Chagrijnig van donkere dagen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ankie2011

Chagrijnig van donkere dagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 20:14

Bleegh, ik heb daar zo'n hekel aan. Het is nog meer net wintertijd en ik word nu al stikchagrijnig van die donkere dagen. Dat je thuiskomt van je werk en het gewoon al donker is als je de hond gaat uitlaten. En dat gaat nog maanden duren :') . Hoe kom je deze donkere dagen weer door? Als ik denk aan vorig jaar, word ik nog chagrijniger. Regen, sneeuw en kou ;( , bah

rooswita

Re: Chagrijnig van donkere dagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:15

nog maar anderhalve maand en dan wordt het weer langer licht :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:16

Je kan het ook gezellig maken door kaarsjes aan te doen en gezellig een film te gaan kijken met een lekker kopje thee ofzo. :D

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 20:16

Het is helaas geen optie om naar warmere landen te vertrekken in verband met werk en paard :7

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:16

rooswita schreef:

Mmm dat biedt weer hoop....

Ik heb er ook last van hoor TS, de klok werd verzet en ik was spontaan niet meer te genieten :o

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:17

Proberen te genieten van de donkerte. Ik vind persoonlijk wel wat hebben als ik in de avond een wandeling maak en de straatlantaarns geven de straat een heel andere sfeer vind ik :)
Genieten van de kleine dingetjes in plaats van jezelf er boos/druk/chagrijnig in te maken, want hoe meer je je daarop focust, des te erger dat het wordt, dus probeer voor jezelf dat om te keren en probeer er ook de voordelen van in te zien :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:20

rooswita schreef:

Dat klinkt positief :D
Als het weer zo koud en donker wordt zie ik ineens een klein voordeeltje van werkloos thuis zitten :o

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:21

Ik haat t ook :') Maar meer omdat ik dan niet meer kan paardrijden enzo haha.
Vindt donker wel leuk om gewoon buiten te zijn, geeft wel een leuke sfeer.
Maar geef mij maar zomer :j

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:22

Ik heb er ook erg veel last van, maar vooral ook omdat ik in het donker niet zo goed functioneer en heel angstig wordt. Mijn dagen worden steeds beperkter helaas.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:40

+ 1 ! Lijkt wel of je niets meer gedaan krijgt...paardje rijden, stallen proper maken, hooi naar de wei wandelen voor de volgende morgen...lijkt wel of je midden in de nacht nog in de modder loopt te klooien :D
Nee, ik word er elk jaar weer een paar weken zenuwachtig van %)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:44

Ik vind het ook vreselijk. Heb zo'n hekel aan kou en regen en donkere dagen. Ik heb echt minder energie, minder zin om dingen te ondernemen. Paardjes in de bagger... bah.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:54

Ik heb het ook heel erg. :=

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:54

Ik weet dat dit persoonlijk is, maar ik wil de herfst en de winter echt niet missen! Ik zou nooit in de tropen willen wonen, waar het altijd zomers weer is en waar het elke dag precies twaalf uur licht is. Ik hou van de wisseling der seizoenen. Windkracht 7 en regen in je gezicht? Word je een kerel (m/v) van! Dag en nacht vorst? Heerlijk, schaatsen en door de sneeuw lopen (de tijd van sneeuwballen gooien heb ik helaas gehad. :P ). En stamppot, dat is toch ook wat waard? Bovendien: zonder herfst+winter ook geen lente. Als de palmbomen eeuwig in blad staan, kun je nooit genieten van nieuwe blaadjes.

Ook de korte dagen vind ik geen enkel probleem. Niet ultravroeg wakker worden van het zonlicht, niet de zon zien opkomen als je laat terugkomt van het uitgaan, de sterrenbeelden kunnen zien door de condenswolk in je adem als je op de fiets zit, de zon zien opkomen als je 's morgens naar school, college, werk of wat dan ook rijdt... alles kan een mens gelukkig maken, dus probeer er eens zó naar te kijken!
Laatst bijgewerkt door musiqolog op 04-11-13 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:56

Herkenbaar! Kou, regen, donkere dagen, sneeuw.. hoeft allemaal niet voor mij!
Merk dan ook dat ik minder energie heb en me meer moet motiveren om de deur uit te gaan.

Soms heeft het wel wat om met een dekentje, warme chocomel op de bank een boek te lezen/film te kijken, maar dan enkel voor een paar dagen. Ben het al snel zat! :=

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:57

Zonnenbank kuurtje? Helpt bij mij altijd prima.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:32

Ik zit sinds vorige week ook in een depressie bui. Hoofdpijn, gespannen, huilbuien en ondanks urenlang slapen doodmoe. Dit heb ik elk jaar rond oktober-november dus ik ben bang dat het door de wintertijd komt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:36

Ik ben ook absoluut geen herfst en wintermens, zodra het voorjaar wordt leef ik terug op. Ik heb ook standaard rond januari/februari een soort depressie waarbij ik mijn reet nog maar net in beweging krijg om te voeren maar het paardrijden (wat ik toch echt graag doe normaal) me ineens enorm veel energie kost. Ik wil dit jaar eens proberen met een gezichtsbruiner meer licht te krijgen en dan eens kijken of ik me fitter blijf voelen.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 22:56

De tip tegen een winterdip 8-)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 22:58

Wat is dat die wil ik ook
Daglichtlamp?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 22:58

Ik vind het ook verschrikkelijk... Even meelezen :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 23:00

Daglichtlamp helpt, en idd zonnebankkuurtje.
Maar ik vind het ook verschrikkelijk en kan er echt heel slecht tegen.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 23:02

Ik vind het ook echt verschrikkelijk!!! We gingen altijd op zaterdagavond naar het bos maar nu is het zo vroeg donker zitten we de hele avond in huis!! Sávonds kan ik niet meer rijden hebben geen manege in de buurt! Het regent, het is koud en donker! Met de hond in het donker wandelen, je hele eetritme is kapot je hebt steeds een uur eerder honger! Vroeg wakker! oooooh kan er ook echt zo niet tegen!!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 23:06

Ik heb er ook last van. Ja, gezellig vind ik het wel, maar ik ben gewoon hondsmoe sinds de klok veranderd is ;(

Ik denk ook aan een kuur zonnebank, lijkt me voor mijn omgeving wel zo gezellig (qua humeur).

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 23:07

[***] schreef:
Wat is dat die wil ik ook
Daglichtlamp?

Die van de foto heb ik zelf al jaren, dat is een Philips Energy Light, een daglichtlamp :) Tegenwoordig is er een andere variant te koop bij Philips en zijn er veel meer aanbieders die zo'n lamp verkopen.

Er zit geen UV-straling in, het is puur heel fel licht, 10.000 LUX (vergelijkbaar met de zon op een herfstdag... in de zomer geeft de zon wel 100.000LUX). Elke dag een half uurtje licht pakken (ik doe het altijd in de avond) en je wordt er een stuk vrolijker van. Bij mij helpt het erg tegen de moeheid :) Ik gebruik hem vanaf september/oktober tot het voorjaar. Niet elke dag, maar wel vaak.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 23:09

Hier nog iemand!
Ik kan er ook niet goed tegen.
Ben ook blij als straks de dagen weer langer worden.
Normaal al last van vermoeidheid, maar na het verzetten van de klok nog meer.