Welke simonly abo?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Manonn_

Welke simonly abo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 20:56

Ik zie door de bomen het bos niet meer :'), ik heb vorige maand een sim lock vrije telefoon gekocht en mag per 1 feb 2014 een nieuw abo, dat wordt natuurlijk simonly.

Maaar... Welke provider?

Ik wil graag 100/200 belminuten, 750-1000mb en maximaal 20 euro uitgegeven.

Ik lees hele verschillend reacties over verschillende providers. Het lijkt wel of ze allemaal slecht zijn.

Wat zijn jullie ervaringen met sim only abo? :D

Nienkex

Re: Welke simonly abo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:00

Ik heb een sim only abbo bij tele2. 200 min/sms en 500 mb voor €13 per maand.
Ik ben er redelijk tevreden over. Bereik is alleen niet altijd overal even goed, maar ik heb er geen moeite mee.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:00

Ik heb simyo en die bevalt super, kost ook geen drol. Heb 300 minuten en 500mb, dit kost 14 euro per maand

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:05

Simyo! Een eenvoudige en overzichtelijke website waarmee je makkelijk je abonnement aan kan passen. En niet duur!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:07

Liselot schreef:
Ik heb simyo en die bevalt super, kost ook geen drol. Heb 300 minuten en 500mb, dit kost 14 euro per maand

Daar wou ik eerst ook naar toe, maar gedurende de laatste twee maanden zijn mij te veel negatieve berichten online gekomen. O.a. van apart internetgebruik wat tot honderden euro's op kan lopen. :oo
Ik vertrouw deze dus niet meer zo. Je zult altijd negatieve berichten lezen over wat dan ook, maar ik vindt de balans momenteel te veel naar het negatieve neigen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:12

Hmmm, ik heb het al twee jaar en heb nergens problemen mee.
Krijg netjes een sms als ik 75% van mijn bundel heb gebruikt en kom er eigenlijk nooit overheen.
Rekening is elke maand rond de 18 euro omdat ik verder geen huistelefoon heb en ook wel eens betaalde nummers moet bellen

Manonn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 21:15

Ja ik hoorde ook veel klachten over simyo dus daarom twijfel ik over die apart simonly providers haha heb toch vertrouwd idee bij telfort, tmobile en vodafone enz.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:15

Dat waren inderdaad de eerste positieve reacties die ik tegenkwam en waardoor ik wou overstappen. De laatste tijd schijnen heel veel mensen die meldingen echter niet meer te krijgen of blijkt het verbruik heel raar omhoog te lopen in de nachten bijvoorbeeld. Je weet natuurlijk het precieze niet met dit soort berichten, maar het zorgt wel voor twijfel aan mijn kant.

TS; overigens kun je via Belsimpel heel handig je wensen invullen en dan krijg je een lijstje met de beste opties voor jou. :)

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:16

magda_90 schreef:
Liselot schreef:

Daar wou ik eerst ook naar toe, maar gedurende de laatste twee maanden zijn mij te veel negatieve berichten online gekomen. O.a. van apart internetgebruik wat tot honderden euro's op kan lopen. :oo
Ik vertrouw deze dus niet meer zo. Je zult altijd negatieve berichten lezen over wat dan ook, maar ik vindt de balans momenteel te veel naar het negatieve neigen.

Ik heb juist heel veel positieve berichten over simyo gehoord, daarom ook net overgestapt naar simyo.
Je moet je internet verbruik altijd wel goed in de gaten houden, maar dat geldt voor iedere provider wel.
Wat voor internet kosten waren dat dan?

Ik betaal bij simyo 10 euro, voor 100 minuten/sms en 500 mb internet. :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:17

Simyo is gewoon het goedkope broetje van kpn, dus zeker betrouwbaar. Je zit ook gewoon op kpn netwerk

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:18

Ik werk in de telecom en welke provider bij wie past verschilt, waarom de ene goede ervaringen ermee heeft en de andere niet ligt aan de omgeving waar de persoon of het bedrijf zich bevindt.

Kijk dus even welke masten er dicht bij jou in de buurt zitten.

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:18

Ik heb tele2. Ben er tevreden over! Ik denk dat je eigenlijk bijna niet goedkoper vind

Had helaas wel opstartproblemen maar 2 andere die hetzelfde abonnement hebben, hadden dit niet. Puur toeval.

