Eten voor duntjes!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Caroo

Eten voor duntjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 17:26

Hallo bokkers!

Sinds het nieuwe jaar ben ik heel erg bezig met goed, gezond eten en daarbij aan te komen. Ik ben het type 'alles kunnen eten zonder dik te worden'. Heel fijn denken mensen, maar alles behalve dat! Ik ben erg goed bezig, om de 2 uur eten, ik kijk naar waar het meeste in zit. Alleen ik wil nieuwe dingen proberen! Maaltijden waar VEEL in zit.
We zijn er tegenwoordig allemaal op gefocust dat eten lekker moet zijn, maar zo weinig mogelijk calorieën mag bevatten.
Dit topic dus voor het tegenovergestelde! Kom maar op met die vetten! *\o/*
In dit topic kunnen we recepten boordevol calorieën aan elkaar uitwisselen.

Ik kon geen ander topic hierover vinden, graag hoor ik het als er al zo'n topic bestaat.

Ik ben benieuwd naar jullie recepten! Ohja, er mogen natuurlijk ook 'ongezonde' dingen tussen zitten, dat is helemaal niet erg op z'n tijd, zeker niet voor mensen zoals ik.

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:31

Handig topic! Ik lees zeker mee. :D

-Macaroni met 48+ kaas, hamblokjes en eieren met een flinke blubs ketchup
-tosti met brie, honing en walnoten
-pizza natuurlijk
-(zelfgemaakte) chocolademelk
-roomboter onder je beleg smeren op brood
-banaan met pindakaas ( echt superlekker!)
-pasta carbonara

*\o/*

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:33

Macaroni met eieren? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord, wat een aparte combi :))

Google maar eens: Vliegende Jakob! (of op zijn Zweeds, Flygande Jakob)
Ziet er van een plaatje heel smerig uit :') Maar zoooo lekker! :9

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:34

Kirsha schreef:
Macaroni met eieren? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord, wat een aparte combi :))

Google maar eens: Vliegende Jakob! (of op zijn Zweeds, Flygande Jakob)

dat is zoooo lekker haha gewoon de macaroni koken, de gekookte eieren in stukjes erdoor, de kaas eroverheen en de hamblokjes er in . :9

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:36

Ik lees ook mee.., geen kook-eten expert.. ben benieuwd.
Ben zn lange hollandse weipaal, misschien kan ik hier nog wat leren :')
Sinds gister begonnen met een wei-witshake gebeuren, in combinatie met flink fitnesschema, wat ook zal moeten helpen in meer massa :D

Macaroni met alleen kaas is ook wel lekker :9
Laatst bijgewerkt door Pieter25 op 22-01-14 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:39

Mijn oma is veel te mager en het lukt haar maar niet om aan te komen, haar bloedsuiker is te laag en een bakje suiker eten wordt ze niet echt gelukkig van ;) Ze heeft lichtelijk een eetstoornis denk ik aangezien ze niet echt dikker wil worden. Ik lees dus even mee naar recepten die ik haar kan geven om aan te komen zonder dat ze het idee heeft dat ze ongezond eet :D

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:40

Brinta met een flinke klont roomboter en suiker. :D

oké genoeg voor mij, ik krijg honger. :')

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:45

Gezonde producten waar veel calorieën in zitten zijn onder andere avocado, (rauwe, ongezouten) noten, volle kwark en gedroogd fruit (abrikozen, dadels, rozijnen, vijgen, etc). Dat soort kcalrijke dingen kun je misschien als tussendoortje eten, om snel hoog in calorieën te komen. Voor je hoofdmaaltijden kun je kiezen om wat meer koolhydraten te eten. In koolhydraatrijke maaltijden zitten snel veel calorieën. Ik zou dan, om het gezond te houden, wel voor de volkoren variant kiezen. Dus volkoren brood en pasta, zilvervliesrijst, etc. Ook de combinatie van bonen met een graan (bijvoorbeeld rijst met kidneybonen) telt snel op qua kcal, maar is wel heel gezond. En als ik jou was zou ik een ovenschotel gewoon lekker royaal met kaas bestrooien, eens wat vaker pasta met een roomsausje eten, je brood extra lekker maken met pesto of een ander smeerseltje. Zo kom je ongemerkt al snel aan wat meer calorieën denk ik!

