Lange afstandsrelatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sunshinee

Lange afstandsrelatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 22:02

Hoi! Ik weet niet of hij hier goed staat

Ik heb even rond gekeken en zag wel topic over wie nog meer een vriendje heeft die ver weg woont, en zag tot mijn schrik nog heel veel meiden die hun vriendje in een ander land of wereld deel hebben! Respect.

Maar geen topic als deze,
Dit topic is bedoelt voor iedereen met een lange afstandsrelatie, die het net als ik soms moeilijk vind om je vriendje een tijdje niet te kunnen zien.
Het lijkt me leuk om elkaar te 'steunen' als we ons vriendje missen of tips aan elkaar kunnen geven hoe je de tijd sneller kan later gaan, of nouja, dat het zo lijkt! haha

Misschien is het ook leuk als je daarbij verteld, waar hij woont, hoe vaak je hem ziet, hoe lang je er over reist, hoe lang je hem dan ziet en hoe lang jullie al samen zijn! Oh en misschien ook leuk, hoe heb je elkaar leren kennen als je zover uit elkaar woont?

Ik zal wel beginnen :)

Mijn vriendje (bart) en ik zijn inmiddels 2 jaar en 2,5 maand samen!
ik heb hem in 2009 ontmoet in Italie, hij woont in Zuid Holland en ik woon in het hoge noorden, Groningen!
Ik zie hem om het weekend, veel te weinig natuurlijk.. ;(
Om in zijn dorp te komen, moet ik minimaal 2.36uur in de trein zitten (als ik de snelste trein neem) 15 minuten in de auto van huis naar het station en in Zuid Holland of 15 minuten met de auto naar zijn huis, of 40 minuten met de bus en nog 5 minuten lopen :o
Als ik naar hem toe ga, ben ik er van vrijdagmiddag/avond tot zondagavond.
En als ik vakantie heb, reis ik graag 100x heen en weer om bij hem te kunnen slapen, maar ook elke dag mijn paard te verzorgen/rijden/zien!

Waar ik nu echt mee zit is dat ik vanmorgen bij hem weg ben gegaan, maar omdat ik in gedachten heb dat ik hem 14 dagen niet zie, mis ik hem alweer.
Ik heb zojuist een schema gemaakt met wat ik per dag moet doen, en dat kruis ik elke dag af, lekker kinderachtig aftellen tot ik weer naar mn lief kan!

Ben benieuwd hoe jullie de tussentijd besteden, (tot je weer naar je vriend kan!)

Roosch

Re: Lange afstandsrelatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 22:05

Ik heb ruim 4 jaar lang een langeafstandsrelatie gehad, en dat was natuurlijk niet altijd even leuk. Vooral dat weggaan met een rotgevoel als je weggaat herken ik heel erg.
Wij hadden 320 km afstand tussen ons in, 3,5 uur met de auto en in mijn geval 4,5 uur met de trein.
We zagen elkaar lang niet elk weekend, dat was niet altijd even gemakkelijk.. maar gelukkig zijn we eerder dit jaar gaan samenwonen.

Dus meiden, het is niet altijd even makkelijk zo'n langeafstandsrelatie maar het is het allemaal waard, toch?

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 22:07

Oh wat heerlijk Roosch dat jullie nu samenwonen,
Ook daarvoor ben ik haast al aan het aftellen, nog ongeveer 35 maanden! haha
(dan ben ik hopelijk klaar met school :o)

Het is het zeker waard, maar thuis gaat de tijd zo langzaam, ondanks dat ik het zo druk heb!

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 22:12

Heerlijk lijkt me dat, zo dichtbij :P

Mijn vriend woont in Litouwen, we zijn een jaar een 1 maand samen vandaag. We hebben elkaar leren kennen 1,5 jaar geleden toen hij voor een weekend naar Nederland kwam om Nederland te zien en een gezamenlijke (litouwse) vriendin te bezoeken. Daarna hielden we contact en vroeg hij of ik in die zomer naar litouwen wou komen en sindsdien reizen we elke 4/5/6 weken op en neer (met vliegtuig)
We skypen zo'n 2 keer per week en chatten verder de hele dag door. Elke keer als we afscheid nemen ben ik twee dagen echt zo verdrietig :+ Ik hou me maar bezig met studie en paarden, en ik moet zeggen dat het na een jaar nu wel wat begint te wennen. Ook nu ik steeds zekerder wordt over de serieusheid van onze relatie is het makkelijker om elkaar wat langer niet te zien. In het begin was ik elke keer heel gestrest en bang dat hij iemand anders zou vinden :P
Verder spreken we natuurlijk elkaars taal niet, maar we spreken beide goed engels gelukkig en we hebben veel lol om elkaar de andere taal aan te leren. :D

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 22:14

Ik heb een lange afstandsrelatie!
Ik ben al (28dec) 3 jaar samen met mijn lieve Ard! <3
Hij woont in Overijssel ik woon in Oostenrijk! We zien elkaar nu heel veel! We hebben deze zomer de hele zomer in Italie gewerkt samen en in de winter is hij skileraar en woont hij hier bij ons! :) Vroeger zagen we elkaar niet zo vaak dan ging ik naar hem toe en bleef ik daar 2 weken en dan zaten er weer 2 maanden of meer tussen en kwam hij hier heen.
Meestal reizen wij met de trein en doe je er zo een 8 uur over!

Wij hebben een bar hier en het ging dus al de ronde dat wij met 3 nederlandse meiden(ik en me 2 zussen) hier woonde dus hij en zijn vriend kwamen bij ons wat drinken. Ja en van het een komt het ander. Toen hebben we het 1 jaar geprobeerd of het wel ging werken zo een afstand en of het nog steeds zo zou zijn als hij hier niet meer was en het volgende jaar kregen we officiel wat!! :)

En volgende lente gaan we samen wonen ofja mijn ouders gaan verhuizen maar wij gaan niet mee dus moeten we onze eigen weg gaan volgen! maar dat is perfect voor ons dat wilde we ook graag!! :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 22:16

Waar gaan jullie dan heen, SSmonamiSS? :D
Mooi land hebben jullie uitgekozen om te wonen. :D (ons favo vakantieland!)

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 22:16

Oh wat leuk xSiep!
en Litouwen is al helemaal ver weg! jeetje.
Ik besef me ook heel goed dat wij (binnen NL relaties) nog geluk hebben!
Maar het is best pijnlijk, want ja de trein rijdt net niet vroeg genoeg zodat je optijd op school kan zijn, en net die ene bus rijd niet meer als je een late trein moet nemen.
Het kan allemaal net niet, dus je kan elkaar daardoor aldoor net niet zien! grrr haha

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 22:16

Wij hadden trouwens nog net binnen de grenzen van Nederland bekeken, ik woonde echt op 10km van de Duitse grens in Limburg (helemaal in het zuiden) en hij in Friesland. :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 22:17

Roosch schreef:
Wij hadden trouwens nog net binnen de grenzen van Nederland bekeken, ik woonde echt op 10km van de Duitse grens in Limburg (helemaal in het zuiden) en hij in Friesland. :')

Friesland is al het buitenland :Y)
Je hebt je paspoort nodig om de grens over te komen _O-
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 01-11-13 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 22:18

Leuk SSmonamiSS !! Alvast heeel veel plezier toegewenst!

vuurneon: Ik wilde mn mond houden := :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 22:18

:D

Als Groninger mag (nee moet!) je dat zeggen hahahaha

Mijn vriend woont dichtbij, maar ik vind het nu nog wel lekker dat hem nog niet zo vaak zie (nou ja, alsnog 4 keer per week minimaal haha) aangezien we nog thuiswonen. Nog even en dan krijgen wij de sleutel van ons huis <3 en volgend jaar gaan wij trouwen :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 01-11-13 22:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 22:19

Hhahaha! Kom jij ook uit Groningen dan? ;D

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 22:19

Roosch schreef:
Waar gaan jullie dan heen, SSmonamiSS? :D
Mooi land hebben jullie uitgekozen om te wonen. :D (ons favo vakantieland!)

We zijn zowiezo de hele zomer in Italie dus dan hebben we tijd zat om te kijken wat we in de winter gaan doen maar we hebben altijd een baan in de skileraren wereld! :D dus werk en onderdak hebben we zowiezo!

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 22:19

loveulla94: Dat kan ik me voorstellen ja, verschrikkelijk die treinen! Ik heb al een keer bijna mijn vlucht gemist omdat ik met de trein van Groningen naar Eindhoven airport moest. Elke keer weer spannend..

Wat een groningers hier :D En idd, friesland is buitenland :D
(Zal dat iets zeggen over de boeren jongens hier? :P)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 22:21

loveulla94 schreef:
Hhahaha! Kom jij ook uit Groningen dan? ;D

:j :D

(Maar stiekem heb ik Friese genen ssssssst)

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 22:22

oojee.. Ik ben inderdaad ook regelmatig 4-6 uur onderweg omdat er weer vertraging is...

vuurneon; Leuk! :D waar dan? :o (pb anders)

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 22:28

maar hoe doen jullie dat allemaal met jullie paarden? want mijn ouders waren het er niet altijd mee eens als ik 2 weken weg ging omdat dan mijn pony op stal stond.. nu heb ik hem verkocht!

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 22:34

Mijn paard staat op een all in stalling waar ze de hele dag buiten komen, dus die maakt het echt niet uit als ik eens een paar dagen niet kom. Vaak ben ik alleen in de zomer langer dan een week weg, en dan staan ze dag en nacht buiten. Nu heb ik een 3 jarige, waarbij het dus al helemaal niet erg is als ze een paar dagen vrij heeft, maar toen ik mijn 8 jarige nog had waarmee in fanatiek in de sport reed, stond die ook gewoon een paar dagen/weken stil. (wel in de wei natuurlijk, maar niet gereden) Heb gelukkig wel mensen die de dagelijkse verzorging willen doen, in ruil daarvoor pas ik bijvoorbeeld op hun huis+dieren als zij op vakantie gaan.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 22:41

Zoals de herfstvakantie (ik had deze week vakantie ipv vorige week) sliep ik om de dag bij hem en om de dag dus thuis.

Maandagochtend ging ik naar huis, maandag middag deed ik mn paard, *sliep thuis* , dinsdag ochtend deed ik mn paard, dinsdag middag naar vriend, woensdag ochtend naar huis, woensdag middag naar paard etcetc..

Maar in de kerstvakantie ga ik altijd een week die kant op, dan longeren stal genootjes haar als de bak het toe laat en anders staat ze alleen buiten

en in de zomervakantie zorg ik ook voor vervanging :)

Sta bij mensen thuis, dus we moeten alles zelf doen dus regelen ook alles onderling.
Maar aangezien mijn 'stal'genoten zo'n 4-5 keer in de week komen en ik dus 3x in de week hun paarden doe, (doe er dan dus 3 per dag..) mag ik ook wel verwachten dat zij 2 van de 14 dagen mijn paard doen (als ik dus bij mn vriend ben)

Edit: Ik kom dus zeg maar elke dag behalve die 2 dagen (per 14 dagen) en zij komen 3,4,5 x per week..

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 22:49

Bij jullie is dat dus allemaal mooi geregeld! Waar ik op stal stond maar nu nog steeds zijn paarden rijdt. daar was ik toen der tijd eigenlijk de eenige die daar fanatiek reed. dus niemand die wat met mijn paard kon doen! al stond hij wel iedere dag buiten! en in de zomer staan ze dag en nacht met de hele kudde buiten maar dan toch vonden mijn ouders en ik zelf wel zielig voor hem! dus moest ik een keuze maken!
Maar nu staat hij nog dichter bij mij thuis als ik hem had staan :P

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 22:51

Ja opzich wel goed geregeld, :)
En soms is het inderdaad eerlijker tegen over je paard om hem dan te verkopen,
In mijn geval is het eerlijk voor mn paard dat ze 1-2 dagen rust heeft omdat ze de overige 12 dagen keihard werkt. :=

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 22:59

SSmonamiSS: toch wel zonde hoor! als je paard elke dag een paar uur buiten komt met soortgenoten en al helemaal zomers dag en nacht in het land, dan kan je paard prima 2 weken zonder rijden en knuffelen hoor.

Ik zou mijn paard alleen verkopen voor mijn relatie als we gaan samenwonen en ik het dan niet meer kan betalen. Of als ik daarheen zou emigreren.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:02

Ik meld me ook maar even.
Ik woon in België en mijn vriend in Groningen. We zijn ondertussen 9 maanden samen.
Om bij hem te komen zit ik 3.5 uur - 4 uur in de trein.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:03

Ik woonde onderin ZH en hij bovenin NH.
Zagen elkaar in het weekend en met vakantie's. Na de vakantie (hij had altijd 4 weken en ik 3, maar hij bleef dan nog een week bij ons) vond ik altijd het moeilijkste. Dan waren we 4 weken echt samen geweest en dan weer terug omschakelen naar alleen het weekeinde. De ene keer was ik bij hem en de andere keer hij bij mij.
Wij hebben elkaar overigens leren kennen op vakantie.

In '95 hebben we een relatie gekregen en in '98 hebben we ons 1e huis samen gekocht.
2 jaar later zijn we getrouwd. Ondertussen 2 kindjes rijker en nog steeds gelukkig samen!

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 23:06

xSiep ; Mijn paard gaat mee verhuizen naar Zuid Holland over 3 jaar! :D
FNews; Dat is ook wel een aardig eindje! veel Groningers hier dus haha!
kiki1976; Ooh wat leuk! Ik wil eigenlijk helemaal niet ouder worden, ben nu 19 maar zie het echt niet zitten om ouder te worden, maar heb wel weer zin om samen te wonen, kindjes, huisje boompje beestje zeg maar!