Help, iemand gebruikt mijn emailadres?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GrumpyCat

Help, iemand gebruikt mijn emailadres?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 17:46

Sinds eergisteren kreeg ik op mijn 2e emailadres (die ik vrijwel niet meer gebruik overigens) ineens onverklaarbare emails van de website 'Knuz'. Ik ken deze website niet, enkel van naam, en heb mij hier dan ook nooit bij aangemeld. In de emails werd ik geadresseerd als ene 'Astrid48'. De eerste paar emails heb ik genegeerd omdat ik dacht dat het spam was, maar toen er 5 emails per uur van de website binnen kwamen, werd ik het toch wel een beetje zat..

Ik heb vervolgens op de website zelf mijn emailadres ingevuld en op 'wachtwoord vergeten' gedrukt. En ja hoor, er kwam een email binnen om 'mijn' wachtwoord te herstellen. Ik heb mijzelf ingelogd en kwam op een profiel van een vrouw van in de 60 die op zoek was naar een relatie of wat dan ook.. maar met mijn emailadres?! Hoe dan..? Ik heb nooit eerder emails van deze website ontvangen en heb ook zeker nooit op een activatiemail oid gedrukt. Kan iemand dan zomaar mijn emailadres invullen en een profiel aanmaken?! Van de website zelf wordt ik ook niet veel wijzer.. kan iemand mij vertellen wat ik hier aan kan doen? Ik heb eergisteren het profiel al verwijderd, maar sinds vanmiddag ontvang ik weer dezelfde soort mails (voornamelijjk mails met daar in '.... heeft een bericht voor je achtergelaten' of '.... toont interesse.')

Iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt? Of ideeën hoe ik dit moet oplossen, want ik vind het niet zo'n fijn idee dat iemand mijn emailadres kan gebruiken!

Alvast bedankt :)

LovingTweety

Re: Help, iemand gebruikt mijn emailadres?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:49

Stuur even een berichtje naar de beheerders van knuz. Verder zelf nooit meegemaakt, wel een hele vreemde bedoeling!

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 17:52

LovingTweety schreef:
Stuur even een berichtje naar de beheerders van knuz. Verder zelf nooit meegemaakt, wel een hele vreemde bedoeling!

Daar keek ik net ook naar ja, maar dan moet ik mijn 'gebruikersnaam' invullen, want anders wordt de mail niet beantwoord. Volgens hun zeggen hebben ze geen helpdesk omdat ze een gratis website zijn, dus mails beantwoorden ze niet allemaal.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:59

En heel gemeen gedacht; je kan in het profiel, dan kan je ook het profiel stop zetten.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:02

Wordt de gebruikers naam niet in de mails gezet, of bij profielinstellingen? Dan kan je tenminste al een mail sturen.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:03

Normaal gesproken krijg je bij dat soort sites toch een bevestigingsmail? Ik zou eerst eens je wachtwoord veranderen, je weet maar nooit...

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 18:05

@ lovingtweety:
Ik heb eergisteren al het account verwijderd, maar hij is nu op magische wijze weer aangemaakt of wat dan ook.. ik sta nu zelfs ingelogd en kan het profiel lezen, berichten beantwoorden etc.. maar dat is niet geheel mijn bedoeling :')

@ Leen:
Ja ik heb wel de gebruikersnaam, dus ik kan wel proberen om een mail te sturen.

@ Kirsha:
Ja dat is ook het vreemde er aan, ik heb nooit een activatie/bevestigingsmail gezien.. ik ga nu sowieso het wachtwoord van mijn emailadres wijzigen.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:06

Als ik vroeger gegevens in moest voeren, gebruikte ik altijd gegevens die ik ter plekke uit mijn duim zoog, omdat mijn ouders niet wilde dat ik hun gegevens gebruikte :') misschien dat dit ook op zo'n manier gegaan is..? Het lijkt me alleen dat je dan inderdaad ook de bevestigingsmail gekregen moest hebben.
Ik zou inderdaad je wachtwoord zo snel mogelijk wijzigen en website informeren!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:07

Ze komen blijkbaar leden tekort :')

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:08

Hmm ik zou me via dat account toch lekker los laten gaan en zorgen dat je er af werd geknikkerd :D

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 18:08

amber15 schreef:
Als ik vroeger gegevens in moest voeren, gebruikte ik altijd gegevens die ik ter plekke uit mijn duim zoog, omdat mijn ouders niet wilde dat ik hun gegevens gebruikte :') misschien dat dit ook op zo'n manier gegaan is..? Het lijkt me alleen dat je dan inderdaad ook de bevestigingsmail gekregen moest hebben.
Ik zou inderdaad je wachtwoord zo snel mogelijk wijzigen en website informeren!

