Schattige-dingen-van-de-mini-jij-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fink

Schattige-dingen-van-de-mini-jij-topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 14:23

De schattige dingentjes die jij dacht of niet begreep toen je klein was met je fantasievolle gedachtes. Iedereen heeft ze wel. Dus kom maar op!

Ik zal beginnen:

Mijn vader zei altijd dat ik niet te vaak op het knopje van het stoplicht moest drukken (nooit begrepen waarom (nu nog steeds niet), maar dat even terzijde). Ik dacht dat dat was omdat er een mannetje onder de grond aan het werk was die de stoplichten op groen, oranje en rood liet springen. Als je op dat knopje drukte, ging er een bel af bij dat mannetje. Ik dacht dus dat mijn vader niet wou dat ik te vaak op dat knopje drukte omdat dan die bel zo vaak afging en dat vervelend voor dat mannetje was :')

Ook begreep ik nooit hoe je geld kon lenen... Ik dacht, als je aan iemand een briefje van 5,- uitleent, dan geeft diegende het uit om iets te kopen en dan heeft ie het geld weggegeven en krijgt hij dat zelfde briefje niet meer terug. Hoe kon je dan hetzelfde briefje terug geven? :+

Urbanus

Re: Schattige-dingen-van-de-mini-jij-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 14:25

Er zijn echt al heel veel topics zoals deze.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 14:26

Ik kon ze niet vinden met de zoekfunctie :+

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 14:53

Aan de buitenkant van een stal stond "inrit vrijlaten"... Als alle paarden op stal stonden kon ik Inrit nooit vinden... Was mysterie van het jaar..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:05

Ik snapte niet dat onze hond naar de trimsalon moest, mijn moeder kon toch ook best zelf een stukje met het beestje gaan rennen?

Ryomieko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:07

Ik dacht altijd dat mensen stoplichten bediendden, want goh, hoe kunnen die stoplichten dan telkens van groen naar rood gaan?

En natuurlijk kon ik als mini ik geen Engels en snapte ik nooit hoe mijn ouders die Engelse nummers konden begrijpen, dan moesten
ze het toch helemaal vertalen en was dat niet vreselijk lastig? :')

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:12

Mijn moeder stuurde mij altijd de tuin in als het regende. Dan moest ik aan het touwtje gaan trekken zodat de zon ging schijnen...
En ik maar zoeken :')

Ryomieko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:15

NikkiEnJij schreef:
Ook begreep ik nooit hoe je geld kon lenen... Ik dacht, als je aan iemand een briefje van 5,- uitleent, dan geeft diegende het uit om iets te kopen en dan heeft ie het geld weggegeven en krijgt hij dat zelfde briefje niet meer terug. Hoe kon je dan hetzelfde briefje terug geven? :+

Dat snapte ik dus ook nooit... :')

En wanneer ik tv keek kwamen er wel is reclames over maandverband, en ik snapte nou gewoon niet waar dat voor was :Y)

Dyonepooh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:18

Toen ik 4 was vond ik dat de vissen er wel erg vies uitzagen, dus ik besloot een fles shampoo te pakken en een stoel waarop ik kon staan en heb toen even de visjes gewassen, :' Kijk mama ze zijn zo schoon dat ze allemaal drijven!'

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:29

Ryomieko schreef:
Ik dacht altijd dat mensen stoplichten bediendden, want goh, hoe kunnen die stoplichten dan telkens van groen naar rood gaan?

Dat dacht ik ook altijd, ik dacht dat er onder de weg echt een soort kantoortje zat waar dan mensen de stoplichten bedienden :') :')

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:36

Warboel schreef:
Ryomieko schreef:

Dat dacht ik ook altijd, ik dacht dat er onder de weg echt een soort kantoortje zat waar dan mensen de stoplichten bedienden :') :')

ik ook :')
en natuurlijk snapte ik niet dat paarden in de winter geen jas aanhadden soms :')

