kunnen wij nederlanders nu alleen nog maar klagen ????

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hutch84

kunnen wij nederlanders nu alleen nog maar klagen ????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 22:43

Heel de maand december heb ik mezelf al lopen ergeren.
en dat terwijl december toch de leukste maand van het jaar moet zijn?
nou helaas

Het begon al met het gezeur gezanik over zwarte piet en sinterklaas . want was dat nu wel of niet discriminatie.?? nou ik vind het grote geld verspilling dat de politiek zich daarmee moest bezig houden.

Vervolgens kwamen de oproepen voor allerlei goede doelen om andere een goede kerst te geven. super actie maar niet als je dagelijks in de supermarkt komt en je dagelijks gevraagd word iets te doneren. ma twee weken ben je het ook wederom zat.

Toen het net kerst geweest was begon de klaag zangen al weer over het vuurwerk want dat er een aantal niet er mee om kunnen gaan daarvoor moeten de goede weer bloeden ?
want het is niet normaal een kat te laten ontploffen

en dan nu weer een petitie tegen volgend jaar vuur werk

en per vandaag mag je jeugd pas een pilsje als ze 18 jaar zijn.. hoe help je de horeca om zeep? want de jeugd komt echt niet meer in de kroegen door deze regel nu er niet meer gerookt mag worden en ze aan de cola moeten

ben ik nu de enige die zich stoort aan de pamper maatschappij en zich tegendraads hou in alle klaagzangen ?
brand los bokt maar hou het netjes

Anoniem

Re: kunnen wij nederlanders nu alleen nog maar klagen ????

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:45

Toen ik de titel zag van het topic dacht ik al dat dit van jou kon zijn hahahaa.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:50

Tja als mensen niet met vuurwerk om kunnen gaan snap ik heel goed dat mensen die er last van hebben willen dat het stopt en een petitie aan gaan.

Zelfde voor alcohol als al die pubers van 16 zich niet zo misbruiken was er geen grens van 18+ gekomen ze doen het zich allemaal zelf aan dat is het mooie van het verhaal.... :)

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 23:02

share hoezo dat dan weer ha ha mag prive hoor

dus kir_ples door dat een hand vol er niet mee om kan gaan moet een land vol er voor boete?
hier is er erg veel vuurwerk afgestoken en zo af en toe op zaterdag nacht eens een verloren klap op jaar basis is dit met de jaarlijkse braderie of jam sessie .. en daar heb ik totaal geen last van.

als ik met mijn hond naar buiten moet kies ik een logisch tijdstip uit met oud jaars dag zodat ik zelf de verantwoording neem voor mijn beestjes en dan laat ik mijn hond bv om half 12 uit want dan zit iedereen te wachten op DE klok.

en om terug te komen op de alcohol er is een onderzoek geweest dat zelf de ouders van de leeftijd kato waarvoor het verboden is het thuis gewoon blijven geven en het zelf voor hun kind zal kopen
dus waarom moet een regering zo een amerikaanse cultuur hier gaan maken ? terwijl de ouders het goed vinden
ik woon op rol afstand van 3 kroegen en heb er nooit last van niet van de muziek en niet van de dronken jeugd die naar huis gaat.
dus ook voor de drank regel geld de goede boeten onder de slechte ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:06

Omdat je me je manier van denken over deze situaties, al liet doorschemeren van de week.
Misschien ga ik later nog inhoudelijk in op je topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:06

Euhm je klaagt nu zelf toch ook? :?

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 23:08

klopt ja we kennen elkaar natuurlijk ook prive
en ja ik spuig mijn gal nu ook inderdaad omdat ik het zo zat ben.. er zijn kennissen van mij die besloten hebben met hun familie leden te verhuizen naar .... omdat ze zo klaar zijn met nederland regelland.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:10

Ik vind dat je het nogal over verschillende dingen hebt, moet ik zeggen... Zwarte Piet vond ik ook een non-discussie, maar goed, een week later barstte er in de USA een soortgelijke discussie los over Santa, dus tja, of dat nou aan Nederlanders ligt...

Goede doelen is toch geen zeuren? Die mensen staan er iedere dag en eerlijk is eerlijk, de meeste mensen komen nou eenmaal niet iedere dag in de supermarkt. Ze proberen gewoon zoveel mogelijk mensen te bereiken. Hoe moeilijk is het om te zeggen 'ik heb gisteren al gegeven'?

Die jeugd komt echt nog wel in de kroeg, don't worry. Die zijn daar niet weg te slaan. Het alcoholverbod voor onder de 16 heeft ook geen verschil gemaakt, waarom zou dat voor de 18-jaargrens wel zo zijn? Het heeft gewoon een logische, medische reden waarom de overheid hiervoor gekozen heeft.

