen die mij aan het piekeren brengen >;)

En waarover ik aan het piekeren ben? Nou eigenlijk over alles.. Huis, Paard, Hond, Katten, Werk, Auto, tuin... %)

En nu ik de derde avond achtereen zonder slaap rechtop zit in mijn bed.. kreeg ik een idee :)*
Misschien zijn er wel wat bokkers die van hetzelfde probleem last hebben en zin hebben in een praatje :D

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 01:23

Hier ook nog klaarwakker

heidy_wilco

Re: En dan gaan we de nacht weer in..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 01:24

Hier nog een lotgenoot :D

Ik ben ook erg goed in piekeren!

joafan2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 01:26

Hoi,

hier nog zo een piekeraar, wat bij mij soms wil helpen is boek lezen die informatief is, dus niet spannend, met een kopje thee met honing erin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 01:26

Er is een hk topic voor mensen die slecht slapen. Ben zelf ook een piekeraar. En topic leidt mij mooi af.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 01:27

*\o/* Lotgenoten.

Een boek is een leuk idee. Maar na een dag werken heb ik de concentratie van een walnoot :') Dus helaas geen mogelijkheid om boeken te lezen ;(

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 01:27

Mijn oplossing, warme melk met anijs.

Edit. En niet bokken. _/-\o_

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 01:28

love_western schreef:
Er is een hk topic voor mensen die slecht slapen. Ben zelf ook een piekeraar. En topic leidt mij mooi af.

Toevallig nog 'open' voor nieuwe leden? Dan zou ik graag een linkje willen :)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 01:29

:wave: Ja ik kan mij melden!

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 01:30

Niet bokken is ook een hele goede :')

*Echter blijkt dat in de praktijk brengen toch heel erg moeilijk :') *

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 01:30

Oef, dat piekeren herken ik... Daarom ga ik in het weekend meestal maar laat slapen :Y) Helaas werkt dat door de weeks dan weer niet echt..

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 01:31

Geen piekeraar hier, gewoon nog wakker omdat ik wat vriendinnen over de vloer had.
We hebben zitten brainstormen voor een komend vrijgezellenfeest van een andere vriendin (die er niet was ivm ziekte, dat kwam stiekem dus heel goed uit)
En vriendlief is naar een concert.

Naar bed gaan heeft dus nog niet zo veel zin, ik word toch weer wakker als hij thuiskomt

Een boek lezen werkt bij mij ook altijd heel goed. Liefst een rustig boek met lange beschrijvende stukken er in zonder te veel dialoog. Iets als Les Misèrables of alles van Jules Verne bijvoorbeeld. Geheid dat je een keer in slaap valt daarbij :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 01:32

Ik ook :+

Normaal slaap ik prima, maar heb deze week wat school troubles gehad dus ook een beetje gepieker deze week helaas. Sinds dinsdag slaap ik slecht. Vandaag wel tot een oplossing gekomen, ik stop een half jaar en ga in september opnieuw met een schone lei aan m'n opleiding beginnen. Dus opzich wel redelijk een opluchting, de stress zit er toch nog wel in.
Ben nu even bezig met wat foto's bewerken die ik vorige week gemaakt had, zou ze zondag klaar hebben maar ben er door school nog niet echt aan toegekomen.

Morgenavond heb ik een optreden met de band in Tilburg, mijn ervaring is dat ik daarna meestal zo moe ben dat ik wel slaap en de dagen daarna hopelijk gewoon weer wat rustiger ben.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 01:34

Herkenbaar Niobe :j

Ik werk lange dagen en moet ook (veeeeel te ) vroeg op.. En in het weekend blijf ik dan graag nog even zitten.. Of wat dit weekend de planning was stappen, maar helaas vriendin heeft afgezegd -O-

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 01:34

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 01:35

Hier is manlief aan het werk (nachtdienst) en dan slaap ik altijd slecht en laat.

En piekeren is sowieso mijn hobby in de nacht. |(

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 01:37

De veulen-waak-tijd is altijd leuk, dan is er 's nachts veel te beleven op Bokt.
Nog geen hoogdrachtige merries om met de cam te bewaken? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 01:38

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 01:39

Dat lukt me niet op mijn mobiel :=

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 02:08

Zo te zien is iedereen goed in slaap gevallen bij het lezen van mijn saaie OP. Ik ga kijken of het bij mezelf ook werkt :=

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 02:12

Probeer eens Yoga of mediteren of andere manieren om in slaap te komen. Hoofd bewust leeg maken, desnoods probeer je een homeopatische thee. Of je gaat eens lekker warm douchen en een kop warme melk met een anijsblokje, daar ga ik altijd lekker van slapen (moet je wel van warme melk met anijs houden natuurlijk).

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 02:14

Hier ook nog een piekeraar wakker. Laatste tijd iets waar ik me echt druk om kan maken en niet over uit kan en slaap normaal al slecht (Laat in slaap vallen en vaak wakker worden in een nacht) en dat is nu nog erger. Dus dan gaan we maar op bokt dingen lezen/bekijken en de tv aan :P

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 02:23

Nog een tipje. Ga in de avond een naar de sportschool, zodat je lichamelijk moe bent. Wedden dat je niet aan piekeren toekomt?

Want wat gaat piekeren je helpen? Lost het wat op? Krijg je resultaten? Kun je midden in de nacht actie ondernemen om dat waar je wakker van ligt op te lossen? Zo niet, laat los, maak je hoofd leeg. Neem een warme douche, een neut of een glas warme melk en lukt het dan nog niet kun je denken aan slaaptabletten oid. Al dan niet op homeopatische basis.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 02:26

Tuurlijk helpt piekeren ergens over helemaal niet maar in bed heb je verder niet veel prikkels om je heen denk dat je daardoor automatisch snel gaat piekeren, ik tenminste wel.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 02:28

Wat een lieve tips allemaal..
Maar helaas helpt het bij sommige soorten piekeren niet := natuurlijk los je er niets mee op.. maar uitzetten kan ik het met die gedachte ook niet :=