Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mars schreef:Ik snap eerlijk gezegd niks van je verhaal...
Verder open je een topic, maar wil je je probleem eigenlijk niet melden, waarom open je dan een topic? Die snap ik ook niet helemaal.
Sterkte ermee in ieder geval.

Borisje schreef:Ik snap er echt niks van(en het is 'anymore')
Leg eens wat meer uit? Waarom zit je met je ex en hoe weet je dat die beste vriend meer wil?
ManonGrr schreef:Even vrij vertaald:
TS heeft een vriend. Ze heeft ook een beste vriend, en die beste vriend heeft een vriendin. Nu wil die beste vriend, ondanks dat hij een vriendin heeft, meer van TS. (het zou ook kunnen dat TS geen vriend heeft, en dat ze haar beste vriend bedoelt met 'ik heb een vriend'). Daarnaast heeft de TS ook nog een ex. Ze is wel blij dat het daar uit mee is, maar baalt er wel van dat ze geen normaal contact kan hebben.
Borisje schreef:Heel simpel, je ex niet meer spreken, als hij dat niet wil heb jij niks te willen verder. Niet meer proberen.
Je beste vriend de waarheid vertellen, jij geeft m blijkbaar ook knuffels en kusjes terug, of accepteert het in ieder geval, dat kan ook niet tegenover je vriend. Eerlijk zeggen waar hij aan toe is.
En als jij hem liever wil dan je vriend, ga eens met je vriend praten, ook wel belangrijk dat hij je kan vertrouwen
vuurneon schreef:Klinkt alsof je midden in de puberteit zitsterkte met de hormonen meis!
Enne gewoon duidelijk zijn tegen je beste vriend dat je niet gediend bent van zijn aandacht op deze manier.

Adamootje schreef:Je beste vriend is geënt?![]()
Als jij niets met je beste vriend wil (die overigens ook nog eens een vriendin heeft) en je hebt dat duidelijk aangegeven, snap ik niet dat hij nog wat bij je probeert. Misschien is het goed om nog eens flink met hem in gesprek te gaan en als dit niets uithaalt, is het dan niet verstandig om even wat afstand nemen?
Wat betreft je ex, ik begrijp dat je eigenlijk nog wel contact met hem wilt houden? Jullie hebben nu geen contact en dat zal niet zonder reden zijn. Als hij hier geen behoefte aan heeft, moet je dat ook respecteren.
Even offtopic, eigenlijk zit je tot ongeveer je 24e in de puberteit, omdat je hersenen tot die tijd nog in ontwikkeling zijn.