Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
amandananana schreef:Hoe ga je dat straks doen met latere stages dan? Ik loop 40 weken lang 4 hele dagen stage, een dag school en een heleboel huiswerk, paard en weekendbaan.
Maargoed, goed voor jezelf zorgen en op tijd naar bed. Een leuke activiteit is misschien het spel weerwolven, en als het echt beweging moet zijn een keer samen sporten?
vuurneon schreef:Samen met de cliënten activiteiten bedenken; de cliënt staat centraal, dus vraag het aan ze. Wat willen ze graag doen? Iets maken voor vogels? Spelletjes? Bewegen op muziek?
(Of zit je in een groep waarin men dat niet meer aan kan geven?)
Thats_Me schreef:Hmzz.. stage is vaak nog niks bij het echte werken. Gewoon op tijd op bed, goed eten en dan kom je er wel doorheen. Zal in het begin even wennen zijn maar agja dat hoort er nou eenmaal bij.
Die activiteit mag je lekker zelf verzinnen! Daar is het huiswerk voor natuurlijk.
verootjoo schreef:Welkom in het echte levenandere mensen verzorgen daarnaast ook nog een huishouden en een gezin en hebben ook hobby's, dus die twee weken moet vast wel lukken
Gewoon lekker op tijd in bed, goed je opdrachten bijhouden, dan komt het wel goed
linky1997 schreef:verootjoo schreef:Welkom in het echte levenandere mensen verzorgen daarnaast ook nog een huishouden en een gezin en hebben ook hobby's, dus die twee weken moet vast wel lukken
Gewoon lekker op tijd in bed, goed je opdrachten bijhouden, dan komt het wel goed
Dat is waar! Ben gewoon zo bang.. Die stageleerkrachten doen niks anders of ons bang maken van ja en de meeste kunnen het niet aan. (Terwijl bij iedereen de stage punten goed zijn) En dat we het super zwaar gaan hebben..
gewoon goed je best doen dan komt het goed! Dat zeggen ze gewoon zodat iedereen er serieus mee bezig gaat.
Iejoorr schreef:2 weken stage? Ik ben zwaar jaloers! Ik mag 40 uur per week aan de slag, 4 maanden lang.
Het is veel prioriteiten stellen, inderdaad goed op tijd naar bed, een keertje wat korter naar je paard (dan maar niet rijden een keer) en alles heel goed plannen (maak bijv tijdschema's voor na werktijd)!
) Plannen kan inderdaad nog werken, ben wel iemand die planning nodig heeft... Ronaa94 schreef:Ik heb nu ook twee weken stage, doe de pabo dus loop stage op een basisschool, is veel staan en lopen en merk wel dat ik dat toch niet gewend ben, ik ga lekker op tijd naar bed, ik heb mijn opdrachten echt precies gepland zodat ik niet op 1 dag ook nog 25 lessen moet voorbereiden enzo.
Maar over een paar jaar doe je dat elke dag dus ben blij dat je er op deze manier aan kan wennen!
!
Winged schreef:Mensen, 't meisje is 16...
Goed eten (gedoseerd, neem bijvoorbeeld ook een fruithapje tussendoor), goed drinken en vroeg naar bed. Verder de vrije tijd wat doseren. (Misschien vragen of pa/ma even voor jouw paard wil zorgen die twee weken zodat jij je goed op jouw stage kan richten?) Het is even wennen, maar daarna lukt het allemaal wel en hou je overal weer energie voor over
MarliesV schreef:Vind het niet erg fair dat je leraren er zo spastisch over doen.
Natuurlijk is het even wennen en zal je in het begin moe zijn. Maar het went echt hoor!
Probeer zoals Winged zegt regelmatig te eten. Gewoon elke pauze bv een broodje, liga of stuk fruit. Zo houdt je je energie over de dag mooi op peil. En niet vergeten goed te drinken! In een zorginstelling is het vaak behoorlijk warm om te werken dus goed drinken is wel belangrijk voor jezelf.
Planning van te voren maken of iig een overzicht wat je moet doen. Dat kan je dan de 1e stagedag mooi met je begeleider bespreken op de stage zelf.
Qua opdrachten moet je het voor mensen vaak niet te moeilijk maken. Verwacht niet dat ze gaan staan swingen op een liedje uit 2014 zeg maar. Beter is het om bv een bal activiteit te doen, gooien, rollen over de grond enz. Dit kunnen ze dan desgewenst staand of zittend doen. Daarmee houdt je rekening met de mobiele mensen en de rolstoelgebonden mensen.
Meer dan een zachte bal en wat ruimte heb je daarvoor niet nodig.
Je vrije tijd kan je ook best plannen. Neem daarin ook af en toe een uurtje niks doen op, je paardje, je huisopdrachten, je vriendinnen en op tijd naar bed. Je zult zien dat je zo die 2 weken doorbent en dat het best mee valt!
Maar heel erg bedankt voor de tips!