Dat vuurwerk, daar word ik ook een beetje simpel van, moet ik zeggen. Van mij mogen ze het verbieden, inderdaad, omdat mensen blijkbaar zelf de hersens niet hebben om ermee om te gaan.

Maar all in all zijn dit vier totaal verschillende topics. Onvergelijkbaar ook. Vier 'discussies' die gestart zijn door vier verschillende instanties, namelijk de VN (niet Nederlands), goede doelen (niet strikt Nederlands), de NL bevolking en de NL overheid.
En qua klagen, tja, daar kun je zelf ook wel wat van zio te zien ;)
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 01-01-14 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:10

Relaxed schreef:
Euhm je klaagt nu zelf toch ook? :?

_O-

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:11

Mensen kunnen niet zo goed tegen veranderingen en ik denk dat je daar al de helft van het probleem hebt zitten. Ze zijn het niet eens met de gang van zaken maar tegelijkertijd mag er ook niks aan veranderd worden. Desalniettemin hoor je meestal een aantal jaar na een verandering er niks meer over.

Het particulier verbieden van vuurwerk kan ik me ook wel voorstellen. Ook dit jaar zijn er weer genoeg mensen die wel weer bewezen hebben dat ze hun hersenen niet kunnen gebruiken. Als we het in handen zouden leggen van gemeentes en grote bedrijven, misschien dat er dan wat meer mensen, en kinderen, hun levens, ogen, ledematen en huisdieren behouden. En daarnaast zijn er tientallen landen waar het al jaren zo gaat en volgens mij gaat dat toch een stuk rustiger en met een heel stuk minder ongelukken, vernielingen en troep aan toe.

De alcohol is niet veel anders. Als je de verantwoordelijkheid van vroeg drinken niet aan kan dan moet de leeftijdsgrens maar omhoog. Het probleem is denk ik ook niet alleen de 16 en 17 jarige, ik weet nog wel van toen ik als 15 jarige uit ging het heel niet moeilijk was om als 14/15 jarige aan drank te komen en je kapot te zuipen. En dan kan je wel zeggen dat het bij 18/19/20 jarigen misschien niet veel anders is, maar doorgaans zijn die toch net wat verder in hun hersenontwikkeling en het maken van, al dan niet verstandige, keuzes.

Dat we al die regeltjes in NL nodig hebben is eigenlijk ook van de zotte, maar er is ook totaal geen respect meer voor andere mensen en hun spullen, misschien zouden we daar ook eens wat aan moeten doen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:12

Met klagen is niks mis. Ik zit rustig alles wat los en vast zit af te zeiken, terwijl ik echt wel iedereen zijn plezier gun en als ik daar onder dien te lijden dan is dat maar zo. :') Daarnaast lucht het ook gewoon op.

Maar alles verbieden wat leuk is en voor overlast kán zorgen is toch andere koek. Daarnaast ook gewoon ondoordacht en dom. Weer maar weer een bewijs dat de meesten mensen geen verbanden kunnen leggen en heel blij zijn dat hun kop al jaren in het zand zit.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:12

Tsja dan verhuis jij toch ook? ;)

Je ergert je aan mensen die zeuren maar vervolgens open je een topic waarin je zelf ook flink zeurt.. In plaats van je zo te ergeren kun je ook eens de mooie kant van al die regels inzien. Lach eens in plaats van chagrijnig te worden van dit soort mensen en lach ze toe. Word je zelf ook een beter mens van ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:14

Ik denk dat de supermarktmedewerkers misschien ook wel helemaal gek van jou worden omdat je iedere dag je gezicht in de supermarkt laat zien.

Ik vind de discussie over vuurwerk niet te vergelijken met de Zwarte Pieten discussie, je zegt: ''dat er een aantal niet er mee om kunnen gaan daarvoor moeten de goede weer bloeden''.
Een figuurlijke uitspraak, maar het IS letterlijk, het is de realiteit!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:17

Denk dat het probleem 'selectief luisteren/lezen' is. Er gebeuren genoeg leuke dingen om ons heen, maar er zullen ook altijd vervelende dingen gebeuren. Als je al die vervelende dingen opsomt dan lijkt het inderdaad alsof er alleen maar nare dingen gebeuren. Als je alle leuke opsomt dan lijkt het net alsof er alleen maar leuke dingen gebeuren. Het is maar net wat je instelling is.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:20

Ja er wordt veel geklaagd, dat ben ik met je eens! Hoe minder mensen zich druk hoeven te maken om levensbehoeften, hoe meer ruimte er is om te klagen over ogenschijnlijk nutteloze dingen.

