Mijn relatie gaat naar de maan..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eeeeef_x

Mijn relatie gaat naar de maan..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 15:59

Hallo bokkers,

Dus ik zit sinds een tijdje bij mijn vriend in huis. Na een maandje begon het gezeur. Elke dag ruzie om de meest domme dingen.
Hij zit in de ziektewet omdat hij lijdt aan een depressie en een stress stoornis. Ik ga naar school en heb hier werk gevonden.
De ruzies gaan meestal om het feit dat ik hem niet genoeg aandacht geef.
Maar het probleem is dat hij op de verkeerde manier om aandacht vraagt. Hij gaat dan helemaal over me heen hangen en aik zeg dat hij moet stoppen gaat hij door.
Het huis is meestal ook een bende, omdat hij het niet opruimt, en na een dag van school en werken heb ik de kracht gewoon niet meer om voor 2 personen op te ruimen.
Ik kan me niet meer concentreren op school en zit gewoon helemaal niet lekker in mn vel.
De meeste van jullie zouden nu zeggen dat ik er mee moet stoppen, het probleem is alleen dat ik zelf die knoop niet door durf te hakken.
Als ik weer terug zou gaan naar mijn vorige woonplaats zou ik hem denk ik ontzettend gaan missen... maar dit kan zo ook niet langer door gaan.

Heeft iemand misschien goed advies voor mij?

Groetjes

MarliesV

Re: Mijn relatie gaat naar de maan..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:02

Ging het voor jullie gingen samenwonen wel goed samen? En wat was de reden om te gaan samen wonen (gezien je nog vrij jong bent).

Heeft hij hulp bij zijn depressie? En kan jij ook af en toe mee als je dat zou willen?
Een depressie vecht je niet alleen tegen maar samen.

Ik lees veel onbegrip en weinig praten van beide kanten. Als je samen verder wilt moet je er samen aan werken. Is 1 van beide daar niet toe bereid dan is het snel einde verhaal.

Kan je niet (tijdelijk) gewoon weer naar huis qua wonen. Ondanks dat je hem enorm gaat missen kan je op die manier wel zien of de relatie stand kan houden.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:03

Praten met hem? :+ Uitleggen hoe je er nu in zit, dat het zo niet verder kan. Als hij niet bereid is om zich aan te passen, dan er een punt achter zetten en voor jezelf kiezen. Dat zorgt even voor heel veel pijn en verdriet, maar uiteindelijk word je daar alleen maar beter van.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:03

Dit met hem bespreken? Zeggen dat je overweegt hem achter te laten omdat zijn inzet in de relatie afwezig is?
Ik zelf vind dat mannen kerels moeten zijn en dus niet zo hangerig etc. Maar dat is natuurlijk smaak gerelateerd. Doorgaan zou dan ook gewoon een blauw oog betekenen :+ Misschien wat duidelijker voor jezelf opkomen? Maar eerst eens praten, het is namelijk uit je verhaal niet duidelijk of je dit al gedaan hebt?

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:04

Het komt over alsof hij momenteel niet op eigen benen kan staan.
en jij kan dat niet opvangen.
daarom denk ik dat het beter is dat je een stapje terug neemt en even niet samen woont. Hier ga je aan onderdoor..

eeeeef_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 16:06

Ja we hebben het er vaak over. Dat ik misschien maar terug moet en dat dat dan opeens geen goed idee meer is omdat hij mij niet kwijt wil. Ik probeer zo mn best te doen, ik ruim in mn vrije dagen het hele huis op en probeer gewoon normaal tegen hem te doen. Maar hij ziet dat dus als 'niet goed genoeg'...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:08

Misschien komt het wel een beetje door die depressie en stress stoornis. Sommigen worden daardoor erg licht geraakt bijvoorbeeld. Als dat het geval is kan je misschien eens mee naar zijn psycholoog/psychiater om te vragen hoe je er het beste (samen) mee om kunt gaan.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:11

Waarom blijf je? Als je dat niet duidelijk kunt verwoorden is het heel makkelijk volgens mij. Nergens merk ik dat jij graag zou blijven.

eeeeef_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 16:11

Het probleem is ook dat hij, wanneer ik hier weg ga niks meer met mij te maken wil hebben.
Mijn vriend krijgt hulp bij zijn depressie, maar ik kan niet mee
Een ander probleem in deze relatie is ook een tekort aan respect.
Zoals dit weekend, zijn zusje van 10 is bij ons en vraagt aan mijn vriend of ik nepnagels heb. Zonder pardon of gevraag worden dan gelijk mijn nepnagels aan haar gegeven. En als ik dan zeg dat ik ook spullen voor mijzelf wil hebben, ben ik de egoïst omdat 'deze familie alles deelt'...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:12

Nog steeds geen redenen om te blijven, toch?

