Littekens, vanwaar hebben jullie ze?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nenahdm

Littekens, vanwaar hebben jullie ze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 21:12

Lijkt misschien een beetje crue dat ik graag de verhalen wil weten vanwaar jullie ze hebben :')
Kan van een domme actie zijn of een serieuze. Ik ben gewoon benieuwd! :D

Zal dan maar beginnen met mijn verhalen :))
Ik heb er nu 3 ongewilde (helaas) op mijn hoofd.

De eerste kreeg ik van toen ik 1 jaar was, ik lag op een matje naast een hond en ze hadden me niet op tijd weg gehaald en de hond heeft in mijn gezicht gebeten in/door mijn mond heen := En ik moest zonder verdoving genaaid worden. Nu zie je nog altijd tanden staan in mijn rechter kaak op de plaats van mijn jukbeen.

De tweede actie was echt de domste actie ooit _O- (onder 10 jaar). Ik moest super dringend naar de wc waardoor ik als een gek door het huis heen liep, knal, tegen de muur van de wc aan (een hoek :+ ).

Ook onder de 10 jaar, ik was alleen in de stallen een paardje aan het aaien (alleen Joyce want het ander paard was niet zo vriendelijk in omgang). Toen vond ik het sielhug dat het andere paardje geen aandacht kreeg uiteindelijk. Ze stond met haar hoofd opzij gedraaid zodat ik dr kaak aaide en opeens liet ze haar tanden zien en knalt ze tegen mijn hoofd aan, ik vlieg tegen de poort, al dat bloed over mijn gezicht heen, drama drama!
Op naar de dokter en in de auto zat ik vrolijk penny te wezen bij elk paard da we passeerden 'oh wat een mooi paardjuh!' :')

Dus, wat zijn jullie verhalen?

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:14

ik heb er 1 in mijn nek, van de waterpokken, 1 op mijn hand om een trap van een paard richting mijn gezicht af te weren, 1 op mijn enkel omdat er een touw langs was geschuurd, 1 op mijn onderarm door de oven, (is een streep dwars over mijn arm, dus kreeg vaak opmerkingen waarom ik mij gesneden had := ) en 1 op mijn pols/hand doordat ik mijn slot door mijn achterwiel wilde doen, en me verbrandde aan de uitlaat (scooter) heb daarna wel geleerd hoe ik een slot snel erom kan doen, pijnloos :+

die van de waterpokken al sinds baby zijnde, die op mijn enkel en hand van afweer paardentrap een aantal jaar geleden, en de rest allemaal het afgelopen jaar :o (ik voel me nu wel echt lomp :') )

edit: ik heb ook mijn armen en handen he-le-maal vol zitten met witte stipjes/ streepjes enz doordat ik vakantiewerk had met doornplanten, en ondertussen poepiebruin werd
Laatst bijgewerkt door xZiva_ op 02-01-14 21:16, in het totaal 2 keer bewerkt

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:15

Ik weet niet meer hoe oud ik was, denk een jaar of 9-10 en toen was de hond van een vriendinnetje losgebroken.. Wij gingen die dus vangen, groot beest en uiteindelijk had ik hem, maar hij sprong dus in mijn gezicht en hing toen in mijn kin/lip uiteindelijk hebben ze het gelukkig niet hoeven hechten meer gewoon met wat pleisters dicht geplakt, maar bloeden deed het :oo Ik heb dat beest ook echt van me af moeten duwen, die liet gewoon niet los, vond het dood eng toen! Wonder boven wonder is het maar een vrij klein litteken, echt zo'n mini wit streepje :+ verder zitten mijn vingers onder de littekens door nagelbijten omdat ik wel eens het vel erbij pak :') eigen schuld..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:16

Haha jeetje ts!

Uhm op beide knietjes heb ik grote littekens.
Op mn rechterknie van toen ik 9 was en op de stoep over een tak struikelde.
En op mn linkerknie van van mei 2013, ik gleed uit op de roltrap :(:)

En verder kleine littekentjes van benen scheren o.i.d.
Op mn knokkel van toen ik van mn fiets viel.
2 op mn rechtervoet, de een door mn sendra laarzen die maar niet aan gingen en de ander doordat ik viel.
En wat brandwondjes door mn krultang :')
Ook nog een litteken op mn dijbeen door een uitstekend stuk dik ijzerdraad..

