iPhone kapot, kan dit gemaakt worden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mcjv

iPhone kapot, kan dit gemaakt worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 09:32

Hoi,

ik heb net mijn iPhone perongeluk keihard laten vallen van de trap (stenen), en er zitten overal barsten op het voorscherm, achterscherm was al kapot.. Nu zat er een heel scherp stukje aan de voorkant van mijn scherm en wou ik die eraf trekken (wat achteraf echt dom is geweest..) maar ik trok mijn hele scherm mee en nu doet mijn scherm het niet meer.

Kan dit nog gemaakt worden of moet ik een hele nieuwe telefoon nemen?..

Alvast bedankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 09:34

Tuurlijk kan het gemaakt worden, maar de prijs durf ik niet te zeggen.

edit: misschien zelf nog bij van die kleine 'turkse' winkeltjes, meestal stukje goedkoper!

rOcky_lofz

Re: iPhone kapot, kan dit gemaakt worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 09:37

ik heb het via via laten maken, en mijn scherm deed het ook weer.
Als je geluid hoort dat ie oplaad heb je grote kans dat het alleen het beeld is, Mocht je niets horen/geen reactie krijgen, is er denk ik meer kapot.

Ik weet niet of je mensen in je omgeving kent die het erin kunnen zetten, Via ebay heb je schermpjes van rond de €30

Alagone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 09:38

Een nieuwe achterkant koste mij 29€ en een voorkant kost rond de 100€. Er zijn verschillende herstelling bedrijven, google maar eens.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 09:39

Ik hoor nog wel de geluidjes van als ik een berichtje binnen krijg. Ik ben trouwens wel verzekerd.

Maar nog een andere vraag, als ik hem laat maken ben ik dan al mijn foto's etc kwijt? Staan veel 'dierbare' dingen op zegmaar..

Ik ga even googlen. :j

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 09:42

Nee hoor. Mijn iPhone is begin dit jaar kapot gevallen en was na reparatie niets kwijt. Had wel voor ik m weg bracht m'n foto's even op m'n computer gezet.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 09:43

Oh, als je bent verzekerd scheelt je 'n hoop als het via de winkel gebeurd.
Doe je het via winkel ben je sowieso je foto's kwijt, proberen om je tel aan de pc aan te sluiten ??

Ikzelf was niets kwijt, omdat het principe niet nodig is, maar via winkel zit je met privacy dus vandaar ;)

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 09:47

Aha, dan hoop ik dat ik ook niks kwijt ben. Volgensmij heeft mijn verzekering wel wat eigen-risico omdat we verzekerd zijn via de ANWB. Mijn moeder vond die van 15zoveel per maand te veel.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 09:48

Oja en mijn contacten staan allemaal op iCloud, ben ik die dan niet kwijt?

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 09:49

Geloof dat je sowieso eigen risico hebt, ik heb eens €50,- moeten betalen, ook beeldscherm, maar was wel alles kwijt.. Misschien kan je proberen om de foto's etc op je pc te krijgen

Qua contacten weet ik niet meer..

karenwrmdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 09:50

iCLOUD zegt het al, het staat in de lucht, dus na hoeveel oorkanen, stormen, tsunamis of andere rampen, je contacten blijven bewaard hihi

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 09:52

De gegevens van mijn hele telefoon, daar word elke dag (?) automatisch een reservekopie van gemaakt via iCloud.

Dat moet dus betekenen dat ik ze niet kwijtraak? :D

karenwrmdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 09:54

Helemaal niks! ik bedank mijn appeltje ook regelmatig als ie weer eens een douche heeft gehad :+

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 09:57

Poeh wat een opluchting. :')
Dacht even dat ik al mijn 2000+ foto's van vakantie etc etc etc kwijt zou raken.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 14:24

Mijn moeder heeft net de ANWB gebeld, die zeiden dat we langs de Apple winkel moeten gaan om te kijken of hij überhaupt wel gemaakt kan worden. >;)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 18:38

Het kan inderdaad gemaakt worden, had ik ook met mijn iPod en nu jammer genoeg met mijn Samsung telefoon. Als je iemand hebt die handig is dan kun je een beeldscherm bestellen via ebay, komt uit China en met een paar weken heb je een beeldscherm van rond de 30,-
Winkels rekenen hier altijd behoorlijk hoge bedragen voor.

