Welk kraamcadeau?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjam1202

Welk kraamcadeau?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 15:01

Hee!!
Mijn zus krijgt begin mei een baby!! Het is een meisje, en ik word dus tante!! Ik ben er super blij mee, zeker toen ze vroeg of ik regelmatig wilde gaan oppassen :).
Maar nu wil ik dus een kraamcadeau geven aan mijn zus en zwager, maar wat??
Het mag best geld kosten, maar ik ben nog maar 14 en wil dus niet super veel kwijt zijn.
Ze hebben veel dingen al, of willen veel dingen binnenkort gaan kopen :) (de dingen die je nodig hebt dus ;)).
Alleen kleertjes vind ik een beetje afgezaagd, maar die wil ik er misschien wel bij doen. (als het cadeau niet zo duur is).
Nu is mijn vraag: Wat zou ik eens kopen of eventueel maken?
Alvast bedankt!!

Saskia9

Re: Welk kraamcadeau?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:02

Zilver bestek met daarbij haar naam ingegraveerd. Wedden dat ze dat leuk vinden?!

ukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:04

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:05

Ik had een mand, waarbij ze in de eerste 2 week elke dag een cadeautje mocht uitpakken. Daar had ik ook een lekkere douchegel voor haarzelf en cadeautjes voor haar man gedaan :)
Buggy boekje, spuug doekjes, hydrofiele luiers, cadeaubon voor een gratis oppasdag bij mij ( :D ), speen met de liefste tante ( :') ), voorleesboekje met daarin een persoonlijke boodschap van mij er in.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:09

Ik ben voor een luiertaart met paard en wagen gegaan :D

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:10

Ik heb van iemand een setje gekregen om gips afdrukjes van handjes of voetjes te maken!
Vonden wij echt een super cadeau! We hebben zelfs voor de opa's en oma's hetzelfde cadeau gekocht voor de kerst (uiteraard met de afdrukken erin gemaakt ;) )

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 15:12

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 15:13

Saskia9 schreef:
Zilver bestek met daarbij haar naam ingegraveerd. Wedden dat ze dat leuk vinden?!

Oeh! Dat is een goed idee!! Enig idee hoe duur dit ongeveer is? Ik heb hier nml geen idee van ;)

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 15:13

vuurneon schreef:
Ik had een mand, waarbij ze in de eerste 2 week elke dag een cadeautje mocht uitpakken. Daar had ik ook een lekkere douchegel voor haarzelf en cadeautjes voor haar man gedaan :)
Buggy boekje, spuug doekjes, hydrofiele luiers, cadeaubon voor een gratis oppasdag bij mij ( :D ), speen met de liefste tante ( :') ), voorleesboekje met daarin een persoonlijke boodschap van mij er in.

Oehh dat is ook heel erg leuk ja!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:13

Een bon voor een fotoshoot voor de baby!

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 15:18

[***] schreef:
Een bon voor een fotoshoot voor de baby!

Oehh dat is ook een super goed idee!!

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 15:19

Owja btw: Ik heb nog een oudere zus, daar kan ik misschien ook wel mee samen doen ;)

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:48

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:49

Een besteksetje is misschien een tikje ouderwets, maaaar, de baby van je zus zal het zijn of haar hele leven blijven bewaren. Vooral leuk als het gegraveerd is.
Ik (37) heb nog steeds mijn eigen besteksetje die ik als baby heb gekregen, en ook mijn eigen zoontje eet van zijn eigen besteksetje. Kosten vallen heel erg mee, rond de 20,-.
Je kunt het vaak bij een juwelier kopen.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:51

Ik gaf de kinderen van m'n zus als kraamcadeau een voorleesboek met abonnement op de bieb erin.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:52

Wij hebben van mijn broer voor onze zoon ook een bestekende gekregen, vind ik echt nog steeds heel leuk! Zelf heb ik met mijn geboorte van mijn peettante een zilveren armbandje gekregen. Het past me al heel lang niet meer, maar ik heb het nog altijd! Misschien vindt je dat ook een leuk idee?

