Opleidingsniveau paarden mensen ???!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sabriina0001

Opleidingsniveau paarden mensen ???!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 14:30

Hallo Bokkers *\o/*

Mijn vraag is (uit nieuwschierigheid :o ;) ) wat jullie opleidingsniveau(achtergrond) is ???
van de mensen die eigen paarden hebben.

Deze vraag komt vanuit mijn nieuwschierigheid... dat de paardensport een dure hobby is.. en je ook evt. een huisje, boompje , beestje (paard dus;p) hebt.. en alles bij elkaar tog wat kost.

Ik doe zelf namelijk HBO maar wil hier mee stoppen.. maar het is zo onzeker allemaal op MBO niveau. Ik wil ook leuke dingen blijven doen en niet te afhankelijk zijn..of me paarden amper kunnen betalen.

Het is dus niks negatiefs kwa niveau.. maar meer uit nieuwschierigheid hoe het bij andere is op werkgebied kwa de wat lagere klassen dan HBO....

;)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:33

Mijn vader (die alles betaald, twee paarden) heeft volgens mij net mbo gedaan maar heeft zich door goed te presteren omhoog gewerkt en is nu zzp'er. Dus ik denk dat opleiding niet perse de key is tot succes. Wel een deel natuurlijk, maar vooral motivatie en doorzettingsvermogen zijn belangrijk imo :) Nog een aanvulling, je wordt niet rijk door veel te verdienen, maar door het niet (of op de juiste manier) uit te geven :D wij besteden weinig geld aan boodschappen door naar de aldi te gaan, kopen geen dure merkkleding en dan houd je toch behoorlijk wat over voor andere dingen zoals paarden :j
Laatst bijgewerkt door Eight op 22-01-14 14:34, in het totaal 2 keer bewerkt

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:33

WO - maar mijn salaris is echt niet zo riant :D

Ik deel (de kosten van) mijn paard met mijn zus. Alleen zou dit erg lastig worden, ook zeker qua tijd!

Lotte_Wessel

Re: Opleidingsniveau paarden mensen ???!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:35

ik heb op het moment 1 paard, had gedurende mijn hele middelbare school opleiding 2 paarden en heb VWO gedaan. Op het moment 1 paard (1tje verkocht wegens verhuizen naar ander land) en doe nu een universitaire opleiding in Engeland. Ik studeer nu Human Bioscience, erg interessant!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:36

Mijn moeder (kostwinner bij ons) heeft alleen de HAVO afgemaakt, en is onze enige verdiener. Ik moet zeggen dat dat heel prima gaat. (Groot vrijstaand huis, paard aan huis, nog geld voor leuke vakanties/uitjes.) (Ik ben zelf alweer een behoorlijke tijd uit huis, maar ik bekijk het even zo, omdat mijn moeder de kosten voor ons paard draagt.)
Zij is natuurlijk wel in een heel andere tijd aan haar baan gekomen. Nu heb je wel een 'echt' diploma nodig.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:37

Dubbele WO-studie afgerond (rechten en Grieks en Latijn). Ik moet wel zeggen dat dat niet echt standaard is hier in mijn 'paardenomgeving'. De meesten die ik ken van de paarden doen hooguit HBO.
Laatst bijgewerkt door Sheran op 22-01-14 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:37

HBO.. twee kostwinners :j

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:38

Het ligt natuurlijk ook weer aan de regio waar je je paard stalt. In de randstad heb je wel een aardig salarisje nodig om je paard te onderhouden. Ik heb nog geen zorgen, mijn ouders betalen de paarden. Doe nu een WO masteropleiding en als ik daarna aan het werk kom zal ik de kosten voor mijn paard over gaan nemen.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:40

Ik studeer aan de universiteit, maar ik betaal mijn paard van een bijbaantje op een manege :P Grootste deel van de paardeneigenaren in mijn omgeving heeft een MBO of HBO opleiding gedaan. Wel iets meer HBO dan MBO geloof ik, dus je zou kunnen zeggen dat ze iets hoger opgeleid dan gemiddeld zijn, maar het zal niet veel schelen.
Laatst bijgewerkt door Sanned op 22-01-14 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:42

Op dit moment volg ik een HBO-master en werk ik als leerkracht in het onderwijs. Niet een riant salaris, maar door het slim uit te geven (zoals hierboven ook al is beschreven), houd ik genoeg geld over voor paardenkind :)

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:44

HBO, maar nog wel studerend. Lerarensalaris is niet erg hoog vergeleken met andere HBO studies, dus ik zal wel creatief met mn geld om moeten blijven gaan ( wat ik niet erg vind, ben het wel gewend :) )

