Fulltime oppassen aan huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nassie

Fulltime oppassen aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 14:43

Wie doet het voor zijn werk?
Een fulltime job bij een gezin?

Ik ga binnenkort beginnen aan z'n job, 40 uur in de week, aan huis. Twee jongen kinderen die onder mijn verantwoording staan als ouders aan het werken zijn.

Elspelsz88

Re: Fulltime oppassen aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:46

Leuk! :) Ik werk in de middag als oppas bij kennissen. Heb je ook een kindgerichte opleiding? en wat verdien je als ik vragen mag?

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:47

Ik heb maandag een gesprek om misschien 3 dagen per week op te gaan passen bij een gezin.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:48

Huh... Kinderen die 40 up/w uitbesteed worden? Zijn er echt mensen die iemand voor 40u p/w aannemen om op hun kids te passen? :wow:

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:49

verootjoo schreef:
Huh... Kinderen die 40 up/w uitbesteed worden? Zijn er echt mensen die iemand voor 40u p/w aannemen om op hun kids te passen? :wow:

ja natuurlijk, wat denk je van kinderdagverblijven...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:50

Ts, ben je dan een gastouder? Of kom je van Belgie en heet het daar anders?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:55

Ja ik heb gewerkt als aupair. Maar dan woonde ik ook bij het gezin. Ik vond het niks van die verwende kinderen die geen grenzen kennen omdat pappa en mamma het te druk hebben om hun kinderen op te voeden

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:58

parador schreef:
verootjoo schreef:

ja natuurlijk, wat denk je van kinderdagverblijven...

Daar breng je ze maar een paar dagen of dagdelen heen en zijn meerdere kinderen en is dus goedkoper. Als je iemand voor 40 uur gaat aannemen kan je toch net zo goed zelf niet werken? Of ze verdienen errug veel of het is een slechtbetaalde baan ofzo :?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:59

Ik doe oppassen in de avond uren en als ze me nodig hebben overdag ook wel eens. Maar voor 40 uur? Ik vraag me af waarom die ouders nog aan kinderen beginnen... dat wil je toch niet? :n

Wordt er ook van je verwacht dat je het huis schoonmaakt etc? Want ik neem niet aan dat die 40 uur volledig na schooltijd is? Ben hier wel heel nieuwsgierig naar eigenlijk. :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:00

Bij de gastouder hier, zou ik zelf (na teruggave) 2 euro per uur kwijt zijn. De prijs is 6 euro per uur, per kind. Ik paste op voor 5 euro per uur, per kind. Voor iemand die veel verdient kan dat wel uit :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:02

Jeetje dat valt dan nog vies tegen ook nog...

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 15:03

Ik heb kindgerichte opleidingen en in een kinderdagverblijf gewerkt. Nu ben ik werkzaam als activiteiten begeleider op een activiteiten centrum voor mensen met een lichamelijke en verstandelijke beperking. Ook ben ik momenteel ambulant begeleider thuis voor kinderen met een lichamelijke en verstandelijke beperking.

Ik ben benaderd door deze mensen om voor hun kinderen te komen zorgen. Ik heb me wel bij een gastouderbureau ingeschreven zodat dat makkelijker is kwa belastingen.

In her kinderdagverblijf waar ik gewerkt heb kwamen ook gewoon kindjes vijf dage de volle uren van kwart over zeven tot zes uur savonds.

Ik vroeg me af of er meer waren die zoveel uren op kinderen passen en wat de ervaringen er in zijn.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:13

Bedenk dat er regels zijn voor het nany zijn, maximaal aantal uren enz. verstandig om dat eerst op te zoeken, volgens mij mag je namelijk niet meer dan 35 uur ofzo werken voor een gezin.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 15:19

Dat is allemaal uitgezocht en geregeld :)

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 17:43

KimD schreef:
Ik doe oppassen in de avond uren en als ze me nodig hebben overdag ook wel eens. Maar voor 40 uur? Ik vraag me af waarom die ouders nog aan kinderen beginnen... dat wil je toch niet? :n

Wordt er ook van je verwacht dat je het huis schoonmaakt etc? Want ik neem niet aan dat die 40 uur volledig na schooltijd is? Ben hier wel heel nieuwsgierig naar eigenlijk. :j

Als de kinderen op bed liggen, wordt er van mij verwacht dat ik de kinderkamers/badkamer en speelkamer op orde houd. Ook het strijken van de kinderkleding en het voor bereiden van het avond eten.

