Station Bijlmer ArenA en omgeving: onveilig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Station Bijlmer ArenA en omgeving: onveilig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 09:53

Mijn werk gaat verhuizen naar Amsterdam. Het is nog niet bekend of ik mee ga, maar wat ik hoor van collega's het dat het daar niet veilig is. En dat vind ik wel een belangrijk punt. Als ik mee ga, zal ik regelmatig tot 20:00 uur 's avonds moeten werken. Ik heb begrepen dat de medewerkers i.v.m. de veiligheid met een busje naar het station worden gebracht, maar daarna ben je op jezelf aangewezen. Sta ik daar in mijn uppie om 20:15 uur 's avonds.. En dan zijn de treinen op dat tijdstip waarschijnlijk behoorlijk leeg, als er dan mensen in de trein zitten die kwaad willen..

Wie heeft er ervaring met dit station, ook op die tijden en hoe veilig / onveilig voelen jullie je daar?

Sanned

Re: Station Bijlmer ArenA en omgeving: onveilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 09:59

Het is daar echt niet onveilig hoor :n
Het is een groot doorgaand intercity station, het is er de hele dag door druk. Ik heb regelmatig gehad dat ik daar pas rond 22.30 aankwam en ook dan voelde ik me totaal niet onveilig. Het station ligt pal naast een bioscoop, dus ook in de omgeving van het station zijn er in de avonduren genoeg mensen. Ik voel me echt niet minder veilig als ik daar rondloop dan als ik bijvoorbeeld op Utrecht Centraal ben.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:08

Ik ga helemaal met Sanned mee. Een van de drukkere stations van Amsterdam en ik denk dat het oordeel van je collega vooral gevormd is door vooroordelen?

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:11

Ik ga mee met de rest, heb een vriendin in de Bijlmer wonen dus kom daar regelmatig en ook vaak laat in de avond in de metro. Ben een jonge meid maar heb nooit ergens last van gehad, zoals al eerder gezegd os het een druk station. Als je zelf twijfelt zou ik er gewoon eens heen gaan, naar de bios? Dan kan je de sfeer een beetje proeven want de ik krijg idd de indruk dat je ideeën gebasseerd zijn op vooroordelen

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:13

Het is inderdaad een groot station. Daarbij staat het temidden van veel grote kantoren en een flinke bioscoop, horeca gelegenheden, de HMH en een woonboulevard dus altijd wel mensen. Het is absoluut geen tochtig achteraf stationnetje :D

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:15

Station Bijlmer ligt in een groot uitgaansgebied (ArenA, HMH, Ziggo Dome) en winkelgebied, om 20:00 is het daar echt niet uitgestorven.

Er zijn daar heel veel kantoorpanden in de omgeving en ik zou me zo voor kunnen stellen dat er busjes rijden om de kantoormensen van en naar het station te brengen om zo de parkeerdruk te verlagen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:15

Totaal niet onveilig hoor, het is een druk station. De bios, Heineken music hall, arena en nog wat andere voorzieningen liggen er vlak bij.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:16

Nou tochtig is het wel :+ maar ik ga met de rest mee: net zo veilig als ieder ander groot station :)

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:16

Zoals anderen aangeven valt dat reuze mee. Mensen die kwaad willen kan je overal tegenkomen. Ik zou inderdaad als ik jou was eens savonds naar de bios gaan die daar zit, neem gezellig iemand mee. Dan zal je zien dat het een groot station is.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:18

Molfre schreef:
Nou tochtig is het wel :+ maar ik ga met de rest mee: net zo veilig als ieder ander groot station :)

Ja dat wilde ik ook zeggen :')
Verschrikkelijk, maar dat heeft meer te maken met dat t zo hoog ligt dan met iets anders.

Ik voel me snel ongemakkelijk of onbehagelijk in t OV s avonds maar zelfs ik vind dit station absoluut niet onveilig,

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:19

Ik ben nu een paar keer op Bijlmer geweest, voelde me daar prettiger 's avonds dan op station R'dam Blaak, waar ik vaak 's avonds laat sta te wachten omdat mijn school daarnaast zit :=

Kwaadwillende kan je overal in de trein hebben, niet alleen bij Bijlmer...