Ik ben erg onhandig
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-01-14 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Littekens, vanwaar hebben jullie ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:18

Overal van plekjes waar ik korsten van pulk , 1 is door een konijn die krabte heel mooi en meeste muggenbulten. Dan nog een paar kleintjes van mijn galblaas operatie en veel spectaculairder wordt het niet

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 21:18

xZiva_ schreef:
ik heb er 1 in mijn nek, van de waterpokken, 1 op mijn hand om een trap van een paard richting mijn gezicht af te weren, 1 op mijn enkel omdat er een touw langs was geschuurd, 1 op mijn onderarm door de oven, (is een streep dwars over mijn arm, dus kreeg vaak opmerkingen waarom ik mij gesneden had := ) en 1 op mijn pols/hand doordat ik mijn slot door mijn achterwiel wilde doen, en me verbrandde aan de uitlaat (scooter) heb daarna wel geleerd hoe ik een slot snel erom kan doen, pijnloos :+

die van de waterpokken al sinds baby zijnde, die op mijn enkel en hand van afweer paardentrap een aantal jaar geleden, en de rest allemaal het afgelopen jaar :o (ik voel me nu wel echt lomp :') )

edit: ik heb ook mijn armen en handen he-le-maal vol zitten met witte stipjes/ streepjes enz doordat ik vakantiewerk had met doornplanten, en ondertussen poepiebruin werd

Zo zeg, dat zijn er veel _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:19

Op mijn handen van een agressief konijn vroeger :')

Op mijn buik van mijn darmen die in de knoop zaten toen ik een jaar oud was.

Borstverkleining/correctie ook littekens van.

En de laatste set: anderhalf jaar geleden mijn heup gebroken en daarna 2 keer geopereerd.

Edit: 1 op mijn been van mijn zus die de krultang liet vallen _O-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-01-14 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

lisannevosje

boven mn rechteroog, ben met mn hoofd op een waterkraan in bad geknald toen ik nog heel jong was, weet er zelf ook niks meer van.

in mn rechterhand, ik liep te hard en had een glas/glazen flesje in mn handen. ik viel en ben in dat glas gevallen met mn hand, dus een diepe snee erin.

en ik heb nog een heleboel kleine, bijna onzichtbare littekentjes, maar dat is van domme dingen of sporten ofzo

LiannePuthzy

1 boven mijn wenkbrouw en 2 op mijn rechter arm
die boven mijn wenkbrouw is gekomen doordat ik tegen een punt van een ijzere nachtkastje ben gevallen en die 2 op mijn arm door eeen hele aardige vriendin van me die me bij mijn arm greep en toen trok ik mijn arm weg (toen had ze punten aan haar nagels geknipt)

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:20

xTitanic schreef:
xZiva_ schreef:

Zo zeg, dat zijn er veel _O-

haha dat klopt, laten we het maar op "ongelukjes" houden :+ voel ik me minder klunzig.
er zijn er vast ook nog wel een paar die ik vergeet.
schiet me nu te binnen: ik heb een soort van ronde putjes in mijn knieholtes van waterwratjes
en op mijn elleboog geloof ik van skeeleren, maar ach die kan ik zelf nieteens zien :')

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 21:20

Ik heb me dit jaar nog verbrand tijdens mijn slaap aan een lamp := staat er nog altijd :+
Maar diegenen die ik heb verteld moesten allemaal gehecht worden natuurlijk :P

_Reneee

Een van 8 cm op mijn buik vanwege buikvliesontsteking :)

Liefbeestje

1 grote op mijn elleboog; ik fietste samen met mijn broertje tijdens de vakantie. Mijn broertje keek achterom en stuurde zijn fiets tegen de mijne aan. Ik viel op het grindpad en mijn moeder heeft de rest van de middag grindjes uit de wond gepulkt...