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:50

Zowel mijn vader als mijn moeder (die het grootste deel betalen, aangezien ik een drukke studie heb naast mijn paard en dus geen tijd heb om te werken) hebben WO gedaan.
Echter is er natuurlijk wel een correlatie tussen hoogte van het salaris en opleidingsniveau, maar die correlatie is zeker niet perfect!
Mijn moeder doet werk wat ze erg leuk vind, maar er zijn gewoon weinig banen in en veel mensen voor (wat ze ook aan het begin van de opleiding wist), waardoor het salaris geen vetpot is. Het salaris van mijn vader zal ongeveer het 2 à 3 dubbele zijn, terwijl ze toch allebei WO hebben gedaan en een baan hebben waarvoor ze die kwalificatie ook nodig hebben.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:00

HBO, maar medisch en dus een iets ruimer salaris.
Maar niveau zegt ook niet veel, het is ook waar jij je geld zelf aan uit wilt geven. Als je geen vakanties hoeft, geen groot huis of dure auto/kleding, maar wel een paard. Kan je met een kleiner salaris ook een heel eind.

Als het en en en en wordt, is het een ander verhaal. Dan op zoek naar een miljonair. ;)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:03

Ach, ik als parttime werkende, op zichzelf wonende en auto-bezittende student onderhoud nu ook een paard zonder al te veel moeite. Ik ga echter nooit uit en geef weinig uit aan kleren en andere 'leuke dingen'. Ik heb VWO gedaan en doe nu HBO, ik heb echter wel een 'ongeschoolde' baan. Daarentegen ken ik ook zat mensen die WO hebben gedaan en geen eigen paard kopen. Omdat ze er óf geen tijd voor hebben óf helemaal niet zo'n riant salaris hebben als vaak wordt gedacht van WO'ers.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:28

WO, maar ik sta voor de klas in het middelbaar onderwijs dus heel veel is het niet :')

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:34

WO met twee masters in rechten (arbeidsrecht en ondernemingsrecht) en ben nu werkzaam in dat veld. Van mijn salaris kan ik makkelijk mijn paard onderhouden en een huisje van huren. En dan hou ik gelukkig nog iets over voor mezelf om te sparen. Ik zit boven het salaris dat normaal voor recent afgestudeerde rechtenstudenten staat voor geschreven, maar daar heb ik gewoon ongelooflijk veel mazzel in gehad

sabriina0001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 18:53

"een hele boel verschillen dus:) ... Het wordt nog even goed nadenken!!.. & inderdaad de juiste keuzes maken en slim denken met geld uitgeven;)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:56

Helemaal niks hier.

Ik doe nu een MBO opleiding (niveau 3 of 4, dat zie ik wel zodra ik het diploma van 3 in handen heb) met enorme baanzekerheid en een hele fijne loon, een waarvan ik zeker een paard kan financieren op dure stalling. :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:02

MAVO en MBO 4 opleiding.
Maar ik woon niet zo duur en leef zuinig voor mezelf.
Dus ik kan mijn paard goed onderhouden.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:06

WO, 3 Masters en straks gepromoveerd (overigens een paar maanden geleden paard verkocht), kwa tijd was het gewoon niet te doen...kom tijd te kort

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:09

Of je een paard kan onderhouden hangt ook af van waar je woont en hoe je leeft. Ik verdien nog minder dan de bijstand maar kan er een paard van onderhouden en zelf ook nog een kamer hebben.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:12

Ik heb 2 WO-bachelors en vlak na mijn afstuderen werd ik ziek (was ik al langer maar na het afstuderen kwam het eruit) Ik ben chronisch ziek en dat heeft z'n weerslag op de uren die ik kan draaien en de belasting die ik aankan qua (verzorging voor) paard.

Ik betaal mijn paard helemaal zelf.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:12

momenteel leef ik op me ww en daar onderhoud ik 1 paard en een mini paardje van.
Woon gelukkig nog thuis..
Verder heb ik een MBO niveau 3 opleiding afgerond :)
En hoop binnenkort weer een leuke job te hebben waardoor ik het even wat makkelijker heb en kan gaan samen wonen :P

sabriina0001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 19:18

Het scheelt natuurlijk ook als je twee verdieners hebt:) ..of nog lekker thuis woont:P ... Ik wil tegen het einde van dit jaar gaan samenwonen.. dus wil wel wat zekerheid hebben... ''gelukkig heeft mijn vriend een aardig salaris, die mag zeker niet klagen... 'Maar je moet jezelf ook kunnen redden:)

Ik betaal nu vooral me paardje door mijn studiefinancering...'dus wanneer ik stop met school.. heb ik zoiezo een studieschuld.. en zal echt een baan erbij moeten hebben op MBO niveau..ik werk naast mijn studie als invaller, activiteitenbegeleiding in een bejaardenhuis. En nu een baan vinden in deze tijd is ook niet makkelijk.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:37

WO+, maar werkzaam in de goede doelen-sector en dus een voor deze functie bescheiden salaris. Echter heb ik ook met een WO-starterssalaris en alleenwonend een paard kunnen onderhouden, dus mijn salaris nu is echt voldoende voor wat ik wil doen in m'n leven. Ik woon overigens wel samen.