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:20

Ik loop daar geregeld nog rond half 12 als ik naar de film ben geweest, moet dan nog met de metro naar huis, en ik ben op mijn hoede (meer vanwege het metroaspect en niet om de locatie) maar voel me absoluut niet onveilig.

En zeker om 20:00 is het daar echt prima te doen. :j Bioscoop zit er naast, sommige winkels daar (mediamarkt) gaan pas om 22:00 dicht, geen rede om je onveilig te voelen. :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:26

Ik heb er laatst in m'n eentje gestaan toen ik terug kwam van 30STM, welliswaar met een heleboel andere, maar onveilig voelde ik me niet. Jezelf niet afzonderen, maar denk niet dat het daar om 20:00 al uitgestorven is inderdaad :)

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:29

Ik was daar laatst om 22:30 uur op het metrostation en toen liepen er per perron 4 man personeel om je te helpen en de boel in de gaten te houden (was een rustige avond).

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:24

Daar is het niet onveilig joh :D
Genoeg te doen daar in de buurt en altijd druk. Wel vaker na een concert of voetbalwedstrijd alleen terug de trein gepakt. Niks aant handje.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:28

Ik zit er nu bijna 2 jaar op school en heb me nog nooit onveilig gevoeld! Vind het een
heel ruim ogend station waar alles netjes op orde is.
Wat hiervoor al vaker is gezegd, er zijn grote evenementenzalen in de omgeving,
bios, winkels als Decathlon en Esprit, er is net een groot hotel geopend en de voorzieningen
bij de poort zijn ze ook aan het verbeteren. Ik wacht liever daar een uur dan op Sloterdijk :j

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:28

20.15uur? jeetje, dat is toch niet laat ofzo? Dr zit daar ook een grote bioscoop dus genoeg mensen, en ik heb me er nooit onveilig gevoeld, maar dat heb ik eigenlijk uberhaupt nooit gehad in Amsterdam.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:32

Ik vind het daar niet onveilig. De Bijlmer heeft de naam, en er zijn ook echt wel delen waar je als vrouw alleen niet wilt komen maar het station is prima te doen. Op de tijden dat jij reist is het er altijd enorm druk.

Ik zou er niet graag komen als het bijna uitgestorven is.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:35

Ik heb er weleens tussen 6 en 7 op de eerste trein liggen wachten (zondag)..
Niet onveilig hoor; Wel koud ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:42

Ik kwam er heel vaak. Ging vaak naar de bios en het winkelcentrum. Het is gewoon veilig hoor... Ook vaak laat pas de trein genomen, ik leef nog steeds :D

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:45

Ik kom er tegenwoordig vaak zat. (als ik naar de Ziggo dome ga of naar de Arena)
Hartstikke veilig, zijn altijd veel mensen. Het enige minpunt is misschien dat er wat 'uitgaansgelegenheden' zijn en er dronken mensen rond kunnen lopen. Maar dan spreek je over tijden na 00:00.
Maargoed die lopen ook rond op andere stations.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:48

ik heb daar poos terug na een concert rond middennacht over gelopen omdat het hostel eind verderop zat. Voelde me op mijn gemak hoor, ookal was er niemand ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:48

Ik sta liever daar te wachten dan op tochtige metro stations in Rotterdam of het treintje rondom Zoetermeer,haha.

Niks onveiligs zeker niet op dat tijdstip.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:52

Tochtig is het zeker. :D Onveilig zeker niet meer dan andere grote stations.
Er zijn daar inderdaad veel winkels, kantoren, de HMH etc. Vaak is het er nog druk als ik er 's avonds ben. Heb me daar nog nooit onveilig gevoeld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:53

Ik heb er gewerkt en nee nooit onveilig gevoeld. Eerder hier in veenendaal dan in de bijlmer!