Meer beginnende hardlopers op bokt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Meer beginnende hardlopers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 20:45

Ik ben benieuwd of er meer beginnende hardlopers zijn op bokt? Misschien is het leuk om ervaringen/schema's/etc uit te wisselen?

MarJon

Re: Meer beginnende hardlopers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 20:48

Ja ik! Vorig jaar al een paar keer proberen vol te houden en toen weer gestopt, nou heb ik me ingeschreven voor een run van 6k op 5 juli. Het is even aanpoten, maar het moet wel haalbaar zijn hoop ik! :D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 21:05

Leuk MarJon! Ik denk ook wel dat dat haalbaar is! Werk je met een schema?

Ik loop met een vriendin, haar broer en mijn broer, en we volgen een schema. We moesten gisteren 13 minuten en dan 3 minuten lopen en dan weer 13 minuten hardlopen. Dat was ongeveer 4,5 km, dus begint ook al ergens op te lijken! :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:07

13 min lopen achter elkaar dat is lang :)
er is trouwens ook een centraal hardloop topic

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:48

Ik sluit mij ook aan!
Ben in 2012 begonnen, toen liep ik uiteindelijk 5 km binnen het half uur.
Begin 2013 weer afgehaakt vanwege een hardnekkige hardloopblessure die nu pas een beetje over is en ga in februari weer beginnen! Ben benieuwd!

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:59

Ja ik ben april vorig jaar begonnen en door omstandigheden heel wisselend getraind, maar kom nu (met moeite) aan 10 minuten/1,5 km achter elkaar.
Ik ben begonnen met het start to run met Evy Greyaard, dat vind ik wel een fijn schema, maar heb sommige lessen een keer extra gedaan, omdat ik die tijd nodig had.

Hoe lang ben je al bezig Sodeletuut?

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:02

wil wel beginnen, maar voel er ook niet veel voor om zonder schema en hardloopmaatje te gaan lopen.. :n

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:05

Ik heb toevallig net mn eerste rondje van het jaar gehad! :) Een poos niet gelopen, dus voorzichtig begonnen met 2,5km. Ik zoek nog wel een stok achter de deur om het ook echt vol te gaan houden.. :+

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 22:07

Leuk, meer beginners! :) Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Truf, sinds 21 oktober, dus 2,5 maand ongeveer. En als we op schema blijven, zijn we ergens in maart klaar met dit schema. De laatste stap van het schema wat we nu hebben is 15 minuten hardlopen - 5 minuten wandelen - 30 minuten hardlopen. Normaal is dit een schema voor 3 maanden, maar omdat wij 2x in de week trainen in plaats van 3x doen wij er langer over. :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 22:08

DynamiteS schreef:
wil wel beginnen, maar voel er ook niet veel voor om zonder schema en hardloopmaatje te gaan lopen.. :n

Dit schema volgen wij, alleen wij hebben hem veranderd naar 2x in de week: http://www.runinfo.nl/schemabeginners.htm Lekker laagdrempelig en goed te doen! :)
Als je zo niemand weet die met je mee zou willen lopen kan je misschien een oproepje plaatsen? Of eens zoeken of er loopclubjes zijn? Ik heb het geluk dat mijn broer, vriendin en haar broer mee willen lopen.. Maar er is vast ook wel iemand die met jou mee wil lopen!

Tenshi schreef:
Ik heb toevallig net mn eerste rondje van het jaar gehad! :) Een poos niet gelopen, dus voorzichtig begonnen met 2,5km. Ik zoek nog wel een stok achter de deur om het ook echt vol te gaan houden.. :+

Goed bezig! Stok achter de deur, dit topic? :D

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:10

Leuk! Allemaal beginnende hardlopers :)
Ik wil ook gaan beginnen met hardlopen, maar ivm medische klachten wel heel easy! :o

Hebben jullie tips voor goede fijne schoenen? Misschien een winkel waar ze goed advies hebben?
Ik ben al verschillende winkels ingelopen maar tot zover nog zonder succes.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 22:12

Apollootje. Het schema wat ik doe (zie hier boven), is wat mij betreft heel goed te doen en echt geschikt voor absolute beginners. Ik had nog geen meter hardgelopen, en dit schema is goed te doen (en ik ben ook niet helemaal goed in elkaar gezet haha)..

