Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik mag blij zijn als ik in de top 30 zit voor een zelfstandige 1-kamerstudentenwoning van 21 m2 voor 525 euro.. 

purny schreef:Mijn ouders zijn volgens de wet scheefhuurders. Door ziekte en werkeloosheid van mijn ouders zijn ze netto erop achteruit gegaan. Ze kunnen niet goedkoper gaan huren, want dan verdienen ze te veel voor.
Hoe zit het eigenlijk met anti kraak? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
Hanmar schreef:Hier het plan om in de komende maanden te gaan zoeken, wonen nu nog heerlijk in de UK maar beginnen nu richting Nederland te kijken. Helaas, specifiek in de regio Amsterdam (i.v.m. studie/werk) en met helaas bij lange na niet genoeg opgebouwde wachttijd voor woningnet. En inderdaad, van die inkomenseisen van 4/5x de maandhuur word je gewoon niet vrolijk![]()
Hebben hier mensen ervaring met het vinden van antikraak-woningen? Die onzekerheid lijkt me niet geweldig, maar het zou wellicht wel een optie zijn, in elk geval om een tijd te overbruggen...

Jans schreef:Ik huur ook particulier, komen niet in aanmerking voor sociaal, en wij moesten ook 4x de huurprijs verdienen, op ons bruto salaris dan. Nu verdienen wij goed en haalden we dat prima. Wij betalen voor 150m2 980 euro incl servicekosten per maand, in de particuliere sector.
Is een nieuwbouwwoning, via een makelaar.