Telefoon in de bus verloren.. Doei doei!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moelly

Telefoon in de bus verloren.. Doei doei!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 19:31

:')

Ja.. Echt.. Tenminste, dat dénk ik.

Vandaag om half drie vrij van school en direct naar Drachten gegaan om te zwemmen.
Na het zwemmen had ik mijn telefoon nog, maar toen ik thuis kwam niet meer.
Het gat ertussen is:
- Uit het kleedhokje en uit het zwemcentrum gelopen
- Van het zwemcentrum naar de bushalte gelopen, is een loopje van ongeveer 5 minuten. Waar ik mijn telefoon toen had, weet ik niet meer.
- Ongeveer een halfuurtje op de bus zitten wachten. Volgens mij heb ik toen nog een spelletje op mijn telefoon gedaan, maar dit weet ik niet zeker meer. Als dit zo is, weet ik niet waar ik mijn telefoon toen weggestopt heb.
- Een 35 minuten in de bus. In die tijd heb ik, heel vreemd, niks met mijn telefoon gedaan, niet eens gekeken of ik een berichtje had, of iets in die richting. Wel aan gedacht om te kijken, maar niet gedaan.
- Uit de bus gestapt en naar huis gelopen, wat zo'n 3 minuten lopen is. In deze tijd ook niets vernomen.

Toen ik thuis kwam was het eerste waar ik naar zocht mijn telefoon.
Die kon ik niet in mijn jaszakken, broekzakken of tas vinden. Heb een grote sporttas en heb in elk vak wel 3x gekeken, maar niks gevonden. Is ook nergens tussen geglipt.
Ik ben al terug naar de bushalte gelopen, maar natuurlijk niks gevonden. Als mijn telefoon onderweg naar huis die 3 minuten was gevallen, had ik het zeker gehoord.
Ik heb al even op 9292.nl gekeken en de bus komt straks om 7 uur weer hier aan, maar dan vanuit de eindhalte van zonet.
Ik ga dus straks de bus even aanhouden en vragen of er ook een telefoon is gevonden.
Kleine kans, maar als ik het niet probeer, heb ik hem zeker niet.

Iemand nog tips over andere dingen die ik kan proberen of andere telefoons die ik kan kopen? :+

Amado7

Re: Telefoon in de bus verloren.. Doei doei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:32

Misschien even de busmaatschappij bellen? Ik heb hem een keer in de bus laten liggen en uiteindelijk na paar weken toch teruggekregen :')

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:33

Heb je jezelf al gebeld? Misschien dat ie toch ergens thuis ligt?

Christiene

kan je het nummer niet opbellen? een eerlijke vinder neemt wel op. of hij ligt toch in je huis dan hoor je hem wel.

ik heb de mijne zo terug gevonden de hele route na lopend vond ik em in een paardenstal.. hij was nog heel zelfs!

ManonGrr

Balen zeg -O- Ik heb dat ding ook al zo vaak verloren.. je kunt even het zwembad bellen, of hij in een van de hokjes is gevonden?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:35

Waarschijnlijk is het een andere bus die dadelijk op je halte aankomt helaas!

Ik heb ooit een keer m'n tekenmap (vol met portfoliowerk, een week voor ik toelating had op de kunstacademie) in de bus laten staan. Heb toen direct Arriva opgebeld, die weer de chauffeur van die bus gecontact hebben dat die map er nog stond en of die hem bij de eindhalte af wilde geven. De eindhalte van die bus was station Gouda en de dag erna is die naar Leiden gebracht, waar ik elke dag over reis :) Had 'm dus de volgende dag alweer terug.

Nu acht ik de kans met een telefoon iets kleiner dat niemand die meeneemt, maar wellicht heeft een eerlijk persoon 'm gevonden en bij de chauffeur afgegeven :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:36

Heb je idd al naar jezelf gebeld? Als hij gewoon overgaat heb je kans dat hij is gevonden door een eerlijke vinder. En heb je niet een app erop staan dat je kunt zien waar hij zich bevind?

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 19:37

Sorry vergeten te zeggen!
Zwembad heb ik gebeld. Die bellen me terug(natuurlijk op een ander nummer) als ze hem gevonden hebben.
Ik heb zelf al twee keer proberen te bellen naar mijn nummer. Niks in huis gehoord. Mn zus heeft zelfs mn jas en tas nog helemaal doorzocht, voor het geval ik iets over het hoofd had gezien.
Busmaatschappij is gebeld, punt was alleen dat het dus 5 over 5 was en de klantenservice om 5 uur dicht gaat..

Ik hoop dat ik hem straks vind. Anders bel ik morgen nogmaals de klantenservice en anders haal ik een nieuwe.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 19:37

@capopjekop hoe kun je zoiets instellen/vinden?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:39

Bij de iphone zit het er standaart op, bij andere telefoons weet ik het niet. Via iclouds kan ik zien waar mijn telefoon zich bevind (moet je wel gps aan hebben staan).

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 19:40

Ja die heb ik altijd aan staan!
Ga direct even googlen!

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:43

blijf je zelf bellen, ik heb ook keer mijn tel verloren, mezelf gebelt,naar de 6x bellen nam iemand op en kon ik mijn tel ophalen. misschien heeft iemand je tel gevonden

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:43

en al uitgevonden waar ie is?

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 19:44

Top, ga ik doen, dankjewel!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 19:44

Oenka schreef:
en al uitgevonden waar ie is?

Nee geen idee. Alle sites die ik vind zien er niet echt vertrouwelijk uit..

Muffin01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:45

Misschien een sms-berichtje met info voor de eerlijke vinder sturen naar je verloren telefoon. Wie weet laten ze wel iets van zich horen.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:47

Wat voor toestel was het?

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:47

dan hoop ik idd ook dat ie bij een eerlijke vinder is......tegenwoordig kan je niemand meer vertrouwen

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:54

Als het een Nokia is, is er een grote kans dat je hem terug krijgt. Iphone acht in de kans, helaas voor jou, niet zo groot.

Maar misschien is er toch nog hoop! Ik blijf je voor je duimen :)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 20:08

UPDATE:

Net bij de buhalte geweest. Was helaas een andere bus maar de megafantastischvriendelijke buschauffeur heeft voor me gebeld met zijn collega's of er een telefoon was gevonden. De telefoon was nog niet gevonden, maar er werd direct uitgezocht wie op de bus heeft gereden ten tijde dat ik erin zat, welke bus het was en dan gaan ze de bus doorzoeken(die staat nu waarschijnlijk op rust). Ik moet morgenochtend even de klantenservice bellen.
Ben hier al heel blij mee. Fantastische service van Qbuzz!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 20:11

Muffin01: Ga ik sturen! Goed plan!
Choiix: HTC Desire C met 2 flinke barsten in het scherm. Zit ook 2 beveiligingen op, dmv patroon tekenen die na 3x blokkeert en een cijfercode. Dus veel heb je er niet aan als je de code en het patroon niet weet, maar je hebt er handige snotjongens tussen zitten! :P
Oenka: Ik hoop het ook van harte. Zou het zonde van mijn geld vinden als ik hem niet terug krijg. Maar het is ook een goede les dat ik altijd moet weten waar en hoe ik mijn spullen heb.
EenitraM: Nope, HTC helaas. Best gewild merk, maar zoals je in mijn reactie op Choiix ziet, kun je er als buitenstaander niets mee, tenzij je een van die handige snotjongs bent. :P Top! Dankjewel!

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:25

oie wat balen! Ik heb dat ook een keer gehad in de bus naar Drachten...toen was er gelukkig een hele lieve jongen die mijn vader heeft gebeld met mn mobiel en zo heb ik hem weer terug gekregen. Hopen dat je hem nog terug krijgt!

__Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:51

*even een klein beetje hoop voor je* ik had dus met mijn maandag-ochtend-half-8-in-de-bus hoofd mijn iphone laten liggen.. helemaal in de stress natuurlijk ;) gelijk arriva gebeld die mij overgens snel geholpen hadden met vertellen waar ik heen moest enzovoort, en die zelfde avond nog naar zo een verzamel plaats voor bussen gereden.. helaas was het kantoortje dicht en kwam er pas woensdag weer iemand.. woensdag daar weer heen en wat lag daar; mijn phonie <3 gelukkig zijn mensen wel zo aardig om gevonden voorwerpen aan de buschauffeur te geven (: wat trouwens ook een goede tip is en ik ook had is om op de beginscherm je naam/adres/enz. te schrijven! staat er nu nog steeds haha.

ik had btw ook een x mijn net nieuwe oorwarmers in de bus laten liggen, en toen ik precies een week later weer in de bus zat kwam er een vrouw naar me toe met mijn oorwarmers en die had ze dus elke dag mee genomen om te kijken of ik in die bus zat! super lief

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:54

Mijn ervaring is idd ook dat niet spliksplinternieuwe telefoons niet vaak meer gestolen worden.
Ik ben ooit mijn mobiel kiwjt geraakt in de trein tijdens het omkleden, deze is ook naar grvonden voorwerpen gebracht. Gelukkig maar :) ik hoop dathij nog terug komt voor je!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 21:03

Bedankt voor de reacties!
Ik hoop van harte dat hij gevonden/ingeleverd wordt!
Kan niet wachten tot het morgenochtend 9 uur is..