Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

). Dus ik zou daar niet te veel op vertrouwen.
). Ik heb dus de stap gezet het zonder uitkering te doen. Beste keuze die ik ooit gemaakt heb, maar niet voor mijn bedrijf. Een bedrijf starten zonder basis financiele middelen is niet echt handig..... (wist ik vantevoren, maar in de bijstand zitten was voor mij gewoon niet langer een optie). Dus eerst een basisinkomen waarbij je wat kan sparen voor je bedrijf, zodat je ook promotie en dergelijke kan gaan maken. En dan verder met je bedrijf.
Lalidan schreef:Als je eenmaal klanten hebt, kan je altijd gaan uitbouwen en kijken of je minder uur bij je werkgever kan gaan werken. Of op een gegeven moment, als je weer een spaarpotje hebt, de stap maken helemaal over te stappen.
Ik heb vorig jaar geprobeerd mijn eigen bedrijf te starten, dat zou vanuit de bijstand gebeuren, maar die wou van geen kanten meewerken (om het over het tijdsbestek waarin alles gaat nog maar te zwijgen). Ik heb dus de stap gezet het zonder uitkering te doen. Beste keuze die ik ooit gemaakt heb, maar niet voor mijn bedrijf. Een bedrijf starten zonder basis financiele middelen is niet echt handig..... (wist ik vantevoren, maar in de bijstand zitten was voor mij gewoon niet langer een optie). Dus eerst een basisinkomen waarbij je wat kan sparen voor je bedrijf, zodat je ook promotie en dergelijke kan gaan maken. En dan verder met je bedrijf.
. Daarbij ik neem aan dat je toch ook investeringen zal moeten doen in dat bedrijf als je met de bijstand nauwelijks rondkomt en je spaargeld als flink geslonken is word dat er waarschijnlijk niet makkelijker op. Je hebt dus misschien wel meer tijd maar het is de vraag of je ook echt meer mogelijkheden hebt...