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:12

Voor je eigen en voor je relatie misschien toch beter terug gaan naar je vorige woonplaats? Dat hij zelf eerst zijn eigen leven terug op beide pootjes krijgt. Daarvoor hoeven jullie geen relatie meer te hebben, maar zoals het er nu uitziet denk ik niet dat er nog lang een relatie zal zijn. Tenzij jij voor altijd zo wilt leven?

YOURLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:13

Zoals Geryon hierboven al zegt, komt het misschien door die depressie en stress stoornis.
Ik snap dat je in een vervelende situatie zit, maar zoals ik altijd zeg, je moet jezelf op de eerste plaats
zetten en ook zo houden. Klinkt dan misschien een beetje egoïstisch, maar dat is wel erg belangrijk.
Doen wat voor jou het beste is, misschien je ouders erbij betrekken of vragen om hulp/begeleiding (tenzij je geen/weinig contact met je ouders hebt)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:14

eeeeef_x schreef:
Het probleem is ook dat hij, wanneer ik hier weg ga niks meer met mij te maken wil hebben.
Zoals dit weekend, zijn zusje van 10 is bij ons en vraagt aan mijn vriend of ik nepnagels heb. Zonder pardon of gevraag worden dan gelijk mijn nepnagels aan haar gegeven. En als ik dan zeg dat ik ook spullen voor mijzelf wil hebben, ben ik de egoïst omdat 'deze familie alles deelt'...

Dus daarom blijf je? Omdat hij je anders niet meer moet? Meid kom op, je bent 17(ik ook) en als mijn vriend zo begint moet ie echt heel gauw op zijn woorden gaan letten. Je bent veel te jong om je zo te laten belemmeren(en gebruiken, qua huishouden etc zo te horen), kies lekker voor jezelf en verhuis terug naar waar je je fijner voelt :j

Als die jongen écht zo gek op je is laat hij je dat nog wel weten, ondanks zijn depressie.
Laatst bijgewerkt door DaisyDarling op 05-11-13 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:14

Wil je de vraag van Selka is beantwoorden?
Hier ben ik ook wel heel benieuwd naar.

Was jullie relatie wel goed voordat je ging samenwonen?

Waar er 2 vechten hebben er wat mij betreft ook bijna altijd 2 schuld. Maar als je geen respect hebt, het nooit goed kunt doen enz dan zou ik er snel mee stoppen om eerlijk te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:15

Sorry dat ik het zeg maar het eerste wat ik denk is hoe kom je er op om op je 17e al te gaan samenwonen?
Ik herken mij zelf wel in hoe hij doet, zo deed ik ook een beetje bij mijn ex.
Des te meer wij elkaar zagen/spraken des te meer ruzie hadden we ook, als wij waren gaan samenwonen wat op de planning stond was het fout gegaan net als het nu bij jou ook "fout" gaat..
Ik denk dat je je zelf moet af vragen of je dit wel wil, je hebt je eigen leven, zelf school, werk, en een vriend thuis waar je eigenlijk ook voor moet "zorgen", die ook nog eens een depressie en stress stoornis heeft.
Misschien inderdaad maar eens een goed gesprek met hem aan gaan en eerlijk zijn en zeggen dat je dit zo verder niet wil, dat je het gevoel heb dat jij alleen staat voor het huishouden.
Mijn ex-bestevriendin had dit ook, die heeft een duidelijk gesprek met haar vriend gehouden en vervolgens ging het beter, wees gewoon duidelijk en eerlijk, zeg het ook gewoon als je je niet meer fijn voelt in de relatie hier door, als hij jou dan echt niet kwijt wil zal ie er wel wat aan doen.
Veranderd er dan nog niks dan zou ik zeggen lekker weer terug gaan naar je ouders(als je die mogelijkheid hebt) en dan zal hij ook wel snappen dat je het wel meent, maar jou school en werk is belangrijk. Hij moet ook voor zichzelf kunnen zorgen..

djodjodjo

Meid, je bent 17. Het leven heeft meer te bieden dan dit.

YOURLOVER

pfoeh, zoals ik lees, heftige situatie.
Ik zou zeggen, kies voor jezelf! dat is altijd de állerbeste situatie!

musiqolog

Selka schreef:
Ik zelf vind dat mannen kerels moeten zijn en dus niet zo hangerig etc. Maar dat is natuurlijk smaak gerelateerd. Doorgaan zou dan ook gewoon een blauw oog betekenen :+

Die jongen zit vanwege zijn depressie in de ziektewet. Dan is er wel wat meer aan de hand dan 'niet laten zien dat je een kerel bent'...