Maar december de leukste maand van het jaar... := Dat ben ik dan weer totaal niet met je eens! Ik heb liever juni of juli, dat vind ik veel leuker! :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:22

Sja, je kan jezelf ook binnenshuis maar zitten opvreten over hoe het elk jaar erger wordt met het vuurwerk.. maar daar los je weinig mee op. Dan beter online een petitie starten, dan wordt je iig gehoord en heb je kans dat er iets gebeurd. Mensen zeuren veel ja, maar er is ook zo'n hoop slecht geregeld in Nederland.. En als de jeugd zelf niet verantwoordelijk met vuurwerk om kan gaan, sja helaas, dan kunnen ze het beter afschaffen en aan professionals overlaten. Altijd jammer dat een relatief kleine groep het verpest voor de rest..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:24

Waarom altijd de jeugd? Jij kent duidelijk de cijfers niet. Jammer joh. De meeste SEH gevallen zijn 40+ en de meeste illegaal vuurwerk kopers ook.
Laatst bijgewerkt door Nies_ op 01-01-14 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:24

Misschien moet je eens kijken naar het stukje wat Maarten van Rossum vertelde bij de TV draait door gisteren. ;)

We moeten verdomde veel geluk hebben dat we in Nederland wonen en niet in een derdewereldland. En uiteraard moet je daar niet continu aan denken, maar het zou het leven in Nederland een stuk mooier worden.

For the record. Jezelf een hele maand ergeren is erg zonde hoor hee.
Die hele maand had je ook gewoon je schouders op kunnen halen en door kunnen gaan met je leven.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:25

upendo schreef:
Misschien moet je eens kijken naar het stukje wat Maarten van Rossum vertelde bij de TV draait door gisteren. ;)

We moeten verdomde veel geluk hebben dat we in Nederland wonen en niet in een derdewereldland. En uiteraard moet je daar niet continu aan denken, maar het zou het leven in Nederland een stuk mooier worden.

For the record. Jezelf een hele maand ergeren is erg zonde hoor hee.
Die hele maand had je ook gewoon je schouders op kunnen halen en door kunnen gaan met je leven.

Dat was bij Ivo Niehe, maar dat maakt niet uit :P Hij heeft een punt!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:27

Haha, ik heb zoveel verantwoorde programma's gezien gisteren.. :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:28

Ik dan weer toevallig alleen die, daarom weet ik het :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:29

:))
Dat verklaart het!

(Ik wil dat jochie dat die spellingwedstrijd gewonnen heeft, zo schattig! :D )

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:30

T grappige van dit soort klaagtopics vind ik altijd dat de TS dan zelf dan ook klaagt :+

Kir_Ples schreef:
Tja als mensen niet met vuurwerk om kunnen gaan snap ik heel goed dat mensen die er last van hebben willen dat het stopt en een petitie aan gaan.

Zelfde voor alcohol als al die pubers van 16 zich niet zo misbruiken was er geen grens van 18+ gekomen ze doen het zich allemaal zelf aan dat is het mooie van het verhaal.... :)

Pardon!? AL die pubers van 16? Dat is wel heel erg over 1 kam scheren he...
Ja want ELKE puber van 16 zuipt zich helemaal klem. Uhu :')
Het is maar een heel klein deel die het voor de rest vepest. Die regel is vooral gericht op comazuipers, en ach die komen echt wel aan drank. Ik ken er genoeg (incl mijzelf) die heel weinig drinken. Ik drink nog geen kwart per week van wat de gemiddelde volwassene drinkt per week. Toen ik 16 was, was dat nog minder.
Ik snap de regel ook wel, maar vind het belachelijk dat er geen overgangsregel is. Zo krom, ik mocht tm gisteren drinken (meer san een jaar) en vanaf vandaag is t opeens verboden. Moet ik opeens weer een jaar wachten totdat ik weer mag drinken. Vinden ze t ook nog raar dat ouders hun 'kind' nog door laten drinken. Ja duhh :+

Ik ben t wel wat mer TS eens. Maar dan meer dat de regering zich overal te veel mee bemoeit. Onze vrijheid en privacy wordt gewoon steeds meer beperkt omdat die overheid zich overal mee moet bemoeien...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:30

upendo schreef:
:))
Dat verklaart het!

(Ik wil dat jochie dat die spellingwedstrijd gewonnen heeft, zo schattig! :D )

Ja, die was echt leuk he? En wij Hollanders maar zeiken op die Marokkanen die onze taal niet beheersen - deze wel! :P

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:31

Ik vraag me wel een beetje af wat voor overgangsregeling je dan had gewild. Dat je elke dag een glaasje minder mocht drinken in plaats van ineens niks meer? Ik kan het nog niet helemaal voor me zien denk ik :P