Wie koopt er regelmatig kleren bij de VILA..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lllaura

Wie koopt er regelmatig kleren bij de VILA..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 15:24

En zou een tegoedbon van mij over willen kopen :)

Ik had een broek van de VILA gekocht maar die ging erg snel stuk, dus daar heb ik een tegoedbon voor gekregen van €34,95. In de stad waar ik woon is echter geen VILA, dus ik zie mezelf niet zo snel die bon gebruiken.

Is er iemand die hem van me over zou willen kopen? Dat zou erg fijn zijn!

Laura
Laatst bijgewerkt door lllaura op 27-10-13 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:25

Jaaa heel graag! :o Maar weet je zeker dat je hem ook niet via de webshop kan gebruiken oid?

lllaura

Re: Wie koopt er regelmatig kleren bij de VILA..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 15:29

Ja dat weet ik zeker, aangezien de winkels en de webshop bij de VILA los van elkaar staan.

Als je hem zou willen graag :) maar ik hoop dat je begrijpt dat ik hem niet weg geef? Ik zou graag het bedrag dat er op staat wel terug krijgen namelijk.

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:30

Oh ik wil ook wel :o

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:31

Alleen ik ben helemaal blut

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:32

Nou... als je hem echt kwijt moet :D ...
Maar misschien is het voor jou een idee om een keer een dagje uit te gaan? Bijv. naar Amsterdam ofzo ;) Of lekker een weekendje weg!
Laatst bijgewerkt door Ingrid_92 op 27-10-13 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:33

Zou je geen nieuwe broek willen dan of iets anders van de VILA? Ik zou die bon lekker bewaren, ze hebben genoeg leuke kleren daar :)

Corelli

Guys, ze vraagt er gewoon €34,95 voor hoor :))

Storm

Ik geloof dat iedereen denkt dat je de bon gratis weg gaat geven...

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:34

Storm schreef:
Ik geloof dat iedereen denkt dat je de bon gratis weg gaat geven...

Volgens mij ook.

lllaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 15:35

Haha ja ik merk het ja, dat was niet helemaal mijn idee ;) zal t ff aanpassen

lllaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 15:36

xTammyy schreef:
Zou je geen nieuwe broek willen dan of iets anders van de VILA? Ik zou die bon lekker bewaren, ze hebben genoeg leuke kleren daar :)

Ja ik heb in de winkel gezocht maar kon toen niks vinden. En omdat in mijn stad geen VILA is ben ik er niet zo vaak..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:37

er staat toch ook gewoon overnemen in de ts haar post, daar maak ik toch echt uit op dat ts gewoon het bedrag wil in ruil voor die bon :')

Ik kom zelf helaas bijna nooit bij de VILA omdat ik die maten daar zo raar vind (mijn superslanke vriendinnetje moest er laatst een broek in maat L kopen terwijl ze normaal S heeft :+ ) maar ik kan wel even aan mijn buurvrouw vragen of ze belang heeft in een ruil op die manier, die komt er wel heel vaak :j

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:37

Voor het volle bedrag zou ik hem niet overnemen eigenlijk :o
Door hem over te nemen bewijs ik jou in principe een dienst omdat jij anders met een bon zit die je niet gebruikt/eventueel snel verloopt, waardoor je alsnog €34,95 verliest. Dan zou ik er niet de hoofdprijs voor geven, wat win ik er anders zelf mee? Ik kan immers ook gewoon 34,95 gewoon pinnen daar, dan hoef ik ook niet te wachten op een bon of maar 'hopen' dat ie aankomt.

Als ik jou was zou ik hem lekker bewaren, misschien zit er in de stad waar je studeert of dichtbij woont een Vila? Online kun je hun vestigingen gewoon vinden er dat zijn er best wel veel :)
Laatst bijgewerkt door DaisyDarling op 27-10-13 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:38

Ik denk ook niet dat je er 34,95 voor kan vragen. 25 euro zou een netter bedrag zijn.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:38

Dat je de bon niet gratis weggeeft snap ik... maar €34,95...
Dan kunnen de mensen die interesse hebben in je bon beter zelf naar de VILA gaan en het geld gewoon uitgeven.
Zou hem aanbieden tegen een gereduceerd tarief.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:39

Maar, correct me if i'm wrong, winkels zijn verplicht om het aankoopbedrag terug te geven ipv een bon, ookal zeggen ze vaak van niet. Dus misschien kan je nog contact opnemen met Vila en zo alsnog je geld terugvragen?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:50

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:56

Ik vind het eigenlijk vreemd dat mensen hier geen €34,95 voor willen geven. Het behoudt gewoon zijn waarde die bon. Dat vind ik het eigenlijk een beetje raar dat mensen er bijvoorbeeld €25,- voor willen betalen terwijl zij wel bijna €35,- kunnen uitgeven. Ja je kan ook zelf dat geld daar uitgeven zonder die bn maar TS wil er ook alleen maar vanaf omdat zij de kans klein acht dat ze zelf van die bon gebruik kan maken omdat ze er weinig tot niet in de buurt komt. Dan is het beter als een ander die er vaker komt de bon gebruikt toch? Als ze er geen geld voor terug krijgt, wat ik ook belachelijk vindt overigens. Dus ik zou ook zeker de optie uitzoeken om alsnog je geld terug te krijgen.

Staat er overigens ergens een wet oid waarmee je bij een winkel aan kan komen als ze je een tegoedbon willen aansmeren? Iets officieels? Want dit zijn bijvoorbeeld redenen waarom ik niet bij winkels wil kopen die tegoedbonnen uitgeven als ie iets wil terugbrengen..