Ik loop op deze schoenen. :')
Afbeelding

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:13

Ik wil er ook mee gaan beginnen. :j Ben alleen nog op zoek naar een goed schema. Ik heb wel conditie maar ik begin liever met een heel makkelijk schema want weet niet hoelang ik hardlopen vol kan houden.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 22:13

naomi_g1998 schreef:
Ik wil er ook mee gaan beginnen. :j Ben alleen nog op zoek naar een goed schema. Ik heb wel conditie maar ik begin liever met een heel makkelijk schema want weet niet hoelang ik hardlopen vol kan houden.

http://www.runinfo.nl/schemabeginners.htm Hoe lijkt dit je? :)

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:13

Haha, deal Sodeletuut :D
Wauw, ik ben wel heel nieuwsgierig hoe dat loopt! Mij lijkt het niet heel prettig zitten eigenlijk :oo

Ik heb hele positieve verhalen gehoord over Runnersworld. :) Daar worden je voeten opgemeten enzo en op basis daarvan krijg je schoenadvies. Geen idee of ze dat ook bij andere zaken doen. Wil daar nog wel eens langs, ik loop nu op ouwetjes. Niet veel mis mee, maar ik merk wel dat ik er niet optimaal op loop

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:14

Ik wil me hier ook graag melden.
Heb nog niet echt een schema heb wel runkeeper even gedownload gratis app.
maandagavond was ik gaan hardlopen en dan tussen pozen lopen alleen zeiknat geregend en nu erg verkouden :(
Volgende week maar weer beginnen.
Ik deed 2 minuten hardlopen en 1 minuut lopen maar soms hield ik 2 minuten hardlopen niet vol en kreeg steken ook nog een keer.

Sodeletuut ik ga jou schema even bekijken.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 10-01-14 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Enphalu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:15

Steeds als ik begonnen ben, heb ik er na 2/3 keer geen zin meer in haha :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:16

die schoenen, lopen die lekker?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:16

Sodeletuut schreef:
naomi_g1998 schreef:

http://www.runinfo.nl/schemabeginners.htm Hoe lijkt dit je? :)

Die ga ik uit printen en dan kijken of het lukt! Denk dat die wel moet lukken. :j Ik loop trouwens alleen en met nike schoenen. Vind het wel zo fijn om even alleen te rennen omdat het denk ik voor mij een soort uitlaatklep word. Ik doe namelijk ook mijn spieren sinds een maandje trainen en dan heb ik ook even mijn hoofd 'leeg' wat voor mij in deze tijd wel handig is. :j

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:17

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:17

Hier ook een beginnende hardloopster :D Ik loop nu al ongeveer 3 weken en momenteel loop ik minstens 4 keer per week 6/7 km in +- 48 minuten.

Ik heb een vrij goedkoope loopschoenen uit de sportwinkel hier in de buurt, ik loop toch alleen maar door de modder in het bos :P

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:18

[quote="Sodeletuut"]
Dit schema volgen wij, alleen wij hebben hem veranderd naar 2x in de week: http://www.runinfo.nl/schemabeginners.htm Lekker laagdrempelig en goed te doen! :)
Als je zo niemand weet die met je mee zou willen lopen kan je misschien een oproepje plaatsen? Of eens zoeken of er loopclubjes zijn? Ik heb het geluk dat mijn broer, vriendin en haar broer mee willen lopen.. Maar er is vast ook wel iemand die met jou mee wil lopen!

hey dankjewel!! :D
Ik heb geen goeie hardloopkleding, mam eens lief aankijken om even een sportwinkel in te duiken.. :o

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 22:18

Tenshi, goed zo! :D
Het is heel erg wennen op zulke schoenen lopen, maar ik vind het tot nu toe geweldig! Je voelt de wereld onder je!

Linnie, welkom! Balen dat je net in de regen liep.. Ik zou vooral proberen qua tempo de lat niet te hoog te leggen. Als je 2 minuten niet redt, kan het komen omdat je tempo te hoog ligt. Dan maar even wat langzamer. Wij lopen ook niet heel hard. Ik denk dat het beter is om eerst langer te kunnen volhouden, en daarna het tempo eventueel op te schroeven. :)

Enphalu, dat kan ik me voorstellen! Daarom loop ik met een klein groepje. Je spreekt af, dus je MOET. Handig haha.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 22:18

Alja schreef:
die schoenen, lopen die lekker?

Ja! Ik vind het fijn. Je voelt alles onder je, maar net niet op een pijnlijke manier. Je leert op een manier lopen die goed is voor je lijf.. Ja ik vind het top!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:19

Jaa hier ook een beginner!
Ik loop meestal gewoon hoever ik kan (8 minuten ofzo maX := ) en dan loop ik een paar minuutjes.
Een klein halfuurtje een aantal keer per week.