Werken met oud en nieuw, hoe aan te pakken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Werken met oud en nieuw, hoe aan te pakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 21:54

Dit jaar ben ik voor de eerste keer de sjaak om op te komen draven met oud en nieuw, de mensjes moeten immers ook op nieuwjaarsdag worden geholpen.
Ik moet op nieuwjaarsdag om 6.45 beginnen. Hoe pak ik dit het beste aan om toch nog een beetje oud en nieuw te vieren?

Hoe hebben de bokkers dit aangepakt? Zijn jullie vanuit het werk wezen slapen tot een uur of 10 en daarna de hele nacht doorgehaald met het beste vriendje Red en Bull?

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 21:59

ik heb wel eens gehad met feestjes dat ik de hele nacht
door was gegaan en de volgende dag ook de hele dag
bezig was (manege) mij ging het prima af met 1 blikje
red bull, misschien niet de beste oplossing maar voor
1 keertje kan het best

Donna89

Re: Werken met oud en nieuw, hoe aan te pakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:01

Ja dat word of een kort nachtje
Of een hele lange...
Dat moet je echt zelf bekijken. Red jij het op een paar uurtjes slaap? Of red jij het om door te halen met Red n Bull?

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:04

Tot hoelaat moet je werken op nieuwjaarsdag?
Ben je oudejaarsdag wel vrij? Dan zou ik gewoon in de middag/avond nog even (paar uur) gaan slapen en dan doorhalen tot einde van je werkdag met nieuwjaarsdag, mits dat niet al te lang is. Moet kunnen voor een dagje lijkt me?
En daarna gewoon even heerlijk bijslapen!

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:05

geen slaap en werken met oudere lijkt mij geen goede combinatie.
ik vind dat je fris in je hoofd moet zijn om alert te kunnen reageren.

helemaal als je met medicijnen werkt of mensen in/uit de til lift vervoerd enz..
moet er niet aan denken omdat ik perse de nacht door wilde halen er ongelukken gebeuren omdat ik moe ben..

Duhelo

goh, vroegah :D toen ik nog veel uitging ging ik zovaak weekendjes door op 4 uurtjes slaap (vrijdag uitgaan tot een uur of 3-4, om 8 uur eruit,werken van 9.30-19, zaterdag uitgaan, nachtje doortrekken, zondag werken van 9.30-19, zondagavond uitgaan tot een uur of 23, maandag bijslapen)

hangt er natuurlijk vanaf wat je wil doen, in geval van gewoon iets eten met familie zou ik proberen om rond een uur of 2 in bed te kruipen. Als je naar een feestje gaat (waar je dus actief bent) zou ik de nacht doortrekken en gewoon gaan werken. Gewoon zorgen dat je niet stilvalt en dan is er geen probleem

verootjoo

Zijn er bij jullie geen collega's die juist erg graag zulke diensten draaien? Bij mij was dat toen wel en daarom heb ik bijna nooit feestdagen gedraaid :') inmiddels heb ik een andere functie dus hoeft het niet meer.
En anders een hele korte nacht, of idd een hele lange. Voor een keertje moet lukken toch? Of proberen avonddienstn te krijgen?
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 07-12-13 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 22:05

Iselda schreef:
Tot hoelaat moet je werken op nieuwjaarsdag?
Ben je oudejaarsdag wel vrij? Dan zou ik gewoon in de middag/avond nog even (paar uur) gaan slapen en dan doorhalen tot einde van je werkdag met nieuwjaarsdag, mits dat niet al te lang is. Moet kunnen voor een dagje lijkt me?
En daarna gewoon even heerlijk bijslapen!

Ik moet beide dagen werken van 6.45 tot 15.30

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:07

dan is het naar mijn idee echt not done om een super vet feest te vieren, je hebt toch wel een bepaalde verantwoordelijkheid!

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:08

Hmm, wil je uit met oud&nieuw of niet?
Daar hangt het idd ook wel van af, als je anders de hele avond op de bank zit, dan wordt het lastig.
Maar als je uit bent, dan moet het wel lukken lijkt me als je de 31e nog paar uur na je werk gaat slapen. Haal je vaker nachtje door of nooit?
Ik deed overigens altijd met 3-4 uur slaap, lag er om 4-5-6 uur in en moest er dan na 3-4 uur weer uit, is best te doen hoor, je bent alleen misschien wat moeier en je meot de 1e gewoon lekker vroeg je bed op gaan zoeken :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:10

Alja schreef:
dan is het naar mijn idee echt not done om een super vet feest te vieren, je hebt toch wel een bepaalde verantwoordelijkheid!

