Ik had het laatst met een vriendin over laptops, en zij had het opeens over een chromebook.
Nu leek mij dat wel wat, en heb ik het thuis op internet opgezocht. Maar het zijn er zo veel!
Ik vroeg mij dus af of er ook mensen hier op bokt zijn met een chromebook en welke, als jullie daar verstand van hebben, volgens jullie bij mij zou passen!
Mijn "eisen":
~Een groot scherm, ik heb nu een 15 inch compaq laptop en vind een groter scherm wel prettig.
~Snel opstarten/afsluiten.
-Goed mee te nemen naar bijvoorbeeld school(zou het als schrift mogen gebruiken MITS het weinig geluid maakt) of als ik naar vriendlief toe ga (3,5 uur met de trein, minimaal). Dus lichtgewicht en het liefst ook niet te breed zodat mijn schoolboeken er nog naast passen.
-Zoals het vorige punt al zei, geen of weinig geluid(mijn huidige laptop klinkt zowat als een vliegtuig dat opstijgt.)
~Niet al te duur (Wat noem ik te duur? Boven de 600 euro.)
-Het liefst ook offline kunnen werken (bijv. documenten aanpassen of aanmaken om mijn verhaal ideeën uit te schrijven of een opdracht voor school aan te passen als ik eens geen internet heb.)
~Niet al te klein toetsenbord.
De punten met een - ervoor zijn absolute must, de punten met een ~ zou ik wel een compromis voor willen sluiten.
Mijn vraag dus: Welke chromebook past bij mij? Als ze in het algemeen al aan mijn "eisen" kunnen voldoen dan...