Ja dat ken ik ook nog wel van vroeger haha, maar het gaat hier om een volwassen vrouw van in de 50/60. Ik kan zelfs haar foto's zien.. :=

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 18:08

Sababber schreef:
Hmm ik zou me via dat account toch lekker los laten gaan en zorgen dat je er af werd geknikkerd :D

Hahaha heb je suggesties? Ik val ook niet op mannen van in de 50 :')

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:09

Fairytales schreef:
Sababber schreef:

Hahaha heb je suggesties? Ik val ook niet op mannen van in de 50 :')

Hmm zonder mensen te kwetsen niet denk ik :')

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:11

Stop! Wacht! voordat je het wachtwoord van de e-mail gaat veranderen kijk even bij de instellingen. Sommige mailadressen hebben een functie waardoor ze al het inkomende mail en veranderingen aan de instellingen (zoals wachtwoord) word doorgestuurd naar een ander e-mail account.

Mogelijk heeft de gebruiker van jou e-mail dat gedaan en los je het probleem niet op. Zoek eerst bij de instellingen of het e-mail adres een doorstuurfunctie heeft aanstaan voordat je vanalles gaat veranderen wat dus geen nut heeft.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 18:13

miss_lizje schreef:
Stop! Wacht! voordat je het wachtwoord van de e-mail gaat veranderen kijk even bij de instellingen. Sommige mailadressen hebben een functie waardoor ze al het inkomende mail en veranderingen aan de instellingen (zoals wachtwoord) word doorgestuurd naar een ander e-mail account.

Mogelijk heeft de gebruiker van jou e-mail dat gedaan en los je het probleem niet op. Zoek eerst bij de instellingen of het e-mail adres een doorstuurfunctie heeft aanstaan voordat je vanalles gaat veranderen wat dus geen nut heeft.

Oeps, wachtwoord heb ik echt net 2 minuten geleden veranderd...

Ik kijk nu wel bij mijn accountinstellingen en zie daar 'Accountaliassen' staan, bedoel je dat soms? Want daar staat gewoon het zelfde emailadres als het mailadres zelf.. geen ander mailadres dus.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:15

Fairytales schreef:
miss_lizje schreef:

Oeps, wachtwoord heb ik echt net 2 minuten geleden veranderd...

Ik kijk nu wel bij mijn accountinstellingen en zie daar 'Accountaliassen' staan, bedoel je dat soms? Want daar staat gewoon het zelfde emailadres als het mailadres zelf.. geen ander mailadres dus.

Jouw account he >;) <<)

:D

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 18:16

Leen_ schreef:
Jouw account he >;) <<)

:D

Ja mijn emailadres account he, niet dat knuz account :+

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:18

Oh -O-

Maareuh je moet eens kijken op de account instellingen van dat knuz ding, daar zal je wel vinden hoe je de meldingen kan uitzetten. Dan ben je daar al vanaf.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:18

Ja die bedoel ik inderdaad. Mocht het trouwens voor jezelf ook een overbodig e-mail account zijn kan je het account ook echt verwijderen.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 18:24

Leen, de meldingen heb ik al reeds uitgezet bij Knuz.nl.. heb nu ook al een mail gestuurd naar de website zelf.. hopelijk kunnen ze er wat aan doen! :)

Mijn emailadres verwijderen doe ik liever niet, ik ontvang er namelijk wel mail op, maar niet zoveel als op mijn andere emailadres. Ik gebruik dit emailadres voor anonieme dingen zeg maar, aangezien mijn gewone emailadres voor+achternaam bevat :)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:26

Kan je op knuz niet een mail naar die persoon zelf sturen misschien? Zie echt helemaal iemand voor me die niks van computers snapt en opeens op een ander e-mail account zit :')

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:27

Heb ook ooit zoietmeegemaakt maar dan met paypal.. Heel apart omdat er 1 of andere Mike een account had. :') Nooit iets aan gedaan eigenlijk..

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:32

muntdrop schreef:
Kan je op knuz niet een mail naar die persoon zelf sturen misschien? Zie echt helemaal iemand voor me die niks van computers snapt en opeens op een ander e-mail account zit :')

Ik zit me inderdaad ook af te vragen wat een vrouw van 50/60 met een ander e-mailadres moet :?

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 18:37

amber15 schreef:
muntdrop schreef:

Ik zit me inderdaad ook af te vragen wat een vrouw van 50/60 met een ander e-mailadres moet :?

Tja dat vraag ik me ook nog steeds af.. het is geen vrouw van Nederlandse afkomst overigens en haar profiel is heel slecht Nederlands getypt, dus ik vraag me ook af of het profiel sowieso wel klopt.

Of ik een mail kan sturen naar de persoon zelf..? Zou niet weten hoe eigenlijk.. ik snap dus ook echt niks van die website.. ziet er heel onprofessioneel uit allemaal :')

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:38

Wat raar allemaal.. ben benieuwd hoe dit af gaat lopen!
Zijn er geen recensie te vinden over de website? Dat geeft vaak wel een goed beeld over wat voor website het is.
Succes d'r mee!