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:59

friendly schreef:
Ik vind het eigenlijk vreemd dat mensen hier geen €34,95 voor willen geven. Het behoudt gewoon zijn waarde die bon. Dat vind ik het eigenlijk een beetje raar dat mensen er bijvoorbeeld €25,- voor willen betalen terwijl zij wel bijna €35,- kunnen uitgeven. Ja je kan ook zelf dat geld daar uitgeven zonder die bn maar TS wil er ook alleen maar vanaf omdat zij de kans klein acht dat ze zelf van die bon gebruik kan maken omdat ze er weinig tot niet in de buurt komt. Dan is het beter als een ander die er vaker komt de bon gebruikt toch? Als ze er geen geld voor terug krijgt, wat ik ook belachelijk vindt overigens. Dus ik zou ook zeker de optie uitzoeken om alsnog je geld terug te krijgen.

Staat er overigens ergens een wet oid waarmee je bij een winkel aan kan komen als ze je een tegoedbon willen aansmeren? Iets officieels? Want dit zijn bijvoorbeeld redenen waarom ik niet bij winkels wil kopen die tegoedbonnen uitgeven als ie iets wil terugbrengen..

Als ze de bon niet gebruikt is ze €34,95 kwijt.. Waarom zou iemand die bon voor het zelfde bedrag willen overkopen? Dan kun je toch veel makkelijker gewoon rechtstreeks naar de VILA gaan en dat bedrag uitgeven, zo'n bon heeft in dat geval geen toegevoegde waarde..

Tegen een gereduceerd bedrag zou het een ander verhaal zijn, €30 zou imo dan ook prima kunnen.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:00

Je hoeft een tegoedbon inderdaad niet aan te nemen...
Maar eenmaal aangenomen weet ik niet of je nog kunt 'herroepen'.

Je hebt iig recht op reparatie/nieuw product.
Kan de winkelier dat niet leveren, dan heb je recht op een tegoedbon/geld terug.
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 27-10-13 16:08, in het totaal 3 keer bewerkt

lllaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 16:02

Dank voor alle reacties. Wat betreft het aannemen van de tegoedbon, zo te lezen had ik dat inderdaad niet hoeven doen. Dat wist ik helaas niet, en er staat ook op de site dat als je hem eenmaal aan hebt genomen dat het moeilijk is om er weer vanaf te komen. Aangezien ik ook nog naar een andere stad moet om weer diegene in de VILA te spreken, ga ik dat niet doen.

Iemand merkte op dat mensen mij een dienst verlenen en ik daarom de prijs zou moeten verlagen. Ik vraag inderdaad of iemand mij een dienst wil verlenen (namelijk mij vertrouwen op dat ik die bon toestuur), maar ik begrijp niet waarom ik daardoor meteen de prijs zo zou moeten verlagen.

Als je hem niet wil, er niet het volledige bedrag voor wil betalen of wat dan ook dan is dat je goed recht. Maar ik zit zelf erg krap met geld (daarom wacht ik ook liever niet totdat ik wel een keer wat leuks tegen kom bij de VILA) en ik hoop gewoon het zo op te lossen.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:05

Een ander neemt de bon over, zodat jij er contant geld voor kunt ontvangen en er 'van af' bent.
Gereduceerd tarief lijkt me logisch, immers zij blij en jij blij.
Jij contant geld en zij een klein voordeel. :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:08

Okay

Maar dan even voor de duidelijkheid jij wil er gewoon 34 voor hetzelfde als wat de bon waard is :) ?

Ja dat is voor de bokkers gewoon niet de moeite want ze kunnen ook gewoon rechtreeks naar de winkel gaan en dan zelf idd 34 pinnen of uit de pin automaat trekken :+

Ik zou gewoon wachten tot je zelf weer iets leuks ziet :)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:16

lllaura schreef:
Dank voor alle reacties. Wat betreft het aannemen van de tegoedbon, zo te lezen had ik dat inderdaad niet hoeven doen. Dat wist ik helaas niet, en er staat ook op de site dat als je hem eenmaal aan hebt genomen dat het moeilijk is om er weer vanaf te komen. Aangezien ik ook nog naar een andere stad moet om weer diegene in de VILA te spreken, ga ik dat niet doen.

Iemand merkte op dat mensen mij een dienst verlenen en ik daarom de prijs zou moeten verlagen. Ik vraag inderdaad of iemand mij een dienst wil verlenen (namelijk mij vertrouwen op dat ik die bon toestuur), maar ik begrijp niet waarom ik daardoor meteen de prijs zo zou moeten verlagen.

Als je hem niet wil, er niet het volledige bedrag voor wil betalen of wat dan ook dan is dat je goed recht. Maar ik zit zelf erg krap met geld (daarom wacht ik ook liever niet totdat ik wel een keer wat leuks tegen kom bij de VILA) en ik hoop gewoon het zo op te lossen.

De dienst is 'zorgen dat jij contant geld krijgt ipv een bon die je niet wilt gebruiken'. Niet dat vertrouwen ;)
Voor elke bokker is het makkelijker gewoon zelf te pinnen, maar nu moeten ze het maar met een omweg en vertraging doen omdat dat jou goed uitkomt? Nee, dat klopt voor mij van geen kant :)
Jij hebt zelf gekozen voor het aannemen van die bon, dan moet je nu ook met de consequentie omgaan dat je hem niet meer kan/wil gebruiken.
Het reduceren van je prijs is jou 'beloning' voor die bokker die je van die onbruikbare bon ontdoet, zo heeft de bokker ook nog winst, ipv alleen jij.