Kan me voorstellen dat sommige het juist niet prettig vinden, je hebt in je eigen leven al genoeg met kanker te maken, hoef je niet óók nog eens andermans verhaal te horen. Maar het kan wellicht juist fijn zijn om te praten met mensen buiten je familie die het begrijpen.
Ik maak dit topic natuurlijk niet voor niets, mijn moeder heeft namelijk uitgezaaiide borstkanker. 11 jaar geleden werd borstkanker geconstateerd, na de nodige chemo's en overige medicatie, ziekenhuis in, ziekenhuis uit was ze na 5 jaar genezen verklaard. Helaas bleek dat niet alles te zeggen, want zo'n anderhalf jaar geleden kregen we te horen dat het uitgezaaid was.
We weten niet hoe lang m'n moeder nog zal leven, dit jaar zou zomaar haar laatste kerst kunnen zijn.
Momenteel is ze ook erg ziek door de bijwerkingen van haar medicatie (geen chemo), maar hoop dat ze er gauw weer een beetje bovenop komt, want zo is levensverlengend ook niet meer leuk. Ik heb trouwens met vlagen dat ik het er moeilijk mee heb. Of dat het zich bij mij uit door opeens ziek te worden (terwijl ik zelden ziek ben). En op de mafste momenten sta ik opeens te janken omdat ik aan het denken ben over haar begrafenis en in m'n hoofd al bijna een speech aan 't maken ben...
Wellicht ook herkenbare dingen?
Hoop dat we elkaar door dit topic een beetje kunnen steunen.

Maar is de prognose momenteel nog wel genezing? 
Ben ook heel erg op mezelf en ben eerlijk gezegd ook vaak liever alleen dan met vrienden/familie.