Ik zit tegenwoordig echt snel in geldnood, ik heb vaak dingen zoals make-up en extra sieraden/kleding die ik wil kopen,
maar ik heb ook zo vaak dat ik meer geld wil besteden aan bv een hulpteugel etc. Kortom, ik kom geld te kort!
Ik krijg 4 euro zakgeld per week, wat meestal op gaat aan make-up en aan eten. Make-up is echt iets wat ik niet wil afschaffen,
maar ik koop nogal veel eten na school. Ik moet 2 uur per dag fietsen en dan nog een lange schooldag, dan ben je heel snel
geneigd om naar de winkel te gaan als je hongerig op de fiets zit. Je zou zeggen, neem gewoon eten van thuis mee, maar ik krijg
hier nooit een hap van door m'n keel. Het liefst heb ik alles vers en ik ben niet dol op boterhammen of fruit mee naar school.
Nu moet je niet hierna denken dat ik een eet-verslaving heb, want dat heb ik juist niet, mijn vraag was, hoe verdien ik meer geld
of hoe kan ik het beste sparen? Klusjes doen in huis verdient niet veel als ik kijk hoeveel tijd ik daaraan kwijt ben. Voor de wc schoonmaken
krijg ik 1 euro, over veel geld valt er dus niet te spreken..
Alle tips/plannen zijn zeer welkom!

(ben 13)
Misschien toch maar gaan wennen aan eten mee naar school nemen? Want dat bespaard al veel en ik weet niet wat voor en hoeveel de make-up je gebruikt en kost?