Bij de bereden politie!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

korbakimmy8

Bij de bereden politie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 21:06

Ik ben momenteel een opleiding in de zorg (met ouderen) aan het doen, en wil heel graag hierna doorleren. En ik heb altijd enorme bewondering voor politie en hulpverleners. daarom zou ik graag bij de bereden politie willen.
Hiervoor moet je opleiding tot politie agent volgen en daarna 3 jaar als politie agent werken en daarna een opleiding tot bereden politie (3 tot 9 maanden)

Wie heeft hier ervaring mee? Zijn er bokkers die bij de politie of zelf bereden politie werken?

Ik heb momenteel een conditie van een slak, maar een jaar voor ik wil beginnen aan de opleiding tot politie agent, wil ik fanatiek gaan sporten enzovoorts.

sloffiee

Re: Bij de bereden politie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:07

Ik ben toen bij een open avond geweest.. Je moet zoiezo eerst surviliant worden, dan hoofdagent en dan nog iets en dan daarna pas bereden politie... het is helaas niet heel makkelijk =(

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:08

Ik wil ook heel graag de bereden politie doen. Zie wel op tegen de eerste jaren normaal agent zijn.. Wat zijn dan eigenlijk je taken? Enig idee?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:09

Op het moment zijn er totaal geen vacatures bij de politie dus kun je beter een email alert instellen en per direct aan je conditie werken. Je weet toch wel dat je ook bij de bereden politie niet altijd mag blijven?? Ook daar worden mensen na verloop van tijd weer overgeplaatst.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:09

Ik denk dat je dan wel echt een agente moet willen zijn en je niet blindstaren op het paardrijden. Ik zou persoonlijk nog liever mijn linkerhand afhakken dan surveillant zijn bij de politie.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:10

Lijkt me heel leuk om een agente te zijn maar het is me niet echt duidelijk wat je in de eerste jaren moet doen voordat je het kan proberen bij de bereden politie.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 21:11

sloffiee schreef:
Ik ben toen bij een open avond geweest.. Je moet zoiezo eerst surviliant worden, dan hoofdagent en dan nog iets en dan daarna pas bereden politie... het is helaas niet heel makkelijk =(

Dit klopt niet. Je moet 3 jaar ervaring in het politie werk hebben. Dus neem aan dat een normaal politie agent genoeg is daarvoor:) Wel goed haalbaar dus:)

''Agenten met minimaal drie jaar ervaring in het politiewerk komen in aanmerking voor een functie als ruiter. Een fysieke test en een rijtest maken deel uit van de selectieprocedure. Wordt een agent aangenomen? Dan volgt een inspannende interne opleiding van drie, zes of negen maanden, afhankelijk van rijervaring. Degenen die meer rijervaring hebben, stromen later in zodat de groep in zijn geheel tegelijk eindigt. Gedurende deze periode zijn ruiters in opleiding hele dagen bezig met hun paard. Ze krijgen les in dressuur, springen, theorie en verzorging.

De opleiding wordt voltooid met het landelijk politievaardigheidsexamen. Wordt dit met succes afgerond dan volgt een ME-opleiding van tweeënhalve week aan de politieacademie in Ossendrecht. Deze wordt eveneens met een examen afgesloten. Zijn alle examens behaald? Dan kan de ruiter dienstdoen op zijn paard. De eerste maanden begeleidt een ervaren collega de ruiter.''

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:12

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:13

Wat ik toen de tijd heb begrepen is dat je niet bij de politie moet gaan om bij de bereden te kunnen komen. Er is op bokt trouwens een politie topic dacht ik...

LisaIts264

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:14

Ik heb het ook overwogen, maar om de eerste jaren bij de 'gewone' politie te komen moet je een superconditie hebben. Mocht je er doorheen komen worden dat een paar zware jaren, en ze zijn sowieso bij de bereden brigade gek op mensen zonder veel rijervaring zodat ze die nog naar hun eigen hand kunnen zetten.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 21:14

Happie schreef:
Wat ik toen de tijd heb begrepen is dat je niet bij de politie moet gaan om bij de bereden te kunnen komen. Er is op bokt trouwens een politie topic dacht ik...

Dat dacht ik eerst ook, tot ik het een tijdje terug op zocht. Blijkbaar is dat veranderd?

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:16

Het is 4 jaar ;) had de mogelijkheid om daar stage te gaan lopen.. nog altijd spijt gehad dat ik dat niet gedaan heb.. en dan nog kom je er niet zomaar. Is heel lastig en bijna onmogelijk dus zou je wel goed inlezen en goed informeren.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:19

mijn ouders werken allebei op de politieacademie.. en de bereden politie kom je niet zomaar tussen :)
en je conditie moet voor politie TOP zijn (mijn broertje heeft de intesten enz ook gedaan)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:22

Als je alleen bij de politie wilt, omdat je bij de beredene wil dan zou ik het absoluut afraden. De kans dat je erbij komt is uiterst klein en je mag eerst jaren gewoon politiewerk doen. Dus de kans om een leuk geld bedrag te winnen is groter :+
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 15-01-14 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:22

En hun kiezen dus nemen ze liever iemand die niets met paarden heeft. Die kunnen hun leren rijden zoals hun het graag zien! En je moet toch met zo een paard door vliegende stenen rijde enz en dan zullen de meeste op Bokt zielig vinden voor het paard! Want mensen die van te voren paarden hebben gehad hebben wel een hele andere band denk ik..