Ach...een nachtje met weinig slaap moet lukken hoor. Het is echt niet zo dat je dan mensen uit de lift laat vallen ofzo of medicijnen niet meer lukken ofzo.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:11

Ik zou dan in ieder geval proberen om 2 uur bed in te kruipen. desnoods avond vtv nog even.
Doorhalen is leuk als je maar een paar uur moet werken. maar niet voor een hele dag.

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:12

ik werk ook met oudere en ik mag ook oud en nieuw werken! maar ik heb 2 late diensten(van 14:00 - 22:30 uur) dus geen probleem met kort slapen! :)
Ik zou wel gaan slapen maar ik kan dan ook niet zonder slaap, dan kan je me echt opvegen. Ook ben ik het ermee eens dat je wel helder moet zijn...vooral met medicijnen enz!

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:12

Ik heb regelmatig vroeg moeten werken op nieuwjaarsdag.
Mijn ervaring is: óf ga op tijd naar bed (Voor half 2 uur al) óf inderdaad
gewoon in 1 streep doorgaan.
Beetje dextro, beetje Red Bull... Maar het valt toch ieder jaar weer zwaar haha.
Zolang je maar bezig blijft en geen stille momenten hebt die werkdag.
Want stel je komt om 4/5 uur thuis en denkt 'ik ga toch even 1 of 2 uurtjes liggen' krijg je enorm spijt. Daar word je nog wel het allergaarste van.
Ik heb dit jaar mazzel, hoef pas om half 4 s'middags te beginnen *\o/*

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:13

Geen alcohol en niet al te laat naar bed. Je verantwoordelijkheid nemen voor je werk.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:13

Dat ligt heel erg aan jou denkik. Dat kan je zelf het beste inschatten. Kan jij goed tegen weinig slaap?
En het ligt er ook aan wat voorn werk je doet denk ik. Stel je hebt zwaar werk/ grote verantwoordelijkheid, telt dat ook wel wat zwaarder dan als je bijvoorbeeld cassiere bent.

En natuurlijj wel aan t alcoholgebruik denken. Dat sowieso. Met een kater op je werk lijkt me niet jeel fijn :P

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:15

met een kater op je werk vind ik not done! (voor elk beroep!)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:15

Hoe doen al die andere mensen met kinderren dat dan :+ dan heb je ook wel eens een nacht geen slaap en moet je wel werken. Of je nu een nacht doorhaalt door O&N of door je kids... Van een nachtje werk je echt niet slechter.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:16

cass1991 schreef:

Je kan ook O&N vieren zonder alcohol >;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 22:17

Ik drink zoiezo niet. Ik heb wel ervaring met doorhalen aangezien ik een aantal keren uit de VS gekomen ben. Ik denk dat ik gewoon een aantal uren ga slapen als ik de 31ste thuis kom en dan zie ik wel verder

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:17

verootjoo schreef:
Alja schreef:

Ach...een nachtje met weinig slaap moet lukken hoor. Het is echt niet zo dat je dan mensen uit de lift laat vallen ofzo of medicijnen niet meer lukken ofzo.

vergeef jij het jezelf als het wel fout gaat en een oudere de dupe word van jou nachtelijke feestje?

ik zou zeggen probeer een paar uurtjes te slapen TS en neem geen overmatig alcohol :+

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:18

misschien kan je op oudjaarsdag na je werk tot een uur of 7 gaan slapen, heb je al 3 uur te pakken, en het niet all te laat maken :D Red je t dan?

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:19

verootjoo schreef:
cass1991 schreef:

Je kan ook O&N vieren zonder alcohol >;)

was een reactie op eileen_

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:20

Ik denk dat je je het beste zelf kunt bekijken en denken hoe jij bent.
Zoals ik weet als ik de hele nacht door ga en daarna hele nacht ga werken dat red ii nooit dus hoef ik dit ook niet te proberen.
Maar dan zal ik gewoon ssvonds of juist overdag nog goed slapen dat je de avond uren mee maakt en rond 1 uur weer na bed gaan en paar uurtjes slapen.
Of je gaat heel lang slapen savonds en 11 uur uit bed en de hele nacht door

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:20

Er zit nogal een groot verschil tussen feesten en de verantwoordelijkheid voor je kinderen.

Ik persoonlijk vind het not done om niet te slapen voordat je zo een lange dienst moet draaien. Als ik jouw leidinggevende was en ik kwam daar achter op nieuwjaarsdag dan had ik je zeker naar huis gestuurd met een officiele waarschuwing.

Je werkt en daar moet je jouw verantwoording voor nemen. Ik zelf heb het nooit anders dan zo gedaan en ging dan maar om 1 uur naar bed.