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 18:41

Ik heb mijn iPhone pas laten repareren, ik had alleen een paar barsten in de voorkant. Dan zetten ze er wek direct een nieuw scherm op, dat is gekoppeld. Kostte me €70, keurig vergoed door de verzekering.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 18:42

C_arola schreef:
Het kan inderdaad gemaakt worden, had ik ook met mijn iPod en nu jammer genoeg met mijn Samsung telefoon. Als je iemand hebt die handig is dan kun je een beeldscherm bestellen via ebay, komt uit China en met een paar weken heb je een beeldscherm van rond de 30,-
Winkels rekenen hier altijd behoorlijk hoge bedragen voor.

Durf dat eigenlijk niet zelf of door een ander te laten doen, want om je voorscherm eraf te halen moet heel de telefoon uit mekaar.. Krijg er al de kriebels van.

Miekelien schreef:
Ik heb mijn iPhone pas laten repareren, ik had alleen een paar barsten in de voorkant. Dan zetten ze er wek direct een nieuw scherm op, dat is gekoppeld. Kostte me €70, keurig vergoed door de verzekering.

Mag ik vragen waar je je telefoon hebt laten maken/waar je bent verzekerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 18:46

Wat voor iPhone is het? Een 5 is makkelijker te maken dan een 4 of 4s namelijk.
De 4s en 4 moeten helemaal open geschroefd worden om bij de voorkant te komen, de 5 haal je met een zuignap los. Je raakt geen dingen van je telefoon kwijt, en als je iemand hebt die het kan doet hij het gewoon weer. Ik heb je een PB'tje gestuurd :)

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 18:48

Ik heb via iTunes een backup gemaakt. Ik heb het via hi laten repareren omdat daar m'n Abbo ook loopt, maar heeft me €200,- gekost. Gelukkig konden we de schade via de verzekering verhalen.

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 18:50

mcjv schreef:
Miekelien schreef:

Mag ik vragen waar je je telefoon hebt laten maken/waar je bent verzekerd?

Dat mag! Reparatie was bij een klein telefoonbedrijfje hier in Enschede, heb vooraf wel even wat navraag gedaan over de betrouwbaarheid bij verschillende mensen. Verzekering is de inboedelverzekering van ABN, die heeft een extra dekking voor schade aan elektronica binnen en buiten huis.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 18:53

Tsjeuses wat een geld. Wat ik ben vergeten te vermelden, als ik zegmaar op het menuknopje druk zodat het licht van mijn scherm aan gaat, zie ik allemaal 'strepen' met licht. Is dat scherm onder het glas dan ook kapot? Anders stuur ik hem op naar de verzekering. Zo niet, ga ik denk ik de poging wagen om hem zelf te maken.

Miekelien schreef:
Dat mag! Reparatie was bij een klein telefoonbedrijfje hier in Enschede, heb vooraf wel even wat navraag gedaan over de betrouwbaarheid bij verschillende mensen. Verzekering is de inboedelverzekering van ABN, die heeft een extra dekking voor schade aan elektronica binnen en buiten huis.

Ah mooi. Hopen dat mijn verzekering het ook (deels) vergoed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 18:56

Zeker niet zelf maken als je er geen verstand van hebt, dat is dweilen met de kraan open.

Degene die ik naar je PB'de vraagt €55 als het goed is, voor de voorkant. Achterkant is goedkoper.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 19:17

Doet die dat waar je zelf bij staat of moet je hem weer een week achterlaten?

Edit: rare zinsopbouw

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 19:19

Hij kan het doen waar je bij staat, hij doet het bij hem thuis namelijk. Duurt geen week hoor, je kan hem de volgende dag ophalen of hij kan hem opsturen. Als het goed is krijg je er een gratis folie voor je scherm bij, kan ik even navragen, dat weet ik niet zeker namelijl. Je kan een beetje onderhandelen over de prijs natuurlijk.
edit: Als je een geldig studentenOV kan laten zien krijg je 10% korting, maar ik weet niet of jij die hebt ivm je leeftijd.