1 op mijn pols; van mijn hond, die als pup met haar vlijmscherpe tandjes in mijn hand beet om te spelen...

1 op mijn buik van een operatie.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:21

Een op mijn arm, waar onze hond me als pup heeft gehapt tijdens een iets te wild spelletje :P

Her en der heb ik nog plekjes van de waterpokken en ik heb er een op mn vinger van een beet door een grote hond. Was aan het folderen en beest greep zo mijn hand terwijl ik het foldertje door de brievenbus stopte.

linoleum

Ik heb 2 grote littekens.
Een van 30 cm ongeveer tussen mijn borsten door. Op mijn 5e ben ik geopereerd aan mijn hart. En op mijn rechter onderarm heb ik een rond litteken zitten van airbag die openknalde bij auto ongeluk in mei, was gelukkig ook enige verwonding die ik had toen (auto total-loss na knal tegen boom net achter mijn deur).

Isabel_k

Op mijn handen van de katten. 1 op mijn pols voor een infuus. En 2 grote van een operatie. Die van het infuus en de operatie toen ik baby was. De katten eigenlijk heel mijn leven door :')

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 21:22

Robijntjah schreef:
Op mijn handen van een agressief konijn vroeger :')

Op mijn buik van mijn darmen die in de knoop zaten toen ik een jaar oud was.

Borstverkleining/correctie ook littekens van.

En de laatste set: anderhalf jaar geleden mijn heup gebroken en daarna 2 keer geopereerd.

Edit: 1 op mijn been van mijn zus die de krultang liet vallen _O-

Oh ik ken het, alleen had ik mijn konijn iets te dicht vast bij mijn borstkas en spartelde hij. Nu heb ik een litteken op mijn borst ervan :Y) :')

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:22

Ik heb er een op mijn stuitje: waterpokken
Een op het rechter hobbertje van mijn bovenlip: wondje keer op keer opengekrabd
Ontelbare op mijn armen en benen: muggenbulten die ik keer op keer openkrab. Nogsteeds. Kan er niet van af blijven.

En toch wel de genantste.
Mijn vriend had zijn bed verplaatst, en ik lag aan de kant waar nu geen muur was (nieuw dus), dus ik wil me omdraaien en je voelt hem al aankomen...
Er was geen bed aan de kant waar ik heendraaide! Wat resulteerde in een flinke schaafwond op mijn linkerknie die je nu nogsteeds ziet, een pijnlijke rug voor de rest van de vakantie, en heel veel schaamte...

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:22

Op mn hand van een hond die een korst eraf trok met dr nagels
Op mn arm van een hond die met dr nagel mijn arm opentrok, en ze bij het ziekenhuis geprobeerd hebben het vel te op te leggen om het zo te laten helen, nu heb ik een hele lelijke bobbel.
Op mn knie van een muziekdoosje dat daar op is dichtgevallen
Op mn vinger van een aardappelschilmesje dat verkeerd om in de la lag
Mn armen zitten onder door domme dingen
Mijn buik is 1 groot litteken na 5 zwangerschappen, helemaal uitgescheurd, zelfde met mijn billen en bovenbenen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:24

Mijn linkeronderbeen staat vol met kleine rondjes.
Onze Schotse Collie heeft me eens aangevallen toen ik ziek was.
Ik was in de zetel in slaap gevallen en ik moet waarschijnlijk beginnen snurken zijn,
waardoor mijn hond heeft aangevallen en niet meer gelost heeft.

Verder heb ik op mijn linkerpols 4 kleine stipjes staan van pinnen die er gezeten hebben na een polsbreuk.

Mijn linkerwijsvinger heeft enkele littekentjes staan.
Ik wilde ons mama helpen met de afwas, maar ik kreeg de mixer niet goed proper.
Ik stak dat ding in het water, draaide de vod rond mijn vinger en zette de mixer aan om hem goed schoon te maken :+

Tussen mijn rechtermiddenvinger en rechterringvinger zit een litteken in de vorm van een scheur.
Ik en mijn tweelingszus waren bellen aan het blazen en terwijl ik ze stuk prikte,
knipte zij de bellen stuk met een schaar.
Helaas gingen we beide voor dezelfde bel en had zij dus het velletje tussen ring- en middenvinger doorgeknipt.