Maar inderdaad TS, als het bij jullie thuis zó gaat, was samenwonen echt de verkeerde beslissing. In elk geval moet je duidelijk nee zeggen tegen claimgedrag. Hij claimt jouw aandacht, die je niet altijd aan hem kunt geven. Ik werd vroeger ook wel gek van mijn ex als ik een paar dagen met haar was. We woonden nog apart op het moment dat het uit ging; als we hadden samengewoond, had ik het vast binnen drie weken uitgemaakt.

Anderzijds heeft je vriend juist nu duidelijk steun nodig. Daarom is het ook belangrijk dat jij het vol kunt houden. Als je weer even apart kunt wonen, kun je de tijd misschien op een doenelijke manier verdelen. Hij moet dan, op zijn beurt, inzien dat hij niet het alleenrecht op je heeft.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:17

musiqolog schreef:
Selka schreef:
Ik zelf vind dat mannen kerels moeten zijn en dus niet zo hangerig etc. Maar dat is natuurlijk smaak gerelateerd. Doorgaan zou dan ook gewoon een blauw oog betekenen :+

Die jongen zit vanwege zijn depressie in de ziektewet. Dan is er wel wat meer aan de hand dan 'niet laten zien dat je een kerel bent'....

Dan nog hoeft zij niet alles te tolereren toch? Dat is wat ik daarmee wilde aangeven.

@Annett1990, met 17 gaan samenwonen vind ik geen wereldramp, het moet alleen wel iets zijn waar je beide tijd en moeite in wilt stoppen.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:18

Selka schreef:
Dan nog hoeft zij niet alles te tolereren toch? Dat is wat ik daarmee wilde aangeven.

Ja, maar als een gewone jongen hangerig is, kun je nog zeggen "man, gedraag je eens als een vent!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:18

eeeeef_x schreef:

Dat is dreigen ;) geloof me dat zal wel een beetje mee vallen, mijn ex dreigde ook zoo vaak met als je dit doet maak ik het uit, maar als ie echt van je houd dan is het echt niet zo dat als jij weg gaat hij niks meer met je te maken wil hebben.
En blijkt dat in de praktijk wel daadwerkelijk zo te zijn zou ik zeggen wees blij dat je er af bent want dan houd ie ook niet echt van je als ie je niet respecteert. Hoe ik dit lees moet die jongen echt eerst eens flink aan zichzelf gaan werken, en zoals ik in mijn vorige post ook zei, je moet je af vragen of jij daar allemaal zin in hebt en of jij er nog zin in hebt zoals het nu steeds gaat.
want het is wel duidelijk dat jullie absoluut niet gelijkwaardig aan elkaar zijn, en ik ben net 3 week geleden uit elkaar gegaan met mijn vriend omdat wij heel erg dezelfde dingen hadden als ik hier nu uit jou verhaal op maak..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:19

Je bent 17. Nog veel te jong om nu al zo'n drama te hebben om samen te wonen. Dat had gekund, als het een stabiele situatie was.

Ik denk oprecht dat het beter is dat jij een eigen woonplek gaat zoeken. Een relatie werkt niet als ook jij ongelukkig bent. Dat is voor hem niet fijn, voor jou ook niet. Je moet nog groeien ipv geremd te worden.

eeeeef_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 16:19

Voordat wij gingen samenwonen ging het, ja beter. Ook wel discussies, bijvoorbeeld als ik een pakje sigaretten kocht, want dat was te duur.
Ik probeer een gesprek met hem te hebben, maar de boodschap komt niet door geloof ik.
Ik ben het probleem zegt hij.. ik ben de gene die geen aandacht geeft en accepteerd.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:21

@musiqolog, haha dat is zeker waar :D

@Annett1990, dreigen vind ik sowieso not done. Goed dat jij voor jezelf hebt gekozen!

@eeeeef_x, heel eerlijk? Meis pak je spullen en vertrek! Deze kerel houdt niet genoeg van jou. Ook jij verdient een kerel die zijn best voor je doet!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:21

Je woont ook echt nog maar net samen en dan al dit? Lijkt mij juist een mooie tijd, zo in het begin.
Je kan altijd nog weer samenwonen, stap terug doen in de realiteit is echt niet erg. Maar zorg eerst goed voor jezelf, pas dan kun je ook voor een ander zorgen. Ik mis respect van zijn kant en dat vind ik zelf toch wel 1 van de belangrijkste punten in een relatie.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 05-11-13 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt