Trouwen? Nee echt niet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Trouwen? Nee echt niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 17:26

Trouwen?

Ik zie daar persoonlijk niet de meerwaarde van in.
Het kost een hoop geld, stress en ik heb echt een verschrikkelijke hekel aan jurken.
Die droomprinsessenjurk kan me gestolen worden. Mijn vriend is ook absoluut geen pakkenman, dus dat komt goed uit.
Natuurlijk vind ik het super om te zien dat een getrouwd stel of een stel dat gaat trouwen zo gelukkig is. Ook vind ik het leuk om aanzoeksverhalen te lezen, want de ene is soms nog geweldiger dan de andere, maar voor mij hoeft het echt niet. :)

Wie heeft hetzelfde, of ben ik echt de enige :D?

ilaan

Re: Trouwen? Nee echt niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:29

Het hoeft ook allemaal niet groots en met jurken ed. Maar begrijp dat mensen zo de liefde willen verklaren, snap alleen zelf niet waarom ik dat zou doen.
Je weet toch zelf wel dat je van mekaar houd en hoeft dat toch niet op een papiertje. Daarbij denk ik dat een samenlevingscontract prima volstaat haha

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:30

Ik dacht ook al dat ik de enige was :')

Nee voor mij hoeft t ook allemaal niet.
Een ring kan ik ook zo wel kopen en als je echt van diegene houd waar je mee samen bent hoef je dat echt niet op een papiertje te hebben of een ring om je vinger te hebben vind ik.
Persoonlijk vind ik het allemaal heel erg overschat en ouderwets.

Edit: Voor mij hoef ik ook geen kinderen, mja misschien, geen idee, ik zou er iig niet mee kunnen zitten als ik bijv. nooit kinderen zou krijgen, heb totaal geen kinderwens dus daar hoef ik het ook al niet voor te doen :)
Laatst bijgewerkt door Equisync op 23-01-14 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:32

Hier nog iemand die absoluut niet geen trouw-wens heeft. Gein er wel eens over, maar als het aan mij ligt :n
En nog niet eens om rationele redenen hoor, puur omdat ik het gevoelsmatig niet wens.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:32

Als je op maandagochtend trouwt kost het niets ( ja, ca. 25,- voor een paar kopietjes) en sta je met een half uur weer buiten! Voordeel is dat "alles" in 1 keer geregeld is, als je bijv. een huis o.i.d. samen wil kopen is het toch wel handig. De romantiek er om heen ontgaat mij ook, maar "zakelijk" gezien is het makkelijker en goedkoper dan een samenlevingscontract!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:34

Ik niet, ik ga trouwen haha maar wel zoals wij het willen; alleen met de mensen die dichtbij ons staan en geen feest. Ik ga niet betalen voor mijn vriend's collega's die maar 1 doel hebben: zich klemzuipen op onze kosten :')
Enne ik ben gewoon gevraagd in de modder bij de paardjes hoor :') zo'n groots aanzoek zou ik echt vreselijk hebben gevonden. Ik houd niet van die poppenkast.

Wij doen het ook vanwege de praktische kant :) wij willen heel graag kinderen en ik vind het dan mooi dat hij automatisch de vader is en met de erfenis is het ook gelijk geregeld ipv dat je het apart moet vastleggen. Voor een samenlevingscontract + erfenis opstellen was ik 900 euro kwijt dus ik kies voor een leukere dag :D

Wel met mooie jurk haha en hij strak in pak!

Mijn schoonzus wil tzt trouwen en dan gewoon op de fiets naar het stadhuis en daarna als gezin uit eten. Gewoon eenvoudig en intiem :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 23-01-14 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:35

Ja heb dit ook idd. Had wel zo iets van: maar ik lees al die verhalen zo graag, wil ik dan zelf niet trouwen? Maar neuh, teveel gedoe en waarom? Ik zou het alleen maar doen voor een leuk feestje achteraf. Dus wil ik later gewoon af en toe een leuk feestje geven voor onze 'liefde' of voor zoveel jaar samen zijn etc, lijkt me veel leuker :D

Vuurneon, dat is ook wat mijn vriend zegt: als we trouwen is het voor de praktische kant. Maar we willen geen kinderen dus die hebben er ook geen last van als we niet trouwen :Y)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:36

Trouwen is gewoon vaak simpeler dan een samenlevingscontract kwa regels en kinderkenning.
Je hoeft er toch ook geen show van te maken?
Wij zijn in september getrouwd, geen familie erbij, geen feest, geen jurk. Alleen wij en de getuigen. Na 10 min stonden we weer buiten en zijn lekker een weekendje weggeweest.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:37

Ik zie ook echt totaal het nut niet. Als je het dan al doet, dan op maandagmorgen in je joggingbroek.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 17:37

Wij hoeven ook geen trouwringen, geeft mij een geketend gevoel en mijn vriend is ook niet van de sieraden.
We zijn wel een beetje aan het uitzoeken, wat het handigst is mochten er ooit nog kinderen komen.

