Ik had gister een discussie, en aangezien bokt ook vol meningen zit en wel van een discussie houdt ben ik benieuwd hoe jullie hierover denken! Stel: Je bent samen met een vriendin, de bestuurder krijgt een boete. Wanneer betaal je mee? En wanneer laat je hem het hele bedrag zelf betalen ? Of vinden jullie dat het altijd de verantwoordelijkheid is van de bestuurder en moet hij dus altijd het hele bedrag betalen? Ik heb zelf een tijdje terug een boete gehad van €80,-, ik was samen met een vriendin. Ik dacht dat je daar gratis kon parkeren omdat ik nergens een bord zag. Echter bleek dit dus niet zo te zijn en zat er een bon onder mijn ruit. Zij stelde zelf voor om de helft mee te betalen omdat we allebei niks gezien hebben. In eerste instantie wou ik het wel zelf betalen, maar haar aanbod is toch wel erg fijn. Nu de boete binnen is zit ze krap, dus kan ze het niet missen. Ik heb het momenteel als student ook niet breed, dus zeg ook niet van 'Oh, geen probleem ik betaal wel.' Alleen vind het ook wel sneu dat zij dan mee moet betalen, terwijl ik rij, ook al bood ze het zelf aan. Ik zit een beetje in dubio, vind het sowieso geen probleem om 55 euro te betalen, en zij 25. Of toch maar alles gewoon zelf betalen?
Met door rood rijden of te hard vind ik het een heel ander verhaal, dat is bewust een groot risico nemen.
Wat vinden jullie?
.