Onder mijn onderlip een littekentje, van eens in glas gevallen te zijn met mijn gezicht.

Op mijn linkervoet een rond litteken van in een nagel te trappen en deze helemaal door mijn voet heen te trappen.

Op mijn rechterknie door eens op de stenen gevallen te zijn.

Zo, dat zijn er heel wat haha!

kroontje98

veel op m'n knieën.. ik was nogal een onhandig kind.
en 1 op mn hoofd, een deuk achtig iets, toen ik klein was ging ik in een hoge hangmat liggen en wilde mijn broer uitproberen of ik eruit zou vallen als hij heel snel over de kop ging.. en dat gebeurde!! :j _O-

charissa90

Ik heb 4 littekens, :(
1 aan de rechterkant van mijn voorhoofd, Ik en mijn zus waren aan het mini-golfen op vakantie en ik stond er achter, zij doet haar golf stick (??) heel hoog naar achter zo tegen mijn hoofd, wij gingen naar de dokter, en die zij dat het gehecht moest worden, maar ik was eigenwijs en wou niet dat het gehecht werd dus uiteindelijk is het geplakt :D

1 onder mijn rechteroog, toen ik ben ik het prikkeldraad ingerend toen ik 3 was :=

1 links van mijn rechteroog, toen ik in groepzeven iets te fanatiek was met trefbal en tegen een bank aanviel

en 1 litteken van een brandwond op mn bovenbeen, zat met een kortebroek op een kleine crossmotor, waarvan de uitlaatbovenlangs loopt, en daar kwam ik tegen aan met mijn been..
zit er pas een half jaar dus hoop dat die nog minder word, want is echt een grote streep op m'n been

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:26

Haha wat een topic dit :')
Ik heb een aantal kleine littekentjes op mijn vingers en armen dankzij mijn broertjes en zusje.
Mijn zusje beet vroeger (vraag me niet waarom _O- ) dus ik heb letterlijk een paar tandafdrukken in mijn arm staan.
Oh en natuurlijk een klein littekentje in mijn bovenbeen, gepikt door een haan, sindsdien beetje bang voor kippen en vogels :o
Mijn knieën zitten ook aardig vol, omdat ik nogal eens viel met skeeleren en spelen vroeger.
En ik heb een vrij groot, lelijk litteken van de val van m'n pony afgelopen zomer. Zo stom, paard is echt hartstikke verkeersmak, dus ik stapte met een lang teugeltje langs de weg, komt er een auto langs en poown ging volledig uit z'n plaat...ik was volledig verrast en lag er zo naast en pony was binnen 2 minuten weer op stal, terwijl hij alleen maar mocht stappen voor zijn revalidatie... >;)

DewiRox

Een lange op mijn elleboog, die heb ik een paar jaar geleden verbrijzeld en deze moest opnieuw gezet en vastgezet worden. Afgelopen zomer ben ik daar nog een keer aan geopereerd en daarvan zitten er 5 kleine littekens op mijn elleboog.

Ook heb ik een groot litteken aan de achterkant van mijn bovenarm omdat mijn vader hier tegenaan kwam met de ovenschaal (die net een uur in de oven op 200 graden had gezeten).

Op mijn bovenarm zit ook een litteken van een beet van een paard.

Op mijn onderrug zit een litteken omdat ik van het paard van een vriendin ben gevallen, op de bakrand.

Dan heb ik ook overal nog witte stippen, aangezien ik 's nachts altijd mijn muggenbulten openkrap.

rapunzelx

Pony vloog er vandoor in de binnenbak, maakte scherpe bocht, knalde mij tegen de bakrand aan.. Schouder uit de kom, hele scheur er in en een grote schaafplek achtig iets.. En die rare plek heeft mij nu een litteken veroorzaakt. Voor de rest zitten mijn knieen er ook onder door het voetballen. ;(