Manonn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 21:20

Waar kan ik zien waar de masten in mijn buurt staan?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:21

Google maar eens op "Simyo ervaringen" en daar zijn die berichten te lezen. Natuurlijk moet je je gebruik altijd in de gaten houden, maar wat ik vernomen had van die berichten is dat het gebruik een soort van eigen leven leidde. Een hele recente bijvoorbeeld: http://www.bellen.com/forum/onderwerp.a ... topic=1787.

Ik kom dit soort berichten toch vaak tegen en dat baart mij wel zorgen. En dan nog niet eens de negatieve berichten over de klantenservice genoemd.

Juist omdat het op het KPN-netwerkt zit, wou ik ook overstappen maar door de negatieve berichten twijfel ik nu dus. Dan ga ik liever terug naar Hi waar ik al goede ervaringen mee heb.

[edit] Maar goed, het is natuurlijk altijd even de vraag met dit soort berichten waar de waarheid exact ligt. Vandaar dat ik er ook niet altijd blindelings op vertrouw. Ik kijk zelf naar de balans/toon etc. als ware, maar nu lees ik helaas meer slecht als goed.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 03-01-14 21:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:22

Ik heb gewoon van HI en bevalt me prima. Ik betaal nu volgens mij €20,- voor 1000 mb en 150 of 200 bel minuten. Sms'en doe ik weinig dus dat weet ik niet precies.

Ik krijg steeds bij 50% en bij 75% van mijn internet gebruik een sms en als ik er overheen zit wordt mijn internet gewoon langzaam.
1000mb is voor mij veel, heb 2 jaar met 250 mb moeten doen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:22

Manonn_ schreef:

Als het goed is kan je op de sites van de grote providers hun dekkingsgebied vinden

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:24

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:26

Tele2 zit trouwens ook op het KPN netwerk. Tele2 maakt gebruik van roaming dus in mijn regio heb ik vaak T-mobile.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:34

De klantenservice bij simyo was bij mij prima!

Maar ik weet het nooit zo bij die providers.. Heb het idee dat het altijd zoveel verschilt per persoon... :\
Af en toe ook een kwestie van geluk. Dat maakte de keuze voor mij ook zo lastig.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:49

Liselot schreef:
Manonn_ schreef:

Als het goed is kan je op de sites van de grote providers hun dekkingsgebied vinden

Providers liegen daar over, heel simpel :)

TS, kan je mij je postcode pben als je wilt.

Manonn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 22:18

_friemel Ik heb je een pb gestuurd

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:46

Om even een voorbeeld te geven, ik kreeg net een PB van iemand uit friesland, volgens de website van een provider is daar zeer goede dekking, ze zou zelfs hd filmpjes kunnen kijken zonder happeren, op mijn kaart staan er geen masten van de betreffende provider, staat maar één mast en die is van KPN.

Vervolgens zie is dat de betreffende provider in 2015 daar pas masten neer gaat zetten..

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 02:17

Ze zitten op het KPN netwerk dus zelfs als je in een uithoek woont, bijv. aan de kust boven in Groningen heb je uitstekend bereik. Dat in tegenstelling tot telfort, tele2 enz.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 10:00

_Friemel schreef:
Om even een voorbeeld te geven, ik kreeg net een PB van iemand uit friesland, volgens de website van een provider is daar zeer goede dekking, ze zou zelfs hd filmpjes kunnen kijken zonder happeren, op mijn kaart staan er geen masten van de betreffende provider, staat maar één mast en die is van KPN.

Vervolgens zie is dat de betreffende provider in 2015 daar pas masten neer gaat zetten..

Jij kan in het private antenneregister kijken begrijp ik? Het normale register is namelijk gewoon openbaar, alleen daar staan niet alle masten in. Zo staat daar een nieuwe mast van Vodafone al een paar maanden niet in waardoor hij hier zegt dat het bereik bagger is, maar ik prima ontvangst heb :)

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:33

Choiix schreef:
_Friemel schreef:

Jij kan in het private antenneregister kijken begrijp ik? Het normale register is namelijk gewoon openbaar, alleen daar staan niet alle masten in. Zo staat daar een nieuwe mast van Vodafone al een paar maanden niet in waardoor hij hier zegt dat het bereik bagger is, maar ik prima ontvangst heb :)

Jep, hier staan de meest recente masten in, laatste update was november 2013 :) wij gebruiken het ook voor ons werk :)