Leeuwarden tips en trics

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fred_Kroket

Leeuwarden tips en trics

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 18:26

Ik woon nog niet zo lang in Leeuwarden en begin morgen aan mijn nieuwe baan in de Friese hoofdstad! Ik woon nu nog in een gedeeld appartement en per december in een eigen appartement. Ik ben wel vaker in Leeuwarden geweest, beetje stappen enzo, ken Red en de Doelensteeg en ben daar twee keer geweest (ik woonde tussen Heerenveen en Drachten) maar hebben de Liwadders nog tips en trics voor mij? Wat zijn nou echt leuke kroegjes, zonder al te harde muziek (ik ben aan een oor een beetje doof dus ik hoor niets als het hard staat) om lekker te kletsen en te zitten, waar kun je afzakken.

Ik ben gek op boodschappen doen in een Turkse supermarkt, wanneer is er markt en is die leuk, kringloopwinkels die een bezoekje waard, kroegjes waar leuke live muziek is etc etc! Niets is te gek! :D

Tige dank! ;)

Roosch

Re: Leeuwarden tips en trics

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:30

Welkom in Liwadden. :)) Ik woon er nu een halfjaartje en ben dus ook aan het uitzoeken geweest wat leuk is. Wat fijn dat je morgen met een nieuwe baan begint! Wat is het voor iets? Veel succes. :) In welk gedeelte van Leeuwarden kom je te wonen

Doelesteeg is erg leuk om een keertje lekker maf de kroeg in te duiken, de Dikke van Dale is lekker om gezellig te kletsen met een drankje. Op vrijdag is er markt. Er liggen een paar kringloopwinkels bij elkaar die best de moeite waard zijn!

Ik werk behoorlijk veel dus heb nog niet heel veel tijd gehad om het een en ander te ontdekken maar Leeuwarden bevalt me tot nu toe meer dan prima. :)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 20:07

Thanx!! Ik ga bij De Friesland Zorgverzekeraar werken en ga in de buurt van het Cambuur stadion wonen. Nu woon ik aan de andere kant achter het station.

Ik heb er zo´n zin in! Ben woonsites aan het bekijken enzo! Zo leuk om naar uit te kijken!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 20:26

Heb jij trouwens ook een paard hier gestald? Want ik zou mijn merrie graag over ongeveer een half jaar ook willen verhuizen, ik wil geen luxe stalling, eigenlijk zou een weiland met een maatje prima zijn aangezien het absoluut geen stalpaard is en ik geen wedstrijden rijd en het liefste buitenritten maak. Dus juist zo basic mogelijk ;)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:34

Nee, ik heb geen eigen paard maar weet wel een prachtig plekje voor je. Is wel buiten Leeuwarden maar wel heel mooi. Ik pb je ff.

Dan kom je in de buurt te wonen, ik kom elke dag langs Cambuurplein gefietst. :)

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 00:21

Als je een leuk kroegje zoekt om lekker te kletsen zonder al te harde muziek zou ik zeggen Doelebar! In de Doelesteeg. Ook nog eens vrij goedkoop en erg leuk sociaal personeel. Verder vind ik Rembrandt, dichtbij het cs, altijd leuk. Maar om echt lekker te kletsen staat de muziek daar eigenlijk al te hard, maar dat heb je al snel. Veel plezier in Leeuwarden! Leuke stad. :) Woon er zelf niet btw, maar ga er regelmatig stappen.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 01:18

Hoever mag je paard van leeuwarden staan? Ik heb 14 jaar in leeuwarden gewoond en woon nu 3,5 jaar in garijp. Aan deze kant veel stalling te vinden ;)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 07:28

Rembrandt is dicht toch? Dacht dat ze failliet waren. Wij gaan altijd naar de Rus (stukje verderop richting de ING).
Op t vliet zit een buitenlandse supermarkt en op de voorstreek een nieuwe toko.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:34

Op het einde van het Vliet (vlak bij jou) zit als je richting het centrum gaat aan de linkerkant geloof ik een turkse supermarkt. Als je een keer gezellig wat wil drinken of poolen vind ik de Big Ben ook heel gezellig (vooral als je d'r eenmaal wat mensen kent). Voor je paard kan ik de hitmanhoeve (http://www.hitmanhoeve.nl) aanraden.

Oh ja: kringloopwinkel Estafette, zit wel aan de andere kant van de stad. En als je nog een keer een patatje wilt halen.. Moet je absoluut naar snackbar 't Vliet gaan, lekkerste patat van de stad en helemaal niet duur! Je fietst er bijna tegenaan als je vanaf cambuurplein naar het vliet fietst.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:13

WillemYntJee schreef:
Rembrandt is dicht toch? Dacht dat ze failliet waren. Wij gaan altijd naar de Rus (stukje verderop richting de ING).
Op t vliet zit een buitenlandse supermarkt en op de voorstreek een nieuwe toko.