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:46

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:51

Mij werd vroeger altijd verteld dat bij dansende mannen (die hebben vaak een strakke broek aan), of reclame voor mannenonderbroeken, etc. dat die mannen daar een sok hadden zitten...
Dat was een grapje, maar ik heb dat toch een tijd geloofd... :')
Laatst bijgewerkt door Procent op 19-01-14 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:51

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 16:15

Als ik zwart wit foto's van vroeger zag, dacht ik ook echt dat er in die tijd geen kleur was :+ Dat alles toen dus echt zwart wit was :o

original

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 16:22

PineApple schreef:
Mijn moeder stuurde mij altijd de tuin in als het regende. Dan moest ik aan het touwtje gaan trekken zodat de zon ging schijnen...
En ik maar zoeken :')

Ah zo zielig hahah

Mijn moeder vertelde altijd dat ik hele grote neusgaten zou krijgen als je er in peuterde :Y)

joxbling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 16:24

Ik kon met geen mogelijkheid computer uitspreken en zei dus altijd 'petjoeter'

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 16:31

Ik had vroeger een extreem vreemde logica. Ik koppelde kleur aan getallen. Aan het getal 5 gaf ik de kleur rood, en aan het getal 10 de kleur (of toon) zwart. Rood + rood = zwart, dus 5 + 5 = 10. Ik begrijp nog steeds niet hoe ik daarbij kwam, ik was in ieder geval nog heel erg jong en rekenen hadden we op school nog niet gehad.

Verder loog ik in mijn kindertijd best wel vaak, ik had veel fantasie. Ik vertelde mijn zus bijvoorbeeld dat ik helderziend was en ik ging ook haar toekomst voorspellen. :') De buurtkinderen vertelde ik dat we eigenaar waren van twee panters en een luipaard (wij hadden twee zwarte katers en een lapjeskat). Als de buurtkinderen mijn katten zagen, renden ze gillend weg. Ik vertelde de buurtkinderen ook dat ik eigenlijk Engels was en dat vonden zij wel interessant. In werkelijkheid quote ik wat zinnen uit "Titanic" want die film keek ik heel vaak.

tessaroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 16:32

joxbling schreef:
Ik kon met geen mogelijkheid computer uitspreken en zei dus altijd 'petjoeter'

ik kon nooit mayonaise uit spreken dus zei ik altijd 'nananese'.
word nog steeds grapjes over gemaakt als we patat eten :+ .

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 16:32

Dat je bij rood licht uit de auto mocht stappen; wij stonden toch stil immers?
Was een jaartje of 5; hoefde niet meer in de kinderstoel maar gewoon los op de achterbank (gordels had de auto niet) dus stapte vrolijk uit. Pa was minder vrolijk :')

tessaroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 16:36

toen ik klein was, gingen we een keer naar het strand met de familie toen vonden mijn zusje en ik een net,wijn fles en stukken hout. ik was er zwaar van overtuigt dat dit een piraten schip geweest moest zijn! :o

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 16:40

Bruine koeien geven chocomelk :')

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 16:49

Die rook van de straaljagers in de lucht? Dat is van belgische straaljagers, zodat ze de weg naar huis kunnen vinden :D
Echt geloofd tot m'n 17e ofzo.

Wilde ook eens mijn moeder helpen. Zij deed altijd iets met babyolie bij m'n zusje, dat kon ik vast ook wel. Dus de babyolie in haar haren gesmeerd en naar m'n moeder geroepen: "kijk mama! M'n zusje is een punker!" :D
M'n moeder was not amused }:0

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 16:50

puppy1128 schreef:
Bruine koeien geven chocomelk :')

En dat dacht ik dus over gekleurde vrouwen _O-
blanke vrouwen gaven melk, vrouwen met rood haar Yoghi en gekleurde vrouwen gaven Chocomelk..
En als ze eens flink ermee schudden dacht ik dat t dan milkshake werd :')

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 16:58

ach ik ben nog steeds zo naief als vroeger, laatst vroeg ik me af of vleeskoeien vlees eten :')

maargoed, vroeger dacht ik inderdaad ook dat bruine koeien chocolade melk gaven
en ik dacht dat geiten kaas maakten :')

Ohja en karnemelk kwam van de oude koeien :+