Ben je zwanger? NEE!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rytir

Ben je zwanger? NEE!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 17:13

Oké, vandaag is het mij voor de 5e keer overkomen en ik vind het niet meer leuk! Op mijn werk hebben in de afgelopen maanden al 5 mensen gevraagd of ik zwanger was vanwege een 'klein buikje'. Ik heb het lachend weggewimpeld maar dat is niet leuk! -O- Ik ben de afgelopen periode juist iets afgevallen, heb geen overgewicht (al ben ik wel stevig) en absoluut nog geen intenties om kindertjes te maken. Maar ja, je bent 30, hebt een goede en vaste baan (en zo goed als klaar met de bijbehorende opleiding) en blijkbaar heb ik out of no ware een buikje...

Sorry, maar moest het even kwijt }:0

Cabelona

Re: Ben je zwanger? NEE!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:16

Tjee kan me voorstellen dat je het echt niet leuk vindt. Ik vind het eigenlijk uit den boze om zomaar aan iemand te vragen of diegene zwanger is. Of het nu een vriend, collega of volslagen onbekende is. Diegene verteld dat nieuws vanzelf wel.

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:18

Ik ken het .... zucht. Ik ben ook de 30 gepasseerd en ook nog eens dit jaar getrouwd. Jahaa... dat is voor veel mensen een reden om het gewoon (zo brutaal als ze zijn) recht op de man af te vragen.
Ik zou dit zelf nooit doen. Wellicht ben je al lang 'bezig' maar wil het niet lukken. Kan er confronterend zijn. Mensen beginnen er zelf wel over als ze hier iets over kwijt willen.

Ik ben vrij smal dus ik heb nog geen echte vragen gehad, maar zie ze wel regelmatig naar m'n buik kijken en opletten met wat ik eet. Ach, laat ze maar gissen denk ik dan.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:18

Belachelijk dat mensen dat vragen zeg! Kan behoorlijk kwetsend zijn.
Knap van je dat je afgevallen bent!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:20

lizzy1 schreef:
Ik ken het .... zucht. Ik ben ook de 30 gepasseerd en ook nog eens dit jaar getrouwd. Jahaa... dat is voor veel mensen een reden om het gewoon (zo brutaal als ze zijn) recht op de man af te vragen.
Ik zou dit zelf nooit doen. Wellicht ben je al lang 'bezig' maar wil het niet lukken. Kan er confronterend zijn. Mensen beginnen er zelf wel over als ze hier iets over kwijt willen.

Ik ben vrij smal dus ik heb nog geen echte vragen gehad, maar zie ze wel regelmatig naar m'n buik kijken en opletten met wat ik eet. Ach, laat ze maar gissen denk ik dan.

Als ik mensen zou zien kijken op die manier, dan zeg ik het volgende: Nee, ik ben niet zwanger. Ik kan geen kinderen krijgen.

De beschaamde blikken die je dan krijgt zijn priceless.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:23

_San87_ schreef:
Als ik mensen zou zien kijken op die manier, dan zeg ik het volgende: Nee, ik ben niet zwanger. Ik kan geen kinderen krijgen.

Dat doe ik ook. :D

Ik vind het ronduit asociaal om het zomaar te vragen.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:25

Wat asociaal van zulke mensen zeg! Begrijp dat je het niet leuk vindt. Misschien een tip, sta en zit je wel recht? Het kan ontzettend veel helpen om rechtop te zitten en te lopen, zo span je je buikspieren aan. Misschien helpt dat tegen je 'kleine buikje' :)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:26

Dat vind ik echt geen leuke vraag inderdaad. Dadelijk is diegene gewoon stevig en lukt het niet om af te vallen of kan diegene geen kinderen krijgen... Lekker leuk om te horen in die situaties...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:27

Jeeetje wat asociaal! Ik zou werkelijk nooit aan iemand vragen of ze zwanger is, tenzij het overduidelijk is, maar dan denk ik nog wel 100x na voor ik het vraag..

Ikzelf ben ook dit jaar getrouwd en we hebben een huis gekocht en ik word vrijdag 30, dus ik merk ook dat mensen me in de gaten houden.. Heel irritant! Alsof het allemaal maar vanzelf sprekend is.. Vandaag van mijn nicht gehoord dat zij is uitbehandeld in de medische molen om zwanger te worden, das toch vreselijk als mensen dan zomaar klakkeloos vragen of je zwanger bent.. Je weet nooit wat voor verhaal erachter zit.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:28

En daar moet je dus altijd zo mee oppassen!
Ik laat het mensen altijd gewoon zelf vertellen, pas als ik echt een zwangerschapsbuikje dan vraag ik er naar. Toevallig is mijn collega nu ook zwanger, en krijgt nu dus zichtbaar een buik maar daarvoor had ze ook al een klein buikje.