Echt ;( Zonde..

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:50

Iedere vrijdag is er markt op het Wilhelminaplein. Leuke live muziek vind je denk ik voornamelijk in Romein en Asteriks. Bij die laatste zijn kaarten bovendien maar vijf euro :D

nr_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:13

Haaa! dan zijn wij bijna buren haha! ik woon ook bij het cambuurplein!

Ik vind (voormalig cafe cafe) erg leuk, heet nu mango.. is een beetje lounge achtig. en verder zitten er idd op het vliet 2 turkse hallen. op vrijdag is er altijd markt wat ontzettend leuk is! big ben is ook leuk, maar is meer ook een pool cafe. Patatzaak op t vliet ook echt aan te raden!

verder stallen, hitmanhoeve idd is niet erg duur. ik kan persoonlijk alleen "luxe stallingen" omdat dat voor mij een prioriteit was.. echter kan ik je ook wel wat adresjes geven waar je liever niet naar toe gaat!

Veel plezier in het mooie stadje!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:34

Leeuwarden 8-) Ik heb daar vier jaar gewoond (vanwege mijn studie) en woonde ook vlakbij het Cambuur stadion. Prima wonen :)

Wat ik erg leuk vond om te doen is de pubquiz in Café Scooters, elke woensdagavond (zit in de straat waar ook het theater zit en het gerechtshof). Weet niet of je er bekend mee bent? Er zijn een aantal rondes, met vragen, muziekfragmenten en een fotoronde (bv personen of films raden). Je speelt in een team tegen andere teams. Winnaar krijgt vaak iets van het café, een rondje of een fles wijn oid. Hartstikke gezellig met een klein groepje :)

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:32

hé leuk! Ik woon ook dichtbij Cambuurplein :) ga nooit echt uit, dus kan je daarmee niet helpen helaas. Hoop dat je het naar je zin gaat krijgen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:40

Weet iemand een leuk tentje om te eten met een paar meiden? Is La Cubanita leuk? :))
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-10-13 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:43

Dan moet je naar de Walrus, dat is heerlijk!

Hoe bevalt je baan so far, TS?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:51

Bediening is daar alleen ruk vind ik.. Laatst bij wapen van Leeuwarden geweest, ook erg lekker. Of maestral naast de oude rechtbank.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:51

Serieus? Ik ben er regelmatig geweest en bediening so far altijd perfect.
Bij andere restaurants wel vaker slechte bediening gehad, zijn we toen ook opgestaan en naar de Walrus gelopen. :')

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:54

Ik vind het Wapen(kun je ook lekker eten!!), cafecafe (maar heet niet meer zo lees ik net??) en De BigBen leuk om te zitten/borrelen.

De markt is op vrijdag.

Veel woonplezier in Liwwadden!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 21:55

Ja ook wel is goed hoor, maar vaker niet goed :p T eten maakt dat deels wel goed!
Oh das jammer rox! Vorig jaar een keer geweest en vond t eten, vooral t vlees, erg goed. Alleen jammer dat toen ze kwamen vragen of we nog een toetje wilden (uiteraard niet, t was zomer dus gaan we naar min12..) en meteen kwamen ze niet meer vragen of we nog wat drinken wilde.

Even gegoogled en la cubanita zit nu in t pand van maestral.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 22:00

Leeuwarden leuk! Vind Las Tapas ook erg leuk om met vrienden te eten! Zit in een steegje bij de gracht.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 22:01

Je móet ook een keer de wok bij de E10 uitproberen.. jammie.. :9

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 22:03

Ben je al bij die nieuwe geweest roosch? Hij staat nog steeds op ons lijstje om een keer heen te gaan, straks als we in camminghaburen wonen is t nog dichterbij :-)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 22:05

Ja, hij is echt heeerlijk. Bij de oude eigenaren drie keer niks, maar nu superdeluxe, goede kwaliteit en heel gezellig. We gaan zaterdag met een Boktmeeting met z'n allen, als je zin hebt kun je nog wel aansluiten? :D

En zo te horen word je een nieuwe buurvrouw van mij. :D :D

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 22:12

Hihi ik zit zaterdag op skylge! We gaan de halve marathon lopen :-)
Waar in c'buren wonen jullie? Ben je daar toevallig al bij de dierenarts geweest? Zo ja, hoe is die?

Weer ontopic: Spinoza zijn wij ook een keer geweest, tegenover de walrus, ook lekker eten vond ik.
Verder t kookpunt, maar ik weet niet of dat nog bestaat.