En inderdaad we zijn er wel uit, we kunnen ook gewoon een feestje geven als we zoveel jaar bij elkaar zijn. :D
Laatst bijgewerkt door Lous op 23-01-14 17:41, in het totaal 2 keer bewerkt

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:38

Ik zag ook nooit het nut er van in :n tot er na 10 jaar iemand voor mij op zijn knieën zat :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:39

Ik kies goedkope zilveren ringen uit en zal best kunnen dat ik na een paar jaar denk; tijd voor andere ringen :D
Hecht er niet veel waarde aan de symboliek van die ene ring, hij ook niet :)

Mijn eigen achternaam houd ik ook gewoon :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 23-01-14 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:39

Haha ja ik kan helemaal geen ringen verdragen, word er onwijs kriegelig van. Zou een ring erg leuk vinden, hem een week dragen en dan aan de kant leggen en dat is gewoon zonde :P

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 17:39

Dat heb ik trouwens wel al duidelijk gezegd, dat mijn vriend niet op de knieen hoeft te gaan.
Ik zeg toch nee.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:41

vuurneon schreef:

Goed idee. Dat vind ik al helemaal zo achterlijk als ik heel eerlijk ben.. Dan die trouwring.. Vind het net zo'n slavetag. O:)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:41

Ooh maar dat heb ik ook altijd gedaan hoor Lous...
Kan zelf de vinger er ook nog niet helemaal op leggen maar sta nu helemaal achter ons besluit om te gaan trouwen :j

Ik heb geen trouwring overigens :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:42

kan gemakkelijk zijn ivm kinderen ed.

Alles is dan wettelijk in een keer goed geregeld.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:42

Lous schreef:
Dat heb ik trouwens wel al duidelijk gezegd, dat mijn vriend niet op de knieen hoeft te gaan.
Ik zeg toch nee.

Dan blijft hij staan :Y)

Ik heb altijd gezegd; als jij er een grotesk aanzoek gaat doen, lach ik zo hard of schaam ik mij zo erg (ja, krijg plaatsvervangende schaamte als iemand zo publiekelijk tentoon wordt gesteld bij een aanzoek op bv een podium :') ) dat het hoe dan ook 'bekijk het maar' wordt :D

Gelukkig is hij zelf ook niet van die poppenkast hihi

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:43

Lous schreef:
Ik zeg toch nee.

Dat vind ik dan wel jammer. Moest mijn vriend het vragen (maar voor hem hoeft het ook niet) zou ik wel ja zeggen that's it, ik zou er verder niets mee doen. Ik zou gewoon ja zeggen en het daarbij laten. Maar dat op de knieën gaan zitten vind ik soms overdreven, dat hoeft toch niet.

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:44

nee... voor mij hoeft het niet... ben geen kip die in rong om haar 'poot' heen hoeft....

En die droomdag, met droomljurk dan??? die kan mij evengoed gestolen worden....
En wat betreft die 'mooiste' dag uit je leven? Als dat de mooiste dag is... wat heeft de rest dan nog voor zin... Nee, voor mij is trouwen een ritueel wat veel mensen graag eens (of meerdere keren) willen ondergaan maar waar ik het nut niet van inzie... Gelukkig zit vriendlief daarmee op dezelfde lijn....

Wel hebben we afgesproken om als we 5 jaar samen zijn eens een goed feest te gaan geven... voor vele is dat dan ook maar waarom ze zijn gaan stoppen met te vragen wanneer wij nu ein-de-lijk eens gaan trouwen...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 17:44

Zo gezegd, hij hoeft in welke vorm dan ook geen aanzoek te doen. Het antwoord zal nee blijven. ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:44

Nies_ schreef:
vuurneon schreef:

Goed idee. Dat vind ik al helemaal zo achterlijk als ik heel eerlijk ben.. Dan die trouwring.. Vind het net zo'n slavetag. O:)

Mijn vriendin heeft gewoon een mooie ring laten maken, dus gebruikte het als mooi excuus om iets leuks voor zichzelf te kopen haha. Haar man heeft geen ring :n

Mijn vriend heeft gewoon een achterlijke achternaam enne mochten er kinderen komen? Dan krijgen ze ook mijn achternaam. 'Zij die baart, zij die bepaald' _O-

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:45

In Belgie trouwen is altijd gratis ook op zaterdag. Dus voor de kosten hoef je het niet perse te laten. Je kunt het verder zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. Je mag trouwens als Nederlander gewoon in het buitenland trouwen.

@ vuurneon je mag tegenwoordig ook met je eigen naam trouwen :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:48

Wat ik wel 'erg' vind aan niet trouwen, is dat we nu 40 / 45 zijn, bijna 20 jaar samen en dan heb je het tegen anderen nog steeds over 'm'n vriend'................ :')
dan vind ik 'm'n man' echt zoveel beter klinken :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 17:49

Dan zeg je toch gewoon mijn man. Dat hoeft toch niet te betekenen, dat je ook echt getrouwd bent? :)