Vanmorgen ging ik zoals gewoonlijk met de bus richting het station. Redelijk vroeg waardoor het ook flink druk was in de bus. Veel mensen en heel benauwd..
Mijn ritje naar station duurt ongeveer 20 minuutjes en na een kleine 10 minuten in de bus begon de jongen die voor me stond (hij stond en ik ook door de drukte) een beetje apart te doen. Ik kan niet zo goed uitleggen wat precies maar aangezien ik zelf regelmatig flauw val herkende ik het wel. Daarna liet hij zijn hoofd hangen waarna ik al alert stond om hem eventueel op te vangen. Toen volgende al snel de rest van zijn lichaam. Maarja ga al jongedame
maar eens een breed gebouwde jongen opvangen.. Dat koste me al moeite maar ik kon hem rustig naar de grond brengen. Hoe en wat verder maakt niet uit maar waar het me om gaat is dat niemand iets deed.... De mensen die ook stonden hielpen niet om hem op te vangen terwijl ze wel kijken omdat ik al iets zei van 'o god die valt zo om'. Het enige wat ze deden was kijken.. Kijken hoe ik hem probeerde op te vangen en kijken wat ik daarna deed..
Slaat misschien nergens op maar ik vond het echt belachelijk dat niemand iets deed... En begrijp me niet verkeerd, ik doel er niet op dat de bus had moeten stoppen of iets dergelijks maar iemand die ernaast stond had op zn minst kunnen helpen met opvangen.
De reden van dit topic is dat ik het gewoon even van me wilde afschrijven omdat ik er toch best van geschrokken ben dat iemand zomaar instortte en misschien dat jullie me kunnen vertellen wat jullie mening is over het feit dat niemand iets deed behalve kijken.
Sorry voor het hele verhaal

Dat niemand hem een stoel aanbied, je ziet toch dat hij niet goed wordt. En dan als ie valt nog niks doen... lekker dan
Dat lijkt me wel het minste, en met een beetje fatsoen in je lijf kan iedereen dat toch wel bedenken...
Ik denk dat mensen gelatener geworden zijn, te druk met hun eigen "sores" om zich om die van een ander te bekommeren...