Dus alles kindgerelateerd :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:08

Ik heb 4 jaar opgepast bij een gezin heel dicht bij mijn eigen huis.
Maandag/dinsdag en donderdag van 14.15 tot 18.00
Woensdag en vrijdag van 12.00 tot 18.00

In vakanties paste ik de hele dag op en soms ook een heel weekeind.

Ik heb het heel positief ervaren, had veel vrijheid met de kinderen en hele goede
relatie met hun ouders.

Heb echt een enorme band opgebouwd met de kinderen en het oudste meisje zie
ik nu nog regelmatig. We gaan lekker bakken of samen paardrijden.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:11

huh dus je gaat 40 uur p/w op dezelfde kinderen passen in 1 huis? Hoe betalen zij dat dan? Snap daar echt werkelijk niks van :') En wat doe je dan zo'n hele dag?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 00:46

saskiakefie schreef:
huh dus je gaat 40 uur p/w op dezelfde kinderen passen in 1 huis? Hoe betalen zij dat dan? Snap daar echt werkelijk niks van :') En wat doe je dan zo'n hele dag?

Wat doen moeders een hele dag? :+ Koken, wassen, strijken, opruimen, kinderen bezighouden...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 00:50

saskiakefie schreef:

Zo moeilijk is dat toch niet? :')

De ouders van de kinderen werken en doordat ze werken kunnen ze niet op hun kindertjes passen. Tada daar is de ts! En doordat de ouders werken, kunnen ze de ts betalen.
Wat de ts doet? Op de kindertjes passen, zorgen dat hun kamers netjes blijven, zorgen dat ze eten en drinken krijgen, op ze letten dat ze niet weglopen, ze troosten bij verdriet, met ze spelen...

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 10:16

Ik snap wel wat er bedoeld wordt, als ma (en pa maar dat is meestal het geval) 40 uur per week werkt, en ze moeten een oppas voor 40 uur per week betalen, kan ma dan niet net zo goed gewoon minder gaan werken en de oppas minder vaak laten komen of helemaal stoppen met werken en dan ook geen oppas hoeven te betalen?

Blijkbaar niet want moeder zal wel veel meer verdienen dan wat een oppas 40 uur per week kost maar ik vind het zelf een beetje vreemd. Maar ja, ieder zijn keus.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 10:22

Wie zegt dat deze mensen in loondienst werken?
Mijn ouders hadden een eigen zaak (tankstation met copyshop) en waren dus alletwee veel van huis weg. Mijn tante is toen nanny geweest, elke dag.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 10:33

vraag me dan toch echt af waarom je aan kinderen begint.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 10:35

Een vriendin van mij werkt ook als gastouderbureau. Vanaf 3 kinderen is een gastouder zelfs een stuk goedkoper dan ze naar het kinderdagverblijf brengen. Tel daar bij op dat een gastouder nog een hoopt extra dingen doet, dus het heeft zeker een hoop voordelen.

zelf snap ik ook niet dat je aan kinderen begint als je ze de hele week uit besteed, maar dat is niet een vraag die ts hoeft te beantwoorden, zij past tenslotte alleen op.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 23:07

Maartje1990; Dat lijkt mij dan weer niets om bij iemand in te wonen. Ik vind het prima om vroeg op te staan en laat thuis te zijn. Maar bij iemand echt intrekken zou mij persoonlijk teveel zijn of te dicht bij komen. Ik zie wat ik ga doen ook echt als mijn werk en daar wil ik graag toch een soort van afstand in bewaren.

x_Anne_x; Wat leuk dat je morgen een gesprek heb, ik ben benieuwd hoe jij het ervaart. Succes met je gesprek morgen!

xApple; Wat leuk dat je de kinderen nog steeds ziet en er een leuke band mee heb :j

Met het topic is het niet mijn bedoeling om een discussie te voeren over; hoe de ouders het gaan betalen, beter zelf stoppen met werken om op de kinderen te passen of beter geen kinderen moeten nemen. Iedereen leeft zijn eigen leven hoe hij/zij dat wilt. Ik vind dat ieders leefwijze gerespecteerd moet worden. Verder ga ik op dat soort reacties niet reageren :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:43

Hoe oud zijn de kinderen? (: