Rare dromen... alweer!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Rare dromen... alweer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 00:30

Even was het stil, maar nu gaat het weer van voren af aan: rare dromen die ik heb zowat ELKE NACHT! Of ik wordt uit een vliegtuig getrapt (middenin de lucht, omringd door paarden (ja klinkt heel gek!)), of ik wordt opgegeten door... ja, wat is het? Door IETS in ieder geval... Of ik wordt door horden ponies afgelikt tot op het bot (deze komt het vaakst voor, snap echt niet wat daarmee wordt bedoeld)

Van schrik wordt ik heel angstig wakker... en dan is het ok. Ook eens gehad dat ik verdwaald was in een groot huis met allerlei levende schilderijen die mij steeds een andere kant opstuurden...

Ik weet het, ik droom vaak heel raar...

Ohana_91

Re: Rare dromen... alweer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 00:31

Hier hetzelfde probleem! Ook de raarste dromen, ik heb ineens met iedereen ruzie, iedereen om mij heen gaat dood, ik ben onzichtbaar, kan niet meer praten.. Zo raar!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 00:33

ik heb altijd rare dromen :')

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 00:33

lifaya schreef:

Zoals?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 00:34

Enge dromen zijn altijd vervelend! Ik heb zelf ook vaak last van nachtmerries. Volgens mij droomt
iedereen heel gek hoor. :D Veel mensen herinneren hun dromen alleen niet. Ze zeggen dat je in je
dromen dingen verwerkt, dat kunnen hele kleine dingen zijn en hele alledaagse dingen maar ook
dingen waarvan je je niet per se bewust bent.

Iedereen droomt en vaak wel 5 tot 7 dromen per nacht, veel mensen weten het alleen niet meer.

Op internet kwam ik dit nog tegen:
Wanneer mensen uit hun dromen wakker gemaakt worden blijkt dat hun dromen vaak veel minder
bizar zijn dan vaak gedacht wordt. Het zou goed kunnen dat mensen in het dagelijks leven alleen
maar de meest bizarre dromen weten te onthouden. Dit is ook niet zo vreemd want het onthouden
van dromen is moeilijk. Doordat je niet weet dat je droomt en maar je aandacht op één ding
tegelijk kan richten in dromen (zie ook: denken in dromen) zijn de ervaringen zo vergeten;
alleen de bizarre blijven over. (http://www.allesoverdromen.nl/)
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 02-11-13 00:39, in het totaal 1 keer bewerkt

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 00:35

klinkt heel eng...meestal droom ik leuk..of soms een gemengde droom met iets leuks en iets stoms..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 00:37

HorseyDude schreef:
lifaya schreef:

Zoals?

het is niet eens uit te leggen haha want er komt zoveel in mijn dromen voor, verhaallijnen die door elkaar heen lopen, mensen die ik ken, dingen die gebeurd zijn en rare situaties noem maar op :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 00:37

Ik heb mijn hele leven al last van nachtmerries. Niet elke nacht, maar als ik wat heb gedroomt is het heel heftig. Ik kan het dan altijd na vertellen.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 00:38

Ik droom ook heel vreemd... Bijvoorbeeld dat mijn broer koorts had en in een hondenmandje (van mijn overleden hond) bij mijn oom en tante in de tuin lag... Of over mijn middelbare school, dat we daar huisdieren mee mochten nemen ik nam min cavia (nooit gehad) mee en alle hallen lagen vol met stro en gras...

Ook droom ik vaak dat ik op een gekke plek moet plassen. Of dat ik moet plassen en er zijn ineens geen deuren en muren meer en alles is heel vies..

Raar dromen is dus wel heel normaal??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 00:40

Hier ook heel veel nachtmerries en dromen die nergens over gaan, dat het niet eens te omschrijven is!

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 00:48

Ik sluit me ook aan bij de mensen met rare dromen.
Droom ook altijd de gekste dingen.
Laatste tijd droom ik weer vaak over mensen die al meer dan 10 jaar dood zijn en die ik dan plots tegenkom op een feest. Heel blij natuurlijk om hun te zien, maar dan plots lijkt alles er rondom niet meer te kloppen en meestal wordt ik rond die tijd ook weer wakker.
Vliegen doe ik ook heel vaak, niet in een vliegtuig, maar gewoon op mijn eentje boven de boomtoppen.
Erg leuk gevoel, alleen kijk ik nooit uit naar de landingen en wordt ik dan al nerveus.
Het voelt als heel snel vallen, maar ik raak nooit de grond, kom altijd zachtjes neer.
En nog meer van die vage dingen ... ben het ondertussen al gewoon.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 00:54

Ik heb ook rare dromen, altijd wordt ik óf achtervolg (door Hitler bv. een keertje, en die stuurde toeringbussen vol met persoontjes achter mij aan, alleen omdat ik een rozenkrans draag lol), óf de winkel wordt beroofd terwijl ik daar aan het werken ben. Echt zwaar vaag. Ik weet wel wat ze betekenen gelukkig, eerst had ik dat nog niet door.

En soms heb ik van die dromen, en dan schrijf ik ze weer op, en dan denk je ineens zo van shiiit alweer! Zo van; ja ik werkte in een winkel en er was een zwembad bij die winkel en heel veel medewerkers en toen werd er vanalles gestolen ... wacht ... alweer beroofd x'D

Maar ik vind ze zo inmens leuk. Eerst wast ik er heel erg angstig enzo voor, maar na een tijdje ging de knop gewoon om en begon ik ervan te genieten. Vooral als er leuke jongens in voorkomen haha.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 01:09

Ik kan ook vaak herleiden waarom ik bepaalde dingen droom. Kan ook een rare mix droom zijn met allerlei
verschillende dingen waar ik mee bezig ben, heb gezien, gehoord oid en die niets met elkaar te maken hebben.
Ik vind het altijd wel fascinerend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 01:13

Ik had een droom dat mijn film leraar op school mee ging naar paarden vakantie en dat we op hem moesten wachten maar dat deden we niet en toen was hij niet boos maar beetje geïrriteerd zoals hij ook altijd in de les doet :+ weirdest thing ever! :')

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 01:16

Ik weet wel dat als je zonder kleren in het openbaar rondloopt. Dan heb je weinig zelfvertrouwen

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 01:24

vind het pas raar als je denkt,
dat je in je droom zit en beseft dat het een droom is en dan denkt... hmm is het echt een droom... en dan je ogen opendoet :p

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 01:32

Als ik mijn droom heb onthouden kijk ik altijd op dreammoods.com. Als ik dan een bepaald iets herinner dan zoek ik dat op, zo heb ik ooit eens gedroomd dat ik een hond redde en dat kon ik daar terug vinden wat het betekende. Vind ik altijd wel interessant! Je zoekt gewoon op steekwoorden en dit kunnen natuurlijke meerdere zijn in één droom

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 01:41

Ik heb heeeeel vaak gedroomd dat ik NAAKT door een schoolgebouw heen liep.. Eerst niet vermoedend en dan werdt ik opeens enorm angstig ging weg rennen zodat niemand mij zag.. Achteraf heeft deze droom alles te maken gehad met mijn zelf vertrouwen, die ik werkelijk niet had. Hij is nu ook verdwenen.

Vroeger droomde ik ook vaak over oorlogen op school, mensen schoten elkaar neer en ik zat daar angstig onder een bankje toe te kijken hoe iedereen om t leven kwam.. Ik was vroeger een heel bang meisje en zocht vaak naar "het geborgen gevoel" was ook altijd slachtoffer van pesterijen en achteraf kan ik dat ook linken aan mijn ouders welke altijd een soort van onderlinge strijd hadden.. En sinds ze uit elkaar zijn ben ik ook een heel ander mens geworden.

Ik heb geleerd mijn dromen serieus te nemen, het hoeft nu geen betekenis te hebben maar later kun je de link vast wel leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 02:06

Ik heb vaak gedroomd dat ik iemand van me af moet slaan en dat ik dan ineens geen kracht meer heb. Ik wijdt het aan mijn 'gebrek' aan assertiviteit...

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 02:32

Soms snap ik echt niet wat er met mijn dromen bedoelt word zoals deze van 1 nacht terug:
Ging met de klas naar een kamp, gewoon een sport kamp ofzoiets. alleen, ik werd in de prostitutie gegooid ( :') ) Dat is gelukkig niet gebeurd, maar er werd betaald om me in elkaar te meppen. Rest van de klas had helemaal niks door, volgende moment zat ik onder een tafel te huilen, komt er een volleybal team naast me zitten, met de VRIENDIN van iemand uit mijn klas die op volleybal zat. Maar die zat er dus niet in :') Toen gingen die weg komt een hele goede vriendin naar me toe en gaan we samen naar de leiding die van Heutsz, zo'n gast uit de nederlandse geschiedenis te zijn. Mocht mijn ouders bellen en werd opgehaald, daarna ging ik nog stressen omdat ik geen beltegoed had.

Die zelfde avond zijn we met de klas gaan wokken. Had geen beltegoed voor als we eerder weg mochten. Maar is wel goed gekomen.
Ik snap hem half, nu ik er eingelijk over na denk. Ben vroeger ook in elkaar gemept dus dat komt ook wel overeen. We hadden het over Indonesie met geschidenis en van Heutsz, maar snap niet wat die gast in mijn droom moet :')

Ergste die ik een tijdje terug had:
Diezelfde vriendin, was overleden. Ik heb al haar spullen gepakt uit haar kamer en een klaslokaal helemaal leeg gehaald, en daar al haar spullen neeergezet (Plant door een gat in een bed, dingen onder tegels etc)
Volgende ochtend kom ik terug in dat lokaal, alles weg. Ik huilen, word ik wakker, nog huilen.
Ik snap het nut van die spullen niet, maar die vriendin is wel speciaal voor me.

De allerraarste was toen ik iets gedaan had.. Ik ging auto rijden en werd achtervolgt door mijn ouders, met opgeslurpte hersenen, dus zombies, en andere mensen, en Hagrid van harry potter :') Werd iets later wakker, maar was wel vreemd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 03:32

Mirjamsel schreef:
Ik droom ook heel vreemd... Bijvoorbeeld dat mijn broer koorts had en in een hondenmandje (van mijn overleden hond) bij mijn oom en tante in de tuin lag... Of over mijn middelbare school, dat we daar huisdieren mee mochten nemen ik nam min cavia (nooit gehad) mee en alle hallen lagen vol met stro en gras...

Ook droom ik vaak dat ik op een gekke plek moet plassen. Of dat ik moet plassen en er zijn ineens geen deuren en muren meer en alles is heel vies..

Raar dromen is dus wel heel normaal??

Haha, dat van het plassen herken ik! Meestal werd ik dan wakker en moest ik naar de wc, haha :')
Verder ook vreemde dromen, maar heb het tot nu toe altijd kunnen koppelen aan een situatie die speelt of heeft gespeeld..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 06:34

Ik ben ook geen uitzondering haha ,ik droom regelmatig vaag..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 10:06

Mixje90 schreef:
vind het pas raar als je denkt,
dat je in je droom zit en beseft dat het een droom is en dan denkt... hmm is het echt een droom... en dan je ogen opendoet :p

Inception hahaha :+

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:37

[***] schreef:
Haha, dat van het plassen herken ik! Meestal werd ik dan wakker en moest ik naar de wc, haha :')
Verder ook vreemde dromen, maar heb het tot nu toe altijd kunnen koppelen aan een situatie die speelt of heeft gespeeld..

Het schijnt ook wat te betekenen... Moet het maar us opzoeken met de link uit dit topic...

Ben wel altijd super blij dat ik nooit in bed olas!

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 12:39

Ik heb ook altijd rare dromen. Alleen niet met fantasie figuren erin maar vaak dat alles zo echt lijkt.

Zo heb ik heel vaak de droom dat ik ''wakker'' wordt in een vreemd huis waar ik nog nooit geweest ben en de mensen niet ken. Het is dan midden in de nacht en ik word dan zo bang. Dan denk ik; ik moet hier weg want als ze me hier betrappen morgen ochtend, maar van de angst dat ik midden in de nacht in mn pyjama op straat sta waar ik niet eens de weg weet naar huis is dan nog erger....
Vaak word ik dan wakker als ik ''opsta'' in mn droom. Dan sta ik ineens midden in mijn kamer en besef ik gelukkig dat het een droom is. Ik heb ook al wel eens bij de trap gestaan dat ik toen pas wakker werd.

En ja verder nog echt heel veel van die rare, stomme dromen... ga ze maar niet allemaal vertellen :+