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:47

jamieblont schreef:

Bij Brinta moet je een hoop bij gooien wil het lekker worden jah :')

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:53

Pieter25 schreef:
jamieblont schreef:

Bij Brinta moet je een hoop bij gooien wil het lekker worden jah :')

Mijn moeder voerde mij dat vroeger altijd voor ontbijt omdat ik zo traag was met brood eten :') Niet dat het hielp, met Brinta duurde het nog langer. Trauma's _O-

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 17:56

Macaroni met kaas is heel lekker! Eitje erbij ga ik proberen.
Vliegende jacob lijkt me ook lekker, maar dan wel zonder banaan want dat lust ik totaal niet haha!

Dat is nou echt het jammere, want Brinta, banaan, gedroogd fruit dat vind ik dus echt niet lekker...

Brood ben ik nu wel meer gaan eten. Ben een beetje ziekjes maar heb tussen de middag toch 4 sneetjes op gekregen en vanochtend 2. Maar dan krijg je dus weer andere problemen: teveel koolhydraten. En eiwitten en vetten moeten er ook bij zitten. Vandaar dat ik dus ook elke dag yoghurt neem en af en toe een glas melk erbij.

Haha Kirsha, ik heb precies hetzelfde! Ben nog steeds traag met brood eten. Brinta krijg ik ook echt niet weg, ik kan me nog goed herinneren van vroeger dat het een ramp was om die kom met Brinta/bambix weg te krijgen :')

Bedankt allemaal voor de reacties!

Pieter25

Re: Eten voor duntjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:57

Owjah bambix heb je ook nog.. niet veel gehad.. dan liever wat langere over boterhammen doen :9

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:37

Je kan ook havermout eten, dat is gezond maar zitten wel aardig wat kcal in :j

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 00:19

Ik eet 'babypap' brinta is te smerig voor woorden

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 16:49

Daphne wat is babypap dan? Lijkt me een beetje hetzelfde als Brinta? Zitten daar ook veel calorieën in?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:20

Is dat niet gewoon Bambix?

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:34

Miss_Caroo schreef:
Daphne wat is babypap dan? Lijkt me een beetje hetzelfde als Brinta? Zitten daar ook veel calorieën in?

Heet heet bonobee ofzo en calorieën weet ik niet zeker maar volgens mij wel

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:35

'babypap' ga ik ook vanuit dat het bambix of eenzelfde variant is, dat is vaak op basis van rijstebloem, brinta is op basis van tarwe

Ik ken het probleem wel, op een gezonde manier meer kcal binnenkrijgen is niet altijd even makkelijk.
Veel mensen raden dan vaak vetter eten aan (ook hier in het topic), maar vet zorgt ook dat je je verzadigd voelt en je dus meer tegen je hongergevoel in moet gaan eten, daarnaast is te veel vetten eten nu ook niet bepaald gezond, met name 'verkeerde' vetten natuurlijk.

Noten, extra tussendoortje inbouwen dagelijks met een of meer handjes noten en je krijgt al meer kcal binnen, wil je het gezond houden moet je wel voor de niet gezouten variant kiezen, noten zelf bevatten veelal gezonde vetten.