Geef je groot gelijk hoor! Is niet leuk.. begrijp soms ook niet dat mensen er zomaar naar vragen zonder het van de persoon zelf te horen. Lijkt mij dat je het anders wel aan je collega's had verteld ;)

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 17:35

xMercury schreef:
Wat asociaal van zulke mensen zeg! Begrijp dat je het niet leuk vindt. Misschien een tip, sta en zit je wel recht? Het kan ontzettend veel helpen om rechtop te zitten en te lopen, zo span je je buikspieren aan. Misschien helpt dat tegen je 'kleine buikje' :)

Meestal doe ik dat idd wel. Maar aan het einde van de werkdag wil de pantyrand nog wel eens gaan kruipen en rare 'bobbels creeeren' en ik heb snel last van gas in mijn buik bij bepaalde eetpatronen of voedingsmiddelen. :+

Maar goed om te horen dat ik niet de enige ben die dit raar acht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:37

Ik had dat ook (voor ik echt zwanger werd dan haha) andere auto; ben je zwanger? Poging 100 Tot stoppen met roken: ben je zwanger? Huis gekocht. ..... etc etc. En toen ik het wel was zei iedereen: Oh dat dacht ik al, ik wist het! Ja leuk maar volgens jullie was ik dan al 2 jaar zwanger!!!

Mijn schoon zus vertelde dat iedereen dat bij hun ook deden. Zij konden dus inderdaad geen kids krijgen. Leuk om er dan steeds mee geconfronteerd te worden. .

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:38

Ik vind het ook echt een vraag die gewoon niet kan!!
Misschien wat antwoorden verzinnen als 'Ja, gaaf he?! Voor de buurvrouw! Die wilde zo graag een kindje!'......

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:39

Zo heb ik vandaag dus naar een collega zitten kijken of ze zwanger is. Niet durven vragen _O- Uiteindelijk met een collega het erover gehad en die vertelde dat ze inderdaad zwanger is :+

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:40

Vind het ook ergens asociaal dat mensen maar aannemen dat elke vrouw kinderen wilt..
Maar snap ook niet dat mensen dat zomaar (durven) vragen... Tegenwoordig word men steeds brutaler..
Als iemand iets wilt vertellen, vertellen ze het wel, en anders wachten tot ze óbvious zwanger zijn.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:42

Inderdaad Melanie :j Zolang de zwangere der mond niet open doet doe ik het ook niet

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:51

Ik durf het altijd pas te vragen als mensen echt met een toeter lopen.. Dan weet je bijna zeker dat het niet kan missen.. lijkt me wel heel vervelend als het je nu al meerdere keren gevraagd is.. :=

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:53

_San87_ schreef:
lizzy1 schreef:

Dat is een goeie, haha. Ga ik eens proberen!

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:54

De kapper heeft er ook een handje van, afgelopen zaterdag tot 2x toe door iemand gevraagd of ik al 'kindjes' had. :n

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:54

Ik durf het niet te vragen, ook niet als het 'overduidelijk' zichtbaar is. Een keer was een mevrouw gewoon 'voller', toen werd het gevraagd en was ze dus niet zwanger. Mensen vertellen het wel als ze het de juiste tijd vinden :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:55

MelanieB schreef:
Vind het ook ergens asociaal dat mensen maar aannemen dat elke vrouw kinderen wilt..
Maar snap ook niet dat mensen dat zomaar (durven) vragen... Tegenwoordig word men steeds brutaler..
Als iemand iets wilt vertellen, vertellen ze het wel, en anders wachten tot ze óbvious zwanger zijn.

Idd zeer asociaal, en ik word er dan ook helemaal naar van dat andere schijnen te denken dat zij beter weten wat ik wil dan ikzelf.

Maar ts wat een nare vraag is het toch ook, :(:)
Misschien de volgende keer even zeggen dat je onvruchtbaar bent of een andere gevatte opmerking?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:58

:(:)

Mijn moeder krijgt deze vraag ook heel vaak, ze is 46 en kan geen kinderen meer krijgen. Ze heeft sowieso heel veel moeite met haar lichaam en dan zo'n vraag erbij :n

Ik vind het gewoon niet kunnen om zo'n vraag te stellen. Een gevatte opmerking lijkt me wel op z'n plaats :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:00

Winged schreef:
Zo heb ik vandaag dus naar een collega zitten kijken of ze zwanger is. Niet durven vragen _O- Uiteindelijk met een collega het erover gehad en die vertelde dat ze inderdaad zwanger is :+

Erover 'roddelen' met je collega vind ik net zo erg :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:03

quera schreef:
Winged schreef:

Erover 'roddelen' met je collega vind ik net zo erg :(

Vind ik niet, je kunt toch gewoon aan een collega vragen of zij weet of diegene zwanger is? Roddelen klinkt meteen zo negatief, maar vragen aan iemand anders is niks mis mee. Zo had ik laatst op het werk ook iemand waarvan ik het niet zeker wist. 1 collega weet vaak alle nieuwtjes als eerste en die wist idd te vertellen dat ze zwanger was. Nou duidelijk toch?

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:03

Vervelend ts dat je dag steeds hoort! Mij wordt het ook ook steeds vaker gevraagd niet door m'n buikje maar door de vaste relatie leeftijd etc.