Abbo op de bieb is hier gratis voor kleine kindjes, kregen zelfs een brief van de gemeente waarmee we hem konden aanmelden

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:53

Wauw, ik hoop ook dat ik binnenkort eens tante mag worden.
Mijn broer en schoonzus zijn erg van de muziek, dus het lijkt me tof om zelf een nummer te schrijven, maar ik weet niet wat de interesses zijn van je broer en schoonzus.
Misschien is een zilveren spaarpotje mooi? Of zo'n rammelaartje.
Ook leuk is een rompertje of mutsje met een zelfverzonnen tekst erop leuk, kun je zo bestellen op simplycolors.com bijvoorbeeld.

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:55

een pampertaart :Y)

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:00

Een ketting van zo'n kinderhoofdje en dan de naam gegraveerd op de achterkant....

Even als voorbeeld :
http://www.google.nl/search?q=ketting+k ... 6uw1VyM%3A

Of en mooi verzilverd doosje van mijn eerste tandjes / haarlokje ook altijd erg leuk.....

http://www.google.nl/search?q=doosje+ee ... Vq99uVM%3A

Meestal een gemiddelde prijs en gewoon bij de juwelier te krijgen, en het word nooit dubbel gegeven eigenlijk :D Iedereen kwam bij mij aan met kleertjes, verzorgingsproducten en bonnen, alleen m'n moeder kam met het kettinkje en de doosjes in de vorm van een schildpad.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:04

Een luiertaart is inderdaad een leuk idee. Dat heb ik zelf ook voor mijn nichtje gemaakt. Dit zijn wat voorbeelden: https://www.google.nl/search?q=luiertaa ... 20&bih=974

Je rolt alle luiers dan apart op en dan maak je 3 plateau's die je op elkaar zet.

Het beste kan je de luiers in maat 3 kopen, dan kan de taart wat langer blijven staan ;)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:07

Jes schreef:
Ik heb van iemand een setje gekregen om gips afdrukjes van handjes of voetjes te maken!
Vonden wij echt een super cadeau! We hebben zelfs voor de opa's en oma's hetzelfde cadeau gekocht voor de kerst (uiteraard met de afdrukken erin gemaakt ;) )

Wij hadden voor de geboorte van ons neefje idd zo'n gips afdruk ding gegeven. Dan leg je gelij keen herinnering vast. Daarbij hadden we zo'n speelding voor aan de boxrand of maxicosi gedaan, die zijn altijd handig.

Anders een abbo op wij jonge ouders ofzo? Weet niet of je zus dat leuk zou vinden?
Fotoshoot is ook heel leuk.

Vi2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:20

Ik heb mijn zwager en zijn vrouw een 3-luik fotolijstje (met zilveren rand) grgeven waarbij de middelste een gipsafdruk is (babyland )

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:42

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:26

Saskia9 schreef:

De pest is dat je dat zeker 3 keer krijgt.. bij mij heeft ieder kind meerdere setjes.

Ik vind en vond de gepersonaliseerde boeken (dus verhaal over het kindje) erg leuk, die heb ik bij mijn oudste 2 en bij de jongste gehad.

Luiertaarten is best leuk, tenzij ze wasbare luiers gaan gebruiken.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:30

xMarieke schreef:
Een draagdoek :) Ik snap uberhaupt niet hoe mensen dat doen als ze een baby hebben en geen draagdoek. Wij gebruiken deze heel veel en heel graag. Op marktplaats zijn ze ook voor € 25 tweedehands te koop.

http://www.babylonia.be/p/9/72/Draagdoe ... slen/BDDTS

Dan kun je beter een geweven doek geven, daar heb je langer wat aan.

Zelf enkel 1 van de 5 gedragen, maar mijn rug trekt het niet, dus voor mij is het niet handig.