Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sterkte ermee!
ik haat het zo als mensen worden buitengesloten.
__Astrid schreef:Gewoon blijven naar je paardje gaan, anders ga je straks helemaal wegkwijnen...
Hebben jullie geen klastitularis of vertrouwensleerkracht?
Die moesten wij aanspreken als er problemen waren in de klas...
Ik kan me niet voorstellen dat iedereen in de klas wordt mee getrokken in dat geroddel en ik krijg het idee dat je er aan L klit. Laat dat een los en ga met andere klasgenoten om, in je schulp kruipen zorgt alleen maar voor meer geroddel. mayniac_val schreef:Meid, kliek niet zo met L en ga op zoek naar een ander maatjeIk kan me niet voorstellen dat iedereen in de klas wordt mee getrokken in dat geroddel en ik krijg het idee dat je er aan L klit. Laat dat een los en ga met andere klasgenoten om, in je schulp kruipen zorgt alleen maar voor meer geroddel.
TsarinaZ schreef:mijn vriendin word goed behandels en vaak mee in activiteiten getrokken ook tijdens LO word zij gekozen en ik niet, waardoor ik dus bij het overblijvende team moet en dus van haar gescheiden word.
Citaat:met L omgaan is niet echt mijn droom hoor.. zij is namelijk een reden geweest van mijn depressie vorig jaar.. ik probeer wel met anderen om te gaan maar die hebben zelf ook hun maatjes en laten we eerlijk zijn.. aangezien b en haar clubje de popular' girls ' zijn en iedereen bij hun in het goeie boekje wilt staan ben ik niet de beste keuze om mee om te gaan...
Je moet alleen even goed observeren wie dat zijn. mayniac_val schreef:TsarinaZ schreef:mijn vriendin word goed behandels en vaak mee in activiteiten getrokken ook tijdens LO word zij gekozen en ik niet, waardoor ik dus bij het overblijvende team moet en dus van haar gescheiden word.Citaat:met L omgaan is niet echt mijn droom hoor.. zij is namelijk een reden geweest van mijn depressie vorig jaar.. ik probeer wel met anderen om te gaan maar die hebben zelf ook hun maatjes en laten we eerlijk zijn.. aangezien b en haar clubje de popular' girls ' zijn en iedereen bij hun in het goeie boekje wilt staan ben ik niet de beste keuze om mee om te gaan...
De bovenste quote laat het anders heel anders klinken![]()
Ik kan me niet voorstellen dat iedereen bij de 'popular girls' in het goede boekje willen staan eigenlijk. Ik geef zelf les en heb jaren op school gezeten/gestudeerd en in geen van beide situaties heb ik ooit gezien dat werkelijk iedereen in een groep bij het populaire groepje wilde horen. Ikzelf heb daar nooit over geprakkiseerd, bijvoorbeeld. Waarom zou ik, ik ben wie ik ben en als het niet goed is, donder je maar lekker op. En zo denken anderen er ook wel overJe moet alleen even goed observeren wie dat zijn.
ralphtdw schreef:Ik zal proberen om niet op hun t er letten dat is misschien heel moeilijk.
En weest trots op jezelf ook al val je op meisjes jongens wat maakt het uit.
Vind hrt alleen al mooi dat jij ervoor uit durft te komen.
En je hebt altijd meiden die kinderachtig zijn.
Maar probeer gewoon met de leuke meiden om te gaan.
En als ze je wat vragen probeer het te zien als een grapje.
Ik kan je wel zeggen dat veel meiden en jongen juist nieuwschrierig zijn hoe het allemaal in elkaar zit.
En of het anders is om op meisjes te vallen.
Want ik ken een paar meiden die lesbi zijn inclusief mijn zusje en ja sommige mensen vragen eenmaal dingen.
TsarinaZ schreef:wat mij eigenlijk nog het meeste pijn doet is mijn vriendin J (waarmee ik een relatie heb) zij heeft het erg moeilijk met accepteren wie ze is en ik ben haar eerste lief (als meisje dan) zij wilt dan weten wat er aan de hand is en zal er alles aan doen om het te weten te komen.. als ik dan deze verhalen vertel kan ik me goed voorstellen dat ze schrik heeft..
Maflinger_S schreef:Waar heeft je vriendin dan schrik van? Is ze bang dat haar hetzelfde overkomt als ze er voor uit komt dat ze een relatie met een vrouw heeft of vindt ze het zo vervelend voor jou en heeft ze het gevoel dat ze tekort schiet tegenover jou of voelt ze zich schuldig dat zij de bron van jouw ellende lijkt te zijn?
wat vervelend dat je geen aansluiting voelt bij je nieuwe klas!
Saintelette schreef:Meidwat vervelend dat je geen aansluiting voelt bij je nieuwe klas!
Ik haak even aan op wat er eerder al gezegd is, dat je een beetje aan L lijkt te 'hangen'. Dit is niks negatiefs hoor, logisch juist! Jullie kenden elkaar al, waren 'bevriend'. En nee natuurlijk hoef je haar niet te laten vallen als vriendin, maar je kunt toch daarnaast ook nieuwe vrienden proberen te maken? Er is vast wel 1 iemand in de klas waar je iets meer contact mee kunt krijgen, die ook niet zo in het 'popiejopie' groepje hoort. Probeer hier wat in te investeren (dus ga daar eens mee praten, blijf niet hangen in het niemand wil met mij omgaan gevoel, dit is namelijk niet waar! je hebt daarnaast ook een leuke vriendin, dus je doet vast wel iets goeds![]()
)
Probeer wel je vriendin er in te betrekken. Je kunt toch aangeven dat je je niet zo happy voelt op school en waar dit door komt. Ik ken jouw vriendin natuurlijk niet persoonlijk, maar hoe zou jij je voelen als de situatie omgekeerd zou zijn? Ik zou me verschrikkelijk voelen als mijn wederhelft zich ellendig voelt maar dit niet aan mij durft te vertellen.. Daar heb je elkaar toch voor?
maar voel me daar meestal wel schuldig bij..