Ik weet niet of het hier goed staat, het heeft wel met paarden te maken maar toch weer niet haha. Ik vroeg me vaak of hoe meisjes van mijn leeftijd het doen een eigen (lease) paard en school als het om 5 uur donker is. Ik mag niet in het donker naar huis, omdat ik niet in de stad (tilburg) rijd maar in een dorp. In Tilburg is het geen probleem om savonds te fietsen, maar mijn vader heeft liever niet dat ik uit de stad ga in het donker.
Nou zie ik veel meisjes die toch ook een half uur minimaal moeten fietsen en toch elke dag gaan. Nu heb ik de luxe dat mijn vriend mee gaat zodat ik in het donker kan, maar het maakt me wel afhankelijk.
Worden jullie gebracht, gaan julle in het donker op de fiets? Misschien moet ik het donker toch maar trotseren.
Ik ben 17 trouwens.

maarja alternatief is een peperdure manege
En als ik er met de auto naar toe wil zou ik al zoveel kwijt zijn aan benzine en dergelijken dat ik m'n paard net zo goed op de manege kan zetten. Maarja, dat zijn zorgen voor later
Heb tot nu toe alleen nog maar op internet gezocht maar boeren zullen niet echt adverteren maar daar verdiep ik me wel in tegen de tijd dat ik een paard wil kopen haha