Zelf let ik erop in periodes dat er wel weer wat bij mag dat ik niet teveel 'kcal-loos' drink, ik drink bijv vrij veel thee 's winters maar ja daar zitten geen kcal in, kan ook een glas melk nemen, toch weer wat extra kcal binnen en je hoeft het niet te 'eten' (dus geeft ook minder een vol gevoel, makkelijk toe te voegen in een eetpatroon zonder dat het veel voor je honger/verzadigingsgevoel doet)

Avondmaaltijden verrijken, ik doe vaak ergens een lik creme fraiche door, of roomkaas of geraspte kaas inderdaad. En ik eet in verhouding inderdaad vrij veel koolhydraten (eet sowieso vrij grote porties avondmaaltijd lol)

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:25

Heb zonet nog wraps gemaakt met gemarineerde kip en roerbakgroenten. Op zich niet erg veel calorieën maar omdat ikzelf ook energierijk moet eten 'leuk' ik het wat op door er extra crème fraiche en kaas op te doen. En na het eten altijd een toetje. Roomyoghurt met vruchten of vla met slagroom. :9
Maar als het niet lukt om voldoende calorieën binnen te krijgen drink ik een flesje Nutridrink per dag erbij.

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 21:55

Nutridrink heb ik ook gedronken! Alleen het is achterlijk duur daarom ging ik er niet mee verder

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:31

Ik krijg het vergoed wegens medische redenen, vandaar dat ik een voorraadje heb staan.

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:55

Miss_Caroo schreef:
Nutridrink heb ik ook gedronken! Alleen het is achterlijk duur daarom ging ik er niet mee verder

Brrrr nutridrinks, ik heb die een tijdje verplicht moeten drinken en ik kan je vertellen dat ze echt heel erg vies zijn. Liever aankomen door lekkere dingen of voedingsproducten dan door gore nutridrinks! :)

Je kunt ook iedere dag een handje noten (ongezouten) nemen. Ik vind het heel lekker om ze even te roosteren in de oven, maar dat hoeft natuurlijk niet. Ook zijn pijnboompitjes en dadels heel erg lekker in salades! En ongemerkt aan extra kcals komen kan natuurlijk ook door volle yoghurt,melk e.d. te pakken in plaats van halfvol! :D

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:57

Ik heb ook maatje 34 - 36 en mensen vinden mijn postuur mooi... nou, mijn benen lijken net spaghetti sliertjes en mijn armen net een 2 stokjes, oke mijn buik is mooi en over mijn cup D heb ik niks te miepen maar er zijn me toch wel plaatsen waar echt iets aan moet komen, en hoe? Ja vertel mij wat, ik weet t ook niet.

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 12:14

Haha cup D heb ik nou weer niet, verder dan A komt het niet, maar ook dat groeit als je kilo's aankomt.
benen bestaan bij mij voor t grootste gedeelte uit spieren, bij mn bovenbenen dan.
volle yoghurt en volle melk heb ik al, ik kom niet meer aan de halfvolle dingen haha.

idd nutridrink vond ik ook niet te drinken, vieze ijzersmaak, maar ik kreeg het wel weg. Heb ook wel eens van die nutri pap gehad ofzo, dat zijn toetjes ofzo. Dat smaakt pas vies!

Om de 2 uur eten, en voor je honger krijgt al iets eten. Dat doe ik nu en moet zeggen dat ik steeds meer op kan eigenlijk.. en geen hongergevoel meer ervaar voordat ik ga eten.

oh nog een tip die me te binnen schiet. Voordat je gaat eten een half glaasje bier opdrinken, geeft je meer eetlust, dus kan je meer eten.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:53

jamieblont schreef:
Miss_Caroo schreef:

Brrrr nutridrinks, ik heb die een tijdje verplicht moeten drinken en ik kan je vertellen dat ze echt heel erg vies zijn. Liever aankomen door lekkere dingen of voedingsproducten dan door gore nutridrinks! :)

Ik weet niet hoe lang geleden dat is maar tegenwoordig hebben ze niet meer die vieze chemische nasmaak die ze eerder hadden. De Nutridrinks die ik heb (banaan) vind ik juist erg goed te pruimen. Beetje extra melk erbij en je hebt gewoon een milkshake.