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 22:10

SSmonamiSS schreef:
En hun kiezen dus nemen ze liever iemand die niets met paarden heeft. Die kunnen hun leren rijden zoals hun het graag zien! En je moet toch met zo een paard door vliegende stenen rijde enz en dan zullen de meeste op Bokt zielig vinden voor het paard! Want mensen die van te voren paarden hebben gehad hebben wel een hele andere band denk ik..

Dat was vroeger zo maar nu niet meer, ze hebben liever mensen met enige paarden ervaring omdat de opleidingstijd dan korter is.

Maar om agent te worden om bij de beredenen te eindigen is erg lastig, niet elke eenheid heeft ruiters en er zijn velen voor je in de rij die deze droom ook hebben. Je vergeet namelijk dat je eerst een paar jaar opleiding krijgt, dan pas je 3 a 4 jaar ervaring op straat moet opdoen en dan pas kan solliciteren, dan ben je 7 jaar verder.
Als ruiter werk je de meest onmogelijke tijden en op dagen dat iedereen vrij is. Ook iets om rekening mee te houden.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 23:14

Ingvdh@

"Als ruiter werk je de meest onmogelijke tijden en op dagen dat iedereen vrij is. Ook iets om rekening mee te houden."

Ik werk nu in de zorg 24 uurs bedrijf. Onmogelijke tijden en dagen dus:) dus dat vind ik niet erg, want dst heb ik ook als ik deze studi afrond.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 23:21

Aangezien je nog in opleiding zit en jong bent; heb je überhaupt al de onmogelijke tijden gedraaid voor langere tijd? :) want praktijk kan anders uitvallen dan je denkt.

Je hebt het over doorleren, maar agent is ook mbo niveau. Dus als je echt jarenlang 'regulier' agent wil zijn en spreekt je dat enorm aan; ook zonder de bereden kant (immers de kans is zo minimaal dat je daar komt en dan heb je al heel wat jaren 'straat'werk erop zitten); succes met sporten! :D

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:05

ingvdh schreef:
SSmonamiSS schreef:

Dat was vroeger zo maar nu niet meer, ze hebben liever mensen met enige paarden ervaring omdat de opleidingstijd dan korter is.

Toen ik ongeveer een jaar geleden op Ossendrecht was, begreep ik dat ze toch nog steeds wel de voorkeur gaven aan agenten die nog geen ervaring hadden met paarden. Naar het hoe en waarom heb ik niet doorgevraagd.

Zoals ook eerder al gezegd, als het gewone politie-werk je niet trekt, zou ik het niet doen. Je zult gegarandeerd eerst het gewone politie-werk moeten doen en volgens mij zijn de mensen die bij de beredenen werkzaam zijn, dit ook niet full-time en is dit een accent naast het normale agent zijn.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:12

Mij is ooit wat anders verteld toen ik het bij de politie zelf heb gevraagd. (wou het ook heel graag)
Moet idd eerst bepaalde tijd politie zijn, en als er op een gegeven moment een plek vrij komt bij de bereden, kan je je daarvoor aanmelden. Dan is er bijv maar 1 plek vrij, en 200 agenten melden zich aan.. Zie dan maar gekozen te worden. De kans dat je bij de bereden komt is dus heel klein, en je instelling moet dus zijn dat je bij de politie wilt werken. Niet de bereden.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:12

Ik denk dat je je eigen idd niet moet blind staren op het feit dat je graag wilt paardrijden, dan kun je beter op zoek naar een andere baan.

Zijn er hier agenten op bokt die bij de bereden politie werken in Nunspeet ofzo?

Huni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:21

Ik ben agent geweest. Vaak nemen ze bij de beredenen geen mensen aan die al paard rijden of hebben gereden. "Blanco" mensen zijn makkelijker te vormen dan mensen die al paard kunnen rijden.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:27

Heb me daar ook even op georiënteerd maar na een paar gesprekjes met verschillende agenten, waarvan 1 bij de beredene zat hoefde het voor mij al niet meer. Eerst kun je zoveel jaar op straat lopen en dan als je heéél veel geluk hebt mag je bij de beredene. De kans dat je erbij komt is dus nihil en naar mijn idee niet het proberen en alle moeite waard.

Dit had je kunnen doen als je altijd al bij de politie wilde en dit op je pad kwam. Maar als je het alleen maar doet om bij de beredene te komen, kun je het beter niet doen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:00

Ik denk dat de ervaring per korps anders werd ingevuld kennelijk, bij de demo van Amsterdam werd aangegeven dat ze wel mensen met enige ervaring wilde hebben.
Ossendrecht is KLPD en die werkten dan toch weer anders.

Maar nu is het allemaal gelijk getrokken en weet ik niet wat ze willen. Wat dat betreft is werken bij de politie nu een grote puinhoop, met de hele reorganisatie naar nationale politie.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:13

Hoe denk je over het normale politiewerk?
De kans is namelijk erg klein dat je uiteindelijk bij de bereden politie komt..
Dat is iets waar je wel rekening mee moet houden.
Wat je ook in je achterhoofd moet houden is dat het niet altijd leuk is.
Er zijn genoeg acties waarbij er stenen worden gegooid naar de paarden.
Ik zou dat persoonlijk niet trekken, maar daar kun jij weer anders over denken.

Om bij de politie te komen is niet alleen je conditie belangrijk.
Je moet er ook voor geschikt zijn, ken er een aantal die altijd heel gemotiveerd waren en niets anders wilde.
Uiteindelijk zijn ze afgewezen of konden ze het niet aan.
Als je bij de politie wilt moet je er heel goed over nadenken.
Als de bereden politie bij jou het enige is wat je trekt zou ik het niet doen.