Ik neem op zeker de Nikon mee als ik met Nikita ga lopen... lijkt me zo geweldig mooi als we de Aurora Borealis echt te zien krijgen...
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Jorinda schreef:Citaat:vooral aan het eind van de nacht redelijk onbewolkt en helder in Nederland. Bovendien is de maan dan onder, waardoor die geen spelbreker is.
Ik zou dus niet om 02:00 nog een keer in je badjas in de tuin gaan staan, haha.
Als het helder is is het niet redelijk bewolkt

heel gaaf!!
Kuggur schreef:Hahaha, mag ik jullie even hartelijk uitlachen![]()
IJsland ligt in de regio waar het noorderlicht het duidelijkst te zien is, het is vaak enorm indrukwekkend.
Als het helder weer is in de winter dan is het bijna altijd te zien, zeker nu de zonneactiviteit weer toeneemt.
Janine1990 schreef:Afgelopen nacht was er juist een 'kleine' kans om het in Nederland te zien![]()
Snap niet helemaal wie je wilt uitlachen... Dat nieuwsbericht in de OP was redelijk duidelijk lijkt me?
Kuggur schreef:Janine1990 schreef:Afgelopen nacht was er juist een 'kleine' kans om het in Nederland te zien![]()
Snap niet helemaal wie je wilt uitlachen... Dat nieuwsbericht in de OP was redelijk duidelijk lijkt me?
Ehm, ik was niet al te serieus.
Niets onduidelijk aan dat nieuwsbericht hoor.
Ik weet hoe het noorderlicht in Nederland eruit ziet; als je geluk hebt een zweepje groenig licht. Nog slechter te zien door de lichtvervuiling.
Dat is niet te vergelijken met het schouwspel dat hier regelmatig over de hele hemel danst. Wij wonen op het platteland, 12 kilometer van een 600 inwoners tellend gehuchtje, een maanloze winternacht is hier écht donker, dus dergelijke fenomen zijn heel goed te zien.
Ik moet dus een beetje gniffelen om mensen die zich verheugen op nederlands noorderlicht.
(Maar kan me zeker voorstellen dat het interessant is hoor, als ik nog in Nl zou wonen zou ik het ook zeker proberen te zien)
Sorry